BalazsPari Creative Commons License 2014.07.30 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

 

A problémám a következő:
2014.05.10-én egy dolgozónk balesetett szenvedett a Citroen Jumper típusú kisteherautónkkal, Gyöngyös szélén.

 

Részletek a határozatból:

"Haladása során a 3-as számú főúról balra, a karácsondi útra történő kanyarodása során nem adott elsőbbséget, a vele szemben közlekedő, és Eger irányába egyenesen továbbhaladni szándékozó tehergépkocsinak, mely során összeütközött."

 

"A rendelkezésre álló adatok alapján megállíptható, hogy a felelősség a balesetért a [mi sofőrünket] terheli, mert elsőbbséget kell adni a jobbra vagy balra kanyarodó járművel, az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó járművel."

 

A sofőrünk a baleset után, feltehetően a kissé sokkos állapota miatt, csak annyit mondott, hogy nem látta az egyenesen haladó járművet.

 

Az első határozatban 40.000 Ft szabálysértési bírságot kaptunk (ami nagyobb baj, hogy a keletkezett 5-600 e ft kárunkat így a biztosító nem téríti meg), de kértünk meghallgatást. Itt sofőrünk elmondta, hogy az Eger felé tartó jármű Gyöngyösről kifelé jövet a karácsond felé menő jobbra kanyarodó sávból, az utolsó pillanatban vissza rántotta a kormány és ekkor üközött neki a kanyarodó teherautónknak.

 

Ma kaptuk meg az újabb határozatot, amiben ugyanúgy a 40 e ft és a teljes felelősség állt, kiegészítve azzal, hogy a meghallgatáson felelősségét vitatta sofőrünk, de bizonyítékokkal nem tudja alátámasztani.

 

A másik (Eger felé haladó autó) sofőr ittas állapotban volt, ezt a szonda és a vérvizsgálat is kimutatta, Őt mégsem terheli semmilyen felelősség és erről nem is írnak (legalábbis azokban a levelekben nem, amiket mi kaptunk).

 

A mi autónk a tengelye körül 180 fokot fordult a baleset következtében, a helyszínelő szerint legalább 80-al kellett mennie az eger irányába tartó autósnak. Mehetett ennyivel a lekanyarodó sávból visszajövetel után?

 

A baleset helyszíne: https://goo.gl/maps/pTiAe

 

Szerintetek van értelme kifogást tennünk, illetve a bíróságig továbbmenni?

 

Van értelme független igazságügyi közlekedési szakértőt bevonnunk az ügybe? Az ő szimulációja, vallomása jó lenne bizonyítéknak?

 

Előre is köszönöm segítő válaszaitokat!

 

Üdv,
Balázs