Keresés

Részletes keresés

Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 14638

Köszi az ötletet. Jelenleg is megvan fordítva a váz mert a sárvédőket kezeltem le belülről. Blokk kerekek kivéve. Szóval akkor szinte ugyanaz mint a Pannóniánál. Ott is csavarni kell.

Előzmény: nick name74 (14637)
nick name74 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 14637

Vedd ki a kereket, sárvédőtartókat, aztán egy fogóval,franciakulccsal próbáld meg ,mintha egy csavart lazítanál, kitekerni a teleszkóp szárát. A benne lévő rugó menetéből kell kihajtani, kb 3-4kör, közben lefelé húzni. Ha kijött, akkor nézd meg, nem rozsdás e a csúszórésze,esetleg el van-e görbülve? Letakarítani, kiegyengetni préssel esetleg. A persely is cserélhető,de nagyon macerás. Dörzsáraztam egy- kettőt, kell szórakozni vele sokat. A felső villakiflihez van rögzítve a rugó teteje,az is kivehető, rugó nélkül kell megnézni, könnyen csúszik,nem szorul valahol.

Jó munkát!

Előzmény: Balázs2488 (14636)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 14636

Üdv nektek. Ma észrevettem hogy az első teleszkóp egyik fele teljesen beállt. Van valami trükkje a szétszedésnek vagy mit kezdjek vele? 🙂 

nick name74 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 14635

Az Ngk-t a jobb minőség miatt preferálom, nem nagy tétel árban.

Sok boltbajárós motorba kellett az eredetihez képest alacsonyabb hőérték, hogy ne kelljen tisztítgatni. Be is vált.

Mivel itthon a legtöbb keveréket fűrészbe,adapterbe használjuk, ezért a romet is stihl olajat kap, szerintem nagyon kevés lerakódás képződik, nem olyan, mint az arol 2t volt. Attól volt hogy a kipufcsonknál kisujjnyira szűkült már a keresztmetszet. De ez már régen volt. Persze akkor sokkal többet volt hajtva...

Előzmény: roncsfelújító (14634)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.18 0 0 14634

Szia! Köszi a tippeket! Ha lehet azért 10-15 km-t megyek a gépekkel. Bár van rendszám nélküli gép, azzal ilyet nem tudok...

Ahogy nézem ez a 4-es NGK a legmelegebb gyertyák közé tartozik, így tényleg csak az udvari járatásra való. Olajból félszintetikus Mol olajat használok. Az Arol 2T nagyon kormol, még ha jobb is mint amilyen 40 éve volt.

Előzmény: nick name74 (14633)
nick name74 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 14633

Szia! Gyertyából az a tapasztalatom, ha nem motorozol fél órát nyélgázon( cc 20km táv) akkor inkább alacsonyabb hőértéket használnék. Boltba járós, udvarban szórakozós, kopottabb hengeres motorhoz NGK BP4HS ami bevált. Ez is megfelel az"YC"nek, azaz hosszabb a porcelán amit melegít a motor így jobban leég a rárakódás már alacsonyabb motorhőmérsékleten is.

 

De a mai olajokból is lehet jobbat használni, mint a régi" arol2T" ;)

 

Előzmény: roncsfelújító (14632)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.15 0 0 14632

Szívesen! Majd tegyél fel pár képet ha összeállt:) Én úgy emlékszem, hogy gyertyából 225-ös hőértékű való hozzá, lehet az N14-es sok lesz, de az N15C az tökéletesen passzol. N15YC-nél van szintén úgy megoldva, hogy hosszabb az elektróda, ha mindenképpen olyat szeretnél.

Előzmény: Balázs2488 (14629)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.15 0 0 14631

De van amúgy itthon egy Brisk Super N15C is. Ez megy majd szerintem a Rometbe. 

Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.15 0 0 14630

Gyertyából Isolator helyett Brisk N14YC t rendeltem ami 260as hőértékű mint az isolator csak ennek kicsit jobban benyúlik a vége az egéstérbe. 

Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.15 0 0 14629

Köszi szépen. Megrendeltem a cuccokat is, lassan összeáll. 

