TESZT BARCELONA 2. HÉT, 1. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20.396, 171 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.596, 86 kör * 3. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.649, 130 kör 4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.808, 91 kör 5. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:20.973, 54 kör 6. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:21.298, 96 kör 7. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:21.432, 48 kör * 8. Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault) 1:21.455, 91 kör 9. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:21.588, 42 kör * 10. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.643, 93 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:21.706, 120 kör 12. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:21.946, 38 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:22.937, 86 kör *: csak délelőtt vezetett
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 2. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:18.047, 165 kör 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.400, 90 kör* 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.560, 85 kör 4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.541, 66 kör* 5. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:19.823, 119 kör 6. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:19.856, 57 kör 7. Carlos Sainz, Jr. (spanyol, Renault) 1:20.042, 88 kör* 8. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:20.237, 78 kör 9. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.242, 49 kör 10. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:20.349, 63 kör* 11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.758, 102 kör 12. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:20.805, 130 kör 13. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:20.918, 160 kör 14. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:22.350, 80 kör *: csak délelőtt tesztelt
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 3. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:17.182, 188 kör 2. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:18.360, 149 kör 3. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:18.363, 169 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:18.675, 79 kör* 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.725, 66 kör 6. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1:18.855, 147 kör 7. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:19.244, 145 kör 8. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.296, 84 kör 9. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.532, 97 kör* 10. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1:19.629, 73 kör* 11. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:19.634, 155 kör 12. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:19.842, 187 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:20.262, 63 kör
*: Csak délelőtt vezettek.
TESZT BARCELONA 2. HÉT, 4. NAP 1. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:17.221, 157 kör 2. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:17.784, 93 kör 3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.092, 45 kör 4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:18.327, 92 kör 5. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:18.412, 181 kör 6. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.825, 104 kör 7. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:18.949, 156 kör 8. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:18.967, 163 kör 9. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:19.118, 75 kör 10. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:19.189, 105 kör* 11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.464, 97 kör* 12. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:19.954, 27 kör *: csak délelőtt vezetett
A leggyorsabb körök sorrendje a második teszthétről:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17.182 2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.221 3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17.784 4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:18.047 5. Carlos Sainz Jr. Renault 1:18.092
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18.360 7. Pierre Gasly Toro Rosso 1:18.363 8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18.400 9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18.412 10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18.560 11. Nico Hülkenberg Renault 1:18.675
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18.855
13. Brendon Hartley Toro Rosso 1:18.949 14. Esteban Ocon Force India 1:18.967 15. Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber 1:19.118 16. Szergej Szirotko Williams 1:19.189 17. Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber 1:19.244 18. Robert Kubica Williams 1:19.629 19. Sergio Pérez Force India 1:19.634 20. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:19.842 21.Lance Stroll Williams 1:19.954
F1, TESZT BARCELONA, 1. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:20.179, 105 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.349, 58 kör * 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506, 80 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.54, 73 kör * 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:21.339, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:22.168, 26 kör 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.327, 25 kör 8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 1:22.371, 93 kör 9. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:22.452, 46 kör * 10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.578, 55 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:23.408, 63 kör 12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes) 1:25.628, 22 kör * 13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:44.148, 28 kör
*: csak délelőtt körözött
BARCELONA, 2. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673, 98 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976, 95 kör 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:20.325, 37 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.326 67 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:21.212, 65 kör 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso-Honda), 1:21.318, 82 kör 7. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes), 1:21.495, 48 kör 8. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:21.822, 52 kör 9. Esteban Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:21.841, 79 kör 10. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:22.721 , 81 kör 11. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.727, 36 kör
BARCELONA, 3. NAP 1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 2:18.545, 11 kör 2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 2 kör * 3. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 2 kör * 4. Marcus Ericsson(svéd, Alfa Romeo Sauber) 1 kör * 5. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes) 1 kör *
