Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 12
Kedves -x!
A Te és az Én hozzászólásomból is kiderül, hogy dacára a köztisztviselői törvénynek (mely a köztisztviselők bérét szabályozza), az egyes közintézmények közötti jelentős különbségekből fakadóan, a különböző területen dolgozó köztisztviselők bérezése jelentősen eltérhet.
A mi intézményünk feladatát díj ellenében látja el. Intézményünk költségvetési intézmény és mint ilyen, a költségvetésből kapja a működésére fordítható pénz eszközöket, és oda is fizeti be a bevételét. A gyakorlatban, már jó ideje minden évben több a bevételből származó befizetés, mint a költségvetésből kiutalt pénz. Így tehát, nem a költségvetés azaz az adófizetők tartanak el minket, hanem önnfenntartók vagyunk, sőt ha lehet ezt mondani, kis részben mi is hozzájárulunk a költségvetéshez. Egy szó mint száz; nyereségesen működünk (Van ilyen költségvetési intézmény is!!! :-))) és ezért lehetséges pl. a bér 16x -os kifizetése és az átlagosnál talán több szociális juttatás. (mi az átlag?, mennyi pl. a minisztériumokban és mennyi az önkormányzatoknál a ruha pénz?) Hozzátenném még, hogy a nyugat-Európában müködő hasonló intézmények dijjai a mi díjjainknak sokszorosai, éppen úgy mint ahogy az ott dolgozók fizetése.
Ha nem vagyok indiszkrét, megkérdezném mennyi a szabadságod?

Tisztelt mindenki! A köztisztviselői szférát minden tekintetben egységesként kezelni (bár sok tekintetben lehet - általában például elmondható az alulfizetettség persze kérdéses, hogy mihez viszonyítunk? EU átlag? Közalkalmazotti fizetések? -ezek általában jóval kissebbek) igen félrevezető és megtévesztő dolog.
Mások a körülmények vidéken, mások Budapesten. Különbség van egy önkormányzat és egy "nyereségesen" müködő országos hatáskörű hivatal között és megint más egy minisztérium.
Remélve hogy a kép árnyalódik, tisztelettel BBF