Sziasztok! Hát elég nagy a baj, azt szeretném kérdezni, hogy esetleg nem e tudja valaki , hogy 1999- es 3.2 Jaguar bal elsö oszlop alján belül milyen vezérlö vagy valami hasonló van , felújítás során eltünt, mivel az a szerelo aki elkezdte Ezt az autót felújítani nekem, a covidban elhunyt, és próbáljuk összerakni az autót sajnos már nélküle, de ezt a valamit nem találjuk, igazán azt sem tudjuk , hogy mi volt itt, vagy esetleg nem e tud valaki egy- nagy Jaguaros mühelyt ahol ezt megtudnánk kérdezni, van fényképem a csatlakozoról, megpróbálom ide feltölteni!
Sziasztok! Gondoltam hátha itt valaki tud segíteni, Angliából származó 1999- es xj -hez (x308) keresek európai az az bal kormányosból származó jobb- bal fényszorókat vagy csak fényszoró betéteket (nem xenon) illetve hátsólámpákat,
( a csatornáján látható az Espadája motorjának a felujítása is, aki tud angolul, feltétlenül érdemes megnéznie. Amilyen beszélgetéseket lenyomnak Iain Tyrrellel, az minden pénzt megér. A Jaguar felujítós videókban a hang kicsit rosszabb, a maszkviselés miatt :-( )
A döntésed érthető, mivel a több mint 14e db 4.0-ás convertible-ből közel 11e USA-ban eladott volt. Ez majdnem 80%. Persze, hogy a kínálat nagy része onnan való. (Kíváncsi vagyok milyen lesz. Érdekel.)
Nem tudom itthon (HU-ban), hogyan oldják meg, de kéne valami megoldásnak lennie erre a problémára. Mert ezeken az autókon tényleg 2 féle azonosító van. Egy (elsődleges) a motortérben, ezek ahogy írtad te is SAJJ...kezdődésűek. A másik (másodlagos) SAJN... kezdetű szám pedig 1991-es facelift körül jelent meg, kb. amikor(1990) a Ford teljesen felvásárolta a Jaguar-t. És ez a másodlagos VIN van mindenhol, kivéve a tűzfal előtti lemezt a motortérben. Erre a problémára ha más megoldás nincs, akkor európai piacosat kellene keresni, mert szerintem a két megtekintett példány nagy valószínűség szerint USA(Canada)-ból hozott lehetett.
Tehát mint a fotón is látszik a szélvédő alatti és a motorház alá benyúló lemezen lévő számok eltérnek.
Egy autót már kint hagytam emiatt Hollandiában. Úgy látom, hogy a motortérbe benyúló lemezen lévő szám rendszeresen eltér, az mindig SAJJ- vel kezdődik és csak itt található ezzel a kezdéssel alvázsszám, a többi helyen SAJNX... mindenhol ahol fellelhető, még a csomagtérben is.
Egyébként egy 4 literes 90-s évek utánit keresek, kabriót, nem targát.
Az 'A' oszlop helyett nem 'B'-t akartál írni, és a csomagtartó helyett nem motorteret?
A bal oldali 'B' oszlop alján és a motorháztető alatt, az ablaktörlő lapátok tövében a motortérbe benyúló lemezen lévő azonosító azt gondolom egyezik, ugye? A szélvédőn lévő szám a tudomásom szerint akkor eltérő, hogyha USA (Canada, Korea) piacos volt az autó eredetileg, mivel abban a számsorban egyéb plusz infokat is kellett rögzíteni az autó biztonsági felszereltségét és gyártási évét illetően.
Milyen évjáratú /motorral hajtott példányt keresel?
Egy kis segítségre volna szükségem alvázszám ügyben. Egy xjs megvásárlása előtt állok és már a második autónál tapasztalom, hogy a szélvédő előtti szám nem egyezik a csomagtérben ill. az "A" oszlopon lévő plakettal. Lehetséges, hogy a szélvédő előtt lévő szám valami mást takar, nem alvázszám?
