Ezt ki is lehetne táblázni az ilyen átjárókba, mert én ugyan véletlenül ezt tudtam, de én sem vagyok teljesen nemvasutas. Egy nemvasutasnak ez hasznos információ lehetne. Ja, meg lehetne az átjárókhoz is telepíteni olyan gombos helyi beszélőket, mint a felújított vonalakon a peronokon van.
"Nagy sebességű pályán a vasúti átjáró jelzője összefüggésben van a pálya menti jelzőkkel. Ha időben letöröd a sorompót, a vonatot nem engedi max sebességgel az útátjáróhoz."
Kb. (De nagysebességű pályán nincsenek szintbeli keresztezések, emelt sebességűre gondoltál.)
Mozgásképes autónál sorompórudak közé szorulva ez jutna először eszembe. Csumagáz és sorompót letörve elhagyni az átjárót.
Itt nem kellett volna sorompót törnie, csak tovább hajtani.
Ha megnézed a helyszínképet sokkal több kérdés merülhetne fel benned...
Pl szerintem a gk nem lehetett az úttal párhuzamosan az ütközéskor (de ez részemről csak feltételezés!)
igaz nehezen tudok elképzelni olyan helyzetet, amibenegy modern autó pár métert sem tud menni és eltolni se lehet
Ha olvastál, akkor olvashattál olyan verziót, ahol pont a modern autót nem tudod megmozdítani...
Ha nem tud mozogni az autó és ottmarad a síneken hiába töröd le. Annyit érsz el vele csak, hogy ha elment a vonat (és elkaszálta az autót) nem tud majd fehérre váltani és elmegy zavarba, de akkor már régesrég késő.
Nagy sebességű pályán a vasúti átjáró jelzője összefüggésben van a pálya menti jelzőkkel. Ha időben letöröd a sorompót, a vonatot nem engedi max sebességgel az útátjáróhoz. És itt az "időben" a lényeg... Pongyolán ennyi, de majd a szakértők kijavítanak.
Nem kell kikeresned, hiszen mi is ki tudjuk keresni. :)
(Éppen ez lett volna a lényege az írásom ezen felének. Ja, és a Kresz tankönyv meg a jogszabály szövege nem ugyanaz, bár utóbbi is meg szokott jelenni könyv alakban (de most lusta vagyok elmenni a polchoz).)
Mozgásképes autónál sorompórudak közé szorulva ez jutna először eszembe. Csumagáz és sorompót letörve elhagyni az átjárót.
Asszem volt is iylen eset, autóbusz szorult be az átjáróba csukódott le a sorompó vagy nem volt előcsengetés vagy a sofőr nem figyelt, de rácsukódott a buszra a sorompó, egyet ugye eltört, fékre taposott és amásik előtt ugyan megállt, de a síenken maradt. A sofőr hátramanetbe kapcsolt és letolatott az útról persze látni nem, sokat látott hátra, neki ism ent a mögötte lévő autónak de háőt ők is belátták ,hogy nem maradhatott a síneken.
Pályatelefonnal sokra nem megy egyszeri halandó akkro sem ha van kéznél, hiszen abban az oszlopban csak egy csatlakozó van vagy, ahogy mondod darazsak, én is jártam már úgy, hogy egy nyitva lévő T-s szekrényt kinyitottam és darázsfészek volt benne. Hárman voltunk akkor és szélrózsa minden irányába rohantunk mint az őrült, a többiek megúszták a darázstámadást és két csípést kaptam be, azóta tudom, hogy óvatosan kell közelíteni. Elhagyott régi őrházaknál vasút menti épületeknél is fenáll a veszély a darazsakkal való találkozásra, jártam már úgy ,hogy egy bazi nagy darázsfészek látványa tartott vissza attól ,hogy közelebb menjek a házhoz.
Mozgásképtelen autóval (igaz nehezen tudok elképzelni olyan helyzetet, amibenegy modern autó pár métert sem tud menni és eltolni se lehet) egyetlen esély ha a vonat elébe megy valaki jóval messzebbre Persze ha van rá idő és ember meg a látási viszonyok olyanok. Ha már eleve pirosnál mászik bele az átjáróba akkor bukta, akkor azon kívül, hogy kiugrik a kocsiból és szalad sokat nem tehet. Ha van más autó a környéken akkor ő segíthet pl. letolni vagy lerángatni valahogy. ill. már lehetnek többen ahhoz, hogy elébe menjenek a vonatnak.
