Azt nem írják, hogy csak satyakban és sportorvosi igazolással, egyesületi igazolással számítasz országútiskodónak? Netán még edzésnaplót is kell vezetni?
Ha jól sejtem osztrákoknál eddig nem lehetett erdőben tökön-paszulyon át menni, csak és kizárólag normális úton, kerékpárúton, vagy kijelölt földúton. Állítólag eltörölték ezt, és lehet már ott is úgy ökörködni mindenfelé mint svájcban. Hiába no, ha nincs hó kell valami másból pénzt csinálni.
Mindig olyan városvezetést kap mindenki amilyet megérdemel. Ha olyat válastanának aki nem csak csal-lop-haztudik, akkor lenne kerékpárút, vagy minimum a jelenlegi járdákat kicsit megmókolják és összvonalas bringa-gyalogüzemre táblázzák át. Már ez is igen jó tud lenni. Az országútisok is be tudják tartani az oda érvényes 10km/h-t :).
Letojva, letojva, letojva, minden letojva, csak a puccos átadó legyen meg az újságban, és az átlagszélesség jöjjön ki az elszámolás miatt. Ezért van a semi közepén 2 méter széles autópálya bicikliknek és ugyanaz a nyomvonal 50cm se, ott ahol lehetetlenség megoldani,dehát kiírás a folytonosság. Utána a bokrok, fák nyirbálása, közvilágítás, lámpairányító totemoszlopok a sarkon, fenyőfák a közvilágításil lámpatestek mellett-alatt... magasról letojva.
A hátsón tényleg gépészeti elem, csak ne legyen se lerúgva, se eloldaltáskázva. Na de az elsőn... hát az tényleg egy tákolmány hangulatot áraszt, pélólankító.
Nem marhaság. Nekem a tököm televolt azzal, hogy az ajtónál voltak a bringák behányva és a leghülyébben lezárva, mert ugye máshová nem lehetett vinni, de így meg nem lehetett tőlük se fel se leszállni csomagokkal. Ne sokajtós hernyóvonatot képzelj el pláne bringáskocsival, hanem sima klasszik kocsikat aminek csak a két végén van csak ajtó, azok is egyemberes keskenyek, nem szélesek. Így a nem összecsukhatósok el is tűntek maguktól, az összecsukós kempingek meg hopp, hirtelen összecsukódnak. Bromptonja senkinek nincs. De ha mégis, az hülye lesz nem összecsukni és magával vinni mint egy kisbörit.
Gondolom arra a részre gondolsz, ami a 11-es felé haladva a balra elterülő eperföldnél kezdődik (vagyis a Kórház/Gát utcai kereszteződéstől), mert a révtől addig lévő járda 100%, hogy nem kerékpárút. Ha arra a részre, akkor a topicban kialakult többségi vélemény alapján (vagyis hogy nekünk kerékpárosoknak minden egyes esetben be KELL tartanunk a KRESZ-t) semmi keresnivalónk azon a járdán, hiszen semmilyen tábla nem engedélyezi, hogy ráhajtsunk. Ami viszont a gyakorlati részt illeti: elég sok kerékpáros használja, mert szembe irányban emlékeim szerint van egy "Kerékpárosok és gyalogosok egymás hegyén hátán" tábla - azért csak "emlékeim szerint", mert Hozzád hasonlóan én is csak egyszer próbáltam ki azt a förmedvényt, azóta (sok-sok éve) az úttestet használom, és nem törődöm a táblákkal (és ezzel fel is festettem itt magamra egy "Ide lőjjetek!" feliratot). A zsilip kontra parti védmű kérdésben sajnos nem tudok nyilatkozni, amikor én tanultam a KRESZT akkor még nem volt benne ilyesmiről szó - de legalábbis én nem emlékszem rá.
Aki ismeri, árulja el nekem legyen szíves, hogy a Lupa rév felől a 11-es felé vezető járda bicikliútnak számít-e. Arról a végéről tábla sem, piktogram sem jelzi, hogy az lenne, csak a sárga szaggatott vonal húzódik középen.