Előzmény: roncsfelújító (14628)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.14 0 0 14628

A lényeg, hogy kint van;)

Az a hüvely bele lett préselve kb 35-40 éve a porlasztó házába, én szerintem csak roncsolva szedhető ki. Ha nincs pont hátrafelé a nyílás nem okoz gondot. Kevereg ott a levegő, és ígyis-úgyis bejut a csőbe.

Előzmény: Balázs2488 (14627)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.14 0 0 14627

Kiszedtem.Bár lefelé beszorult. A karbin alúl az úszóház mellett ami van csavar, az alatt van egy fúvóka, és az is belemegy egy réz hüvelybe az kiszedhető? Mert a lyukja ami látszik is a légszűrő oldalon nem valami jó helyen van. 

Előzmény: roncsfelújító (14622)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.13 0 0 14626

Nem biztos, hogy még olvassa a fórumot, viszont a volgyip@ g-mail címen elérhető. Ha letöltötte annak idején a kezelési utasításokat akkor szerencséd lehet. Nekem nincsenek meg, úgyhogy nem tudok benne segíteni. Sajnos kb 8 éve megszűnt a veterán fórum oldalán a letöltések menüpont.

Üdv: roncsfelújító

Előzmény: Bucho1984 (14625)
Bucho1984 Creative Commons License 2022.11.11 0 0 14625

Üdv.

A link nem elérhető a Romet Pony-hoz.

Újra fel tudnád tölteni?

Köszönöm.

R.D.

Előzmény: VolgyiP (11769)
Bucho1984 Creative Commons License 2022.11.11 0 0 14624

Kedves Tagok,

 

Új vagyok itt, sikerült hozzájutni egy Romet Pony-hoz.

 

Valakinek van esetleg Romet 50 m 2 w pony hasznalati utasítása?

 

Köszönettel.:

Rajki Dani

 

Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.10 0 0 14623

Meglesz. Lassan összeáll. Egyik belsőgumi is szétvolt repedve. A másik kerék jó de jobb ha szétszedtem azt is megnézni. Vagy veszek 2 belsőt és akkor lesz tartalékba. A gumik is még a gyáriak. Ha elakadok valahol akkor úgyis jelzem. :) 

roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.09 0 0 14622

Ha befújod gazdagon csavarlazítóval majd lefelé megütögeted meg kell indulnia. Van alatta egy rugó, ha teljesen megindul az majd kiemeli a helyéről, szóval ne félj, mert nem fog lent maradni. Nyugodtan ütögetheted lefelé:)

Előzmény: Balázs2488 (14621)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 14621

Köszi az infót. Ma szétszedtem a karbit és a szivató nem akar mozdulni valahogy majd mozgásra bírom. 

Előzmény: roncsfelújító (14620)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.08 0 0 14620

Ugye, hogy lejött törés nélkül is:) A porlaszónál figyelj a beszerelt új fúvókák méreteire, mert nem biztos, hogy jók. Nemsokkal lejjebb épp le is írtam őket.  A megszakítók között is van szórás. Amelyiknek gyenge a rugója azzal nem fog jól működni a motor. Arra majd figyelj ha boltban veszed. Ha rendeled akkor ez kivédhetetlen. 1500 Ft-os alkatrészt nem éri meg visszaküldeni. Szerintem ez csak egy időszakos leállás, többször szokott lenni. Talán a készletet rendezik ilyenkor, vagy elmentek nyaralni:) Próbáld meg jövőhéten.

Előzmény: Balázs2488 (14619)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 14619

Megoldottam. Kicsit meg is melegítettem. A blokkot kerekeket kivettem. Könnyebben letisztítottam illetve lyukas is volt. Most jöhet az összerakás. Karbit még kitisztítom esetleg kap egy felújító készletet meg a gyújtásba sem árt egy új kondi+megszakító nem nagy összeg. Jut eszembe valamiért nem működik a simson-keletimotoralkatreszek weboldal, pedig jó áron vannak a dolgok. 

