Elvtársak! Ez a fidel kasztró lakótelep 1917-es számú épületének alagsori mosókonyhájában székelő pártalapszervezet hivatalos hejisége, ahol kéretik a pártszerű viselkedés szerint osztályharcolni!
Az alapszervünk vezetősége (akik ugye a demokratiKUSS centralizmusból kifojólag egyszemélybe mind én vagyok) felhívja az alapszerv tagságának figyelmét az illegalitás és a konspiráció szabájaira, amennyiben ellenséges aknamunka beszivárgásának gyanúja merül fel!
A tevékenységünk alapja a munkásmozgalom évszázados hagyományaira alapozott kíméletlen osztályharc, aminek egyik legfontosabb fundamentuma a józsi bátyánk (a sztalin elvtárs a egyengébbek kedvéért) elkötelezetten baloldali gyökerű tanítása, miszerint:
"nem engedhessük meg magunknak elvtársak a valóság nem megfelelő értelmezését!"
Kitartás, éljen a párt!
Ha liberális társaságban jól értesültnek és ideológiailag is felkészültnek szeretnénk mutatkozni, érdemes a Pressmanfon Központ infuenszereitől és a független-objektív sajtóból tájékozódni. Segítségükkel megértjük a világ rejtett összefüggéseit, nem kételkedünk többet, mert az csak defetizmushoz és elhajláshoz vezet.
"Sok nívós, megbízható, kifogástalan rezümével rendelkező, tiszteletre méltó nyugati, főleg amerikai folyóiratban tudományos fogalmazások sokasága taglalja azt a cáfolhatatlan és kizárólagosan érvényes igazságot, miszerint az Orosz Birodalom Putyin miatt összeomlott, csak még nem tudnak róla. Nem vették észre, mert figyelmetlenek meg ehhez se értenek. Az ignorancia az egyik jellemhibájuk – mint az köztudott. Az összeomlás okai számosak: Oroszország gazdasága gyenge, mintegy Olaszország-méretű, hatalmi rendszere inog, hadserege kicsi és hitvány, Ukrajnával sem bír, a NATO-hoz fel sem érhet. Aztán ugyanezekben a lapokban olvasható az is, hogy Oroszország erős, továbbá mohó, Putyin Ukrajna után percek alatt elfoglalja a Baltikumot, Skandináviát, Lengyelországot és Németországot, hogy aztán az Atlanti-óceánon átkelve lendületből lerohanja Észak-Amerikát."
"A pályázat lebonyolításáról bírálatokat megfogalmazó két zsűritag, Juliane Liebert és Ronya Othmann arról beszélt, hogy hiába Nádas alkotása volt a legjobb könyv, mivel „kiváltságos fehér szerző”, a zsűri többi tagjai nem voltak hajlandók elismerni munkáját.
Amikor Juliane Liebert felszólalt a magyar író mellett, akkor az egyik zsűritag felpattant, és felkiáltott.
"Szlovák–magyar szótárt adott ajándékba Tompos Márton, a Momentum alelnöke Orbán Viktornak, miután utóbbi még mindig baloldalinak nevezi a Robert Fico elleni merénylet elkövetőjét.
Mint ismert, egy fordítási hiba miatt a külföldi és a hazai sajtóban is elterjedt, hogy a 71 éves Juraj Cintula szlovák költő baloldali kötődésű volt.
Benézte a fővezér, és egy fordítási hiba miatt hívja baloldalinak Fico merénylőjét
– szúrt oda Orbán Viktornak a Momentum politikusa."
Akkor lássuk a tényeket.
Google fordító
A Levický spisovateľ -t nem baloldalinak fordítja a Google, csak ha szándékosan elrontjuk, és Levicky-t írunk be.
Honnan ered a hiszti? A https://bazis.me/text/hogyan-lett-juraj-cintulabol-baloldali-irobaloldali szlovák oldalról. Arról a szlovákiai oldalról, amelynek tagjai nem szeretik a magyar kormányt, Orbánnal, akik "büszke szlovákként magyarok" (hogy is álmodta Cseh Katalin?).