Egy nagyon fekete autó száguldott velem szemben (szerintem száz felett), a vezetője meg üvöltött valamit és a járda felé böködött. Azt a trehány csíkot egyszer próbáltam ki. Nagyon ráz. Nem a gyökerek miatt, hanem, mert így készítették el.
Egy másik hely a közelből:
A Barát-patakra épített zsilip tetején bringával át lehet kelni. Kinek van ott elsőbbsége? A jobbkéz szabály érvényes? Amúgy majdnem mindegy, mert akár erről, akár arról jövök, gond nélkül zúdulnak le a védműről a biciklisek. A sok betontól nem is lehet őket látni, csak az utolsó pillanatban.
Én úgy látom, hogy az ilyen helyek sajnos állandó problémát jelentenek. Mert ahol a gyökerek ennyire felnyomják, ott a javítás után 4-5 évvel újra fel fogják nyomni, csilivili, szuper megoldások ellenére is. Jó példa a Balaton mellett, Szemes és Szárszó között, ahol a Pártüdölő miatt bejött a bicikli út a 7-es mellé. Ott is rendszeresen felnyomták a gyökerek, 3 javításra emlékszem a 90-es évek óta. Most megoldódott a helyzet, mert a bicikli utat bevitték az újonnan felparcellázott részre. A régi nyom elvileg még megvan, de a kutya sem megy arra. Budafokon nem nagyon látom, mit lehetne tenni. A fák kivágását a Zöldek nem engednék, más nyomvonal pedig nincsen. Ha arra járok, keresztül szenvedem magam azon a részen, szerencsére nem hosszú.
Rennradfahren wird in der StVO als Spezialfall behandelt. Wer mit einem Rennrad auf Trainingsfahrt unterwegs ist, für den gelten andere Bestimmungen: Radfahranlagen müssen nicht benutzt werden, es darf nebeneinander gefahren werden und die Ausstattung mit Reflektoren bzw. einer Klingel ist bei Tageslicht und guter Sicht nicht vorgeschrieben.
...
Wann ist man im Training?
Im Training kann man immer sein, auch im Anzug und am Weg zur Arbeit.
Az országúti kerékpározást az StVO különleges esetként kezeli. Ha országúti kerékpárral edz, más szabályok vonatkoznak rá: Nem kell használni a kerékpáros létesítményeket, egymás mellett is lehet tekerni, és nem kötelező fényvisszaverőt vagy csengőt viselni nappali fényben és jó látási viszonyok között.
Mi számít edzésnek?
Bármi lehet edzés, akár öltönyben és munkába menet is.
"Persze, én nem sportolok, csak eltekerek A-ból B-be, vagy A-ból A-ba. Ha véletlenül útba esik Keszthely is, akkor sem sportolok, csak utazom a kerékpáron."
Szerintem saját magadat akarod átverni.
Emlékszem, amikor friss volt a jogsim, akkor csak úgy autózgattam össze-vissza, konkrét cél nélkül, csak a vezetés öröméért. Közlekedésnek számított? Gyakorlatilag igen, de igazából mégsem. Remélem érted, hogy mire gondolok.
A szakasz mindkét végén volt teljes felújítás pár éven belül. Délre a csatornázási projekt, északra meg a DunaFok. Összevonva valamelyikkel tuti nem lett volna akkora extra költség - ha már úgyis ott voltak a gépek, anyagok, stb.
Az a géplánc felvonulás nehézsége is egy nevetséges kifogás.
Megértem, hogy mindenkit az általa használt útvonalon meglevő hiányosságok zavarnak. Szerintem is az lenne a legjobb, ha überfasza lenne minden bringaút!
De! Vannak olyan helyek, ahol még vacak bringaútak/biztonságos kerékpáros átkelési lehetőségek sincsenek! Szerintem járna az alap hozzáférés mindenkinek aki hajlandó kerékpárra pattanni.
