A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Sajnos rajzokkal nem tudlak segíteni. Egyedi darabok készültek, próbálgatással. A ferde fogazású hajtásnak nincs köze a jó kuplunghoz, de nem is kapható már tudtommal.
A kuplung alapja az eredeti kuplung kosár, amibe elég pontosan illeszkedik a Simson kuplung kosara.
Azt, behelyezés és központosítás után behegesztettem A Danuvia kosárba.
Majd egy Simson SR2 belső kuplung hajtótárcsát kell átalakítani, hogy a Danuvia tengelyre illeszthető legyen. Egy Danuvia belső kosárból a ricnis agyat kiesztergálni és a Simson belső anyba be kell hegeszteni! 4 Simson kuplungtárcsával és 4 SR lemez tárcsát átalakítva a Pannónia rugók fogadásához, amivel a kosarat fel kell tölteni. A nyomólapot 5 mm-es kazánlemezből vágattam ki lézerrel.
üdv! Nékem is tudnál segíteni rajzokkal vagy valamivel, hogy belevágjak egy Simsonos kuplung átalakításba? elég vacak ez így, hogy hol be tudom rúgni, hol nem a motorkerékpárt itt Budafokon. Sokat visszaolvastam már az előzményekből... esetleg a ferde fogazás is érdekel. vagy csak a legegyszerűbb megoldás
600 EUR az nagyon kicsi pénz egy BMW-hez képest. Én a pedálos Simsonomra 14 évvel ezelőtt 220 juróért vettem egy vapét, amivel bejártam Európát. Ezt éppen most adtam el a motort egy hónapja tökéletes állapotban.
Gratulálok a kitartásodhoz! További jó egészséget ;)
Egyszer régen írtál valami büdös fűről, emlékszel? Nálunkább fűnyíráskor 2 helyen is ( mindig ugyanott) érzek valami nagyon ocsmány szagot, ami számomra semmi ismert dologra nem emlékeztet. Tudod ennek a növénynek a nevét??
Persze, van hozzá, 600 EUR. De az eredeti mágnesgyújtás nagyon stabil, megbízható, jó példa arra, hogy lehet jó az ötven éves technika, ha tisztességes minőségben gyártották. A dinamó sem egy hisztis cucc, de nyilván a 6V 35/35 W világítási teljesítmény erős korlát, van már olyan motorom amin 12V-s generátor van az eredeti gyújtás megtartásával.
A súlyom továbbra is sikerül tartani, de az izomzatra kell figyelni, heti egy tornaóra van. A futás olcsó és itt van pálya, fallabdázni is sikerült a múltkor eljutnunk.
Sehol nem jobb a helyzet, az R69-es BMW-hez úgy árulják a német webshopban a röpsúlyos előgyújtás szabályozót, hogy kiírják "nem rendszeres használathoz". Magyarul ócska, nem tartós.
A szovjet szörny olajlehúzó gyűrűjével pont így jártam. Hirdette a német, hogy így meg úgy spéci cucc. Pontosan 1000 km-t bírt ki mindkettő, amíg teljesen elkopott. Én meg agyba-főbe kerestem, miért tűnik el az olaj a motorból. Rendeltem még egyet, az sem bírt ki többet 1000 km-nél. Na, akkor vettem Belcord gyűrűkészletet. Azóta nem fogy az olaj.
A harmadik pedálos Simsonom eladására készülök, de ahogy elővettem 8 év állás után, nem volt szikra. Pedig 8 éve Kürbitzben mentem vele egy parádézós 30 kilométeres kört.
A vevőm itt toporog érte, nagyon tetszik neki. Persze azért nincs szikra, mert a magszakító kontakt hibás (lett). Ócska utángyártott vacak. Van itthon belőle egy marékkal... Gondoltam veszek egy újat, az átadást csak kibírja! Beszereltem, de még rosszabb a helyzet, mert a kalapács meg se tud mozdulni, mert a rugó rögzítése annyira méret pontatlan, hogy ütközik a saját üllőjébe!!!!! De hiába próbálnék máshol jobbat venni, egyszerűen nincs, még a németek is ezt árulják! Megérett ez népség is már, hogy saját dugájukba dőljenek! Végül találtam a maréknyi bontott kalapácsom között egy eredetinek látszót, amit az új üllő kis átfaragása után összekombinálva működőképessé tettem. 8 év állás után első pöccre indult.
Már csak azt kell megtalálnom, hogy hol törött el a slussz és a világítás vezeték a blokk és a lámpafej között.... :D))