Ezt a topicot Ida és Vanda a kerékpárbarátok off topicjának szánja. Ahol a versenyek fontos eseményein túl meg vitathatjuk, hogy ki a legjobb pasi, a legcsinosabb hostess, a legjobb mez, a legcsúnyább mez, ki kire hasonlít a hírességek közül, és ki kivel jár, vagy nem jár, sőt ki milyen autón, vagy motoron jár. Egy topic, ahol semmi se off, aminek bármi kicsike köze van az országúti kerékpársporthoz.
Jorgenson nagyon komolyan berobbant a Visma-ba meg a mezőnybe, szerintem nem kérdés, hogy ő lesz a kapitány a Tour-on HA Vinge nem lesz vagy nem lesz a topon.
"Imádom" ahogy az egész világ egy kalapban emlegeti Evenepoel-t a Pogacar, Vingegaard, Roglic hármassal miközben elvétve tud konstans jó teljesítményt hozni egy hetes meg háromhetes versenyen.
Egy naposon bárkit legyőzhet, de egyhetesen, háromhetesen meg sem közelíti a fent említett három versenyzőt.
A svájci kör 6.szakaszát rövidítik az alternatív útvonal se járható a hó miatt, borítékolható hogy ott is lesz bukás , remélem Ati nem lesz benne bevallottan fél tőle nehogy bevonzza.
Roglic nagyon ígéretes..... ha ő sem akkor kb. senki nem győzi le Pogacar-t (ha nem győzi le saját magát a 3. héten a Giro miatt), Vinge nagy kérdőjel, Evenepoel-ban meg én továbbra sem látom, hogy három hétig képes azon a szinten menni ami a győzelemhez kell, egy-egy napra viszont jó lehet, főleg miután beszedte a szökőhátrányt. A többiek meg két polccal lejjebb vannak Pogacar-nál, ők "biztosan" nem érnek oda.
Nyilván, nagyon nincs is kit. Csak lassan Jorgenson lesz a megmentőjük minden nagyobb versenyen, vagy bukás vagy szar forma miatt. A tavalyi Vismaba meg lehet be se fért volna.
Vlasov konkrétan meghalt azért, hogy Roglic szakasz+sárga legyen. Én még nem láttam az orosz így küzdeni, ami azt jelenti, hogy Roglicért érdemes menni, tudja motiválni a népet.
Jorgenson sokkal erősebb mint Kuss , ma is látszott, nagyon gyenge most ez a Visma. Azt nyilatkozták Cian semmiképpen nem viszik, lehet a Vueltara tartogatják.
Teljes fejetlenség, rossz irányba megy a zsűri kocsi és így az egész szökevény csoport is, lehet megállni, megfordulni, visszamenni, de közben a nézők meg mutogatták a versenyzőknek, hogy hello, itt le kellett volna kanyarodnotok :)
Ha Jonas nem indul, akkor Kuss a kapitány (ő nyert már 3hetest). Mellé kell 4 hegyisegéd. Laporte nem az, Benoit véleményes. Uijtdebroeks, Jorgenson, Kelderman, Tulett, és már többen is vannak. Tulett friss hús, a LBL óta nem versenyzett.
Uijtdebroeks merült fel, mint aki nem tervezetten indulhat. Az előzetes rajtlistán rajta van Vingegaard, Kuss, Benoit, Jorgensson, Laporte és Tratnik, ehhez biztos hozzájön még Van Aert és akkor meg is vannak nyolcan. Ha Vingegaard nem indul, akkor lesz még egy üres hely, pl. Keldermannak.
Ránézésre olyan volt, mintha jégen csúsztak volna (bennem még az is felmerült, hogy olaj került az útra, mert a képek alapján másként nézett ki az út bal oldalán az aszfalt, mint a jobb oldalán (de ezt senki nem mondta)). Ilyen úton nagyjából mindegy, mit csinál a kerékpáros, ha picit is kanyarodni vagy fékezni próbál, azonnal esik. Nem is egymáson estek, hanem egy esett, a mögötte lévő fékezni próbált, ezért esett, a mögötte lévő megint fékezett, stb. Lehet, hogy valaki megijedt a sebességtől és lassítani próbált, vagy valaki kicsit kibillent az egyensúlyából...
Keskeny a kormány. Be kellene tiltani ezeket a "aero" keskeny szarokat, mert emiatt van ennyi bukás. Minél szűkebben fognak, annál bizonytalanabb, idegesebb a kormányzás, mert nem lehet megfelelően irányítani a kerékpárt. A keskeny kormánnyal sokkal rángatósabb az irányítás, mivel az egyensúlyozás is nehezebb, sokkal hamarabb szitál be a gép, és sokkal nehezebb a balansz megtartása. Emiatt van ennyi esés, nem a vizes út meg a falevél miatt. Minél szűkebb a fogás, annál kisebb az erőkar, annál gyorsabban reagál az első kerék a kormánymozdulatra, és annál nagyobb a bizonytalanság.
Megvan a megoldás, emelkedő tetején mindenki megáll, a saját szerelője odamegy és felrak 2-2 pótkereket előre és hátra, amint kész mehet tovább, a lejtő alján egy másik szerelő leveszi a pótkerekeket, kerékcsere, mint a forma 1-ben, akinek a szerelője gyorsabb ott is lehet időt nyerni, előzni :)
Ezt nem lehet szabályozni, vagyis lehet, de akkor onnantól nem verseny, hanem túristáskodás. A versenyzők szabályozzák a tempót, senki más, vízes volt..... de tök mindegy, a baszk körön száraz volt, mégis buktak. Teljesen mindegy milyen az út, mennyire meredek (lefelé), mennyire éles a kanyar, mert MINDIG a maximálisan "még belefér"-nél egy kicsit gyorsabban mennek
Ha 200 km nyíl egyenes út lenne 5 sávos autópályán ott is buknának, mert ott is gyorsabban mennének, mint amit elbír a rendszer. Nem nagyon lehet ezzel mit kezdeni, nekik kellene tudni felmérni, más nem tudja helyettük.