Keresés

Részletes keresés

D F T Creative Commons License 2013.12.24 0 0 26382
Peci Creative Commons License 2013.12.24 0 0 26381

http://index.hu/belfold/2013/12/23/a_vonat_nem_gyulladt_ki_a_mozdony_eg/

 

Érdekes ez a defekt... Pont ott derült ki, hogy 3 méterrel sem lehet vele odébbmászni sehogy?

 

 

ovarnet Creative Commons License 2013.12.23 0 0 26380

Gázolt az esti RailJet Öttevénynél. Az autó defektet kapott, az átjáróban állt. A mozdony és az autó is kigyulladt.

Divrotcé Creative Commons License 2013.12.22 0 0 26379

BCM állomáson elvileg a '73.01.19-én üzembe menő fényjelzős mechanika váltotta a nembiztosított alakjelzőket. (Célszerűen A,B,C számúak, mint az abaligeti hármak.)

 

Abaligeten valamikor májusban térnek át az új alagútra. Minden esetre gyanús egybeesés.

Előzmény: Divrotcé (26362)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.21 0 0 26378

Köszönöm!

Előzmény: manhattani (26376)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.21 0 0 26377

Rendben! Elnézést kérek! Bocsánat!

Előzmény: Divrotcé (26375)
manhattani Creative Commons License 2013.12.17 0 0 26376

Szerintem ugyanaz, mint az 1995-ös első kép, csak ez közelebbről van. Az pedig az első alagút kezdőpont, azaz Kishajmás felől.

 

Az a dombon lévő épület őrház, valamikor fegyveres őr állt előtte, mint egy másik épületet illetően látszik is. A legutolsó kivételével mind az új nyomvonalon lévő alagút. Az egyik úgy készült, hogy metró tübingeket tettek le, aztán a tetejére földet, így lett alagút :-) A legutolsó kép pedig a régi nyomvonalon lévő alagút végpont felőli bejáratát mutatja.

 

Szívesen, örülök ha tetszettek. Keresem a régi viadukt lábairól készült képet, mivel egyedi téma, a műfajt keresem, hogy hova tehettem a rendszerezett  gyűjteményemben.

Előzmény: tamasi 48.-49. (26374)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.17 0 0 26375

Mérje le a személy ugyanezt a részletet mdbz képén. Ezután számítson nagyítást. Szóval talán nem nálam kéne számonkérni. 

Előzmény: tamasi 48.-49. (26373)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.17 0 0 26374

1990-ből az első kép hol van? Melyik alagút és melyik vége?

Ezt azért kérdezem, mert a bal oldalon van az a kis épület amit nem tudok hogy hova tartozik, az új nyomvonalhoz vagy még a régihez? Meg én nem is láttam, bizonyára a növényzettől. :(

 

Amúgy köszönöm a képeket!

Előzmény: manhattani (26370)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.17 0 0 26373

Igen! De nekem csak 3x2 cm-es képként adja be a gép a képet.  Más személynek nagyobban adja be? Amúgy a lényeget valóban mutatja!

Előzmény: Divrotcé (26372)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26372

Nem értem, mit kifogásol a személy. A cáfolásomra előhúzott képnél részletesebb, és a lényeget mutatja. 

Előzmény: tamasi 48.-49. (26364)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26371

közelebbről is bíztosítottnak látom:

 

Ha az M1:1 kivágás közeítés.

Nem tudom, eredetiben mekkora felbonmtásban van önnél a fénykép, de amennyiben a feltettnél nrészletesebben, úgy az épülő állítóközpontot megkeresve talán még a jelzők is előkerülhettek volna.

 

 

 

 

Előzmény: mdbz (26352)
manhattani Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26370
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26369

Úgy látom eléggé bele merültünk a 40-es vonal régi dolgaiba. Nem probléma, hogy ebben a topikban témázzuk ezt? Mert valójában nem ez a témája. Mondjuk inkább beszéljünk ilyen dolgokról, mint egy szerencsétlen kimenetelű újabb balesetről.

 

Ha senki másnak nincs kifogása ellene, én örömmel tudok meg mindenkitől új dolgokat a 40-es vonalat illetően. Felvetettem a témát az Elveszett vágányos topikban is de ott nincs rámozdulás. :( Általában ott kérdezek ahol épp szóba kerül valami kapcsán, mint például itt a jelzőt illetően is.

 

Részemről folytathatjuk a nyomozgatást a régi nyomvonallal kapcsolatosan! :)

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26368

Vajon egy Abaligeten dolgozó vasutas személy aki már az átépítés idején ott volt szolgálatban meg tudná mondani mi volt a helyzet akkoriban.

 

Ez olyasmi lehet mint amikor Abaligetről el gyalogoltam visszafelé Szatina-Kishajmásig a vonathoz ( amivel jöttem aztán vissza Dombóvárra ) és miközben vártam rá odajött egy vasutas is aki ment valahova munkába és rá kérdeztem hogy itt ennek a megállónak hol volt az eredeti helye, mert elképzelésem sem volt róla. Idősebb volt a fickó gondoltam tudnia kell. És tudta is meg is mondta és mutatta lent a rétaljban a jelenlegi pályától jó 50 méterrel odébb a nádasban! Azóta amikor utazok Pécsre évente egy alkalommal lesem így ősszel a tájat hogy hol szúrok ki valami nyomot és pont idén ki szúrtam egy csőátereszt valóban lent a rétben a nádas végében...!