Nem azt mondja, hogy nem lehet megcsinálni, hanem azt, hogy túl drága: "a szakasz felújításának költsége a kerékpárutakra elkülönített éves kereten belül komoly hányadot jelent,"
A Váci út melletti szervizsávba harminc méterrel előbb vezetett kerékpárút visszamegy a járdára. Nem elég, hogy átláthatatlan a sövény, de még egy hirdetőoszlop is van ott. Mivel az a rész csak felfestésileg egyirányú bringaút, gyakorlatilag bárki jöhet szembe. Nem is használom, maradok végig a járdán, még szerencse, hogy csak egy nem használt épület van ott.
A megúszós, olcsó megoldások általában nem hatékonyak és/vagy biztonságosak.
Ha nem hatékony, ha egy csomóponton 3-4, egymás után tiltást adó jelzésen viszi át a kerékpárutat, ha feleslegesen cikázik az út kétoldalán, ha nincs indirekt balkanyarnak hely kiépítve, az mind-mind azt erősíti, hogy a bringás majd megoldja okosba és szabálytalan közlekedő lesz, mert az infrastruktúra a kialakítása miatt nem nyújt megfelelő haladási lehetőséget.
A nem biztonságost meg ne kelljen magyarázni, a sövény mögötti, út mellett vezetett kerékpárútról bizonyított, hogy veszélyes, de nyilván olcsóbb a járda egyik felét kerékpárútnak felfesteni az út mellett, mint szegélykorrekcióval és útszélesítéssel irányhelyes sávot építeni. Csak akkor az olcsósított verziónál tessék beleszámolni az elütöttek, megsérültek, meghaltak költségét is forintosítva, no meg a balesetek után kialakuló torlódások által okozott kárt.
Hamar kiderül, hogy az olcsó társadalmi szinten a drágább megoldás.
Először haragudtam az új trendre, ahogy az országúti kerékpárokon megjelent a tárcsafék.
Igazából még mindig haragszom, mert drága, és lassan nem lesz opció.
(2006-ban vettem a bringámat, és már annyira macerás pót cuccokat venni hozzá, hogy előbb utóbb nem úszom meg a váltást. (Hmm, de szépek is a mostani kerékpárok, nyami.. csorgatom néha a nyálamat. Amit vennék a maradék 5-10 valószínűleg aktív évemre, az márpedig legyen olyan szuper, amire mindig is vágytam.)
Na de most már megértem, és jónak tartom az ütletet. Én ugyan nem használom félórás alpesi lefeléken a bringámat és karbonfelnim sincs, de volt egy jó minőségű (nem alap árú) alsó-középkategóriás kerékszettem. A felnit megette a munkába járás, a sok téli sós-zeolitos és esős időben fékezés.
Amikor ősszel egy autós leütközte a kerekemet és javíthatatlan nyolcas lett benne, akkor elvittem a szervizbe, a biztosítás miatt szakértői vélemény kellett.
Azt mondták, hogy még jó hogy így lett vége :). Ezzel a felnivel ők egy métert nem mentek volna, ütközés nélkül is azonnal kuka, és örüljek, hogy nem alattam nyílt szét az elvékonyodott félfelület.
Ez volt az első kerék. A hátsót már korábban egy másik szervizes gyerek dobatta ki velem, hogy életveszélyes.
Tárcsaféket csak mtb-n használ a család és én. A bovdenessel mindig is bajom volt, még a márkás Aviddal is. Pár régi hidraulikussal is meggyűlt a bajom (Hayes, 15 évvel ezelőtt). De ami azóta van (shimano xt, slx és valami alivio szintű szérián kívüli shimano), nagyon jók, csak a betétet kell bennük cserélni. Emlékszem persze légtelenítésre, de az oly rég volt, hogy nem is tudom mikor.
"lehető legolcsóbb, legmegúszósabb megoldás a cél."
Ez önmagában szerintem nem baj.
A közpénzt felelősen kell költeni.
Persze van egy szint ami alá már nem kellene menni.
