Köszi az ötletet. Jelenleg is megvan fordítva a váz mert a sárvédőket kezeltem le belülről. Blokk kerekek kivéve. Szóval akkor szinte ugyanaz mint a Pannóniánál. Ott is csavarni kell.
Vedd ki a kereket, sárvédőtartókat, aztán egy fogóval,franciakulccsal próbáld meg ,mintha egy csavart lazítanál, kitekerni a teleszkóp szárát. A benne lévő rugó menetéből kell kihajtani, kb 3-4kör, közben lefelé húzni. Ha kijött, akkor nézd meg, nem rozsdás e a csúszórésze,esetleg el van-e görbülve? Letakarítani, kiegyengetni préssel esetleg. A persely is cserélhető,de nagyon macerás. Dörzsáraztam egy- kettőt, kell szórakozni vele sokat. A felső villakiflihez van rögzítve a rugó teteje,az is kivehető, rugó nélkül kell megnézni, könnyen csúszik,nem szorul valahol.
Az Ngk-t a jobb minőség miatt preferálom, nem nagy tétel árban.
Sok boltbajárós motorba kellett az eredetihez képest alacsonyabb hőérték, hogy ne kelljen tisztítgatni. Be is vált.
Mivel itthon a legtöbb keveréket fűrészbe,adapterbe használjuk, ezért a romet is stihl olajat kap, szerintem nagyon kevés lerakódás képződik, nem olyan, mint az arol 2t volt. Attól volt hogy a kipufcsonknál kisujjnyira szűkült már a keresztmetszet. De ez már régen volt. Persze akkor sokkal többet volt hajtva...
Szia! Köszi a tippeket! Ha lehet azért 10-15 km-t megyek a gépekkel. Bár van rendszám nélküli gép, azzal ilyet nem tudok...
Ahogy nézem ez a 4-es NGK a legmelegebb gyertyák közé tartozik, így tényleg csak az udvari járatásra való. Olajból félszintetikus Mol olajat használok. Az Arol 2T nagyon kormol, még ha jobb is mint amilyen 40 éve volt.
Szia! Gyertyából az a tapasztalatom, ha nem motorozol fél órát nyélgázon( cc 20km táv) akkor inkább alacsonyabb hőértéket használnék. Boltba járós, udvarban szórakozós, kopottabb hengeres motorhoz NGK BP4HS ami bevált. Ez is megfelel az"YC"nek, azaz hosszabb a porcelán amit melegít a motor így jobban leég a rárakódás már alacsonyabb motorhőmérsékleten is.
De a mai olajokból is lehet jobbat használni, mint a régi" arol2T" ;)
Szívesen! Majd tegyél fel pár képet ha összeállt:) Én úgy emlékszem, hogy gyertyából 225-ös hőértékű való hozzá, lehet az N14-es sok lesz, de az N15C az tökéletesen passzol. N15YC-nél van szintén úgy megoldva, hogy hosszabb az elektróda, ha mindenképpen olyat szeretnél.
Az a hüvely bele lett préselve kb 35-40 éve a porlasztó házába, én szerintem csak roncsolva szedhető ki. Ha nincs pont hátrafelé a nyílás nem okoz gondot. Kevereg ott a levegő, és ígyis-úgyis bejut a csőbe.
Kiszedtem.Bár lefelé beszorult. A karbin alúl az úszóház mellett ami van csavar, az alatt van egy fúvóka, és az is belemegy egy réz hüvelybe az kiszedhető? Mert a lyukja ami látszik is a légszűrő oldalon nem valami jó helyen van.
Nem biztos, hogy még olvassa a fórumot, viszont a volgyip@ g-mail címen elérhető. Ha letöltötte annak idején a kezelési utasításokat akkor szerencséd lehet. Nekem nincsenek meg, úgyhogy nem tudok benne segíteni. Sajnos kb 8 éve megszűnt a veterán fórum oldalán a letöltések menüpont.