Előzmény: roncsfelújító (14618)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.07 0 0 14618

Még annyit a csap lazításához, hogy a hollandert kocogtasd körbe elsőként kalapáccsal(vagy hasonlóval) amennyire hozzáférsz, úgy hamarabb enged, mert kicsit lazul a kapcsolat. Utána lehet próbálkozni a tekerésével.

Előzmény: Balázs2488 (14615)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.07 0 0 14617

A gyári csapon jobbos a menet. Nem tudom, hogy mennyire rozsdás, de én nem hiszem, hogy letörne ha a jó felé tekered.

A 60-as henger hasznos, jobban megy vele a moci, és átalakítást sem igényel. Bár ehhez a nagyobb teljesítményhez nem árt, ha rendesen ki van centrírozva a főtengely.

Az olajok meg szerintem régen jobbak voltak elállás szempontjából, mert nem nagyon létezett szintetikus olaj. Mind ásványi volt, ami nem bomlik. Talán még most is jobban használható, mint egy félszintetikus 10W40, vagy hajtóműolaj, ami nem ken úgy mint akkoriban.

Előzmény: Balázs2488 (14615)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 14616

20 évet állt a motor de az olaj olyan tiszta volt benne mintha új lenne. Amúgy mi a véleményed a 60as hengerszettről? :) 

Előzmény: roncsfelújító (14614)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 14615

Nem volt meghúzva, és ez az én hibám. Na mindegy csinálok egy újat bár úgyis kell rendelnem egykét dolgot, köztük a benzincsap füle is eltört. Amúgy milyen menetű a csap? Jobbos? Sehogy sem akar lejönni hiába a csavarlazító, nem akarom letörni a tankról. Bár mosthogy szar a csap majd krovával két kézzel.

Előzmény: roncsfelújító (14614)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.03 0 0 14614

Meg volt húzva rendesen a lendkerék anyája? Ha igen akkor nem szabadna az éknek eltörni. Nem kell izomból, de azért legyen meghúzva. Egy megfelelő méretű alátétből tudsz reszelni a helyére egy újat. Ha üt a főtengely, viszont a motor jár akkor nincs nagyobb gond. Viszont idővel ha a rázkódástól elmenne még jobban a centrír akkor a gyertya rossz helyen adja már a szikrát, és nem megy a motor. Szóval hosszú távon megbosszulja majd magát. Próbálgatni ettől még lehet, de messzire ne nagyon menj:)

Előzmény: Balázs2488 (14613)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 14613

Sikerült. Átnéztem, letisztítottam mindent. A megszakító hézag volt túl kicsi. Hézagmérővel mindent beállítottam, a szikra is nagyobb lett. Viszont most meg eltört az ék a főtengelyen. Kicsit üt. 

roncsfelújító Creative Commons License 2022.11.02 -1 0 14612

Így van, a kondenzátor hiba annyi, hogy csak alapjáraton megy a motor, gázadásra fullad.

Megszakító reszelés, utána a gyertyakábel végein a kontakusok legyenek oxidmentesek, esetleg próbáld meg egy másik gyertyával is. A pipát is cseréld egy jóra, (akár működő motorról valóra), mert az is okozhat ilyesmit.

nick name74 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 14611

Első körben fújj neki egy kis hidegindítót/féktisztítót.

Ha arra börren egyet , akkor először a karbit, esetleg főtengelyszimeringeket ellenőrizz!

Ha nincs reakció, akkor nyomás alatt nincs szikra rendesen=>gyertya,pipa,kábel,trafó,kondi,megszakító,lendkerék ez mind lehet.

A gyenge szikrától még elindulhatna....

Sok sikert!

Előzmény: Balázs2488 (14610)
Balázs2488 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 14610

Üdv mindenkinek. Kaptam egy felújítandó Rometet de jelenleg nem indítható. Szikra van de gyenge. Lehet esetleg a kondenzátor hibája vagy netán a mágnes delejezése gyenge?.

mofe Creative Commons License 2022.09.18 0 0 14609

Köszönöm! A próbaútra még várni kell, mert az elektromos vezetékek bekötése (legyártása) csak ezután következik.

Előzmény: roncsfelújító (14608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!