12. Romain Grosjean Haas-Ferrari) 0 kör *: Nem teljesített mért kör. A többi versenyző nem járt a pályán.
BARCELONA, 4. NAP 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.333, 69 kör 2. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:19.854, 110 kör * 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20.241, 120 kör 4. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:20.317, 96 kör 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:20.929, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:20.940, 60 kör 7. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.142, 54 kör 8. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.973, 65 kör 9. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:22.058, 35 kör 10. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:22.134, 128 kör 11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:22.507, 49 kör * 12. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:22.789, 60 kör * 13. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1:22.808, 59 kör 14. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:23.825 * 15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:31.979, 47 kör * *: Csak délelőtt vezetett
AZ ELSŐ BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.333 (94 kör) 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673 (218) 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1:19.854 (147) 4. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976 (212) 5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:20.179 (107) 6. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:20.317 (132) 7. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:20.326 (102) 8. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506 (80) 9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.547 (122) 10. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:20.929 (113) 11. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:20.940 (151) 12. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:21.142 (100) 13. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 1:21.318 (229)
14. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes) 1:21.495 (48) * 15. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:21.822 (127) 16. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:21.841 (79) 17. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:21.973 (65) 18. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 1:22.371 (95) 19. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:22.578 (55) 20. Charles Leclerc (monacói, Sauber) 1:22.808 (140) 21. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:23.408 (143)
22. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes) 1:25.628 (22) *
F1, TESZT BARCELONA, 1. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:20.179, 105 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.349, 58 kör * 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506, 80 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.54, 73 kör * 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:21.339, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:22.168, 26 kör 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.327, 25 kör 8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 1:22.371, 93 kör 9. Lance Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:22.452, 46 kör * 10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.578, 55 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:23.408, 63 kör 12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India-Mercedes) 1:25.628, 22 kör * 13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:44.148, 28 kör
*: csak délelőtt körözött
BARCELONA, 2. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673, 98 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976, 95 kör 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:20.325, 37 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.326 67 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:21.212, 65 kör 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso-Honda), 1:21.318, 82 kör 7. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes), 1:21.495, 48 kör 8. Szergej Szirotkin (orosz, Williams-Mercedes) 1:21.822, 52 kör 9. Esteban Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:21.841, 79 kör 10. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:22.721 , 81 kör 11. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.727, 36 kör
A keddi tesztbeosztás: Mercedes: Valtteri Bottas Ferrari: Sebastian Vettel Red Bull: Max Verstappen Force India: Esteban Ocon Williams: Szergej Szirotkin/Robert Kubica Renault: Carlos Sainz Toro Rosso: Pierre Gasly Haas: Kevin Magnussen McLaren: Stoffel Vandoorne Sauber: Charles Leclerc
BARCELONA, 3. NAP A VÉGEREDMÉNY 1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 2:18.545, 11 kör 2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 2 kör * 3. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 2 kör * 4. Marcus Ericsson(svéd, Alfa Romeo Sauber) 1 kör * 5. Robert Kubica (lengyel, Williams-Mercedes) 1 kör *
A tervezett szerdai tesztbeosztás: Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari: Kimi Räikkönen Red Bull: Daniel Ricciardo Force India: Sergio Pérez Williams: Lance Stroll, Robert Kubica Renault: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr. Toro Rosso: Brendon Hartley Haas-Ferrari: Romain Grosjean McLaren-Renault: Fernando Alonso Alfa Romeo Sauber: Marcus Ericsson
*: Nem teljesített mért kör. A többi versenyző nem járt a pályán.
