Gergice- Creative Commons License 2017.05.03 0 0 5032

Hát olvasom itt a hozzászólásokat, és kicsit meglepődtem...

Talán jogos, ha hozzászólok, mert nekem pont 3.2 V8-asom van, 2001-e évjárat.

 

Egyrészt ezek nem alu kasztnisok, az a X350, az X308-nak gyakorlatilag ugyanaz a kasztnija, mint az X300-nak, sok elem csereszabatos is vele. Ez sajnos nem előny, mert hajlamos  rohadásra, nagyon meg kell nézni, de sok rohadás csak szétszedés után derül ki (én már túl vagyok rajta), de javítható. Ügyes lakatos emberi pénzből meg is tudja csinálni. A lényeg, hogy nem alukasztnis.

 

Megbízhatóság: enyémben 275e km van, és motor, váltó rendben. Motorral volt gond, de az a korábbi kókler szerelésnek volt köszönhető, de javítható volt, bár gyári alkatrésszel nem olcsón.

 

Ez a Nikasil-os dolog szerintem hülyeség. Ha ez gondot okozott volna, már rég kihullott volna a motor. Ha eddig elment, most már nem lesz gond vele, már jó ideje sokkal kedvezőbb a benzinek kéntartalma.

 

A váltó ZF váltó, ami állítólag elég jó, sok más márkában is van. Ha rendben volt tartva, nincs vele gond (enyém is gyári még benne!).  Olajcserén nem szabad spórolni!

 

Felszereltségben, minőségben szerintem jobb, mint az X300, viszont ebből valóban csak V8 van. Ez a V8 nem az amerikai autóknál ismert V8, ne is várj hasonló élményt tőle. Alacsony fordulaton csendes, magas fordulaton van egy öblösebb hangja, de ne várj egy amerikai feelinget. Valaki a sor6-ra esküszik, valaki erre. Én ezt jobban szeretem, de sor6-osban csak utasként voltam. Az a srác mindenáron meg akarta venni az enyémet.

 

Én nem tartom gyengének, szépen mozgatja az autót, de nem versenyautó. ha nagy teljesítmény kell, akkor XJR, ezek kellemes utazóautók, ami azért elég jól elmegy.

 

Ki lehet fogni sz*rt is, jót is bármelyikből, sok múlik azon mennyire tartották karban, ez meglátszik nagyjából az állapotán, de ez sem garancia.

 

Biztos, hogy kell rá költeni, többet, mint egy hétköznapi autóra, spórolni nem érdemes, mert meg lehet szívni (én pl. megjártam utángyártott féktárcsával....).

 

Ahogy a többiek írták, ha nincs megfelelő keret, nem szabad belevágni, mert csak keserűség lesz belőle.

Az olcsóbbak általában elég zűrösek, annó megnéztem sokat, nem szabad belevágni (legfeljebb ha van sok alkatrész, és tudsz magad szerelni). A drágábbak általában nem véletlenül drágábbak, azokra volt is költve rendesen talán.

 

Írtad az árakat: első komplett fékcsere gyári alkatrészekkel: kb. 160e Ft. Utángyártottal én megjártam, cserélhettem ki.

V8-asban katalizátorral szokott gond lenni, darabja 300e Ft, és 2 db van. Mondjuk ezt fel lehet újíttatni, nekem az bejött, úgy kicsit olcsóbb (kb. 130e a kettő)

Lambda szondából is gyárit javasolnak, ahogy írták a többbiek, 4 db van benne, gyári 83e Ft/db

Tudnám még sorolni, de ez szerintem érzékelteti. Ilyenekkel számolj, nem Suzuki...

3,5 fél éve van nálam, a vételár többszöröse ment el rá, de én igyekszem teljesen rendbe rakni, és lehetőleg gyári alkatrésszel javíttatni. Még nincs kész  teljesen ;-)

 

Utángyártott alkatrész nem mindenből van, gyári van, de drága, bontott ehhez viszonylag kevés van, az is inkább angol, ami nem mindig kompatibilis.

 

Ha érdekel valami kérdezz nyugodtam, szívesen segítek, elmondom a tapasztalataimat, pár éve nálam van, ne bántam meg, de sejtettem mire számíthatok.

 

Ja, a '97-es lehet nem X308, hanem X300, akkor volt modell váltás.

Előzmény: Kimiki (5024)