 

Na ezt csak úgy érdekességképpen írtam meg célozva arra hogy lehet jobb lenne helyi lakosokat megkérdezni vagy épp vasutas dolgozókat.

Előzmény: Divrotcé (26362)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26367

Szia!

 

Nem erre. A VASÚT című folyóiratban lévőre, már azért is, mert a megállóhelyek túl közelinek láthatóak az állomásokhoz.

Van vonalvideóm a Pécs - Dombóvár jelenlegi szakaszáról és ahhoz nézve eléggé torzított a térképrajz.

Előzmény: Divrotcé (26360)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26366

Szia!

 

Szerintem ennek az állításnak is lehet igazsága. Bár én csak vasútbarátként tudok hozzászólni sajnos nem vagyok vasutas szakember.

Előzmény: Rollende Landstrasse (26358)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26365

Szia!

 

Ez nagyon jó kép! Tetszik! ;)

 

Ezen jól látszik a híd és az "S" kanyar is. A hidak elbontása után akkor valószínűleg a töltést is elbontották volna a Dombóvár felöli oldalon?

 

A jelenlegi nyomvonal helye a kép közepén lehet látható? Ahol olyan világos színű a "csík" és a kép jobb felén kiszélesedik?

Előzmény: mdbz (26357)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26364

Szia!

 

Ú de kicsi ez a kép! :(

Előzmény: Divrotcé (26356)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26363

Szia!

 

Rendben van! Elnézést kérek ha rosszat mondtam vagy feltételeztem!

Előzmény: Bárdos Imre (26355)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26362

Ezért elhiszem, hogy létezett az építés idején olyan üzemállapot Abaligeten, amit leírt a hozzászólásában.

 

A leg életszagúbb eredeztetés talán az, hogy sürgetett az idő (a pályások?), három ilyen jelzőt tudtak csak felállítani, a pótlólagos festésről pedig majd később gondoskodnak (még mielőtt üzembe menne). 

Előzmény: Bárdos Imre (26355)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.12.16 0 0 26361

"Vagy a kérdező személy arra értette a szaggatás dolgot hogy meg van szakítva a vörös csík a fehér csíkkal. Ez nem tisztázott szerintem."

Sztem egyértelmű.

Előzmény: tamasi 48.-49. (26353)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26360

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97831154&t=9101631

 

Erre a cikkre és térképre gondol a személy?

Előzmény: tamasi 48.-49. (26349)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26359

Ezért fogalmaztam úgy, hogy kijárati jelző-szerű. A kijárati jelzők helyén állnak, de azok nem lehetnének.

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (26358)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26358

Én viszont nagyon emékszem erre a mondatra: "Nem biztosított állomáson nincs kijárati jelző"

Előzmény: sörösgigant (26347)
mdbz Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26357

Itt keresd a maradványokat:

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (26351)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26356

kkor jól látod, mert én sem látom! Nincsen rajtuk szaggatott festés. Amúgy ha jól tudom akkor kijárati jelzőkön sosem volt szaggatott festés sehol sem. Vagy a kérdező személy arra értette a szaggatás dolgot hogy meg van szakítva a vörös csík a fehér csíkkal. Ez nem tisztázott szerintem.

 

Teljesen jól látod. :-P

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (26353)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26355

A topiktársat nem úgy ismerem, mint aki a levegőbe beszél alaptalanul, ráadásul ért is ahhoz, amiről ír. Ezért elhiszem, hogy létezett az építés idején olyan üzemállapot Abaligeten, amit leírt a hozzászólásában. És azt is elhiszem, hogy erről fotót is látott.

Előzmény: tamasi 48.-49. (26353)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26354

Ebben az óriási méretben én sem. Mint írtam, még épül az állomás, és a jelzőkhöz tartozó állítóközpont is, így a jelzők valószínűleg az új állomáson keresendőek (balkéz felől, a messzeségben).

Előzmény: mdbz (26346)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26353

Szia!

 

Akkor jól látod, mert én sem látom! Nincsen rajtuk szaggatott festés. Amúgy ha jól tudom akkor kijárati jelzőkön sosem volt szaggatott festés sehol sem. Vagy a kérdező személy arra értette a szaggatás dolgot hogy meg van szakítva a vörös csík a fehér csíkkal. Ez nem tisztázott szerintem.

 

Egyébként ezen a képen azok a vágányok amelyeken a teherkocsik állnak a már jelenleg meglévő vágányok lennének Abaliget állomás területén belül? A korlátos híd helyileg tudom hol helyezkedik el ( az jó támpont ). Elképzelésem szerint a régi vágányzattal az új vágányzat középtájon kellett hogy keresztezzen. Így lehetett? Mikor lett átkötve, vagy hogyan?

Erről tudsz valamit mondani?

Előzmény: mdbz (26346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!