Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Ez motorkerékpár motorból a gyártó által átalakított stabil motor.Az első világháborúban terjedt el,egy dinamót hajtott ékszíjjal,tábori telefonközpontok akkumulátor telepeit töltötték vele.Több nagy nevű cég is
készítette(BMW,NSU,stb.).Lemezből sajtolt szabványosított méretű keretbe építették,az üzemanyag tankkal együtt.
szeretném a tagok segítségét kérni a következőkben: Keresek Hofherr Meb motorról eredeti képeket és prospektusokat! Most kezdtem restaurálni egy Meb motort. Hozzáértőktől szívesen elfogadok építő jellegű tanácsot. Az emil címem: nagy.robert.nsu@gmail.com, a tel számom: +36209703469 NagyRóbert
szeretném a tagok segítségét kérni a következőkben: Keresek Hofherr Meb motorról eredeti képeket és prospektusokat! Most kezdtem restaurálni egy Meb motort. Hozzáértőktől szívesen elfogadok építő jellegű tanácsot. Az emil címem: nagy.robert.nsu@gmail.com, a tel számom: +3620970469 NagyRóbert
Lassan elkészül a lendkerék mágnesezőm /is/. Megköszönném, ha tudnátok néhány típusú motor lendkerekének a méretével segíteni. A járatos átmérőkhöz készítenék mágnesező sarukat.
Bocs a nevem megtévesztő lehet,nem MEGFIGYELŐ,csak figyelő,nem ugyanaz.............
Szóval A panónia stabil motor egészséges,van hozzá egy bontott donornak szánt blokk is.
A kettő együtt 52 000ft. Csak a működőképes 40 000Ft. Ennek regulátora is működik.
Van egy T5-ös 250cm3 blokkom,ez is működőképes,szép hangja van. Én áramfejlesztőt akartam forgatni vele,de a regulátor kérdés , vagy ennek hiány miatt nem foglalkoztam vele.A kuplung felőli oldalból sajnos a kis lánckerék hiányzik,ennek helyén jelenleg is ékszijtárcsa van. A lendkerék dekni hiányzik,gyújtás,karbulátor működik.
Ennek ára,ha érdekel 55 000Ft.
Az amerikai motor ára 38 000Ft,időközben a légszűrőt is pótoltam,egészséges,nem füstölő szerkezet.
Az orosz áramfejlesztő egészséges,m zárolt volt,nem füstöl,kompletten az ára 68 000Ft
Van egy panónia regulátoros stabilmotorom,egészséges,mert hegesztődinamóval volt egybe épitve,vagyis az ilyen gépeket már nemigen használták.
Van egy amerikai 2 hengeres,vizszintes tengelyű,regulátoros,négyütemű benzines 6.6lovas ugyancsak működő stabil motorom. Légszűrő hiányzik,de ez pótolható más gyártmánnyal. Ez Brix elődje,honvédségi áramfejlesztőt hajtott.Adat tábláján látható a tipus szám,google-ben megtalálható.(2A 016-III)
Van egy orosz áramfejlesztőm,ez is működik,keveset használt,M zárolt volt. A motorja ugyancsak kis traktorba használható,külön is eladnám,mert igazából orosz gyártmányú kis traktorok is működnek ezzel a gyártmányú motorral.Az árakat nem tudom,hogy itt ki irhatom e ?
Én úgy tudom a miáknak kd 160kg a súlya.Ezekhez a motorokhoz már nagyon ritkán találsz alkatrészt. Ha van gép műhelyes ismerősöd akkor valamivel könnyebb a dogod. Az alkatrész szerzés valódi stressz.
Ha kint volt a szabadban valószínűen be is ázott. Én ugyan ebben a cipőben járok, a henger hüvely riszta rozsda. Nem beszélve a kopott alkatrészekről. Mindazon által úgynézki menni fog a motor ha nem is lessz tökéletes.
Van egy működő képes jó állapotú gépem is,nagyon szeretem. Sok idő és türelem kell hozzá na meg pénz is.
Segítséget kérnék Tőletek. Egy barátommal egy múzeum anyagát rakjuk össze, ami főleg mezőgazdasági gépekből, illetve motorkerékárokból, stabil-motorokból fog összeállni. Vásároltunk egy Hofher-Schrantz-Clayton-Shuttleworth gyárban készült, MK 63/6 típusú stabilmotort. Szeretnénk indítható állapotba hozni, illetve a megnyitón indítani is. Ha esetleg valakinek kezelési könyve, alkatrész katalógusa, vagy bármiféle információja, netán alkatrésze, az kérem jelezze.