Idézetek erről az oldalról:
"A Bázis szolidaritási nyilatkozata a Szépírók Társaságával
A szlovákiai Bázis irodalmi és művészeti egyesület tagjai megdöbbenéssel értesültek arról, hogy a Nemzeti Kulturális Alap a 2024-es évre teljesen megszüntette a Szépírók Társasága támogatását, mivel pályázatukra egyetlen forintot sem ítélt meg. A legjelentősebb kortárs magyar irodalmi szervezetről van szó, amelynek 400 tagja van, közéjük tartozott Kertész Imre, Esterházy Péter, Borbély Szilárd, Térey János, és […]"
"Szolidaritási nyilatkozat az Élet és Irodalommal
Vészcsengő! A Bázis tagjai a napokban értesültek arról, hogy az Élet és Irodalomnak, a magyar irodalom egyik nagy hagyományú és a kortárs magyar irodalom egyik legfontosabb kulturális és irodalmi lapjának anyagi gondjai vannak. Az Élet és Irodalom a progresszív és a kritikai szellem egyik legfontosabb fórumaként működik a politológia, szociológia, kultúra, művészet és irodalom területén. […]"
"Szolidaritási nyilatkozat
A Bázis irodalmi és művészeti egyesület szolidaritását fejezi azokkal a művészekkel, filmrendezőkkel és műfordítókkal, akik a politikai arrogancia és a művészi hozzá nem értés áldozataivá váltak az utóbbi napokban Magyarországon. Az egyre agresszívebb politikai beavatkozás a szakmai kuratóriumok tevékenységébe, egészen pontosan az Inkubátor 7.0 program öt nyertes filmtervéből három megvalósulásának megakadályozása a már megítélt támogatások […]"
"Nyilatkozat
A Bázis irodalmi és művészeti egyesület tagjai megdöbbenéssel értesültek arról a személyeskedő, családi tragédiát politikai célokra felhasználó, minden etikai normát sértő kijelentésről, amelyet Gyimesi György tett Rigó Konráddal kapcsolatban. A közbeszédnek ez a tudatos leépítése, illetve a politikai ellenfelek megbélyegzése jól ismert az 1930-as, 1940-es évekből, és mindannyian tudjuk, hová vezetett. Minden a szavakkal kezdődött… […]"*
"A Bázis szolidaritási nyilatkozata
A Bázis – Magyar Irodalmi és Művészeti Egyesület Szlovákiában szolidaritását fejezi ki a szakmájuk méltóságának visszaszerzéséért, a modern iskolarendszerért, a diákok jobb jövőjéért küzdő magyarországi tanárokkal, diákokkal és szülőkkel, mélyen elítéli a tanárok politikai alapon való elbocsátását, a megfélemlítést és a szabadság mindenfajta korlátozását."
* "Gyimesi György és Rigó Konrád viszonya azt követően vált feszültté, hogy Rigó közösségi oldalán védelmébe vette Rastislav Káčer külügyminisztert, aki egy vitaműsorban arról beszélt, Magyarország határmódosítási követeléssel lépett volna fel Szlovákiával szemben, ha Putyin ukrajnai offenzívája tavaly februárban sikerrel járt volna." Szóval egy tót népmesei elem (határmódosítás) védelmében a büszke szlovák magyar(?) a szlovák oldalt erősíti. Amihez, természetesen joga van, csak ne csodálkozzon, hogy más is él a véleményezés jogával.
A képen egy Ikarus 601 látható, amelyet Cottbusban javítottak ki maguknak.
Néhány kép ugyanarról a buszról, más nézetekben.
Nem értem azt, hogy a hűtőviz betöltésére szolgáló -Ikarus jelvényes - ajtót miért festették kékre egy piros buszon. Aztán ezt az ötletet Szegeden a troli újjáépítésénél jól leutánozták.
Pedig az Ikarus márka még mindig él. 2018-ban a céget átszervezték, és 2021-ig 170 darab dízelbuszt gyártott. Jelenleg a világhírű márka alatt az Ikarus 120e, más néven Ikarus CityPioneer elektromos buszokat gyártják.
Sok leírás található az Ikarus történetéről, ez egy orosz nyelvű fórum cikke. Lektorálatlan Google fordítás. A szerző a https://www.autowp.ru/ikarus oldal anyaginak felhasználásával írta.
2018 nyarán az Ikarus Egyedi Kft. fő tulajdonosa. (korábban MABI-Bus) csődeljárást indított a Magyar Busz Kft. ellen. A felszámolás októberben kezdődött, mivel nem teljesítette a megrendeléseket, és problémák adódtak az új prototípusok fejlesztésével.
