Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26656

Jó tudom, nem nagyvasút, ráadásul egyenáram is, de Miskolcon a villamos, Pesten a kisföldalatti mosóvágánya villamosított (de szerintem még máshol is előfordul) :)

Előzmény: cs1014 (26653)
r1232 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26655

Mindkettőre van(volt) példa itthon.

Előzmény: cs1014 (26653)
benbe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26654

Csak a rossz ötleteket exportáljuk, a jó ötleteket nem tudjuk hasznosítani.

Előzmény: cs1014 (26653)
cs1014 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26653

Kocsiszínben felsővezeték?

Ilyenről itt (MÁV) hallani sem akarnak!

Mint a villamosított mosóvágány... mintha nálunk esőben nem járna villanymozdony...

Előzmény: benbe (26650)
sörösgigant Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26652

Kérdés: Ha leold az alállomás, akkor egy idő múlva visszakapcsol. Nem ? Mert mint ha így emlékeznék. 

Csak kérdezem, nem lehet hogy bekapcsoláskor a sajnálatosan elhunyt ember miatt leoldhatott, és talán viszakapcsolt . Még egyszer, nem kinyilatkoztatok hanem kérdezek-találgatok....

 

Előzmény: jwkllr (26648)
exSzgDbny Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26651

> "A használhatatlan tk.biztber.-rel sokáig nem tudtak mit kezdeni az Utasításszerkesztők sem."

─ Ma talán tudnak? Amikor egy illetékes szakember teljes nyugalommal kijelentheti: "A visszajelzésből egyértelműen megállapítható, hogy a berendezés [lehet hogy hibásan, de] működik; azaz használható!?"  (Igaza van: a berendezés még valóban teljesíti [az egyik] rendeltetésszerű funkcióját ─ a működési hiba jelzését! ─ arra még használható.)

A "térközbiztosító berendezés használhatalansága" forgalomszervezési, közlekedésbiztonsági és műszaki értelemben nem egészen ugyanazt jelenti ─ holott a pongyola szóhasználat mindezt összemossa!

Meg is van a következménye: egy olyan vonatbefolyásoló berendezés, amelyre hivatkozva a két állomás között egyedül közlekedő vonat is "térközi követési rendben" cammog lépésben a hamis foglaltságot jelző [és visszajelző] térközök során át ─ habár minden érdekelt tudja, hogy se előtte se mögötte semmi más akadály nincs ─ a "nem használhatatlan" térközbiztosító berendezéseken kívül!   

Mert ─ minő meglepetés és mily nehezen emészthető! ─ az állomásközi térközbiztosító berendezés nem egyetlen eszköz, hanem önállóan működő [vagy nem működő] berendezések láncba fűzött sora.   

Előzmény: Füsti-67 (26634)
benbe Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26650

A BHÉV kocsiszínjeiben is így lehet a felsővezeték földelését rögzíteni.

Előzmény: Bárdos Imre (26644)
Csabi40 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26649

Mit mondanak a szemtanuk ?

Előzmény: jwkllr (26648)
jwkllr Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26648

Szemtanúk mást mondanak.

Előzmény: Csabi40 (26647)
Csabi40 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26647

Egyszer

Előzmény: jwkllr (26646)
jwkllr Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26646

Hányszor lett ismételten rákapcsolva?

Előzmény: Bárdos Imre (26638)
RhB Creative Commons License 2014.02.07 0 0 26645

Amcsiban egy kék zászlót tesznek ki, ha a járművön/jármű alatt dolgoznak, a veszélyes szitu esetén emellé mindenki kitesz egy névvel ellátott zászlót is, amit csak ő vehet el. Ha már nincs több neves zászló, akkor vehető el a fő zászló.

 

Mondjuk ez a lakat biztosabb, de csak speciálisan kialakított kütyüre helyezhető fel.

 

Előzmény: K.O. Lompos (26641)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26644

Külföldön ma is alkalmazzák, de persze nekünk biztosan nem jó, majd mi vigyázunk magunkra. Az eredmény látható Vácon. :(

Előzmény: lövedék (26643)
lövedék Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26643

A Leó-színnél, a fordások előtt volt így. Nem volt rossz megoldás.

Előzmény: K.O. Lompos (26641)
BOCI&PIPI Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26642

Le kéne. :-(

Előzmény: M62-238 (26639)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26641

Valamikor  a Keleti fűtőházban olyan rendszer volt, hogy a kikapcsolt / s egyben leföldelt / kapcsolókaron sok lakat hely volt. Aki dolgozott a feszmentesített részen, az rátette a saját lakatját.  Amíg minden lakat le nem került, nem lehetett visszakapcsolni.

Gondolom ma már a sok alvállalkozó..., s itt az eredmény :-((((

Előzmény: Bárdos Imre (26638)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26640

Köszi, akkor jól gondoltam.

Előzmény: M62-238 (26639)
M62-238 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26639

Földelőrúddal láthatóan le kell földelni.

