gzsolt1969 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 8006

                                                     Honda c50 cub végső finálé......2025 novemberétől.......

 

Egyes Japánból érkező információk szerint hamarosan szemtanúi lehetünk a motortörténelem legfontosabb kétkerekűjének kereskedelmi végének. A Honda Super Cubról beszélünk , amelynek fontosságát a motorkerékpár világszintű elterjedése szempontjából nem kell ismételten említeni. Bár a modell 50-esként már évek óta nem volt a piacon, Japánban 66 évvel az első, 1958-as bemutató után folytatódott a gyártás.

A japán jogszabályok jelentős változásai azonban valószínűleg a C50 pályafutásának végét jelentik, az alábbiak szerint. Ahogy azt korábbi cikkeinkben megírtuk (lásd ennek megfelelően ide és ide kattintva ), Japán azon gondolkodik, hogy felülvizsgálja a segédmotoros kerékpárok definícióját, 50 köbméterről leakasztja és 110 és 125 köbméteres modellekre "korszerűsíti", korlátozott számban. teljesítmény 5,4 LE szinten. Ez természetesen mára elavulttá teszi az 50 köbcentis modelleket, és a döntés, hogy kiszorítják őket a cégek kínálatából, nem meglepő. A határozat végrehajtásának ütemezése 2025 novemberére vonatkozik.

Az persze érthető, hogy a Honda Super Cub C50 egy „más” tok, úttörőként abban a kategóriában, amelyet később „kacsa” néven ismertünk. Japán források szerint a Honda leállítja a gyártását, de bemutathat egy "utolsó verziót" is, tisztelegve 66 éves története előtt. Ez a verzió színes lesz a Super Cub történelmi modelljei alapján, de további információk még várnak rá. A „kacsa” története tehát várhatóan egy új korszakban folytatódik, a történelmi „ötvenet” egy 110 vagy 125 köbméteres új modell követi majd.