:-)))))) naggggyon tetszenek a hasonlatok !
a többire:
mit értetek "fizikai" igenybevetel alatt ? (ebben: "hol kap még akkora fizikai terhelést az olaj mint a csapágynál?")
pl.: csak a mechanikai terhelést (nyomás, nyírás) ? a höterhelést már nem oda értve ? mert az égéstermékböl gondolom már kémiainak minösül
evvel egyetértek: "szvsz a mostani 'hig' olajok egyetlen ok miatt vannak.. hogy csokkentsek a fogyasztast"
szerintem is ez kulcs a (a fizikait inkabb mechanikaira modositanám) nagy mechanikai terhelés kérdésében:
"a nyomashoz felulet is tartozik.
egy fotengely csapagyazas ugyan nominalisan valoban a legtobb nyomast kapja, de ehez kepest a felulete is tobbszorose mas, hasonlo terhelesu alkatreszeknel.. lasd fogaskerekek.. himbak"
+ : a geometriai design es a valos geometria (curvature, clearance, deformations) hogyan modositja a terhelt felület méretét (akar a siklocsapagynal, akar fogaskerekeknél,..)
+ : egyéb design, pl. kiegyensulyozottsagi mertek hogyan modositja az eröket es igy az olajfilm terheleset, vastagsagat
sokszereplös, sok befolyasolo tenyezös kerdes ez is