F1, TESZT BARCELONA, 1. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:20.179, 105 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.349, 58 kör * 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506, 80 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.54, 73 kör * 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:21.339, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:22.168, 26 kör 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.327, 25 kör 8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 1:22.371, 93 kör 9. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:22.452, 46 kör * 10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.578, 55 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:23.408, 63 kör 12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India) 1:25.628, 22 kör * 13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:44.148, 28 kör
*: csak délelőtt körözött
BARCELONA, 2. NAP 1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:19.673, 98 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:19.976, 95 kör 3. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren-Renault) 1:20.325, 37 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull TAG Heuer) 1:20.326 67 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:21.212, 65 kör 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso-Honda), 1:21.318, 82 kör 7. Robert Kubica (lengyel, Williams), 1:21.495, 48 kör 8. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:21.822, 52 kör 9. Esteban Ocon (francia, Force India) 1:21.841, 79 kör 10. Charles Leclerc (monacói, Alfa Romeo Sauber) 1:22.721 , 81 kör 11. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.727, 36 kör
F1, TESZT BARCELONA, 1. NAP 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull TAG Heuer) 1:20.179, 105 kör 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:20.349, 58 kör * 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.506, 80 kör 4. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.54, 73 kör * 5. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Renault) 1:21.339, 51 kör 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:22.168, 26 kör 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.327, 25 kör 8. Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso-Honda) 1:22.371, 93 kör 9. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1:22.452, 46 kör * 10. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.578, 55 kör 11. Marcus Ericsson (svéd, Alfa Romeo Sauber) 1:23.408, 63 kör 12. Nyikita Mazepin (orosz, Force India) 1:25.628, 22 kör * 13. Szergej Szirotkin (orosz, Williams) 1:44.148, 28 kör
Palik László: "- Ő pedig Gabriele Tarquini, aki már 33 Forma1-es csapatnak vezetett... szóval... nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán volt-e összesen 33 csapat, de az egész biztos, hogy Gabriele Tarquini nem szerepelt mindegyikben."
F1: Harc Rosberg trónjáért – megjelent az NSM új száma
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin legújabb, Formula–1-gyel foglalkozó száma.
2017-ben 10 csapat 20 pilótája vág neki a küzdelmeknek. Magazinunkban részletesen bemutatjuk az összes csapatot és pilótát, sőt számos érdekességet is összeszedtünk a főszereplőkről, akikről néhány, eddig talán kevésbé ismert kulisszatitok is kiderül.
Lesz egy nagy hiányzó is, hiszen a címvédő Nico Rosberg visszavonult, így nem lesz ott a rajtnál – a róla készült írásban arra is kerestük a választ, miért dönthetett így. Összeszedtük az esztendő további nagy hiányzóit, kiemelten foglalkozunk a Ferrari-krízisével és azokkal a fizetős pilótákkal, akik a múltban nem sok vizet zavartak.
A szabályváltozások mindig érdekesek, infografika segítségével hasonlítottuk össze a tavalyi és az idei autókat, s persze az Ecclestone-sztori sem maradhatott ki: az elmúlt évtizedek meghatározó figurája mit adott a sportágnak, és vajon milyen lesz nélküle az F1?
Szokás szerint bemutatjuk az összes helyszínt, mindenhol felidézünk olyan sztorikat a múltból, amelyek valamiért elválaszthatatlanok az adott pálya történetétől. Hazai és külföldi szakírókat faggattunk, kíváncsiak voltunk többek között arra, mit szólnak Rosberg visszavonulásához, ahhoz, hogy Bottas foglalta el a helyét a Mercedesnél, és melyik futamokat ejtenének ki azért, hogy újak kerülhessenek be a körforgásba.
A végére pedig egy csemege: szupervilágbajnokot hirdettünk – a Nemzeti Sport Magazin legújabb számában arra is fény derül, ez mit is jelent pontosan, és ki lett a befutó.
„Most komolyan! Az ég szerelmére!” – így szóltak Vettel 2016-os rádiós legjobbjai
Lehet őt szeretni és nem szeretni miatta, aligha férhet kétség hozzá, hogy ha rádiózásról van szó Sebastian Vettel, „adása” az egyik legérdekesebb a rajtrácson. Csokorba szedtük idei legemlékezetesebb megnyilvánulásait, melyek egyben 2016-os szezonjáról, helyzetéről és a Ferrarinál uralkodó hangulatról is szemléletes képet fest.