Sziasztok! Ismertek megbízható helyet alkatrész vásárlásra egy X350-es típushoz? SNG Barrat-nél találtam szükséges dolgokat, de még nem próbáltam ki. Esetleg bontott részekkel van tapasztalatotok? Mondjuk egy bal külső tükör onnan is jó lenne. Köszönöm!
Olyan kérdésem lenne, hogy szert tettem egy X308-asra, de Belga kocsi volt és franciául kommunikál. Esetleg valaki tudja, hogy kell átállítani angolra a nyelvet?
Most jutott eszembe, hogy gyárilag nem volt leaper (hűtődísz ugró cicus) ezeken az X300-asokon, gyalogos védelmi okokból. Később kifejlesztettek egy biztonsági rugós felfogatást, ami megfelel a jogszabályoknak, de a mi a tieden van, az egy korábbi, gyalogos szeletelő változat. Jogszabályilag nem tudom, mi a pontos helyzet, de ha gázolás esetén sérülést okoz, akkor az súlyosbító körülményként veszik majd figyelembe.
Az ebayról én is sok cuccot vettem. A szállítási költségen sokszor, főleg a nagyobb daraboknál lehet spórolni, ha te intézed a szállítást. Én ezzel a céggel szállíttattam, elmennek az áruért Angliában, és átadják neked Magyarországon.
Ja, az elektromos kormányállítás sem működött, azt is megjavítottam. Ahhoz egy 4x4x90mm-es négyszög keresztmetszetű kábelre volt szükség. Mondjuk pl. erre. Volt otthon ilyen keresztmetszetű acél rudam...
Hogy milyen problémákba ütköztem? Főként anyagiakba :o)
Viccet félre téve: túl jó ez az autó ahhoz, hogy fél évre kivonja a használat alól. Az a helyzet, hogy nem szeretnék egyszerre nagy összeget rálocsolni az autóra. Nagy gond nincs vele, használható hétvégi gurulgatásokra. Itt van róla pár kép:
- életre keltettem a magnót és az órát a középkonzolon,
- megjavítottam a motoros antennát,
- pótoltam a hiányzó emblémát a hűtőrácson, a hátsó szélvédő antennáját és a hiányzó bal belső lámpakarikát,
- jelenleg a klíma felélesztésén dolgozok, vele párhuzamosan a külső hőmérséklet érzékelőt is piszkálgatom (vezeték szakadás az érzékelő és a klímavezérlő egység között)
Amit még idén tervezek:
- A tetőről pereg a lakk, ezt egy helyi mester fogja javítani.
- Vezérműlánc csere feszítőkkel és terelőkkel együtt.
Aztán a képeken nem látszik, de a jobb hátulja rövidebb, mint a bal, és a sérülés helyén repedezik a gitt. A mester szerint húzatni is kell a kasznit. Ezt jövőre tervezem javítani. Elől sem állnak tökéletesen a lámpák körüli takaró elemek, ezt állítólag egy-két jól irányzott pofonnal könnyen lehet javítani. Az első lökhárító bal oldali króm borítása is eléggé gyűrött, ezt is cserélnem kell majd.
Az alkatrészeket e-bay-ről rendeltem (lámpakeret, embléma), sajnos a borsos szállítási díjjal együtt is olcsóbb, mint a hazai bontók. A vezérlés szettet (vagy az elemeit) valószínűleg a britishparts.co.uk-ről fogom rendelni. Egyébként figyelgetem a jófogást, és a racing bazárt. Azt látom, hogy a használtautón is fel-feltűnik bontani való autó fillérekért, de ezeket valaki egy-két napon belül felvásárolja. Ma reggel is megjelent egy XJ40-es balkormányos lejárt magyar okmányos:
Ajjha, nem lehet könnyű munka egy koccanás után összeigazítani azokat az izomköteg-szerű idomokat az autó elején...
Egyébként nézegettem én is 300-, 308-asokat, szerintem az X300 sokkal szebb autó mint az XJ40, csak engem az emlékek az utóbbihoz kötnek, ezért is döntöttem végül mellette.
Hogy haladsz vele, milyen problémákba ütköztél? Megkérdezhetem, hogy az alkatrészeket honnan szerezted be?