caskahu Creative Commons License 2017.05.01 0 0 5029

Elvileg a V8-al szerelt autók alu karosszériások. (viszont nem tudom, hogy az "alváz" miből ban, sajnos a V8-asokat nem ismerem ennyire) Az újabb típust onnan ismered fel legkönnyebben, hogy az indexek nem szögletesek, hanem oválisak, illetve a lökhárítókon lévő díszléc nem ér végig rajtuk. A belső tér pedig teljesen más. A S6-nak kissé szögletesebb, régiesebb (??? :D) a belseje, a V8-é pedig gömbölydedebb, csőműszerekkel.

97 körül volt a váltás, előtte S6 és V12 no meg S6 kompresszorral :), utána meg csak V8 és V8 kompresszorral.

Nekem annyira nem adta a V8 élményt, elég lagymatag a hangja, ki lehet hallani a "rotyogást" de nem az igazi (3.2-est próbáltam, lehet a 4.0-es jobb egy kicsit ebből a szempontból). Viszont a S6 hangja kiváló és adja is az élményt!

Nem merném megvenni, max akkor ha újonnan vette és tényleg annyi a km benne, és rendszeresen hordta valami jobbfajta szervízbe, ott ahol értenek is hozzá... és akor lehet hogy van benne még 50e km... :D

Ezek a V8-asok Nicasil bevonatot kaptak, ami rendkívül érzékeny az üzemanyag kéntartalmára (1997-ben milyen üzemanyagot lehetett itthon kapni szerintetek? Ne 2017-hez viszonyítsatok!), így elkopik pillanatokon belül. Ráadásul a rájuktett automata váltó (ZF5 ha jól tudom) sincs a helyzet magaslatán, az is szereti megadni magát, nem olyan tartós mint a régi ZF4-es. A Murányi szervíz vezetőjének is V8as-a volt, megkapott mindent amit egy autó megkaphat, így is megkotlott a motor, majd a váltó is rá nemsokára. Ő beszélt le róluk. (mondjuk, a szervízben is "halmokban áll" a kiszedett V8 motor, míg S6-ot egyszer sem tudtam megnézni kiszedve, pedig szerettem volna, ez azért jelent valamit)

Amit a kolléga ír, az x308 utáni x350-es széria 4.2 motor már átdolgozott, elhagyták a Nicasilt is, de azokról nem tudok semmit :) Ha jaguarozni akarsz akkor x300 S6-tal. Többé kevésbé fenttartható, van hozzá bontott, új, gyári, utángyártott, mindenféle. Ha magadnak tudod szerelni, akkor hozass Angliából egy jobbkormányost alkatrésznek semmi pénzért kb.

Előzmény: Kimiki (5027)