Kína, ütközés Kimi Räikkönennel az első kanyarban: „Rendben, ütköztem. Esélyem sem volt elkerülni. Az egyik Red Bull úgy jött a belső íven, mint egy őrült, és nekimentem Kiminek” – kommentálta elsőre az esetet sűrű bocsánatkérések után. „Kvjat támadása öngyilkos volt. Végig látszott, hogy ütközés lesz belőle, esély sem volt ilyen tempóval bevenni a kanyart” – tisztázta aztán kicsit később az általa torpedónak is nevezett Kvjattal történt esetét.
Oroszország, Danyiil Kvjat kétszer is belerohan:
„A ki******* ég szerelmére, ember! Ki a ****?! Ó, kiestem! Ütköztem! Valaki megütötte ki******* hátsó részem a kettes kanyarban, aztán valaki újra megütötte a ki******* hátsó részemet a hármasban is. Most komolyan! Mi a ****** csinálunk itt?!” – forrongott 200 feletti pulzusszámmal a falban.
Spanyolország, a Daniel Ricciardo elleni csata után: „****** meg! Ha nem kerülöm el, egyenest az autómba megy. Most komolyan, mit csinálunk itt? Versenyzünk vagy pingpongozunk?!”
Azok a lassú lekörözöttek… „Tűntessétek el a forgalmat az útból! Mamma mia, mi a pokol folyik itt?!” – tette fel a kérdést Kanadában a lekörözések során. „Csökken a gumi hőmérséklete, mint a veszedelem. Nem is tudom, Alonso talán buszos kiránduláson van Bakuban” – panaszkodott régi ellenfelére az azerbajdzsáni szabadedzésen. „Gyerünk már, kék zászló! *****, ez nevetséges! Gyerünk már, most komolyan!” – türelmetlenkedett a Magyar Nagydíjon. „Most komolyan, ez nevetséges! Ez nevetséges! Elveszítem a második helyet a semmiért. ****!” – mondta Japánban. „Kék zászló! Ez nem lehet igaz!” – jött az újabb panasz. „Irgalmas ég, menjen már! Mit akartok tudni? Gyors pálya, nehéz előzés, időt vesztesz egy másik autó mögött. Ez nevetséges!” – mondta az egyik Manorral való találkozás után Szuzukában.
Austin, ingerülten Riccardo Adami versenymérnökkel: „Rendben, Sebastian, kicsit kihagy a hátsó szárnyunk, amit már te is észrevehettél.” – „Igen, egy kicsit! Jó vicc, folytasd csak!”
Mexikó, viccesen, de nem viccből: „Biztonságban vagyunk? Kimehetek pisilni?” – tett fel szokatlan kérdést az időmérő első szakaszának végén. És komolyan gondolta: az „engedély” után valóban sietve távozott a garázsból…
Mexikó, verbális ámokfutás: „Mekkora idióta! Teljesen ******” – adott jelentést Fernando Alonso elmeállapotáról a szabadedzésen. És a java csak vasárnap jött. „Mozdulj, mozdul már a ********* ég szerelmére! Ő egy ******, ez ő!” – jellemezte a versenyen a pályát levágó, de őt nem elengedő Max Verstappent. „Én vagyok az egyetlen, vagy ti is látjátok, amit én? Egyszerűen felhozza rám Ricciardót, *****!” – jött a következő dühöngő üzenet. „Tudod, mit? Itt az üzenetem Charlie-nak: Menj a ******! Komolyan, menj a ******!” – küldött aztán sajátos üdvözletet a versenyigazgató Charlie Whitingnak is, ami miatt majdnem bajba is került az FIA-nál.
Brazília, veszélyben a csapattárssal: „Ez őrület, most komolyan! Ez hülyeség! Piros zászló! Erre van szükség! (…) Igen, extrém esőgumi kell, de mindenekelőtt le kell állítani a versenyt. Ez így nem megy. Hány embernek kell még balesetbe kerülnie? Majdnem nekimentem Kiminek az egyenes közepén! Nem látni semmit” – hangzott brazíliai panasza Kimi Räikkönen baleste után, melynek szerinte nem is szabadott volna megtörténnie, ha az FIA idejében cselekszik.
