Egy tanmese, igaz közutas, de vaskerékre is lefordítható lehet.
A történet tavaly játszódott B....a belterületén.
Települő járatban közlekedett egy autóbusz B....a belterületén, majd az IQ harcos ... gyermek egy kb 10 cm átmérőjű kövel megkínálta az autóbusz bal oldalát, mely a busz második harmadában üvegtöréssel az utastérben, az ülésen ért "földet". Rendőrségi feljelentés a lentiek alapján. A rendőrségtől jött a válasz, hogy megtagadja a nyomozást ebben a "témában", mert nem volt utas az autóbuszon, csak rongálás miatt hajlandó nyomozni. Az, hogy az autóbusz közlekedett 50 km/h sebességgel, és ha fél másodperccel korábban repül el a kő, akkor a sofőrt dobja fejbe, az a hatóságot már nem érdekelte, és a nyomozást csak rongálás miatt folytatta le, természetesen nem találta meg az ismert, több tanú által igazolt - de a család kiállt mellette - "ismeretlen" elkövetőt.
"hogy jó ötletek, még a végén megkínálnak pluszban vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetéséért"
"A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény
232. § (1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával vagy más hasonló módon más vagy mások életét vagy testi épségét veszélyezteti, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
Ha megáll az, hogy más/mások életét/testi épségét veszélyeztetted, akkor necces. Egyébként?
Szigetelt sínes átjárónál bikakábellel zavarkeltés ill. tengelyszámláló előtt valami vassal tengelyeket beszámlálni féle megoldások nem hiszem ,hogy jó ötletek, még a végén megkínálnak pluszban vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetéséért vagy hogy is hívják pontosan, lényeg, hogy BTK-s tétel és bűncselekmény.
Tengelyszámlálót sem hiszem ,hogy egyszerű lenne átverni, láttam már olyat, aki látott olyan vasútmániást, aki elhúzgálta párszor a kulcscsomóját egy tengelyszámláló előtt, nulla eredménnyel. Valami nagyobb fémtárggyal pl. egy kukatetővel talán esetleg be lehet számoltatni pár tengelyt, de sztem senki se próbálja ki.
Szigetelt sínesnél meg alapból 6000 kiló felett érzékeli csak a járműveket ha jól tudom, PFT-s motoros kiskocsit sem mindig érzékeli legalábbis anno egy ilyen tulajdonosa mondta, hogy nem bízhat abban, hogy lezár a sorompó mindig fedezni kell az átjárókat. Sőt a sínautós Trabantjával is ez volt a helyzet.
Talán megpróbálnék önerőből lemenni, aztán letolni, esetleg a sorból pár autós megkérni, hogy segítsenek. Nem megy... Sehogyse... Hatodszorra is elmondom, hogy ki van engedve a kézifék és nincs sebességben.... Aztán látjuk, hogy a fénysorompó pirosra vált, tehát a csapórudak indulásáig már csak 12 sec van hátra, bő fél perc és itt a vonat... Megbeszélem a jóemberekkel, hogy az egyikünk az egyik irányba, a másikunk a másik irányba indul el, de mire ezt megbeszéljük, már látszik a gép sugárvetője....
És akkor még senki sem telefonált a rendőröknek, vasútnak stb.
Ha van mit csinálni, nagyon repül az idő, még összeszokott csapatnál is, hát még egy ilyen ad hoc szituban, laikusokkal. :(
Lehet itt boncolgatni, hogy mit lehetet-kellett volna tenni.Igaz, jól el lehet róla beszélgetni.....
Viszont arra senki sem gondolt, hogy egy civil, átlagolgár, nem biztberes, nem vasutas, etc....Annak honnan a ferde, búbánatos ...Szóval honnan gondolhattta volna, honnan juthatott volna az eszébe, hogy a sorompó esetleges rongálásával, miegyébbel hogyan állíthaná meg a vonatot ?
Erő a gyanúm, hogy hasonló helyzetben ott a ködben, egy arrafelé is köztudomásúan elég gyors vasútvonalon az itteni szakik is lehet csak lepkéznének mint Mari néni a körhintán....
Lehet egyszerűbb és hatásosabb, ha mondjuk a sorompó vezérlő szekrényt felkaristolod és abban mókolsz, mint neki állsz bika kábellel bohóckodni, mert mire végzel azt nézheted, miként tolja a mozdony a verdát a síneken. Igaz ahhoz legalább pajszer kell, vagy kulcs, de azt mondod, hogy a Te autódban az is van hídba megyek. De lehet, nem kellene ilyennel ötletelni, mert még vki kivitelezi akkor is amikor nagyon nem kéne, így a fent leírtak mellékhatásáról érdeklődjön kezelő sebészénél, dühös vasutasoknál és nem utolsó sorban dühös utasoktól, autósoktól akik emiatt netán rákefélkének egy ilyen baromság után. :)
Abban igazad van, hogy a legutóbbi kérdése az 1-es vonalra vonatkozott, ám én ezt csak az általános fejtegetéstől a konkrét esetre visszakanyarodáshoz értettem, azaz abban a szövegkörnyezetben az 1-es vonal mint az ikrényi átjáró szinonímája került elő.
Félre értesz. Nem mondtam, hogy ezt kellett vona csinálni, csupán annyit, én megpróbáltam volna. Természetes, hogy egy átlagember nem tud ilyet. Nem is feltételeztem. Annyi, hogyha én ilyet látok, bepróbálkozom ezzel...
Egyébként sem olyan egyszerű ha jól tudom. Tengelyszámlálósnál pl. hogyan számoltatsz be vele pár tengelyt? Valami nagyobb démdarab kell hozzá azzal esetleg sikerülhet, szigetelt sínesnél meg szintén kb. lehetetlen.
Nem gondolod, hogy egy egyszerű ember, neki áll és zavart fog tudni előidézni vasúti biztber-ben?! Szerinted honnan tudná, mihez, mit, hova, stb rakogasson, főleg ha egy defekt is problémás. Neeeeee.. Nálatok már kreszben tananyag volt? Nem mindenki vasút.. mániás.
A "minden térköz Megállj!" valóban megoldás lehetett volna! Az egészben az az ellentmondás, hogy a hírek szerint az autó vezetője felhívta a rendőrséget (a többek által említett kötelezettsé szerint), és a Rendőrség-Katasztrófavédelem nem tudta elérni, hogy a Vasút, mint veszélyes üzem megtegye a tőle elvárhatót a baleset elhárítására! Hasonló eset volt néhány éve Rákoshegyen: a rendőrök már a helyszínen voltak, de a vasút illetékeseinél nem tudták elérni a mozdonyvezető értesítését - tilos jelzés kiadása útján!
"Nos, ha így lett volna, akkor a térközjelző visszaesett volna,"
Elvonatkoztatva a konkrét esettől:
főleg, ha tengelyszámlálós a sorompó. Főleg, hogy a sínáramköröknek a 6000 kg feletti járművek megbízható érzékelése a feladata (és néha még az sem sikerül).
Egyébként most rágódva ezel a foglaltság dolgon...
Valaki írta, fennakadhatott a sínen. Nos, ha így lett volna, akkor a térközjelző visszaesett volna, az MV-nek ha már adott közben volt, ami nem volt, akkor felvette volna a vöröset, és a VB megfogta volna a jetit, ha nem volt, akkor feljön a csökkentett sebesség az elző térköznél...
Dombóvárnál kicsit meglódult a mozdony ma délelőtt:
Végre valami szemmel látható nyoma is van a MÁV sokat emlegett folyamatos minőségi fejlesztésének Tovább »