Előzmény: Bárdos Imre (26638)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26638

Nem ismerem a MÁV-os alállomásokat, de gondolom ott is van külön földelő szakaszoló, mint a kommunális alállomásokon. Ezek reteszelve vannak egymáshoz, hogy ne tudd leföldelni a feszültség alatt álló vonalat, illetve ne tudj rákapcsolni a földelt vonalra. (Feltehetően így van megoldva a kapcsoló kertekben is, ha ott ki van építve egyáltalán földelési lehetőség.) Ettől függetlenül a munkahelynél mindig kell földelést alkalmazni, éppen a hasonló esetek elkerülésére. Legalább is az áramszolgáltatóknál ez így volt és szerintem az előírások ilyen tekintetben nem változtak az alatt a 22 év alatt, amióta már nem ott dolgozom.

Előzmény: rezgaras (26637)
rezgaras Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26637

Hogy van ez? Le kell födelni valami rúddal is, vagy az árammentesítő kapcsoló egyben földel is? (mert ez esetben egy mozdulattal történik az árammentesítés és a földelés - és vissza)

Előzmény: M62-238 (26636)
M62-238 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 26636
Álomvasút Creative Commons License 2014.02.04 0 0 26635

A zebegényi baleset miatt be kellett volna őket csukni egy kicsit. Aztán elgondolkodhattak volna rajta.

Előzmény: Füsti-67 (26634)
Füsti-67 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 26634

A használhatatlan tk.biztber.-rel sokáig nem tudtak mit kezdeni az Utasításszerkesztők sem. 
Csak 2008-tól jelenik meg a: 

a figyelmen kívül hagyandó jelzők csoportja, mely összhangban van az új F.2. sz. Forgalmi Utasításban az önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályákon a térközbiztosító berendezés használhatatlanságára vonatkozó szabályokkal. Az előbbiekben megfogalmazottak alapján „Önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályán a térközbiztosító berendezés használhatatlansága esetén az állomásközben lévő fehér árbocú térközjelzőket és azok jelzéseit a vonatközlekedés lebonyolítása során, figyelmen kívül kell hagyni. A fehér árbocú térközjelzők és azok jelzéseinek figyelmen kívül hagyásáról a közlekedő vonatok személyzetét értesíteni kell"

 

Előzmény: Álomvasút (26620)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.02.04 0 0 26633

Elismerem,a két eset számomra elsősorban a hasonlóságuk miatt emlékezetes.

 

Előzmény: kombi (26631)
RhB Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26632

Pláne hogy egy normális postakocsin nincs is átjáró ajtó. :-)

Előzmény: _Nyuszi (26629)
kombi Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26631

Szvsz. lehet, hogy picit kevered a mendei balesettel.

 

Ott - paklikocsi híján - az első kocsiban az első szakasz le volt zárva szolgálati szakaszként.

Előzmény: kihúzóvágány (26627)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26630

Paládicspusztánál senki sem zárt le semmit. Kisorozták a vasvázas paklit a vonat elejéről, mert elfagyott a gőzfűtési vezetéke és a gép nem tudta volna fűteni a vonatot, ha a vonatban marad a kocsi. Így került első helyre a favázas posta, utána pedig a szintén favázas 2. osztályú kocsi, ami egyben gyermekkocsi is volt. Ezt részben az előtte futó posta, nagyobb részben viszont a rátorlodó szerelvény törte össze. (Ebben a kocsiban volt a halottak túlnyomó része.) A vasvázas kocsi a szakértők megállapítása szerint ha jól emlékszem, maximum 7 %-al ccökkenthete volna az áldozatok számát, mert a rátorlódó vonatnak nem bírt volna ellenállni. A posta és a kalauzkocsi praktikus okokból volt elől, nem az utasvédelem miatt.

Előzmény: kihúzóvágány (26627)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26629

Meg átmenni rajta a sok csomaggal... Egy postakocsin bőrönddel átmenni nem veszélytelen: a végén nagy csomagként feladásra kerül. :)

(Bocsi.)

Előzmény: Álomvasút (26628)
Álomvasút Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26628

 ugyanezért volt posta vagy kalauzkocsi is a vonatok elején.

 

Vagy a végén. Minek tettük volna a közepébe? Az egyikből ki, a másikba meg be kellett sorozni.

Előzmény: kihúzóvágány (26627)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.02.03 0 0 26627

Ne emlegesd már a bolhást vagy büfést.

Sokkal komolyabbról van szó: tételesen nem tudom, hol van megírva, de a paládicspusztai esetnél is megírták, hogy azért volt a lehetségesnél kevesebb áldozat, mert a vonatvezető kalauz lezárt egy vagy két fülkét - szolgálati szakaszként. Úgy emlékszem, annak idején ezt pont azzal indokolták, hogy ezzel védte meg az embereket. Úgy emlékszem, ugyanezért volt posta vagy kalauzkocsi is a vonatok elején. Volt ebben ellentmondás is, amit annakidején hangoztattak: a gyermekes kocsi is elől volt!

 

Előzmény: Álomvasút (26624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!