caskahu Creative Commons License 2017.04.30 0 0 5026

Szia! Én a helyedben a V8-as jaguárokat elfelejteném. Sajnos az a motor és váltó kevésbé megbízható. Ha jót akarsz akkor az előző széria (94-96) X300-asokat nézegesd, még a soros 6 hengeres motorokkal, 4 sebességes automatával. Ezekkel a motorokkal nem szokott nagy baj lenni, a 3.2-es automatája (ZF4HP22) teljesen buta, nem szokott normál esetben tönkremenni, a 4.0-es váltója is jó (ZF4HP24), de az már elektronikusan vezérelt. Difi gyenge pont, 160e körül megadja magát, a felújítása húzós. Lambdaszonda is 160e km-t bír kb. A kábelezése ennyi idősen már el lehet öregdve, így anomáliázhat. A futómű elég strapabíró, észre sem lehet venni, ha egy kicsit lógna is. Az alkatrészárak nem annyira vészesek, persze jaguarhoz mérve :) érdemes Angliából beszerezni hozzá az alkatrészeket, sokminden van még gyári. Sajnos rohadnak is rendesen, arra figyelni kell. Nekem egy 3.2-esem volt 1996-os automata Sport változat (sport ülés, sperrdifi, stb). Ami hibáim voltak: lambdaszonda, difi, lengéscsillapítók, egy szett fékbetét (nem elkopott, hanem elöregedett...), kerékcsapágyak, egy két gumibizbasz a futóműben, meg még elég sok apróság, de azokra nem emlékszek már így :) 95e-rel vettem (valós!) és 180e-rel adtam el. 

Itt nézz körbe az árak után:

http://www.sngbarratt.com/Home.aspx

https://www.britishparts.co.uk

 

Gyári első tárcsa szett 60e ft, hátsó 70e ft utángyártott első 15e ft hátsó 20e ft. Kompletten első hátsó tárcsa plusz betétek 50e ft az utángyártott a britishpartson. Szerintem a gyári sem egy nagy tétel, 180e-ből megvan a gyári szett tárcsástól betétestől. Azért csak 1,8 tonnát kell megállítani :)

 

Az olajcsere sem annyira olcsó mulatság ~9l kell bele 17e a csereperiódus, az automata csereperiódusa szigorúan 60e km! Abba is 10l körüli olaj kell bele. Hűtővíz is 10l körül kell. (pontosan már nem emlékszek) Szűrőkből gyári kell (gyári olajszűrő 3700 ft). Ha sikerül kifognod egy szép és jó állapotút, akkor évi 2-300e ft-ot nyel el, ha sikerül belenyúlni valami tutiba, akkor meg végtelen mennyiségű pénzt el tud nyelni :D Persze ha kevesebbet mész akkor lehet kevesebb is. Nekem asszem az 5 év és 85e km alatt olyan ~3M ft-ot nyelt el, és az enyém viszonylag jó volt, gyakorlatilag olajcsere és kopó fogyó dolgok. Nagyobb művelet a difi felújítás volt (~300e) Igaz én mindenből a gyári, vagy a gyárival megegyező minőségű alkatrészt rakattam bele. Cserébe sosem kellett görcsölnöm, hogy hol fogok lerobbanni vele, bárhova el mertem vele indulni, de ennek ára van.

 

Persze lehet úgy is üzemeltetni, hogy teszkós olaj meg szűrő, meg húzza a belét, mert bírja, de úgy nem fogja visszaadni az élményt.

 

Fogyasztása a 3.2-esnek: ha mindent beleadsz akkor lehet 10 alá bekerülni, ami 9,8l/100km fogyasztást jelent. Ez a legeslegalja. Ha tényleg óvatosan mész akkor 10-11, ha normálisan mész akkor 11-13, ha lövöd neki akkor végtelen :D ezek városon kívüli adatok, városban nem használtam, nem odavaló.

 

És akkor a V8-asokról: élettartamuk legjobb esetben is 200e km, utána kuka a motor és a váltó. Én is akartam annó cserélni, de mindenki lebeszélt róla. 3.2-est próbáltam, ami ~20LE-vel erősebb a 6hengeresnél, és 100kg-mal könnyebb a karosszériája (alu a vas helyett), de valahogy nem éreztem erősebbnek, sőőőőt. Nem adta azt a gyorsulási érzést, mint a 6 hengeres.

 

Végszó: kell hozzá pénz bőven, ha karban akarod tartani, de vannak utángyártott alkatrészek is korrekt áron. Viszont mivel 20 éves luxusautó, így bármikor beüthet egy jópárszázezres javítás. Ha problémát okoz (lelkit és/vagy fizikait) holnapután javításra 500e-ret kiadni, úgy hogy lehet hogy 3 hét múlva újra bele kell rakni 300e-t, akkor nem ajánlom. Sajnos elég lutrik a használt autók, ha szerencséd van akkor simán lehet, hogy mehetsz, sok boldog km-t csak olaj és szűrőcserével. :)

Ha tudod magad szerelni, akkor jobb a kép, mert anyagárban tudod javítani, de ha szerelőhöz viszed akkor készülj fel arra hogy ha a suzukiban 5000 munkadíjért cserélnek olajat, akkor ebben 20e-ért fognak mert jaguar :D (pedig pont ugyanolyan bonyolult mind a kettő...)

Előzmény: Kimiki (5024)