Meglesz. Lassan összeáll. Egyik belsőgumi is szétvolt repedve. A másik kerék jó de jobb ha szétszedtem azt is megnézni. Vagy veszek 2 belsőt és akkor lesz tartalékba. A gumik is még a gyáriak. Ha elakadok valahol akkor úgyis jelzem. :)
Ha befújod gazdagon csavarlazítóval majd lefelé megütögeted meg kell indulnia. Van alatta egy rugó, ha teljesen megindul az majd kiemeli a helyéről, szóval ne félj, mert nem fog lent maradni. Nyugodtan ütögetheted lefelé:)
Ugye, hogy lejött törés nélkül is:) A porlaszónál figyelj a beszerelt új fúvókák méreteire, mert nem biztos, hogy jók. Nemsokkal lejjebb épp le is írtam őket. A megszakítók között is van szórás. Amelyiknek gyenge a rugója azzal nem fog jól működni a motor. Arra majd figyelj ha boltban veszed. Ha rendeled akkor ez kivédhetetlen. 1500 Ft-os alkatrészt nem éri meg visszaküldeni. Szerintem ez csak egy időszakos leállás, többször szokott lenni. Talán a készletet rendezik ilyenkor, vagy elmentek nyaralni:) Próbáld meg jövőhéten.
Megoldottam. Kicsit meg is melegítettem. A blokkot kerekeket kivettem. Könnyebben letisztítottam illetve lyukas is volt. Most jöhet az összerakás. Karbit még kitisztítom esetleg kap egy felújító készletet meg a gyújtásba sem árt egy új kondi+megszakító nem nagy összeg. Jut eszembe valamiért nem működik a simson-keletimotoralkatreszek weboldal, pedig jó áron vannak a dolgok.
Még annyit a csap lazításához, hogy a hollandert kocogtasd körbe elsőként kalapáccsal(vagy hasonlóval) amennyire hozzáférsz, úgy hamarabb enged, mert kicsit lazul a kapcsolat. Utána lehet próbálkozni a tekerésével.
A gyári csapon jobbos a menet. Nem tudom, hogy mennyire rozsdás, de én nem hiszem, hogy letörne ha a jó felé tekered.
A 60-as henger hasznos, jobban megy vele a moci, és átalakítást sem igényel. Bár ehhez a nagyobb teljesítményhez nem árt, ha rendesen ki van centrírozva a főtengely.
Az olajok meg szerintem régen jobbak voltak elállás szempontjából, mert nem nagyon létezett szintetikus olaj. Mind ásványi volt, ami nem bomlik. Talán még most is jobban használható, mint egy félszintetikus 10W40, vagy hajtóműolaj, ami nem ken úgy mint akkoriban.
Nem volt meghúzva, és ez az én hibám. Na mindegy csinálok egy újat bár úgyis kell rendelnem egykét dolgot, köztük a benzincsap füle is eltört. Amúgy milyen menetű a csap? Jobbos? Sehogy sem akar lejönni hiába a csavarlazító, nem akarom letörni a tankról. Bár mosthogy szar a csap majd krovával két kézzel.
Meg volt húzva rendesen a lendkerék anyája? Ha igen akkor nem szabadna az éknek eltörni. Nem kell izomból, de azért legyen meghúzva. Egy megfelelő méretű alátétből tudsz reszelni a helyére egy újat. Ha üt a főtengely, viszont a motor jár akkor nincs nagyobb gond. Viszont idővel ha a rázkódástól elmenne még jobban a centrír akkor a gyertya rossz helyen adja már a szikrát, és nem megy a motor. Szóval hosszú távon megbosszulja majd magát. Próbálgatni ettől még lehet, de messzire ne nagyon menj:)
Sikerült. Átnéztem, letisztítottam mindent. A megszakító hézag volt túl kicsi. Hézagmérővel mindent beállítottam, a szikra is nagyobb lett. Viszont most meg eltört az ék a főtengelyen. Kicsit üt.
Így van, a kondenzátor hiba annyi, hogy csak alapjáraton megy a motor, gázadásra fullad.
Megszakító reszelés, utána a gyertyakábel végein a kontakusok legyenek oxidmentesek, esetleg próbáld meg egy másik gyertyával is. A pipát is cseréld egy jóra, (akár működő motorról valóra), mert az is okozhat ilyesmit.
Üdv mindenkinek. Kaptam egy felújítandó Rometet de jelenleg nem indítható. Szikra van de gyenge. Lehet esetleg a kondenzátor hibája vagy netán a mágnes delejezése gyenge?.