Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26352

közelebbről is bíztosítottnak látom:

 

Előzmény: mdbz (26346)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26351

Szia!

 

Hogy az a ...... - inkább nem folytatom amire gondolok!

 

A Pécs felöli hídfőt megtaláltam egészben fotóztam is, sőt az első közbenső tartópillért is megtaláltam ledőlt állapotában a fák között azt is fotóztam. A m,ásodik közbenső tartópillért viszont nem is próbáltam megkeresni a sűrű alj növényzet és a fák miatt. A Dombóvár felőli hídfőről meg el nem képzeltem volna hogy elbontották! :( Így akkor nehéz lesz megtalálnom.

 

Köszönöm a segítségedet!

Előzmény: r1232 (26345)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26350

Bármilyen kép jöhet! Köszönettel fogadom! Mail címem publikus! Köszönöm!

Előzmény: manhattani (26344)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26349

Szia!

 

Némelyik folyóirat meg van nekem, de nem az összes. A térkép ami benne van nem túl hiteles csak szemléltetőleg használható, pontos be azonosításra nem jó sajnos. Komolyabb térkép kéne.

 

Köszömöm a segítségedet!

Előzmény: manhattani (26343)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26348

Szia!

 

Sajnálom! Kár! :(

 

Azért köszi!

Előzmény: Divrotcé (26342)
sörösgigant Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26347

Lehet elő kellene keresnem az utasításokat, de ....Nem emlékszem nem biztosíttt kijárati jelzőkre.....

Előzmény: mdbz (26346)
mdbz Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26346

"Ettől függetlenül a páros kijárati jeétők állnak, s árbocuk szaggatott festésű."

 

Én nem látom a szaggatást:

 

Előzmény: Divrotcé (26339)
r1232 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26345

A nagyobbik völgyhídnak sajnos a Dombóvár felöli végét nem sikerült eddig megtalálnom.

 

Az már nincs meg, elbontották teljesen, csak sejteni lehet, hol volt.

Előzmény: tamasi 48.-49. (26341)
manhattani Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26344

Ja, és van képema vonatból a régi, felrobbantott viadukt megmaradt lábazatáról, az kell? :-)

Előzmény: manhattani (26343)
manhattani Creative Commons License 2013.12.15 0 0 26343

A 90-es években mászkáltunk arra, akkor a régi alagút Abaliget felőli végén kapu volt, benn gombatermesztés. Beengedtek volna, csak épp akkor vágott a villám bele a trafóba és odabenn töksötét volt :-)

 

Egy korabeli VASÚT újságban jelent meg nagy cikk a vonal átépítéséről, térképekkel, járt nálam a lap, de azt a cikket valamiért nem szkenneltem be. Nézz be egy vasúti könyvtárba/doktárba!

Előzmény: tamasi 48.-49. (26341)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.14 0 0 26342

Semennyire.

Előzmény: tamasi 48.-49. (26341)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.14 0 0 26341

Szia!

 

Érdeklődnék hogy mennyire ismered a 40-es vonal eredeti állapotát? Én pár éve kezdtem el felfedezni az eredeti nyomvonalat Abaliget környékén és nagyot néztem amikor láttam hogy "elvileg keresztezte" a jelenlegi és a régi vágányzat egymást! A jelző vagy váltó állító tornyokat megtaláltam mindkét oldalon.

 

Ha esetleg tudnál mesélni nekem a régi nyomvonalról Godisa és Cserdi-Helesfa között annak nagyon tudnék örülni! De annak még jobban ha képek is lennének!

 

Hogy ne terheljük a topikot, írhatsz a publikus mail címemre levelet, amely a következő:

kis-vacs@tamasinet.hu

 

Segítségedet előre is köszönöm!

 

Még annyit említenék, hogy Abaliget környékén megtaláltam a régi alagutat és a völgyhidakat is! A nagyobbik völgyhídnak sajnos a Dombóvár felöli végét nem sikerült eddig megtalálnom. :( Ha te tudod hol van, akkor vázold le nekem a jelenlegi pályához képest merre keressem! Köszönöm!

Előzmény: Divrotcé (26338)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.14 0 0 26340

Banovits Kajetán műve.

 

 

Szóval nem mind Banovits, ami gúlás. (Az, hogy nem véd, hanem előjelző, jelen esetben elhanyagolható).

Előzmény: gumidani (26270)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.14 0 0 26339

Bár a kép tanúsága szerint a kettes állítóközpont, illetőleg még maga az állomás is még építés alatt áll. Ettől függetlenül a páros kijárati jeétők állnak, s árbocuk szaggatott festésű.

 

 

Előzmény: Myrdal (26337)
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.14 0 0 26338

De, álltak. Az alagút építése idejében.

Előzmény: Myrdal (26337)
Myrdal Creative Commons License 2013.12.12 0 0 26337

Abaliget a 70-es években is biztositott állomás./SH./Ott biztos nem állt 3 nem biztositott kij.j.egymás mellett/de még máshol sem/.

Előzmény: Divrotcé (26325)
exSzgDbny Creative Commons License 2013.12.08 0 0 26336

>"A gépkocsi meghalt?"

─ A "totálkárossá vált" kifejezést szinonimaként felfogva, igen!  De a benne utazók közül is a kevésbé szerencsések biztosan. (A vonat ─ legalábbis ebben az értelemben ─ érdektelen kívülálló!)

 

> "Aki sérült, az nem áldozat."

─ Olyan dilemma ez, mint hogy ki a magyar? Csak az érintett dönthet, hogy annak érzi-e magát.....

 

> "Az a terület a vasúté,....

