yzy Creative Commons License 1999.02.02 0 0 147
Bloki,
ami Kositzkyt illeti, én nem tudom, mi volt a konkrét oka menesztésének, de azt tudom, hogy a légierőben, a pilóták közt nem örvendett valami nagy népszerűségnek. Olyan ittmaradt, régi bútordarab volt, ölég nagy kiváltságokkal. Persze tudott repülni, volt jártassága, de az is biztos, hogy sok fiatal vadászpilóta tudná uezt, ha lenne lehetősége rá. A pilótákat többek között azért irritálta, mert a "pilótaság" szempontjából egyetlen szóbajöhetó dolgot, az egészségügyi alkalmasságot hagyták figyelmen kívül nála a dokik, nyílván kegyeletből:) , miközben a légierőnél 1990 óta rengeteg, egyébként alkalmas és nagyon jó pilótát küldtek el, és most is fognak, leépítés címén (Gerecse-hadművelet, pl). Kositzky úr, információim szerint, már nem igazán felelt meg eüileg, hajózó-berkekben legendák keringenek ezügyben róla.
Az igaz, hogy ragaszkodott a 21-esekhez (vajh, miért?), a tavalyi repülőnapon is őt alázta le 29-ével Vári Gyula, aki értett hozzá és látta, csak nevetni tudott rajta. A 21-esek ideje lejárt ezer éve, toldozgatv még jók 2002-ig, de IMHO addigra már nem lesz belőle hírmondó sem. A MIG-21BISZ-ből a nyilvános adatok szerint 29 van, de hogy ebből mennyi repül? Arról nem is beszélve, hogy ezek a gépek 2. generációsak, normális helyen most állítják hadrendbe a 4. generációt. Egyszóval Kositzky és a 21-es kiöregedet. Azt hiszem, hogy egy pilótának tudnia kell önszántából kiállni a sorból és a fiataloknak helyet adni, még akkor is, ha ez iszonyú nehéz. Ő erre nem volt képes.

Szu-22M3, legjobb tudomásom a hivatalos leírások szerint felderítő-csapásmérők, de nem is olyan lényeges. Nem terveznek, minek? Még a légterünk védelmére szolgáló elfogó vadászgépeket sem tudunk venni, akkor hogy vennénk az elsősorban támadó-offenzív hadviseléshez fontos felderítő-csapásmérőket? Kis ország vagyunk, ilyen gépeket csak nagyobbak engedhetnek meg maguknak (mi is csak az oroszok és a VSZ miatt használtuk őket). Csak a vicc kedvéért: az Albatrosz is képes bombázni:)

Rakétaezredek: ja, a Légierő Vezérkar alatt vannak, de ez IMHO így normális. Kettéosztották őket: Duna Légvédelmi Rakétaezred (Bp, Sárbogárd, Mezőfalva) és a Vegyes Légvédelmi Rakétaezred(Győr).

És végül a minőség-mennyiség kérdése. Igen, szerintem csak a mennyiséggel van a baj. Saját tapasztalataimból és ismerettségi körömből is tudom, hogy a magyar pilóták remek repülők. Persze minden náció ezt mondja magáról, de az biztos a magyar pilóták habitusa, hozzáállása mindenféleképpen ezt mutatja.
Hogy a gépek színvonla? A Mig 29-es nagyon jó gép, a világ egyik legjobb aerodinamikái mutatójával rendelkezik, rendkívül jó a tolóerő-felhajtóerő viszonyszáma, viszont már most elavult a lokátor- és az fegyverzetirányító-rendszere és sajnos nem eléggé gazdaságos. Hiába, 3. generációs. De az biztos, hogy Kecskeméten közelharcban megverte az összes nyugati vadászgépet, és a lüföldi pilóták mindegyike elismerően szólt róla.
Ma már azonban, amikor légiharc a mindent látó felderítők és az azokat támadó lopakodók közt döl el, ez csekély vígasz.
Bocs a hosszúságért,
yzy
Előzmény: bloki (146)