Rosberg jó döntésnek tartja, hogy abbahagyta a versenyzést
A Formula-1-től váratlanul visszavonult Nico Rosberg elmondta, jó döntésnek tartja, hogy világbajnoki címe után jövőre már nem versenyez az elitsorozatban.
„Teljesítettem a küldetésem, pályafutásom csúcsán hagyom abba a versenyzést, mostantól új feladatokon dolgozhatok” – mondta a német pilóta a Frankfurter Allgemeine Zeitung keddi lapszámában.
A versenyző – egyelőre nem tisztázott szerepkörben – a Formula–1-ben szeretne maradni. Hozzátette: reméli, korábbi csapattársával, Lewis Hamiltonnal – akivel gyerekkoruk óta egymás ellen versenyeztek – a jövőben jobb lesz a viszonya, mint az utóbbi években volt.
Rosberg váratlanul, öt nappal azután jelentette be visszavonulását, hogy csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben megnyerte pályafutása első világbajnoki címét a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon.
A német pilóta helyére a szakértők és a sajtó szerint két jelölt van: a Williams finn versenyzője, Valtteri Bottas, valamint a Mercedes német tesztpilótája, a 2016-ban Manorral versenyző Pascal Wehrlein.........
F1: út a csúcsig – így jutott el Rosberg a világbajnoki címig
Nico Rosberg Abu-Dzabiban megszerezte élete első Formula–1-es világbajnoki címét. Habár édesapja ugyanezt véghezvitte 1982-ben, Nicónak keményen meg kellett dolgoznia azért, hogy idáig jusson. Íme, karrierje fontos állomásai!
Nico Erik Rosberg 1985. június 27-én született Wiesbadenben, Nyugat-Németországban. Édesapja, Keke Rosberg Finnország első F1-es világbajnoka, édesanyja, Sina német. Karrierje elején kettős színekben indult, de mivel ez a magasabb kategóriákban már nem volt megengedett, a németet választotta, hiszen az egykori NSZK-ban született, és még finn édesapjával is németül beszél.
NICO ROSBERG
Nemzetisége: német Született: 1985. június 27., Wiesbaden Magasság/testsúly: 178 cm/67 kg Első futam: 2006, Bahreini Nagydíj Csapatai: Williams (2006–2009), Mercedes (2010–2016) GP-rajtok: 206 Győzelmek: 23 Dobogós helyezések: 57 Pole pozíciók: 30 Leggyorsabb körök: 20 Vb-pontok: 1594.5 Legjobb vb-helyezés: 1. (2016)
A BIZTOS TÁMASZ
Párját – akit két évvel ezelőtt vett feleségül – gyerekkora óta ismeri, de csak többéves együttélés után kérte meg a kezét Monacóban, egy jachton. Vivian Sibold, vagyis most már Vivian Rosberg mellesleg Hamburgból származik, és belsőépítészetet tanult többek között Milánóban. Elismert a szakmájában, ő tervezte meg például a korábbi F1-es istálló, a Lotus motorhome-ját, tavaly pedig megvalósítva egyik álmát: fagylaltozót nyitott Ibizán – ahova mellesleg gyakran járnak kikapcsolódni a családdal. A Vivi's Creameryről több értékelésben is Ibiza legjobb fagyizójaként olvashatunk. A párt mellesleg nem sokkal az esküvő után utolérte a gyerekáldás. Kislányuk, Alaia 2015. augusztus 30-án született Monacóban.
Habár teljesen németnek vallja magát, kiskorától Monacóban él. Mint szinte minden autóversenyző, Rosberg is gokartozással kezdte. Tizenegy éves korában már versenyezett, néhány éven belül jöttek is a szép eredmények, 2000-ben például – Lewis Hamilton csapattársaként – második lett a Formula A gokart Európa-bajnokságban, de ekkor Formula Super A futamokon is indult.
