"Csak a kérdés az volt Oh,-n kijárati jelzó ? Erre pedig azt látom ráirva..."
Ha "K" van rajta akkor kezdőpont felőli.
"Csak még egy kédés. az áll. másik végén mit fedez ? Ott nincs fénysorompós átjáró."
Nem vagyok ott ismerős,az előző válasznál egy kolléga segített.erre csak sejtésen van,hogy a két állomás közötti ellenmenet kizáró bizt.ber.jelzője lehet.
Igen, nem ez volt a cél. A habverés az talán fontosabb. Pontos, tényszerű adatok és fogalmazás nélkül lufi.
Az a kijelentés, hogy kijárati jelző zöld fénye esetén érdekes a kijárati váltó kitérő irányú helyzete, az szakmai ismeret hiányra utal, vagy provokációra. A valaki valahol valamit valamikor látott, hallott, meg különben is Pista bá, meg Ica nénje is úgy tudja az a fingszűrés szitával szintje Elég a média tolmácsolását hallgatni vasútbiztonság ügyben!/ Kelenföld, Öttevény stb./
Pontatlanul fogalmaztam az előbb, bocs. A telepített, helyhez kötött, illetve a vezetőállás jelzőn megjelenő jelzési képek közötti különbségről lehet többször hallanni mostanában. Ilyen anomáliákra céloztam.
Még ammyi kiegészítés, hogy a váltó tudatosan állt kitérőben és ha egyenesen állt volna, a kijárati jelzőnek akkor sem 1 zöldet, hanem 1 sárgát kellett volna mutatnia.
A tényleges helyszínt szándékosan nem említve:
Milyen sűrűn fordul elő fővonalon, hogy a kijárati jelző 1 zöld és a 40-es váltó kitérő irányba áll?
Ráadásul áthaladó vonat volt, de szerencsére a mv észnél volt...
Ha nem a saját szememmel látom, nem biztos, hogy elhiszem...
A jelző többszöri próba után is 1 zöldet mutatott.
Több ilyen is volt (megtörtént esetet bemutató oktatófilm), de, hogy a Sorompó c. filmben bemutatott események valósak-e, azt nem tudom. Nem tartom kizártnak, hogy igen.
Azért annyira nem. Konkrét esetet is feldolgozhattak volna. Lásd korábban: a szárazréti balesetről is csináltak oktatófilmet. A sofőr meg is szólalt a filmban. De emlékeim szerint volt egy mellékvonali utoléréses balesetről is film, ahol a megtörtént balesetet játszották el, legfeljebb más nevekkel.