Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2013.11.16 0 0 26277

Egy konkrét eset sosem annyira hatásos, mint amennyire a "filmművészek", változtatásokkal, fel tudják hozni.

 

Oktatófilmhez nyilván konkrét eset kell, és minél pontosabban, de ez közlekedésbiztonsági propagandafilm volt.

Előzmény: alkotasu (26276)
alkotasu Creative Commons License 2013.11.16 0 0 26276

"Rossz a kérdés."

 

Azért annyira nem. Konkrét esetet is feldolgozhattak volna. Lásd korábban: a szárazréti balesetről is csináltak oktatófilmet. A sofőr meg is szólalt a filmban. De emlékeim szerint volt egy mellékvonali utoléréses balesetről is film, ahol a megtörtént balesetet játszották el, legfeljebb más nevekkel.

Előzmény: manhattani (26275)
manhattani Creative Commons License 2013.11.15 0 0 26275

Rossz a kérdés.

Hasonló eset sok volt, pont ilyen talán egyetlen egy sem.

A Titanic film valós esetet dolgoz fel? Persze, hiszen elsüllyedt a hajó. De ahogy a filmben van, a fele sem történt meg.

Előzmény: alkotasu (26273)
szelektor 4 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 26274
alkotasu Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26273

Az itt behivatkozott film valódi esetet dolgozott fel, vagy csak egy kitalált történet?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=127642383&t=9106062

Divrotcé Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26272

De mintha a Közlekedési Kupleráj előtti gúlás jelzős em Banovits volna. 

Előzmény: gumidani (26270)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26271

Vagy Röntgen-féle szemei vannak. Valóban mintha a Közlekedési Kupleráj első madame-ja ötölte volna ki a fából rótt védműházat, de hogy utána kinek a motorját rakták be, szerintem szinte mindegy lehetett.

Előzmény: gumidani (26270)
gumidani Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26270

Nem kellett neki. Rézgaras személyesen ismeri.

Banovits Kajetán műve.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Banovits_Kajet%C3%A1n

Előzmény: Divrotcé (26269)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26269

egy ilyen Banovits jelzővel. Fortepan 45380.

 

Bemutatkozott? :-)

Előzmény: rezgaras (26268)
rezgaras Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26268

Épp most került fel egy kép a Fortepanra 325-össel és egy ilyen Banovits jelzővel. Fortepan 45380.

Előzmény: erdőszéli (26262)
erdőszéli Creative Commons License 2013.11.14 0 0 26267

off: a mögötte kukucskáló jármű... néhány régi úttörővasutas képen feltűnik, nnnna, az inkább érdekelne :-)

Előzmény: Divrotcé (26263)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.11.13 0 0 26266

Szia!

 

Engem érdekelne kép és kocsi pályaszám mindenképpen, ugyanis gyűjtöm az Eas kocsi családot kép formájában! Kíváncsi lennék hogy melyik kocsi esett áldozatul a balesetnek, hogy tudjam azt hogy van-e már róla fotóm.

 

Segítségedet előre is köszönöm! Várom a képe(ke)t és a pályaszámot!

 

Köszönöm!

Előzmény: ultra_gery (26248)
kerala Creative Commons License 2013.11.13 0 0 26265
Előzmény: erdőszéli (26262)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26264

Mondjuk tényleg nem érdekes, csak a helyszín miatt.

Előzmény: erdőszéli (26262)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26263

Igen, de ez szerinted nem érdekes. :-P

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vsIDDw_boiY#t=157

 

A völgy felőlinek sac ez lehetett az alapja. Igaz, előjelzőn kívül.

Előzmény: erdőszéli (26262)
erdőszéli Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26262

 

nem értek a biztberhez... ez a gúlás jelző?

Előzmény: _Nyuszi (26254)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26261

Jánosheggyel és Hűvösvölggyel együtt '55.IX.30 az építési munkálatok befejezésének határideje.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5nRBOoAbUzQ#t=347

Kicsinykét gyanús, hogy ez volt a hegy felőli alapja, minden esetre a fényképen hasonló helyen van.

