A kis balfasz porga hogy megmondta a múlt heti veszrprémi szemétben, hogy az “elhibázott brüsszeli szankciók…”. Mindig van Lejjebb, kivéve, ha már eleve egy biten mozogsz. Ennél a szerencsétlennél már csak az ovadi (vagy mi a neve) rosszabb.
Szerintem igen, de hónapok óta szinte ugyanúgy áll. Arra kiwi leszek, hogyan viszik majd át az uszoda mögötti úton. Dobbantó? Elég nagy forgalom lesz ott.
Nehéz ügy ez, tény. Mert, ugye, a sumák léhűtők is megkapják majd a "nagyzsetont". Kellene 5-10 év, és egy emelt szintű szelekció a képzés során, hogy lecserélhetőek legyenek. De ilyen nem lesz, ez boritékolható, igy meglesz a "nagyzseton" a tanaraknak, minden más marad a régiben. Mindenki örül. Kár, h az oktatás szinvonalán ez nem javit. Na, mindegy.
Tényleg megkérdezte valaki nyilvánosan ettől a szerencsétlen porgától, hogy nem kellene-e valamit erre a tanárkérdésre válaszolnia? Mondjuk ovádi is válaszolhatna pár kérdésre…
November 1-jétől a piros zónában 7-12 óra között szombaton is díjköteles lesz a várakozás. A zöld rendszámos autók számára megszűnik a felmentés, a jövőben nekik is fizetniük kell a parkolási zónákban.
Pont ezen gondolkozta,m valamelyik nap, amikor az épülő parkolóház mellett mentem el: ki lesz az a hülye, aki itt fizetni fog, amikor környéken mindenhol ingyenes a parkolás... Ime, a megoldás.
Vagy forditva: minek menjek a parkolóházba, ha amúgy is fizetnem kell az utcán?
Bekerül a parkolási rendszerbe a Kádár utcai új parkoló és az Almádi út a Levendula üzletház és Szikvíz-udvar közötti szakaszon, itt a zöld zóna árai érvényesülnek majd. A sárga zónába kerülnek az Egyetemváros utcái az Egyetem utca és a Wartha Vince utca közötti területen. Ezekben az utcákban nem helyeznek ki parkolóórákat, jegyet váltani csak digitális úton (SMS, online, mobilparkolás) lehetséges, illetve lehetőség van bérlet váltására is.
Igen, a későbbi hozzátételekben ott van a későbbi emberek hite, áldozata.
A mostani rombolásban -mert az- a jelen liberális kormány PÉNZE, amiről nem kérte ki a pénzt előteremtő adófizető emberek véleményét. Pedig főleg a mostani gazdasági helyzetben kutya kötelessége lett volna.
Forrás nincs, a szakértők meg persze hogy nem vállalják a nevüket. Mint ahogy a 80-as években nem vállalták a piaristákat támadók sem, mert kiderült volna, hogy nem voltak még csak keresztények sem.
Már egyáltalán nem kizárt az sem, hogy a Szt Mihály elleni támadás is része az egységes világegyház erőszakos kialakításának, ahogy kinéz.
HOL VANNAK korábbi képek a székesegyház belsejéről? (Az új -mostani belsőről készített képeslapra a Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata azt nyomtatta, hogy "Veszprém. Székesegyház (XI. - XVIII.sz.) Ami eleve hazugság-csalás, hiszen a kép a XX.sz 70-es évei után készült. Szelényi László fényképezte)
Nem, itt nem korokról van szó. Egy barokk templom ugyanannyit ér mint egy gótikus vagy román, vagy a Cholnokyn a modern templom.
De tudomásul kell venni, hogy amit Udvardy csinál vagy elképzelt, arról igenis lehetne vitázni, ez egy valid elképzelés . Csak ugye a vita nem történt meg, jöttek a látványtervek aztán jött az allvanyozas és a bontás. Az emberek meg csak néztek.
A személyes véleményem az, hogy a veszprémi bazilika a neoromán külsejével és a barokkos belső tereivel nem volt túl egységes. De hogy tovább fokozzam : a freskók és az üvegablakok sem képviselték a szakma csúcsát.
Ne haragusj, de akkor az összes barokk katolikus templomról le kell verni a későbbi korok átépítéseit és cirádáit, mert nem hitelesek? Mennyivel kevésbé hiteles egy barokk - az ellenreformáció korszakában kialakított templom, mint pl. az algyógyi Árpád-kori templom (kb. mint az ösküi Kerektemplom)? Semennyivel se, szerintem. Teljesen önkényes dolog ez a "korabelire"-visszapusztítás, olyan mintha azt mondanád, hogy semmi sem érvényes a katolicizmusból, ami 1301 után keletkezett....
