FERENSZ Creative Commons License 2024.05.18 0 0 2700

DeAgostini Vw EA 266:

 

 


Érdekes egy kis Vw.
Soha életemben nem hogy nem találkoztam ilyennel, de a kiadványban megjelenő modell felbukkanásáig azt se tudtam hogy volt ilyen.
Viszont megtetszett.
Így mikor nálunk is elindult a sorozat, úgy voltam vele hogy 3300Ft-ért nem hagyom ki.
Noha igaz előzőleg is így volt az előtte nem sokkal megjelenő sárga Buggy-val is, viszont azt kihagytam, mert annyira nem hozott lázba és különben is pirosban lenne az igazi........sárga tetővel :D


Eredetileg mondjuk nem nagyon érdekelne ez a modell, mert mint ahogy említettem soha nem is találkoztam vele és a modell megjelenésig azt se tudtam hogy létezett, de mégis egy aranyos kis "fauvé".
Az újságot nem nagyon olvastam el, de annyit igen, hogy a Bogár után kellett valami más formavilág és ez az EA váltotta a Vw Bogarat és ennél a motort a hátsó ülés sor alá, hosszanti irányba tették.
A hosszanti emelt üléssor alá rakni a motort több okból sem volt jó ötlet.
Egyrészt a hűtő levegő oldalvezetése komplikált, és szervizeléskor nehézkes a hozzáférés.
A hátsó ülésoszlop 22cm-vel fentebb volt mint az első, emiatt a hátul ülőknek a fejtér is szűkös volt.


Elől szép kis lámpákat kapott a megfelelő mélyedéses kialakításba, sőt arra is figyeltek hogy szépen van berakva, ugyanis a rovátkák is látszanak rajta és egyenesen állnak.
Kicsit vaskosabb és hosszabb irányjelzőket kapott alájuk mint amiket manapság megszoktunk és kapott egy márka-évszám rendszámot is, igaz azért egy embléma elfért volna a mocitetőn, de gyanítom az igazinak sem volt.
Feltűnő lehet hogy nincs hűtőmaszk - mivel ugye a rendszám plakett is szinte ott helyezkedik el, nem a lökösön ahogy szokás - ennek pedig az az oka hogy a Bogár után - ami ugye farmotoros volt - ez volt a váltás, aminél az utastér alatt alakították ki a középmotoros kialakításban.
Úgyhogy erre is lehetne mondani hogy farmotoros, mivel elől a csomagtartó van, de csak részben lenne igaz, mivel ennél a hátsó üléssor alatt, hosszanti irányban van a motor elhelyezve.
Kapott egy kis króm visszapillantót, valamint fekete ablaktörlőket melyek egy picit vaskosra sikeredtek szerintem, bár ez betudható annak hogy középen be lehet őket helyettesíteni úgy, hogy rajtuk van a "légellenállás javító" vagy "légterelő" elem :D
A kerekek is jók, szerencsére már nem retróautó "minőségek", gurulással nincs gond, és a belső is szép.


Ami miatt megtetszett ez a kis sz.ros, azok a hátsó lámpái.
Ugyanis erősen hajaznak a Vw Transporter T3-as változat lámpáira, noha azok később voltak gyártásban mint az EA személyautó, de mégis jópofa ez a közös tulajdonság.
Szépen megcsinálták.
Fent sárga és fehér, alatta a két elosztást követve piros.
Bevallom egy nagyon picit csaltam, mert a két szélső piros a bentebbihez képest egy nagyon picit világosabb volt - nem sokkal - így picit javítottam rajta :D
Az oldalán elsőre tolósínnek tűnő fekete részek, szellőzők, mivel ugye far..izé alul középmotoros a kicsike, szóval ez egy olyan típus amelybe egyaránt előre és hátulra is lehet pakolni, mivel a motor a kissé megemelt hátsó ülések alatt helyezkedik el hosszanti irányban, így hátul is van csomagtere.
Az újságban van is róla egy kép, ráadásul arról is hogy hátul, középen volt az olajszint mérője pont felnyitva csomagtartó ajtót, a rendszám felett. :D
Itt is kapott rendszámot, megfelelően a forma-hely kialakításnak megfelelően itt téglalap kialakításban, jópofa a kis zárpötty is és a dupla kipufogó is király :D


És ha már említettem, akkor kellett egy közös kép egy T3-al.

 


Noha a T3 nem egyszer megvan már nekem a Premium ClassiXXs gyártótól és ebben a zöld-bézs változatban nem is jön be annyira, de persze megvettem, mert haggyá má'.....3300-ért?
Egy igényesen megcsinált modellautó.......még ha olyan típus is amiből így is van már vagy kb 20 különböző változatom biztos, akkor miért ne?
És azok nem 3300 körüli árban voltak.
Ez meg.....bagó annyiért :D
Bár mi leginkább abban a változatban ismerjük ezeket a lámpákat és persze nem teljesen ugyanolyanok, mivel a Transporter-nél ugye L alakban volt a piros rész kialakítva, de legalább tudjuk akkor mely autó adta az ihletet.
Bírom az ilyen közös kontsrukciókat mikor azonos a gyártó, de egy másik típus, mégis van ami közös, vagy erősen köthető hozzá, mint ismertetőjegy :D