Keresés

Részletes keresés

T7 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 303

Köszönöm a választ!

A tetőtartót inkább kihagynánk, a feleségem 160 és gyakran csak ő menne a gyerekekkel, így nem lenne aki levenné a bringákat a tetőről. :)

De legalább végre a rendszám mizéria lezáródott. Én csak időnként olvastam 1-1 cikket, de elég durva volt amit műveltek a hatóságok..

 

Néztem képeket és félő, hogy ez Buzzwing 4 kissé nagy lenne a kocsihoz képest. Viszont a Buzzwing 3-at nem látom magyar boltokban. :(

Előzmény: henngergely (302)
henngergely Creative Commons License 2018.03.19 0 0 302

Olyan vonóhorog kell, ami elbírja a tartót + 4 bringát, és az autó elektromos rendszerébe illeszthető. Ha a villany ki kell vezetni, az még plusz teendőt jelent.

Műszaki vizsga inkább 20, mint 16.

Maga a tartó ízlés illetve pénztárca kérdése, gagyi nem jellemző ebben a kategóriában. Legyenek rajta lámpatestek, illetve rendszámtábla világítás.

Szürke rendszámot kiváltani (rendszám ára és a forgalmiba bejegyzés, szemlézni nem kell), ha nem szeretnéd a hátsó fehéret ide-oda pakolgatni. Most már az is szabályos:

http://bikemag.hu/magazin/hirek/kivaltottad-a-szurke-rendszamot-igy-jartal-mar-nem-kotelezo

Viszont a tartóra kötelező rendszámot tenni, mert a tartó illetve a bringák nem takarhatnak ki 1%-ot sem a láthatóságából.

 

Vagy vesztek valami használható tetőre szerelhetőt, az árkülönbség meg mehet a többlet fogyasztásra.

Előzmény: T7 (300)
T7 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 301

Itt nincs túl nagy forgalom. :(

T7 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 300

Vonóhorgos kerékpártartóban gondolkodunk, 3 de inkább 4 bringás verzióban. Valaki tudja, hogy kb. milyen költségekkel kellene számolnom, ha a kocsin még vonóhorog sincs (2005-ös Honda Jazz).

Amit eddig saccolok:

- vonóhorog + szerelés: kb 70 ezer

- vizsgáztatás a horog miatt: 16 ezer (?)

- tartó (kb. 100-130 ezer újonnan, használt jó lenne) A BuzzWing 4 a videó alapján elég szimpatikus. 

 

Van még más költség? 

Elég furán tudom különben elképzelni a Jazz-t egy négyes tartóval. Remélem nem borulna fel. :D

szviki86 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 299

Szia

 

Én BuzzRack bee 4 et vásároltam. Hasonló mint az amit te nézel. (kivéve a dönthetőséget)

Teljesen meg vagyok vele elégedve, masszív szerkezet.

Előzmény: manmachine80 (298)
manmachine80 Creative Commons License 2018.02.03 0 1 298

Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az Amos Tytan 4-ről kinek-mi a véleménye? Előre is köszi!

maxusz Creative Commons License 2017.11.10 0 0 297

Sziasztok,

 

Én is a Buzz Rack Qattro kerékpártartót használtam és nagyon elégedett voltam vele. Állítható rajta a tengelytávolság, egyszerű használni és nagyon stabil a rögzítése. Nem roggyan meg a súlytól, nem lóg a vonóhorgon, igazi ütni-vágni való örökös darab. Nem véletlenül terjedt el az USA-ban és Ausztráliában ez a márka, mehetnek vele a köves-sziklás sivatagba is. De mivel szeretem az újabb technológiákat, idén lecseréltem egy szintén BuzzRack 4-es bringatartóra, a Buzz Rack Wing 4-es szállítóra, ami hozza a már megszokott minőséget, de kicsivel kevesebb hely is elég neki, mert összecsukható, így könnyebben tudom betenni a csomagtartóba, ha nem akarom otthagyni az erdő széli parkolóban. A masszív rögzítés változatlan, dönthető, zárható. A Quattro tartón se kellett sokat szerelgetni, de a Buzz Wing 4est csak kivettem a dobozból és már mehettek is rá a bringák.