Később azonban a cég, vagy legalábbis a neve újjáéledt. 2006-ban alakult meg a Magyar Busz Kft., amely megvásárolta az Irisbustól a székesfehérvári telephelyet és a buszgyártás jogát. 2010 és 2015 között Seles Gábor vállalkozó az Auto Rad Control Kft.-vel együttműködve újraindította az Ikarus C-szériás autóbuszok gyártását, és védjegyként megszerezte az Ikarus nevet. 2010 óta megkezdődött a V134, E134, V187 és E127 modellek gyártása. Celesen kívül többen is kérvényezték ennek a védjegynek a lajstromozását, ami fárasztó jogi eljárásokat okozott.
1999-ben a francia Irisbus megvásárolta az Ikarust, amely akkor már rossz anyagi helyzetben volt, és a bezárás szélén állt. Az Irisbusnak nem volt hosszú távú célja a márkával, egyetlen célja az Ikarus piacok megszerzése volt, de azokat nem tudta megtartani. Ennek eredményeként 2000-ben bezárták a matjasfeldi üzemet, 2003-ban pedig az Irisbus felszámolta az utolsó székesfehérvári Ikarus üzemet. Az utolsó három Ikarus 280-as 2003 októberében hagyta el a gyárat.
Már az Ikarus gyárak létezésének legvégén több E-szériás modellt gyártottak egy példányban. Különböző rendeltetésűek, eltérő alvázak voltak, és az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft (EAG) üzemében készültek. A legérdekesebb modell a háromtengelyes, kétszintes Ikarus E99 volt, amelyet 17 példányban gyártottak.
A 600-as modellek elsősorban kis szériában készültek egyedi megrendelések alapján, elsősorban külföldi alvázra. A megrendelők között skandináv országok, Líbia, Ausztria voltak, és esetenként kettős jelölést is viseltek a modellek, például Ikarus-PALT, Ikarus-Scania, Ikarus-Steyr. A legszokatlanabbak az Ikarus 695.01 - egy csuklós busz repülõterekre - és a 4 tengelyes Ikarus 692.03, repülõtéri rámpával.
1987-től megkezdődött az „igazi” 500-as sorozat gyártása. Ide tartoztak a külföldi alvázra épített kis kapacitású buszok. Ikarus 506 Isuzu, Ikarus 521 Volkswagen, Ikarus 542 ZIL alapú. A legtöbb ilyen autóbusz egyedi darabként készült, köztük a jól ismert ? de nem a széria Ikarus 542. A legnagyobb sorozatgyártású modell az Ikarus 543 volt, amely 2175 példányban készült.
Kezdetben az 500-as sorozatot az elővárosi utakra szánt buszok kijelölésére szánták. Sőt, még 1957-ben készült a kísérleti Ikarus 555, az 1960-as években pedig az Ikarus 550, Ikarus 556 és Ikarus 557 180 alapján. 500 indexes autóbuszok Scania és Volvo alvázon, közel-keleti országok modelljei, sőt még a kicsik is. -méretű Ikarus 553-asokat kis tételekben, Avia alvázon gyártották.
A 400-as sorozatot városi utakra fejlesztették ki. A 200-as sorozat gyártási léptékéről persze csak álmodni lehetett, de ennek ellenére megmaradt a moduláris tervezési megközelítés, amely lehetővé tette a módosítások széles skáláját. Jóllehet jól megtervezett és kora minden követelményének megfelelő buszsorról volt szó, nem sok megrendelés érkezett, mivel a KGST-országok fő piacán már komoly gazdasági problémák kezdődtek. Drágább és korszerűbb tömegközlekedést sem a Szovjetunió, sem más országok nem engedhettek meg maguknak, így az olcsó, 200-as szériás autóbuszok iránti kereslet nem esett vissza, és tovább gyártották őket, de a 400-as széria nem szerzett népszerűséget, és korlátozott mennyiségben gyártották.
z 1980-as években a 200-as sorozat már kezdett elavulni. Ennek pótlására két epizódot készítettek elő. A 300-ast városközi és turista útvonalakon való használatra szánták, a tervezés és a gyártás a Scaniával és a Volvóval szoros együttműködésben történt. A 300-as család első prototípusa 1981-ben jelent meg. A fő jellemzők a megemelt utastér volt. A 300-as sorozat buszait 1989-ig gyártották.
Általánosságban elmondható, hogy az egyes példányok számát tekintve a 200. széria valószínűleg minden elképzelhető rekordot megdöntött. Léteznek rövid és alacsonypadlós változatok, kabriók, gyerek 5 üléssorosak, másfél emeletesek, repülőtereken utasszállításra alkalmas modellek...