miszter07 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 5047

Szia!

 

A 75-ös gyártású XJ6 az egy Series 2-es lesz. Nekem az elődje van, és ismerek több embert, aki ilyen s2-est restaurál.

 

Nem írtad, hogy amit kinéztél, az 6 vagy 12 hengeres, illetve rövid, hosszú, vagy kupé karosszériájú, Daimler vagy Jaguar kivitel. Szerintem a híre rosszabb, mint amilyen valójában, bár az S2-es gyártása több forrás szerint is a Jaguar (British Leyland) legsötétebb időszaka volt minőségi szempontból. Magyarországon a rossz híréhez sokban hozzájárul, hogy kevés volt mindig is a típushoz értő szerelő, akkor meg nem azt mondta a szaki, hogy bocs, nem értek hozzá, az angol szöveget sem tudom elolvasni a javítási kézikönyvben, hanem egyszerűen azt mondta inkább, hogy angol sz-r, inkább hozzá sem nyúl.

 

Alapvető probléma a rozsda, a kasztnit kell alaposan átnézni. Szokásos helyeken túl meg kell nézni a hátsó ülés alatt, az első-hátsó szélvédők sarkaiban, a hátsó sárvédők alján, az első sárvédőket a fényszórók felett, szőnyegek alatt az első taposókat, az akku alatt a tálcát.

 

A 6 hengeres motor egy jó konstrukció, gyakorlatilag minden kapható a felújításához, ha szükséges. Kényes a túlmelegedésre, mert olyankor az öntött vas blokkon az aluminium hengerfej el tud deformálódni.

 

Nem tudom, milyen autókat újítottál már fel, de arra készülj, hogy az XJ6 elég bonyolult, sok alkatrésszel és hibalehetőséggel. A másik probléma lehet, hogy ezek az autók még collos méretekkel készültek, kell hozzá megfelelő szerszám.

 

Az alkatrészek többsége beszerezhető, nem is túl drágán, már ha Angliából rendelsz.

 

Milyen kontaktot szeretnél?

 

Ha van még kérdés, nyugodtan.

Előzmény: Booocey (5046)