 

http://buzzrack.hu/termek/16-buzz-rack-buzzwing-4-kerekpartarto-vonohorogra

 

https://www.youtube.com/watch?v=mHyt_Lh1soI&feature=youtu.be

 

Ami még nagyon szimpatikus benne, hogy a BuzzRack-nál kettő cső van, amihez 2-2 kerékpárt rögzítünk és fékezésnél vagy kisebb koccanásnál nagyobb eséllyel tartja meg a kerékpárokat, mert eloszlik a súly. Más márkáknál csak 1 függőleges cső van és mind a négy bringa súlyát annak kellene megtartania.

 

Üdv.

M.

korzo Creative Commons License 2017.08.30 0 0 296

A BuzzRack-on is tudsz jobbra-balra játszani.

Előzmény: fero969 (294)
atompyka Creative Commons License 2017.08.30 0 0 295

Szia!

 

Igazad van, amíg statikusan nézzük. De mikor egy 1-1.5 tonnás (vagy maradjunk a 750 kg fékezetlennél), netán magasabb súlypontú vontatmány egy vészfékezèsnèl vagy bukkanónál megnyomja a horgot, az nem +5-8 kiló, hanem akár százak, és azt is ki kell bírnia. Ezért gondolom, hogy 2-3 bringa semmi kárt nem tud benne tenni, csak ha nekimennek. Nyilván, a vezethetőségbe beleszól, főleg, hogy a hátsó tg. mögött van, de az megtanulható/-szokható, nem rosszabb, mint egy rommà pakolt kombi Varnyúé. :-)

Előzmény: fero969 (294)
fero969 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 294

Sziasztok!

 

Végigolvasva az utóbbi 2 év hozzászólásait, a 4 bicajos beállításhoz a Buzz Rack Quattro-t hozta ki a  népítélet győztesnek.

Nekem egy Thule 970-em van, praktikus jószág. Sokszor megyek egyedül a város szélére tekerni, vagy ha buli van a cityben, a tartót beteszem a csomagtartóba, busszal, taxival hazamegyünk, majd másnap visszatekerek a kocsiért és kocsival hozom haza a bringát....

 

Többször felmerült a vonőhorog függőleges terhelhetőségének kérdése.

Ez nem a horog teherbírása miatt fontos, hanem a kocsi menetstabilitása miatt. 

Hiába 2t-t vontat , az úgy van pakolva, hogy az utánfutó vontatófejénél fogva egy felnőtt megemeli a utánfutó elejét. Nos, ez a tömeg nehezsedik a vonóhorogra és ad plusz terhelést a hátsó tengelynek ÉS tehermentesíti a hajtott+kormányzott első kereket. Ezért fontos kb-ra betartani ezt a terhelést, de 5-8kg miatt még nem válik a kocsi vezethetetlenné.

 

A vélaményetekre lennék kíváncsi.

 

Egyik kirándulásunkkor ezt béreltem:    https://www.pro-user.hu/saffier-ivqc-10-kerekpartarto

 

Acél és dögnehéz, de egykaros rögzítésű és dönthető.

 

Ami nagyon tetszett benne, a tengelytávolság állító mechanika úgy van megoldva, hogy az egyes bringák a kocsi hossztengelyéhez képest jobbra balra tolhatóak kb +/- 10-12cm-t. 

Az első felpakolás 1 óráig tartott,  a 4. már csak 4 perc volt.

Mi 4 db közel egyforma, egyméretű MTB-t tettünk fel, mindegyiknek 700mm-es kormánya volt. Úgy láttam, hogy ha nem lenne lehetőség az eltolásra, a kormányok a nyeregcsövekkel ütköznének.

