Keresés

Részletes keresés

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.02.09 0 0 26669

A balesetről már olvastunk, de a filmért köszi! Eddig nem vettem észre az emlékművet, pedig sokszor jártam már arra.

Előzmény: Tamasch (26668)
Tamasch Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26668

1983. Január 21.-én Herend és Veszprém között történt vasúti katasztrófa története.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8dVqC2U20Uo&lc=FRHLLefT6BW9awd7akHiS_Y4NN5L3dKS9o6Qzu_U7fM

 

 

Ha volt már akkor bots!

cs1014 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26667

Na ja.

A lakatolós megoldásnál vetette fel anno Floridában egy magyar vasúti nagykutya bácsi, hogy mi van, hogyha a dolgozó nem teszi be a lakatot?

Erre válaszolta a bundeszos Nyúl Pali bácsi, némi malíciával a hangjában, hogy

"Mi az ÖBB-nél nem alkalmazunk elmebeteg öngyilkosjelölteket. Nálunk a dolgozó nem azért teszi fel a lakatját a szakaszolóra, mert mi ezt utasításban írjuk elő neki, hanem azért, mert nem akar meghalni."

Előzmény: mdbz (26666)
mdbz Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26666

Ja és magyarok nem dolgoznak itt, így még senkinek nem jutott eszébe létra nélkül felmászni!

Előzmény: mdbz (26665)
mdbz Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26665

Pedig tanulni tőlük kellene! Oberwinterthur a létra elvételével a felsővezeték feszmentesítve, földelve, a látra kötélen lóg nem vihető másik vágányhoz, visszateni a helyére csak az tudja aki elvette, mert nála a kulcs! A mosón a kefék fixek, a drót feszültség alatt!

 

Előzmény: cs1014 (26664)
cs1014 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26664

Az Svájc exklávéja, nem ér!

Előzmény: r1232 (26657)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.08 0 0 26663

Szerintem sima zárlat.

Előzmény: sörösgigant (26662)
sörösgigant Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26662

Itt milyen leoldás lehetett ?

Előzmény: exmv (26661)
exmv Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26661

Zárlatra leoldás után visszakapcsol a megszakító, túlterhelésre leoldás után nem.

Előzmény: sörösgigant (26652)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26660

Harminc másodperc után.

Előzmény: Csabi40 (26658)
padorjan Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26659
Csabi40 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26658

Igen úgy lehetett automatika  3-4 másodperc után visszakapcsol .

Előzmény: sörösgigant (26652)
r1232 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26657

Pusztaszabolcs, Stadler bázis. Bár itt a mosókapu mozog, ezért beállás után kikapcsolják a feszültséget.

Előzmény: SÜNÖCSKe (26656)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26656

Jó tudom, nem nagyvasút, ráadásul egyenáram is, de Miskolcon a villamos, Pesten a kisföldalatti mosóvágánya villamosított (de szerintem még máshol is előfordul) :)

Előzmény: cs1014 (26653)
r1232 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26655

Mindkettőre van(volt) példa itthon.

Előzmény: cs1014 (26653)
benbe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26654

Csak a rossz ötleteket exportáljuk, a jó ötleteket nem tudjuk hasznosítani.

Előzmény: cs1014 (26653)
cs1014 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26653

Kocsiszínben felsővezeték?

Ilyenről itt (MÁV) hallani sem akarnak!

Mint a villamosított mosóvágány... mintha nálunk esőben nem járna villanymozdony...

Előzmény: benbe (26650)
sörösgigant Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26652

Kérdés: Ha leold az alállomás, akkor egy idő múlva visszakapcsol. Nem ? Mert mint ha így emlékeznék. 

Csak kérdezem, nem lehet hogy bekapcsoláskor a sajnálatosan elhunyt ember miatt leoldhatott, és talán viszakapcsolt . Még egyszer, nem kinyilatkoztatok hanem kérdezek-találgatok....

 

Előzmény: jwkllr (26648)
exSzgDbny Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26651

> "A használhatatlan tk.biztber.-rel sokáig nem tudtak mit kezdeni az Utasításszerkesztők sem."

─ Ma talán tudnak? Amikor egy illetékes szakember teljes nyugalommal kijelentheti: "A visszajelzésből egyértelműen megállapítható, hogy a berendezés [lehet hogy hibásan, de] működik; azaz használható!?"  (Igaza van: a berendezés még valóban teljesíti [az egyik] rendeltetésszerű funkcióját ─ a működési hiba jelzését! ─ arra még használható.)

A "térközbiztosító berendezés használhatalansága" forgalomszervezési, közlekedésbiztonsági és műszaki értelemben nem egészen ugyanazt jelenti ─ holott a pongyola szóhasználat mindezt összemossa!

Meg is van a következménye: egy olyan vonatbefolyásoló berendezés, amelyre hivatkozva a két állomás között egyedül közlekedő vonat is "térközi követési rendben" cammog lépésben a hamis foglaltságot jelző [és visszajelző] térközök során át ─ habár minden érdekelt tudja, hogy se előtte se mögötte semmi más akadály nincs ─ a "nem használhatatlan" térközbiztosító berendezéseken kívül!   

Mert ─ minő meglepetés és mily nehezen emészthető! ─ az állomásközi térközbiztosító berendezés nem egyetlen eszköz, hanem önállóan működő [vagy nem működő] berendezések láncba fűzött sora.   

Előzmény: Füsti-67 (26634)
benbe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26650

A BHÉV kocsiszínjeiben is így lehet a felsővezeték földelését rögzíteni.

Előzmény: Bárdos Imre (26644)
Csabi40 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26649

Mit mondanak a szemtanuk ?

Előzmény: jwkllr (26648)
jwkllr Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26648

Szemtanúk mást mondanak.

Előzmény: Csabi40 (26647)
Csabi40 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26647

Egyszer

Előzmény: jwkllr (26646)
jwkllr Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26646

Hányszor lett ismételten rákapcsolva?

Előzmény: Bárdos Imre (26638)
RhB Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26645

Amcsiban egy kék zászlót tesznek ki, ha a járművön/jármű alatt dolgoznak, a veszélyes szitu esetén emellé mindenki kitesz egy névvel ellátott zászlót is, amit csak ő vehet el. Ha már nincs több neves zászló, akkor vehető el a fő zászló.

 

Mondjuk ez a lakat biztosabb, de csak speciálisan kialakított kütyüre helyezhető fel.

 

Előzmény: K.O. Lompos (26641)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26644

Külföldön ma is alkalmazzák, de persze nekünk biztosan nem jó, majd mi vigyázunk magunkra. Az eredmény látható Vácon. :(

Előzmény: lövedék (26643)
lövedék Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26643

A Leó-színnél, a fordások előtt volt így. Nem volt rossz megoldás.

Előzmény: K.O. Lompos (26641)
BOCI&PIPI Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26642

Le kéne. :-(

Előzmény: M62-238 (26639)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26641

Valamikor  a Keleti fűtőházban olyan rendszer volt, hogy a kikapcsolt / s egyben leföldelt / kapcsolókaron sok lakat hely volt. Aki dolgozott a feszmentesített részen, az rátette a saját lakatját.  Amíg minden lakat le nem került, nem lehetett visszakapcsolni.

Gondolom ma már a sok alvállalkozó..., s itt az eredmény :-((((

Előzmény: Bárdos Imre (26638)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26640

Köszi, akkor jól gondoltam.

Előzmény: M62-238 (26639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!