A lakatolós megoldásnál vetette fel anno Floridában egy magyar vasúti nagykutya bácsi, hogy mi van, hogyha a dolgozó nem teszi be a lakatot?
Erre válaszolta a bundeszos Nyúl Pali bácsi, némi malíciával a hangjában, hogy
"Mi az ÖBB-nél nem alkalmazunk elmebeteg öngyilkosjelölteket. Nálunk a dolgozó nem azért teszi fel a lakatját a szakaszolóra, mert mi ezt utasításban írjuk elő neki, hanem azért, mert nem akar meghalni."
Pedig tanulni tőlük kellene! Oberwinterthur a létra elvételével a felsővezeték feszmentesítve, földelve, a látra kötélen lóg nem vihető másik vágányhoz, visszateni a helyére csak az tudja aki elvette, mert nála a kulcs! A mosón a kefék fixek, a drót feszültség alatt!
Jó tudom, nem nagyvasút, ráadásul egyenáram is, de Miskolcon a villamos, Pesten a kisföldalatti mosóvágánya villamosított (de szerintem még máshol is előfordul) :)
Kérdés: Ha leold az alállomás, akkor egy idő múlva visszakapcsol. Nem ? Mert mint ha így emlékeznék.
Csak kérdezem, nem lehet hogy bekapcsoláskor a sajnálatosan elhunyt ember miatt leoldhatott, és talán viszakapcsolt . Még egyszer, nem kinyilatkoztatok hanem kérdezek-találgatok....
> "A használhatatlan tk.biztber.-rel sokáig nem tudtak mit kezdeni az Utasításszerkesztők sem."
─ Ma talán tudnak? Amikor egy illetékes szakember teljes nyugalommal kijelentheti: "A visszajelzésből egyértelműen megállapítható, hogy a berendezés [lehet hogy hibásan, de] működik; azaz használható!?" (Igaza van: a berendezés még valóban teljesíti [az egyik] rendeltetésszerű funkcióját ─ a működési hiba jelzését! ─ arra még használható.)
A "térközbiztosító berendezés használhatalansága" forgalomszervezési, közlekedésbiztonsági és műszaki értelemben nem egészen ugyanazt jelenti ─ holott a pongyola szóhasználat mindezt összemossa!
Meg is van a következménye: egy olyan vonatbefolyásoló berendezés, amelyre hivatkozva a két állomás között egyedül közlekedő vonat is "térközi követési rendben" cammog lépésben a hamis foglaltságot jelző [és visszajelző] térközök során át ─ habár minden érdekelt tudja, hogy se előtte se mögötte semmi más akadály nincs ─ a "nem használhatatlan" térközbiztosító berendezéseken kívül!
Mert ─ minő meglepetés és mily nehezen emészthető! ─ az állomásközi térközbiztosító berendezés nem egyetlen eszköz, hanem önállóan működő [vagy nem működő] berendezések láncba fűzött sora.
Amcsiban egy kék zászlót tesznek ki, ha a járművön/jármű alatt dolgoznak, a veszélyes szitu esetén emellé mindenki kitesz egy névvel ellátott zászlót is, amit csak ő vehet el. Ha már nincs több neves zászló, akkor vehető el a fő zászló.
Mondjuk ez a lakat biztosabb, de csak speciálisan kialakított kütyüre helyezhető fel.
Valamikor a Keleti fűtőházban olyan rendszer volt, hogy a kikapcsolt / s egyben leföldelt / kapcsolókaron sok lakat hely volt. Aki dolgozott a feszmentesített részen, az rátette a saját lakatját. Amíg minden lakat le nem került, nem lehetett visszakapcsolni.
Gondolom ma már a sok alvállalkozó..., s itt az eredmény :-((((