Két évvel később autókra váltott, és rögtön az első évében megnyerte a német Formula–BMW sorozatot. Ekkor még csak 17 éves volt, de jó teljesítményével felkeltette a Formula–1-es Williams-istálló figyelmét, amelytől tesztlehetőséget kapott. Egészen Max Verstappen 2014-es tesztjéig a Toro Rossóval, Rosberg volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha F1-es autót vezetett.
Édesapja, Keke Rosberg aktív pályafutása után saját motorsportcsapatot alapított, amellyel több sorozatban is jelen volt, Nico például 2003-ban és 2004-ben Formula–3 Euroseriesben szereplő Team Rosberg színeiben versenyezhetett.
2005-ben már csak egy lépés választotta el az F1-től, ugyanis az elavult F3000-es sorozatot váltó GP2-ben szerepelt a Nicolas Todt által alapított ART Grand Prix színeiben. A szezon alatt végig szoros csatában volt az F1-et később szintén megjáró Heikki Kovalainennel, s az év végén Rosberg diadalmaskodott, így ő lett a GP2 első bajnoka. Ezt követően, 2005 novemberében a Williams bejelentette, hogy a következő idényben Nico Rosberg lesz Mark Webber csapattársa az F1-es istállónál.
Az F1-es debütálás is pazarul sikerült Rosberg számára, hiszen a 2006-os szezonnyitó Bahreini Nagydíjon a két pontot érő hetedik helyen végzett, ráadásul ő futotta a verseny leggyorsabb körét, amivel megdöntötte Fernando Alonso rekordját, és ő lett a sportág legfiatalabb versenyzője, akinek ez sikerült (Max Verstappen az idei Brazil Nagydíjon vette el a rekordját). A szezon hátralévő részében csak egyszer szerzett pontot, amikor a Nürburgringen (Európai Nagydíj) a 22. helyről rajtolva a hetedik helyen intették le. Első évében négy pontjával a 17. helyen végzett.
2007-ben új csapattársat kapott a tapasztalt osztrák versenyző, Alexander Wurz személyében. Rosberg remekelt az időmérőkön, a szezon második felében pedig a versenyeken is egyre jobb eredményeket ért el, így legyőzte csapattársát, és a világbajnoki tabella 9. helyén végzett. Wurz nem indult a szezonzárón, helyére Nakadzsima Kazukit ültették, s a következő szezonban is a japán lett Rosberg csapattársa.
Rosbergnek nem okozott nehézséget legyőznie a japánt, ráadásul a 2008-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megszerezte F1-es pályafutása első dobogós helyezését, a harmadik helyen intették le Lewis Hamilton és Nick Heidfeld mögött. A vb hátralévő részében akadtak nehézségei gyenge autója miatt, de Szingapúrban újra dobogóra állhatott. A második lett, s csak majdnem egy év elteltével derült ki, hogy Nelsinho Piquet a Renault utasítására, szándékosan törte össze az autóját, amivel sikeresen győzelemhez segítette csapattársát, Fernando Alonsót. Habár a Renault vezetőségét megbüntették a csalásért, Alonso elsőségét nem vették el, így Rosbergnek még várnia kellett első futamgyőzelmére. A szezont a 13. helyen zárta 17 ponttal.
2009-ben utolsó idényét teljesítette a Williams színeiben, és már jó ideje pletykáltak a távozásáról. Csapattársa továbbra is Nakadzsima volt, de míg a japánnak egyetlen pontot sem sikerült szereznie a vb-n, ő 34.5 egységet gyűjtve a hetedik helyen végzett az összetettben. A szezont követően pedig a címvédő Brawn GP-t felvásárló Mercedes-istálló bejelentette: a következő évadban Nico Rosberg lesz az egyik versenyzője!