Szerintem inkább több helyen legyen közepes szintű kerékpáros közlekedést segítő beavatkozás, mint kevesebb helyen nagyon csilivili (túl igényes). Így a hálózat is jobban összeáll.
zöld szlogen, hívószó, de amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor a lehető legolcsóbb, legmegúszósabb megoldás a cél.
Ja, pl. egy vödör sárga festék. :-D De ha megoldani kell egy meglévő problémát, akkor csak előszednek valami hajánál fogva előrángatott műszakilag lehetetlen szöveget.
"szép" példa a rövidke EV6 szakasz a budafokon. Tűrhetetlen állapotban, a jarokelo.hu-n tucatnyi bejelentés született már, többek között:
De hiába. Egymásnak passzolgatták a labdát az illetékesek. Pedig az alábbi - pár héttel ezelőtti - közleményből kiderül, hogy a Bp.Közút az illetékes. De a válasz: Hárítás - hárítás - hárítás. "nem lehet megoldani", ill. kitettük a táblát, hogy sz.r az út. Na kösz.
.... a problémát Önkormányzatunk már jelezte, melyre a sokadik megkeresés után az alábbi válasz érkezett a jelzett kerékpárútszakasz kezelője és üzemeltetője a Budapest Közút Zrt.-től:
„A szakasz állapota Társaságunk számára ismert. A kifogásolt szakasz javítását több tényező hátráltatja. A gyökérfelnyomás által érintett felület olyan kiterjedt, hogy lokális javítások elvégzése nem célravezető, csak az egész érintett szakasz burkolatának javítása jelenthet megoldást teljes szerkezetépítés mellett. Az útszakasz mellett található idős fák tartógyökerei nem minden esetben vághatók el, így a kerékpárút pályaszerkezetét egyedi megoldással kell alkalmassá tenni a gyökérzettel kapcsolatos állandó problémák kezelésére. A végső megoldás megtalálásához a FŐKERT szakvéleménye és jóváhagyása is szükséges. A helyszín elhelyezkedése megnehezíti az aszfaltozó géplánc felvonulását. A felület méretéből adódóan a szakasz felújításának költsége a kerékpárutakra elkülönített éves kereten belül komoly hányadot jelent, így a városszerte jelentkező sürgősebb javítást igénylő, kisebb felületű, egyszerűbben kivitelezhető és balesetveszélyesebb hibacímek rendre elsőbbséget élveznek. Dolgozunk a megoldáson, de a fentiek miatt a szakasz javításának pontos dátumáról továbbra sem tudunk tájékoztatást adni. A burkolathibákra 2021 óta közlekedési táblák hívják fel a kerékpárosok figyelmét."
"Mindeközben zárt láncvédő sehol sincs, és utólag sincs."
Ezen én is elmerengtem.
Az is probléma, hogy bringát általában sportboltban árulnak, mint sport eszközt.
Mondjuk én is úgy kezdtem, de amikor rájöttem, hogy, hogy a bringázás egy autómentes, egyéni közlekedési mód, akkor a közlekedési felhasználási irányba fordultam.
Biztosan vannak speciális, városi bringákat forgalmazó üzletek és az Internetről valószínűleg minden elérhető, de a tömegek valószínűleg, mint sporteszközzel találkoznak a kerékpár piacon.
Városi bringára amúgy optimálisabb lenne az agyváltó, de azoknak borsosabb az áruk.
Amúgy is régebbi sportbringák is kiválóan átalakíthatók - megmenthetők - városi közlekedési célra!
Azok meg nem agyváltósak.
Voltak próbálkozásaim zárt láncvédő készítésre (mosószeres flakon meg más műanyag darabok felhasználásával, de nem jött ki a kívánt végeredmény. Valószínűleg, most hogy felvetetted a témát, teszek egy újabb kísérletet. Régi vágyam egy igazi alacsony költségvetésű, bontott alkatrészekből épített, de nagyon stílusos városi patkány megalkotása. :-)