Halvány lila segédfogalmam sincs. Mindenesetre egy bizottság hagyta jóvá a szöveget, úgyhogy biztos jó!? Már csak pár nap és olvashatjuk. Az újáépített hidakon általában valami ilyen szöveg van: a fasizmus lerombolta, a népi demokrácia újáépítette. Ennek analógiájára valami ilyesmit lehetne írni: a népi demokrácia elspórolta. a polgári demokrácia megcsinálta.
kösz a kimerítő választ, így már világosság lőn. valamint, 45 éve, 1964. november 21-én adták át a forgalomnak, így a 17-e egy kissé előrehozott (üjjá)születésnap is.
Bocs. Valóban slendriánra sikeredett. Szóval: Japán a másik fél és ha jól tudom kettős évfordulóról van szó a diplomáciai kapcsolatok felvételét illetően. Az első még a Monarchiával (140 éve), az újrafelvétel meg a Népköztársasággal (50 éve). A Japánoktól jött az ötlet, hogy ezt egy budapesti híd díszvilágításával szeretnék emlékezetessé és maradandóvá tenni. Az Erzsébet hidat választották idehaza meg rábólintottak. Úgy fut a projekt, mint egy neves japán építész? látványtervező? műve. Maradjunk annyiban, hogy mi magyarok megterveztük Ők meg rábólintottak. Bólintásban 1:1.
A költségek kb fele-fele arányban oszlanak meg. Annyit azért a dátumhoz (nov 17.)hozzáfűznék, hogy ez inkább a Főváros (születés)napja. 1873-ban ezen a napon kezdett el működni Budapest Főváros törvényhatósága.
> Az Erzsébet hídi díszvilágításnak november 17-én lesz az ünnepélyes átadása mert ezen a napon vette fel a diplomáciai kapcsolatokat az Osztrák - Magyar Monarchia.
????? kifejtenéd bővebben, kivel vették fel a diplomáciai kapcsolatokat és mi köze ennek a hídhoz??
Aha. köszi! Azt reméltem, hogy október 23-án már meg lehet nézni a háromszínű hidat. Még mondtam is a nejemnek, hogy vigye el sötétedés után a gyerekeket, és nézzék meg, de aztán az eső közbeszólt. Amikor este jöttem hazafelé a munkából a rakparton, néztem is, hogy szerencse, mert lyukra futottak volna. Azért remélem, hogy nem kell március 15-ig várni, hanem lesz belőle "bemutató" a nagyérdeműnek.
Az Erzsébet hídi díszvilágításnak november 17-én lesz az ünnepélyes átadása mert ezen a napon vette fel a diplomáciai kapcsolatokat az Osztrák - Magyar Monarchia. Budapesten van egy szakcég, a BDK Kft. (Budapesti Dísz és Közvilágítási Kft) A nevéből következik, hogy mindenféle világítást Ők üzemeltetnek.
Én is néztem, hogy október 23-ára nem sikerült kivilágítani, de tegnapra végre igen. Viszont nem értettem, hogy a budai pilon alja miért zöld? Nem úgy volt, hogy a "mezei" kivilágítás tiszta fehér lesz, az ünnepnapi meg piros-fehér-zöld? Összekeveredtek a fények? Vagy ez még csak próba, oszt' nem sikerült? Tud valaki többet?
A másik, hogy hetek óta nézem, a Szabadság-híd új kivilágtását. A budai déli részen egy világítási ív/szegmens (hogy hívják ezt?) már nem világít. Ugyanígy a kandeláberekben is ki van égve egy csomó égő. Az üveg ép, tehát nem kicsúzlizták, egyszerűen nem ég. Van olyan, ahol a négy karból csak egy világít. Garancia? Vagy ez a "hány éves vagy királyfi?" kategória?
Nem gondoltam, hogy az apály-dagály ekkora gondot okozhat. De tulajdonképpen logikus, mert még ha a rámpát hosszában alakítják is ki a helyhiány miatt, az állandó síkosság akkor is szívás lehet.
Érdekes, a linkelt videóban is ezt kérdezik :) Hidat a hosszú rámpa igény miatt nem építettek, komp az apály-dagály miatt nem lehetett, meg nem is nagyon fért volna el.
Egyébként egész sok ilyen égi híd épült a világban, a problémák, amit meg kellett oldani, gondolom mindenhol ugyanazok: apály-dagály, nincs hely rámpának, nagy hajók közlekednek. Kapacitásbővítésként az USA-ban átépítettek egy ilyen hidat, ő az areial lift bridge Duluth, Minesota:
Érdekes, a kommentekben azt írják, hogy "Vizcaya Bridge (Puente Colgante), near Bilbao". Egyébként jópofa, de mire jó? Azt értem, hogy nem zavarja a hajóforgalmat (gondolom magas felépítményű hajók járhatnak alatta), de miben tud többet, mint egy komp?