 

 

 

Előzmény: _Nyuszi (26260)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26260

Pontosan meddig volt ott?

Előzmény: Divrotcé (26259)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26259

és nem sok mindent találtunk az 1950-1955 közötti, Ságváriligeten üzemelő gúlás védőjelzőről a központi irattárban.

 

Kinek mi a nem sok.

Előzmény: _Nyuszi (26254)
Divrotcé Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26258

A legendák szerint az egyik Mk45 is keresztbefordult Hárshegy 1 kitérőjén. Ezügyben főkeretcserét is emlegettek.

Előzmény: pavarotti (26255)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26257

Azazhogy jó eséllyel szűkíthetjük, mert valószínűleg ekkortól már hallottam volna róla (viszont nem jelenti azt, hogy így is történt) :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (26256)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26256

Azt már szűkíthetjük is '97 szeptember közepe előttre :)

Előzmény: pavarotti (26255)
pavarotti Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26255

Személyes emlék, elég régi:)

talán 1995 és 2000 között //biztos hogy legalább 1-2 évvel 1993 után, és az is, hogy több mint 10 éve//

páratlan irányban Virágvölgyről Csillebércre közlekedő talán két (esetleg három?) (zárt) kocsis Mk.. vontatta szerelvény utolsó (ha három, akkor talán középső?) kocsija siklott.

 

Emlékeim szerint a jegyvizsgáló (gyerek) kézjelzéssel megállíttata a vonatot illetve betekerte a zárféket. Ha jól emlékszem, egy tengely siklott, izgalmasan pattogott a vonat a talpfákon kb. 50-100 métert, de komolyabb sérülés, borulás nem volt.

 

Nem tudom mi történt azután, nem maradtunk katasztrófaturistáskodni.

 

_Nyuszi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26254

Eddig legalább ketten kerestük, és nem sok mindent találtunk az 1950-1955 közötti, Ságváriligeten üzemelő gúlás védőjelzőről a központi irattárban.

Nem minden jut el odáig a tényleges balesetekről sem.

Előzmény: SÜNÖCSKe (26253)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26253

Ha a harmadik bekezdésnek "kézzel fogható" eredménye lett, akkor valószínűleg valami papír is keletkezett róla -> Levéltár.

Előzmény: _Nyuszi (26251)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26252

Ez az átépítés előtti vagy utáni időszakra vonatkozik? Egyébként 2-3 évente felbukkan a KV-01 a budai hegyekben, ami mindenképpen dícséretes :)

Előzmény: _Nyuszi (26250)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26251

Az első bekezdésről van anyag (viszonylag jól kutatott az az eset :) ), a második bekezdésről sajnos szerintem írásos anyag nem született, a harmad bekezdésről pedig lehet, hogy született, de dátum híjján nehéz megtalálni.

Előzmény: Törölt nick (26245)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26250

Nekem azt mondták, hogy amíg a keskenynyomközű aláverő végig nem ment a vonalon, addig volt évi 9-10 siklás.

Előzmény: Törölt nick (26247)
-=H.G=- Creative Commons License 2013.11.12 0 0 26249

2013 11 11.-én délután egy rakomány nélküli Iveco kamion közlekedett Nyíregyháza, Tokaji úton ( 38-as főút nyíregyházi szakasza ) a belváros irányába. A Vásártérnél lévő vasúti átjárónál a vezető ráhajtott a sínekre, amikor a Nyíregyháza felől Záhony irányába közlekedő személyvonat a félpótkocsi végének ütközött.

 

 

6122 & V43 1301

ultra_gery Creative Commons License 2013.11.11 -1 0 26248

Reggel kb. 6 52-kor Kposvár állomáson tolatási mozgás közben a 9. vágányról kihúzó szerelvény 3. kocsija (üres Eas) alatt maradt a rögzítősaru, ami az 57-es váltón a kocsit kiemelte. A kocsi 4 tengellyel siklott, az első forgóváza vágányon kívülre került, majd kb. 45 fokos szögben a líravágány felé megdőlt. Képek késöbb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!