Rosberg akkor még azt hitte, hogy Jenson Button csapattársa lesz, de a brit időközben átigazolt a McLarenhez, Rosberg pedig nem mást kapott csapattársnak, mint a sportág legsikeresebb versenyzőjét, a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumachert.
2010-ben az összetett hetedik helyén végzett, dobogóra állhatott Malajziában, Kínában és Silverstone-ban is, mindegyik viadalon a harmadik helyet szerezte meg. Könnyedén legyőzte hétszeres világbajnok csapattársát mindhárom évben, amikor együtt versenyeztek. 2011-ben szintén hetedik lett a világbajnoki pontversenyben, ekkor azonban nem sikerült dobogóra állnia. 2012-ben jött a nagy áttörés, Kínában megszerezte pályafutása első F1-es győzelmét, ami egyben a Mercedes első diadala volt konstruktőrként 1955 óta. Ebben az évben Monacóban is dobogóra állt (második lett), a szezont pedig a világbajnoki tabella 9. helyén fejezte be.
A 2012-es világbajnoki sorozat végén Michael Schumacher bejelentette, hogy végleg visszavonul a Formula–1-ből, és mint később kiderült, Rosberg új csapattársa a McLarentől átigazoló Lewis Hamilton lett. A két versenyző akkor még örült a közös munkának, hiszen gyerekkoruk óta ismerték egymást, az F1 előtti pályafutásuk is hasonlóan alakult.
2013-ban Rosberg alulmaradt Hamiltonnal szemben (a brit az összetett negyedik helyen végzett, Rosberg a hatodik lett), ám a futamgyőzelmek tekintetében sikerült legyőznie, ő kétszer – Monacóban és Silverstone-ban –, Hamilton viszont csak egyszer (Hungaroring) nyert.
A Mercedes második F1-es aranykora a 2014-es évvel vette kezdetét. A szabályváltoztatásokkal, amelyek főként a motort érintették, a német istálló került a mezőny élére. Egész évben mindössze egyszer fordult elő, hogy nem valamelyik versenyzőjük nyerte meg az időmérőt, míg a 19 versenyből 16-ot megnyertek. Rosberg és Hamilton szinte végig szoros csatában volt az egyéni világbajnoki címért, a szezonzáróra 17 pontos különbséggel érkeztek.
Rosberg állt akkor hátrébb, de az akkori szabályok szerint az utolsó versenyen dupla pontokat osztottak, vagyis ha Rosberg nyert volna, és Hamilton pedig legfeljebb a harmadik helyen végez, a német elorozta volna a bajnoki címet. Ehhez mindent meg is tett, az időmérőn megszerezte a pole-t, a versenyen azonban elromlott az autója – a futamgyőzelem és a világbajnoki cím is a csapattársáé lett.
2015-ben Hamilton az előző évnél jóval könnyebben hódította el a világbajnoki címet, de Rosberg – akinek addig mindössze három futamgyőzelme volt az évből – az utolsó három futamon verhetetlennek bizonyult. Bár Hamilton addigra bebiztosította vb-elsőségét, a következő évet nézve meghatározóvá vált, hogy Rosberg zsinórban három győzelmet aratott.
A 2016-os idény nem is indulhatott volna jobban Rosberg számára. Az első négy viadalt magabiztosan megnyerte, így összesen már hét győzelemnél járt egyhuzamban. Az ötödik futamon, Barcelonában azonban – amikor Rosberg előnye már 43 pont volt az összetettben csapattársával szemben – összeütköztek Hamiltonnal az első körben, és mindketten kiestek.
Ezt követően a brit került lendületbe, és Monacóban megszerezte évadbeli első győzelmét, a Magyar Nagydíjat követően pedig átvette a vezetést az összetettben Rosbergtől. Az élen azonban nem sokáig állt, hiszen négy futammal később, Szingapúrban ismét Rosberg került a bajnoki tabella élére, és az elsőségét egészen a szezon végéig meg tudta tartani. Igaz, hogy utolsó futamgyőzelmét Japánban aratta, ám ezzel 33 pontos előnyre tett szert Hamiltonnal szemben, aki már nem tudta megelőzni. Még úgy sem, hogy a hátralévő négy versenyt a brit nyerte meg...