 

Ez a hosszetngelyhez képesti eltolás elég fontos fícsörnek tűnik, mégsem látom a többi tartóban. 

 

Mi erről a véleményetek? Nektek nem hiányzik az eltolás lehetősége?

 

Üdv:

Feri

Self-confidence Creative Commons License 2017.08.19 0 0 293

Megvettem a Thule vonóhorgos tartót, nagyon pöpec szerkezet! (Xpress 970) Kompakt méretű, könnyű, stabil.

Egy 28-as Gepida Alboin 300 trekking és egy 27.5-es Kelly's Spider 70 monti ment fel rá. Mindkét bringa a felső vázcsőnél és a nyeregcsőnél lett megfogva. Mindkettő vízszintesen áll, jól egymásba csúsznak, mintha ezekhez tervezték volna a tartót.

 

Menet közben stabilak, a tükörből alig takarnak ki valamit, az ülések éppen látszanak, csak annyira, hogy szemmel tudjam tartani őket. Ennek az autónak a hátsó üvege külön is nyitható és azt nem akadályozza, így továbbra is hozzáférek a csomagtartóhoz.

A rendszámot és a világítást elég alaposan kitakarják, így veszélyes közlekedni. Bár a középső féklámpa, ami talán a legfontosabb, az látszik, de jogos lenne a bünti.

Technikai okokból a rendszámtartó csak a jövő héten lesz meg, addig csak egy rövid tesztutam volt.

 

Tökéletes cucc két bringa alkalmi szállítására.

Előzmény: Self-confidence (289)
atompyka Creative Commons License 2017.08.17 0 0 292

Ha jól sejtem, kb. annyi, hogy bemész az okmànyirodàba (vagy korm.ablakhoz?) az autós/rendszàmos emberhez, elmondod, mit szeretnèl, gondolom, kitölt(et) valamit, jattolsz, egyszer csak (értesítés után?) érte mész. 

(Régen is kb. így volt, csak levèlben kellett kérni s rendőrségnèl.)

Esetleg nézd meg, hátha lehet ügyfèlkapun is indítani az ügyet. 

Előzmény: Malacsutes (290)
Re:barbara Creative Commons License 2017.08.17 0 0 291

Szerintem az új rendelkezés szerint nem kell már a szürke, átszerelheted a normál hátsó rendszámot a tartóra. 

 

 

Előzmény: Malacsutes (290)
Malacsutes Creative Commons License 2017.08.17 0 0 290

Sziasztok,

Szürke rendszám igénylésének menetét a jelenlegi jogszabályokkal tudja valaki biztosan, és el tudja mondani nem jogász nyelven?

 

Köszönöm!

Self-confidence Creative Commons License 2017.08.14 0 0 289

Köszönöm a választ. Este kibújtattam a horgot, nem kotyog az semmit. Nem tudom, hogyan csinálják, de pont olyan, mintha fixen csavarozva lenne.

 

Már csak egy gondom van, de az csak pénz kérdése: Az autón 13 pólusú az aljzat, de 7 pólusúak ezek a kütyük, kell vennem egy adaptert.

Előzmény: atompyka (288)
atompyka Creative Commons License 2017.08.13 0 0 288

Szia!

Nem tudom, milyen az a horog, de ha egy tonnás utànfutót megfog bármilyen - út közben előfordulható - szituban, akkor 2 db bringát is el kell bírnia. Szerintem. 

Igen, ügyintèzés nélkül átrakhatod, ha az egyéb feltètelek - láthatóság, világítás - adottak.

Gondolom, egy Thule szállítónak minden jóváhagyása megvan (nem tudom, ki, mikor kérheti, hisz nincs szemle, de ha egy balesetnél gondot okoztak a bringák, jól jöhet).