Amúgy pusztán a sorompó letörésével mit lehet elérni?
Ha nem tud mozogni az autó és ottmarad a síneken hiába töröd le. Annyit érsz el vele csak, hogy ha elment a vonat (és elkaszálta az autót) nem tud majd fehérre váltani és elmegy zavarba, de akkor már régesrég késő.
2008-ban történt valahol Szeged és Kistelek között, hogy vágányzár volt éjszaka és még reggel is vonatpótlás volt (rajta voltam a vonatpótlón amúgy, később hallottam a történetet, ez a része tuti igaz) az egyik átjáró le is volt zárva, az Strail elemeket is kiszedték, jön egy autó nem foglalkozik a lezárással behajtani tilos táblák, szalaggal lezárva, mi az neki behajt, fel is akad a sínekre, aláverőgép dolgozik a közelben a 3 fehér fénye látszik erre pánikszerűen pattannak ki az utasok és hangos devlázások közben rángatják le az autót, mingyá' itt a vonat hamahama' szintidőn belül leszedték csak a PFT-sek kaptak röhögőgörcsöt.
Akkor még térközőröktől kezdve a sorompókezelőig hemzsegett a nyilt vonal nem beszélve a 60 - 80, helyenként 100 al közlekedő vonatokról.
- pálytelefonja nincsen (ha egyáltalán a darazsakon kívül bármi más is található az oszlopban)
Magyarán egy ilyen helyzetben totál lehetetlen az ilyen tematikát ésszerűen kezelni...........a sorompóletörés nem hinném, hogy eszembe jutna (ezt oktatni kéne a KRESZ ben eme estben) viszont ilyen szembefordulásos módszernél ami eszembe jutna az a refivel való rövid - hosszú - rövid fényjelzés (megállni ekkor sem tudna) , de ez is abban az esetben ha nem seggel van és autóelekronikailag nem sérült a jármű.
Amit meg már Imre taglalt és teljesen igaza is van...........más gép elől megfontoltan de pánikhelyzetben legyen okos és higgadt döntéshozó az ember.
- mindezektől függetlenül én is marha kíváncsi vagyok, hogy tényleg defekt miatt került e szembe a vonattal......
"itt kézi vezérlésű motoros sorompók vannak, mint Rákosrendezőn"
És azokat gyárilag fel lehet nyitni vajon, vagy győzött a nyers erő?
"ott sem térnek ki arra mit tegyél ha egyedül vagy"
Én az egyemberes módszerrel próbálkoznék.
(Kicsit fura, hogy idecitálod a Kresz előírásait, de nem szó szerint, miközben ide általában olyanok írnak, akiknek egy lassú gépen is legfeljebb 3 perc kikeresni a Nemzeti Jogszabálytárból a hatályos szöveget és elolvasni (meg persze értelmezni!) az ide VONATkozó bekezdéseket.)
"Ha a vasúti átjáróban a jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetője vagy a vasút más alkalmazottja a veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen."
Egy ismerős mondta, persze se megerősíteni se cáfolni nem tudom a dolgot, de a mesélő kiléte ismert, jól ismerem évek óta. Békéscsaba Franklin utca átjáró itt kézi vezérlésű motoros sorompók vannak, mint Rákosrendezőn, és ő látta, hogy valaki villogó piros mellett (nem fénysorompó hanem sima piros villogó lásd. Rákosrendezőn), akar átmenni és beszorult kocsival a sorompórudak közé, a túloldalt meg az autósok álltak meg és tolták fel kézzel a sorompórudat, úgy tudott kimenni. Rögtön én is azt mondtam biztos a bakter volt, aki látta, hogy beszorult, de azt mondta a másik oldalon nem nyílt fel azt bizony két markos legény kézzel tolta fel, de sose próbáltam ki nem tudom lehet-e ilyet csinálni.