A szezonzáróra 12 pontra olvadt a német előnye, de Hamilton taktikázása ellenére is meg tudta tartani a második helyet a versenyen, ezzel pedig életében először és 34 évvel édesapja bajnoki címe után ő is Formula–1-es világbajnoknak mondhatja magát.
Nagyon hálásak lehetünk érte, hogy a szezon közben feloldották a rádiós korlátozásokat, hiszen a Mercedes csapaton belüli üzenetei egy extra színt adtak az évzáró Abu Dhabi Nagydíjnak.
44. kör
A csapat Hamiltonnak:
- Oké, Lewis, tényleg fel kell venned a tempót, 44 elejét kell autózni, mert Vettel valós fenyegetést jelent.
46. kör
Rosberg a csapatnak:
- Ez a tempó nagyon lassú, szóval talán egy ponton megcserélhetnénk a sorrendet, és ha a leintés előtt Lewis még mindig második, akkor visszaengedem. Tudom, hogy ez nagyon hülye kérés, de igazán lassan megy. Pontosan úgy csinálja… az 1-es szektorban gyors, szóval nehéz a helyzetem.
47. kör
A csapat Hamiltonnak és a válasz:
- Oké, Lewis, ez egy utasítás. A győzelemhez 45,1-et kell autózni.
- Azt javasolnám, srácok, hogy hagyjatok minket versenyezni.
49. kör
A versenymérnök és Rosberg párbeszéde:
- Hét kör van hátra. A különbség Verstappenhez képest 1,5. Egyértelmű, hogy feltart téged.
- Azon gondolkodom, hogy csinálok valamit. Ennél sokkal gyorsabb tudnék lenni.
- Igen, vettem.
51. kör
Paddy Lowe is rászól Hamilton fülére:
- Lewis, itt Paddy. Gyorsítanod kell a győzelemhez, ez egy utasítás.
- Paddy, éppen vezetem a versenyt és egészen jól érzem magam.
52. kör
Rosberget emlékeztetik, hogy nem katasztrófa, ha Vettel megelőzi:
- Oké, szóval négy kör van hátra. Ne feledd, a harmadik hely belefér, egy sérülés viszont nem, szóval csak óvatosan Vettellel.
54. kör
Hamiltonból már a végső elkeseredettség szól:
- Lewis, 45-ös köröket kell megcélozni ahhoz, hogy itt nyerhessünk.
"Épp most veszítem el a világbajnokságot, szóval nem igazán érdekel, hogy ezt a versenyt megnyerem vagy sem."
55. kör
A Mercedes egy pillanatra sem engedi el Rosberg kezét:
- Ez az utolsó kör. Próbálj DRS-en belülre kerülni Lewishoz. Ne feledd, csak egy harmadik helyre van szükséged!
Rosberg lesz a világbajnok Abu-Dzabiban, ha… …dobogós helyen végez. …negyedik, ötödik vagy hatodik lesz, s Hamilton nem nyer. …hetedik vagy nyolcadik lesz, s Hamilton legfeljebb 3. …Hamilton nem áll dobogóra – ha Hamilton negyedik, s Rosberg nem szerez pontot, 367–367 pontjuk lesz, 9–9 győzelem után Rosberg a második helyek összevetésében 4–3-mal jobbnak bizonyul
Hamilton lesz a világbajnok Abu-Dzabiban, ha… …nyer, s Rosberg legfeljebb negyedik. …második lesz, s Rosberg legfeljebb 7. – ebben az esetben 373–373 lesz, 9–9 győzelem és 4-4 második hely után Hamilton a harmadik helyek összevetésében 4–2-vel jobbnak bizonyul. …harmadik lesz, Rosberg pedig legfeljebb 9.