 

Előzmény: Self-confidence (287)
Self-confidence Creative Commons License 2017.08.13 0 0 287

Sziasztok.

 

Nagyon ritkán szeretnék 2 bringát szállítani. Akartam venni először 2 tetőcsomagtartóra rakható kerékpártartót, de aztán megláttam a Thule Xpress 970 tartót. Az ára olcsóbb még az opcionális rendszámtartóval is, mint a két tetőtartó és sokkal praktikusabbnak is tűnik. Ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim:

 

- BMW F11 gyári motoros horogra vajon elég stabil? A fixen a karosszériához csavarozottaknál érthető, ha egyszer rámarkol a fejre, akkor az nem mozog. De amit egy motor hajtogat elő az autó alól, az nem kotyog kissé? Tudom, próbáljam ki...

 

- Akkor most már nincs semmi para, levehetem a  hátsó rendszámot és átrakhatom a tartóra és kész? Nem kell semmit sem ügyintéznem?

 

De van a HangOn 974, ami 3 darabos és az lehajtható. Esetleg azzal tapasztalat? Ajánlhattok más gyártót is...

atompyka Creative Commons License 2017.07.27 0 0 286

Megjött:

"különleges rendszámtábla szerelhető fel, vagy arra az azt szállító gépkocsi hátsó rendszámtáblájaátszerelhető."

:-)

Előzmény: atompyka (266)
e_ates Creative Commons License 2017.07.13 0 0 285

elnézést, kicsit kimaradtam... :)

 

kicsivel túl a 90 fokon nyílik csak a csomagtér, úgyhogy nem bajlódtam a forgácsolással, kivettem a határolót. méretre szabtam egy deszkát, azzal alátámasztom a keretet, és simán használható :)

Előzmény: aijaeg (236)
atompyka Creative Commons License 2017.06.12 0 0 284

Köszi. :-)

Előzmény: korzo (283)
korzo Creative Commons License 2017.06.12 0 0 283

Önsúly: papiron 2540 vagy ilyesmi, igazából 2680 :-)

Össztömeg: 3230 kg

Vontathat: 3500 kg

Előzmény: atompyka (282)
atompyka Creative Commons License 2017.06.12 0 0 282

Mennyi a  megengedett össz- és a vontatható tömeged?

Előzmény: korzo (277)
atompyka Creative Commons License 2017.06.11 0 0 281

Ja, mert nyilván van neki otthon pár pár tarcsiba :-)

Előzmény: aijaeg (280)
aijaeg Creative Commons License 2017.06.11 0 0 280

Szerintem egyszerűen rossz rendszámot tett fel :-)

Előzmény: atompyka (279)
atompyka Creative Commons License 2017.06.11 0 0 279

Jó, jó, de hogy s miért? Náluk külön rendszámot kap?

Előzmény: aijaeg (270)
aijaeg Creative Commons License 2017.06.10 0 0 278

Tényleg , tettél is fel fotót :-)

Előzmény: korzo (277)
korzo Creative Commons License 2017.06.09 0 0 277

Discovery3 (c:

Előzmény: aijaeg (276)
aijaeg Creative Commons License 2017.06.09 0 0 276

Az szép :-) Milyen gép?

Előzmény: korzo (275)
korzo Creative Commons License 2017.06.09 0 0 275

(6730 kg-os szerelvénytömeg személyautóval. Én nyertem :-D )

Előzmény: aijaeg (274)
aijaeg Creative Commons License 2017.06.09 0 0 274

Nekem három dolgot jegyeztek be az eddig ott szereplő kapcsolási magasság mellé:

1.) a szürke rendszám használatára való jogosultságot

2.) a vonókészülék függőleges terhelhetőségét

3.) azt a kitételt, hogy a járműszerelvény össztömege nem haladhatja meg a 4000 kg-ot (mert egyébként az autó együttes tömege és a vontatható tömeg együtt 4300 kg körül van)

Előzmény: henngergely (272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!