BCM állomáson elvileg a '73.01.19-én üzembe menő fényjelzős mechanika váltotta a nembiztosított alakjelzőket. (Célszerűen A,B,C számúak, mint az abaligeti hármak.)
Abaligeten valamikor májusban térnek át az új alagútra. Minden esetre gyanús egybeesés.
Szerintem ugyanaz, mint az 1995-ös első kép, csak ez közelebbről van. Az pedig az első alagút kezdőpont, azaz Kishajmás felől.
Az a dombon lévő épület őrház, valamikor fegyveres őr állt előtte, mint egy másik épületet illetően látszik is. A legutolsó kivételével mind az új nyomvonalon lévő alagút. Az egyik úgy készült, hogy metró tübingeket tettek le, aztán a tetejére földet, így lett alagút :-) A legutolsó kép pedig a régi nyomvonalon lévő alagút végpont felőli bejáratát mutatja.
Szívesen, örülök ha tetszettek. Keresem a régi viadukt lábairól készült képet, mivel egyedi téma, a műfajt keresem, hogy hova tehettem a rendszerezett gyűjteményemben.
1990-ből az első kép hol van? Melyik alagút és melyik vége?
Ezt azért kérdezem, mert a bal oldalon van az a kis épület amit nem tudok hogy hova tartozik, az új nyomvonalhoz vagy még a régihez? Meg én nem is láttam, bizonyára a növényzettől. :(
Nem tudom, eredetiben mekkora felbonmtásban van önnél a fénykép, de amennyiben a feltettnél nrészletesebben, úgy az épülő állítóközpontot megkeresve talán még a jelzők is előkerülhettek volna.
Úgy látom eléggé bele merültünk a 40-es vonal régi dolgaiba. Nem probléma, hogy ebben a topikban témázzuk ezt? Mert valójában nem ez a témája. Mondjuk inkább beszéljünk ilyen dolgokról, mint egy szerencsétlen kimenetelű újabb balesetről.
Ha senki másnak nincs kifogása ellene, én örömmel tudok meg mindenkitől új dolgokat a 40-es vonalat illetően. Felvetettem a témát az Elveszett vágányos topikban is de ott nincs rámozdulás. :( Általában ott kérdezek ahol épp szóba kerül valami kapcsán, mint például itt a jelzőt illetően is.
Részemről folytathatjuk a nyomozgatást a régi nyomvonallal kapcsolatosan! :)
Vajon egy Abaligeten dolgozó vasutas személy aki már az átépítés idején ott volt szolgálatban meg tudná mondani mi volt a helyzet akkoriban.
Ez olyasmi lehet mint amikor Abaligetről el gyalogoltam visszafelé Szatina-Kishajmásig a vonathoz ( amivel jöttem aztán vissza Dombóvárra ) és miközben vártam rá odajött egy vasutas is aki ment valahova munkába és rá kérdeztem hogy itt ennek a megállónak hol volt az eredeti helye, mert elképzelésem sem volt róla. Idősebb volt a fickó gondoltam tudnia kell. És tudta is meg is mondta és mutatta lent a rétaljban a jelenlegi pályától jó 50 méterrel odébb a nádasban! Azóta amikor utazok Pécsre évente egy alkalommal lesem így ősszel a tájat hogy hol szúrok ki valami nyomot és pont idén ki szúrtam egy csőátereszt valóban lent a rétben a nádas végében...!
Na ezt csak úgy érdekességképpen írtam meg célozva arra hogy lehet jobb lenne helyi lakosokat megkérdezni vagy épp vasutas dolgozókat.
Ezért elhiszem, hogy létezett az építés idején olyan üzemállapot Abaligeten, amit leírt a hozzászólásában.
A leg életszagúbb eredeztetés talán az, hogy sürgetett az idő (a pályások?), három ilyen jelzőt tudtak csak felállítani, a pótlólagos festésről pedig majd később gondoskodnak (még mielőtt üzembe menne).
kkor jól látod, mert én sem látom! Nincsen rajtuk szaggatott festés. Amúgy ha jól tudom akkor kijárati jelzőkön sosem volt szaggatott festés sehol sem. Vagy a kérdező személy arra értette a szaggatás dolgot hogy meg van szakítva a vörös csík a fehér csíkkal. Ez nem tisztázott szerintem.
A topiktársat nem úgy ismerem, mint aki a levegőbe beszél alaptalanul, ráadásul ért is ahhoz, amiről ír. Ezért elhiszem, hogy létezett az építés idején olyan üzemállapot Abaligeten, amit leírt a hozzászólásában. És azt is elhiszem, hogy erről fotót is látott.
Ebben az óriási méretben én sem. Mint írtam, még épül az állomás, és a jelzőkhöz tartozó állítóközpont is, így a jelzők valószínűleg az új állomáson keresendőek (balkéz felől, a messzeségben).
Akkor jól látod, mert én sem látom! Nincsen rajtuk szaggatott festés. Amúgy ha jól tudom akkor kijárati jelzőkön sosem volt szaggatott festés sehol sem. Vagy a kérdező személy arra értette a szaggatás dolgot hogy meg van szakítva a vörös csík a fehér csíkkal. Ez nem tisztázott szerintem.
Egyébként ezen a képen azok a vágányok amelyeken a teherkocsik állnak a már jelenleg meglévő vágányok lennének Abaliget állomás területén belül? A korlátos híd helyileg tudom hol helyezkedik el ( az jó támpont ). Elképzelésem szerint a régi vágányzattal az új vágányzat középtájon kellett hogy keresztezzen. Így lehetett? Mikor lett átkötve, vagy hogyan?