─ Mint ahogy a templom is, mint Isten háza, egyházi tulajdon; ha egy jámbor hívő ─ vagy akár egy gaz lator! ─ a templomlépcsőn megcsúszva nyakát szegné, azt mégsem neveznék egyházi vagy éppen isteni balesetnek. (Pedig hitbéli források szerint a jóságos Teremtő igencsak közelről asszisztál az efféle eseményeknél. Hozzá képest mi egy vonat?) 

 

> "Ha ott baleset történik, az nem közúti baleset, hanem vasúti, akkor is, ha nem a vasút okozta."

─ Roppant galád egy szokás, ráadásul hellyel-közzel lefedi a "hitelrontás" néven ismert  bűnelkövetői tényállást! (Ámbár: van-e még a vasútnak széles e honban akkora hitele, amin még rontani lehetne? Régóta nem részesülök benne ....)

Előzmény: manhattani (26334)
mdbz Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26335

"Az a terület a vasúté, azért kell neki megcsinálnia ott lenn az autók meg egyebek útját, meg kitenni az útátjáró jelzőket (már ahová kiteszi). Ha ott baleset történik, az nem közúti baleset, hanem vasúti,"

 

Ezek alapján akkor nincs közút - vasút kereszteződés, ergo nincs szükség sorompóra, jelzőkre stb... :)

Előzmény: manhattani (26334)
manhattani Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26334

>Vagyis nem a vonatot érte halálos baleset!

Persze hogy nem, a vonat azóta is él és meglehetős jó egészségnek örvend.

 

>sajnálatom a halott és sérült áldozatoké! 

Aki sérült, az nem áldozat.

 

>Ellentétben a hírhajhászokkal, akik ─ ha tiszteletben tartanák a magyar nyelvet és valamit is adnának a valósághűségre ─ valahogy így fogalmazhatnának: 

"Halálos gépkocsibaleset a vasúti átjáróban".

 

Miért is? A gépkocsi meghalt?

 

Az a terület a vasúté, azért kell neki megcsinálnia ott lenn az autók meg egyebek útját, meg kitenni az útátjáró jelzőket (már ahová kiteszi). Ha ott baleset történik, az nem közúti baleset, hanem vasúti, akkor is, ha nem a vasút okozta.

Előzmény: exSzgDbny (26332)
M62-238 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26333

Még a Nap is hibás:

http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/230523
Az egyik hír szerint a szemébe süthetett a Nap,itt is látható,hogy éppen fordítva van,meg le is írva a teendő ilyenkorra.

Előzmény: exSzgDbny (26332)
exSzgDbny Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26332

> ".... halálos vonatbaleset...." ?!?!

─ Mikor veszik már észre magukat a magyar nyelv önkéntes kerékbetörői, mekkora marhaságot írtak le? 

Vasúti átjáróban ─ de közúton! ─ vonat elé kocogott egy közúti jármű, utasokkal tele => baleset!

De:    Kinek a halálos balesete ez?

Mind a vonat, mind a lélekben megrendült, de testileg sértetlen utasai tovább mehettek. (Profánul fogalmazva: elébük került egy időleges közlekedési akadály!)

Vagyis nem a vonatot érte halálos baleset!

Őszinte részvétem és minden sajnálatom a halott és sérült áldozatoké! 

Ellentétben a hírhajhászokkal, akik ─ ha tiszteletben tartanák a magyar nyelvet és valamit is adnának a valósághűségre ─ valahogy így fogalmazhatnának: 

"Halálos gépkocsibaleset a vasúti átjáróban".

Csak azért, mert így igaz és így méltányos!

Előzmény: M62-238 (26326)
cs1014 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26331

A sofőr halt meg, a többit (2 fő) ápolják.

Előzmény: Törölt nick (26329)
M62-149 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26330

A sofőr meghalt, a 2 utas megsérült.

Előzmény: Törölt nick (26329)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26329
Most akkor mi van?!Halálos baleset történt...a 2-sérült ellátását a körzeti meghizott elkezdte...akkor most mindenki meghalt,a többi megsebesült?! :-(
Előzmény: M62-238 (26326)
m62-165 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26328

Igen a 972. Pár napja jártam arra kocsival, Jenő felől már csak akkor látni a páros vonatot, ha elmegyek a fénysorompó mellett, de hogy Polgárdi felől, hogy nem lehet észrevenni...

Előzmény: -=H.G=- (26327)
-=H.G=- Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26327

Bravo :(

 

'97 - '98 környékén ugyan ebben az átjáróban ütötte el a Jenő felől érkező autó a 9705 élén lévő M61 004 et. Hátsó forgóvázba repült bele.......

 

 

972  - volt most ez ?

Előzmény: M62-238 (26326)
M62-238 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 26326
Divrotcé Creative Commons License 2013.12.05 0 0 26325

Azért az sem lehetett csúnya látvány, amikor a '70-es években (?) Abaligeten egymás mellet állt három, nem biztosított alak kijáratinak tűnő jelző. 

Előzmény: kerala (26292)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.12.03 0 0 26324

Sajnos a fotókat én kis felbontásban beszkennelve kaptam hajdanán. Azokon sem olvasható a felirat. Egy Volános iratból viszont kiderül, hogy a kocsi telephelye Mezőkovácsháza volt. Talán az van a táblán is, bár ahhoz meg rövidnek tűnik a felirat.

Előzmény: Komlósfecskés (26323)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.12.03 0 0 26323

Imre, most olvasom (újra) a cikkedet a '79-es lőkösházi balesetről, az eredeti fotókon olvasható az autóbusz felső táblája? Gyulának túl hosszú, gondolom az üzemegység lenne, Mezőkovácsháza talán?

Előzmény: Bárdos Imre (26321)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!