És, egyébként, milyen történelmi eredetű források alapján döntötte el az érsek, h mi a hiteles formája a bazilikának? Tudjuk? Nem. Van ilyen forrás? Van pl. a XII. századból származó forrás? Pláne, hogy az érsek 100 (??) szakértőjének még csak a nevét se tudhatjuk meg, mert az titok. És sorolhatnánk az ellenérveket. Ami tény, ez az egész az érsek teljesen önkényes, öncélú ámokfutása, kétes pénzügyekkel a háttérben.
Na, mindegy, ez már lefutott ügy, bőven van az érseknek politikai támogatása és pénze hozzá. Azt bont el, amit akar, a veszprémek meg csak néznek (tisztelet a kivételnek), mi történik a saját városában. Ez a része is megérne a sztorinak egy misét...
Kora középkor? A kora középkorban szembemisézés volt? Meg rézcsövek korlátként műanyag üveggel?
Akkor a márvány faragott korlátokat visszatennék? Fűtetlenül, korabeli daróc ruhákban kell majd a kora középkorbeli problémákról elmélkedni? Sántít.
MAI használatra szánják-e -hiszen nincs egyedül-, vagy csak látványosságnak, amíg a Note Dame sorsára nem kerítik? Aztán kijelentik, hogy a veszprémieknek nincs is rá szüksége.
Mint ahogy az Erdő kijelentette, hogy a felvidéki magyaroknak nincs szüksége magyar papokra. Meg hogy a csángók nem magyarok, hanem román nemzetiség.
Ha kora középkor, akkor a piaristák sem lesznek, igaz? Jó ürügy megbosszulni a 80-as évek közepén a kommunistáknak való ellenállást. Amiért nem kapták vissza a rendszerváltozás után az iskolájukat se.
Mi van a logóban a kereszt eltüntetésével? Az milyen célt szolgált?
Azt látom, hogy a bazilika belső terét hozzá akarja igazitani a város kora középkori keresztény gyökereihez, illetve a kora középkori felfogás szerinti temlombelsőt képzel el, ahol nincs helye a pompának, diszeknek, viszont letisztultságával segiti az elmélkedést, és visszatér a román kori gyökerekhez. _Ezt a célt szolgálja az összes, barokk és még késöbbi hozzáépités eltüntetése, visszabontása és nem csak a bazilikáról, hanem a püspöki palotáról is (pl a legfelső emelet visszabontása), Nekem ez tetszik DE, nem csak ebből áll az érsek ténykedése és ez már egyáltlán nem tetszik. Az érsek viselkedésében is a kora középkort idézi, lásd népszerű és általa renitensnek gondolt papok elküldése, illetve ott van még a Gizella hotel megvásárlása is. A templonba járók közül senkivel nem találkoztam, aki pozitiv véleménnyel van UDvardyról.
Stadler-László Dezső plébánost felmentette a Veszprém IV., Regina Mundi Plébánia ellátása, valamint a Szilágyi Erzsébet Keresztény Általános Iskola és a Szent Margit Római Katolikus Óvoda lelkiigazgatói megbízatása alól és kinevezte a Bakonyjákói Plébánia plébánosává, valamint a farkasgyepűi tüdőgyógyintézet kórházlelkészévé.
volt egy népszerű plébános, tele volt a Regina Mundi, erre kineveztek egy olyat a helyére, aki kb taszítja a híveket.
Főleg a 60-70 évekbeli meleg faszínű burkolatokhoz, szószékhez képest. Már a mostani is taszítja az embereket, nem vonzza a bentmaradásra. De lehet, hogy ez is a cél, ki tudja.
17-ben vagy mikor volt újítás, nem? Csak azért, mert van rá pénz, nem érdemes megint elkölteni szerintem.
Ez valami egész másról szól, mint ami látszik, az biztos.
Hol lehet a régi belsőről képet szerezni, azt lenne jó tudni. Más templomokról van még képeslap is, a veszprémiekről nincs.
A Penny II melleti (Gumitónihoz közeli) OMV kútnál ne fújjatok gumit, majdnem 1 bart csal felfelé, bár ráadásul nem is konzekvens. Kétszer belefutottam, elsőre azt hittem, a gumis fújta túl, de másodjára, 3 bar jelzése után visszaengedtem 2,5 körülre, erre most nézem máshol, 1,5. Gyanús is volt a kocsi viselkedése.
Nem olvasok újságot, viszont a parasztjaim panaszkodnak, hogy kevés a kosár. Amibe az EU- tól kapott pénzt kéne belesöpörni. Na mindegy, amit félreraktam, elég, míg megdöglök, a gyerekek meg nulláról kezdik, mint én.
Ha nem rezsiháborúzna, akkor nem bújtatva kellene a lakossággal őfelsége háborúját megfizetni, hanem lenne pénz esetleg magasabb költségekre a lakosságnál. Na nem baj, megkaptuk az oroszok ajánlatát, lesz 1,2 mio újabb honfitársunk, ebből 1 mio ukrán, és senki nem fizetett egy kurva fillér nyugdíjjárulékot eddig. Lesz pénz mindenre.