Hooshee Creative Commons License 2017.05.01 0 0 5028

Na akkor most kicsit ellentmondanék a korábbi kollégának.

 

Azt abszolút nem tudom mire alapozza hogy a V8 az max 200kt bír.  Az enyémben (igaz az már x350 XJR) most van 230, motorikusan tökéletes, de úgy általában sincs ezzel a motorral a világon semmi baj. Persze, nem a klasszik sor6, meg v12, hanem egy Jaguarban nem túl jellemző hengerelrendezés, de amúgy mindkét Jag szervíz (és a külföldi fórumok szerint) az egyik legjobb motor a 4.2 V8, az 5.0nál is jobbnak tartják.

 

Az én tapasztalataim az x350re korlátozódnak, aminek főle az az oka, hogy mikor elmentem egy korábbi szériát nézni, nem tudtam hogy nevessek vagy sírjak, annyira nincs benne hely még a long verziókban sem, a csomagtérbe meg a közmondásos golfzsák se fér bele, annyira lapos. Ha keretileg belefér, az x350 sokkal jobb használati értékű autó, majd minden szempontból, megbízhatóság szempontjából is. Annak egy igazán drága hibája tud lenni: a légrugó. 180 körül cserés, felújítottak szarok mind. Szóval ha négyet cserélsz, az kb 1 millió (én megtettem). A váltója is sokkal jobb mint a korábbiaké (ZF 6 sebességes, ami azért is előny, mert sok BMWben, Saabban és más egyébben is szerepelt ez a váltó, úgyhogy van hozzá minden, és nem is horror, csak az olaj bele (az viszont elég húzós).

 

Szóval V8 forever, ha tiszta az előélete, nyugodtan vegyél olyat (ízlés dolga, én sokkal jobban szeretem a V8 hangját mint a sor6ét). Amivel még a V8 miatt számolni kell (nem tudom persze, a S6nál hogy van), két katalizátor és 4 lambdaszonda...

 

Nálam eddig ami kijött 3 év alatt:

4 légrugó (elfáradt a gáltószár, mint légrugó még tökéletesen működött, elővigyázatosságból akkor már kompresszor is)

1 előtétellenállás a belső ventillátornál

2 katalizátor (sikerült nagyon keveset futott bontottat lőni 100 dollárért)

1 termosztát

1 termosztátházra csatlakozó vízcső

1 másodlagos vízpumpa (ez drága, ha nem sikerül ebayen lőni egyet)

 

Meg a normál karbantartás, tárcsák, betétek, stb, nekem csak a gyári tárcsa vált be, a drága utángyártott se volt jó, a gyári viszont szép összeg.

 

Előzmény: Kimiki (5027)