Még egy elmélet: ugye a félsorompók le voltak zárva. Emberünk elment a szemközti sávba, behajtott az átjáróba, és annak közepén akart sávot váltani, hogy a helyes oldalon hagyja el az átjárót. Lehet, hogy ott történt valami, és ezért állhatott orral a közeledő vonat fele...
Aztán felhívta a zsarukat, hogy defektet kapott, és így hihető lesz a mese arra, hogy mit keresett az átjáróban...de majd kideríti a vizsgálat, remélem, lesz belőle olvasható anyag.
- ez viselkedéspsychológia és ez így igaz. Bevett gyakorlatot percekig is képtelen végrehajtani bárki aki akár csak sokk közeli állapotba kerül, de már nagyobb ijedtség is elég hozzá.
A kisalföld.hu facebook oldalán van egy ilyen komment:
"A sok fotel okosnak uzennem, hogy az illeto defektet kapott valoszinuleg, kisodrodott, es felult az auto a sinekre. Ahonnan aztan sehova nem mozdult. Tudom, mert ott voltam...ne itelkezzetek, amig nem tudtok semmit."
Szerintem biztosítási csalás, vagy deviza miatt visszavett (még nem lefoglalt) autó... ilyen bagatel helyzet nincs. Pont ott, és akkor? Ráadásul ne menjünk el amellett az apróság mellett, amit a híradóban hallottam: "utólag kiderült, hogy a jól működő fény-és félsorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre." Ráadásul a sínekkel párhuzamosan (?). Remélem, belerokkan anyagilag a kártérítésbe, és még bíróság elé is állítanám a vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése, és szándékos károkozás miatt. Könnyen elképzelhető, hogy így volt.
Ki ismeri ezt az átjárót? Milyen a keresztezés szöge? Nézzétek a képeket az 5-östől. A gépkocsi PÁRHUZAMOSAN áll a vágyány tengelyben, motorházzal szorult a mozdony alá. Ez, hogy össze?
Kondolom lesz csuklás, amikor a Labanc kiszámlázza a RaliJet Teknő javítását. :-)
Anniy idő alatt amennyit telefonálással töltött le is tolhatta volna az autót a vágányról, de defketes autóval még 10 métert biztosan tud menni, még két defektes kerékkel is simán elgurulok 10 métert, nem használ az autónak ha a felnin mész, mert már semmi gumid nincs, de 10 méter alatt nem lesz komoly baja ettől megaztán annál komolyabb biztos nem lesz mintha szarrá töri egy vonat.
Ha meg korábban kapott defektet akkor előbb is megállhatott volna.
Amúgy meg kétvágányú pályán azért nagyobb esély van eltalálni honnan jöhet a vonat, a helytelenben közlekedésre kevés esély van.
De nyilván nem a síneken állva kellett volna telefonálni a yardnak (jó, hogy nem a sárga angyalt hívta), arra ráért volna azután is ,hogy már lejött a sínekről. Nem is azt mondtam ,hogy szaladjon a vonat elé, inkább gurult volna le a vágányról, de még a vonat elé szaladás is értelmesebb lett volna mint telefonálgatni.
Ugye 50% eselyed van eltalalni, merröl is jön a vonat.
A sorompo nem percekkel elöbb csukodik, egy 160-nal robogo vonat ele meg hova rohansz? Eselyed nincs akarmit is tenni. Talan ha a mozdonyvezetöt hivod direktben!
Szaladni ? Merre ? Meg a köd. Az ív elég nagysugarú, de annál a tempónál bizony nem sok idő van az észlelésre, és a vonat megállítására. A köd sem segítetett volna,. Abban a ködben a táblákat, jelzseket is csak a vonalismeretből, helyismeretből észleljük arra felé, 160-nál....
Nem volt egy IQ bajnok az tény, még ha defektet is kap lendületből is simán legurul az átjáróról, ill. le is lehet tolni, de pár métert ég defektes kerékkel is mehet, nem okoz akkora gondot egy autónak mintha oldalba kapja egy vonat. Amúgy ha telefonálni volt ideje letolni is lett volna, megaztán milrt a Yardot hívta, miért nem szaladt a vonat elé?
Főleg, ha nem műa rudas volt, hanem vmivel masszívabb alu. Ücsöröghetett volna rajta még az hajlandóságot mutat egy ember súlyától való letörésre. Az autó meg egy jó nehéz A6 aljudinak néz ki, azt meg letolni nem tudja, ha egyedül volt, viszont önerőből miért a faxért nem roncsolt ki az átjáróból? A fene tudja mit tud tenni az ember egy ilyen helyzetbe, ha egy kis pánik is csatlakozik hozzá a várakozásban. :(