Mindenesetre a KRESZ könybven megnéztem kitér arra az esetre, hogy ha vasúti átjáróban robban le a kocsi mit kell tenni. Haladéktalanul intézkedni ,hogy a sínekről lekerüljön az autó, ha ez nem lehetséges pedig minél hamarabb értesíteni a vasúti jármű vezetőjét. Nem szószerinti idézet, de valami ilyesmit ír a KRESZ könyv is (2002-es kiadás). Ha nincs a közelben se őrház, se pályaőr akkor elébe kell menni a vonatnak gyalogszerrel, mindkét irányba legalább egy km-el és napközben valami élénk színű tárggyal, pl. láthatósági mellény, kendő éjszaka körbeforgatott elemlámpával jelezni. (Arra nem tér ki hogy ha egyedül vagy akkor mit csinálj, nyilván ketté nem szakadhatsz, hogy mindkét irányba elrohanj, ez pont olyan mint a motorbalesetnél bukósisak levétele, amihez ez EÜ tananyag szerint két ember kell, egyik tartja a fejét a másik óvatosan lehúzza, ott sem térnek ki arra mit tegyél ha egyedül vagy). Külön mondat van arra, hogy ha ilyet látsz akkor köteles vagy a bajbajutottak segítségére sietni. (lásd. az idevágó Youtube videót Közlekedés vasúti átjáróban).
A KBSZ jelentésre én is kíváncsi leszek, mindenesetre ha pirosnál ment a sínekre a 300 ezres csekket alapból meg kéne kapnia a sofőrnek.
Szokták volt mondani páran, hogy senki sem olyan felelőtlen és hülye, hogy készakarva megy a sínekre pirosnál, pedig több ilyen marha van mint hinnénk. Láswd. pl ezt a videót:
Amennyiben a tálalt történet hihető és nem volt más, mint pusztán defekt, az ótó maradékát látva egy A6 kombi lehetett, ami biztos le tudott volna jönni, csak van egy ilyenben annyi erő. Ezért írtam, mi történhetett ot, vagy megtudjuk, vagy sem. Sőt egyre érdekesebb, mert a szaklapban már ez is megjelent, "Az autóból az ütközés pillanatáig az utasoknak sikerült kimenekülniük, így személyi sérülés nem történt", tegnap még erről nem volt szó. Szó se róla furcsa, na de majd a kbsz-től megtudjuk.. :)
A történet mindenképp sántít...ha a sínen áthaladáskor kap defektet, akkor sem ott fordul keresztbe, áll meg, ha halad legalább 20km/h-al, a lendület leviszi a pályáról. Sehogy nem stimmel a dolog...
Hiába UIC60-as a sín, ha picit próbál, előre, hátra indulni nagy gázzal, valamerre leugrott volna. A kár mindenképp kisebb lett volna még az autós szemszögéből is, ha kilukad az olajteknő, eltörik a gömbfej...
És mielőtt engem akar valaki kiosztani, mentem már fel felnin Oroszlányból Esztergomba, miután dupla defektet szedtem össze a "jobb3 szigorúban" kilincselve és egy pótkerék volt nálam.
Pont úgy csináltok, mintha egy ilyen helyzetben szakértő módon tudnátok (persze itt mindenki tudja), illetve elvárás minden földi halandóval szemben, tudja hogyan kell egy ilyen csepp sorompót eltörni. Ki a fax tudja mit történt ott pontosan, mi tett, mit tudott tenni a balga fax, mit akart tenni abban az átjáróban. Max annyit, amit az általában alig-alig témákat elferdítő médiából hallott bárki is. Ne legyünk már okosak, mindig mindenkinél, csak azért mert vasúti témában fórumozunk, vasútnál dolgozunk, egyáltalán már láttunk közelről vasutat. Semmi esetre sem kívántalak ezzel megbántani, mert írásaid látva biztos szakmán belül vagy, de tényleg ez megy, meleg szobából gép mellől tudjuk, tudják a megoldást. :)
Egyáltalán az bárhol elhangzott, hogy a gk vezető férfi volt, vagy nő (nem bántani akarom őket), nem csak annyi, hogy "gk vezetője". Mondjuk az illető volt egy vonalaira vigyázó 50-60 kg nő, na az napestig feszegethette volna azt a rudat, mire eltördeli. :)
Letolásról volt szó, miért nem gurult le a marha, az egy más kérdés, lehet, hogy ..sott a sorompónak menéstől. Ez vagy kiderül, vagy sem. Csak az ótó gazdája tudja (vagy nem) mit, miért tett, itt max csak agyalás mehet, hogy mi történt ott.
Újabb hírek szerint éppen az átjáróban kapott defektet, ennek következtében kisodródott és felült a sínekre. Így pedig csak a Railjet tudta eltolni. Vagyis talán mégsem hülye, béna, biztosítási csaló, devizahiteles, stb - a nem kívánt rész törlendő - volt az autós. Más hírek szerint pedig már 7 perce az átjáróban állt, így valószínűleg nem is a piros fénysorompó mellett ment be a sínekre.