3 patkoló kovácsműhely volt itt a városban még, de a többinél nem volt kalodás vasalás, ezért mindet ide hozták az utcánkba.Van még1 kovács cimborám, ő elég jól otthon van a vasalásban, körmölésben.
Bevonulása után, majdnem lecsukták, mert úgy vasalt mög egy verseny pacit, mint itthon volt szokásos.
Ott, egészen más szabályok szerint köllött dolgozni.
A 3 év tanuló időm alatt nem használtunk egyszer sem kalodát, igaz nem is volt. 1x volt hogy kötéllel kellett felvenni, megkötni a hátsó lábat, meg 1x kellett pipát alkalmazni. Ja meg 1x a szamarat a kocsiba vasalni , azaz nem volt kifogva, így is sokszor csörgött a kocsi oldala. Az igaz városba volt a műhely már nem sok vasalás volt, egy szódásnak a muraközi, a többiek cigányok voltak, legtöbbet egy lókupec járt hozzánk , vasaltatni.
Én ugyan sosem végeztem ilyen munkát, de az utcánkban volt kovács, később a családban is. Naponta több vasalást láttam, de az itteni kovácsot mind mestörnek szólitották a fogatosok. Lögyön az lovas földműves, vagy tehörfuvarozó. Volt kalodás vasalás is nem ritkán, az szenvedés volt mindönki részéről.
A nagy "muraközi" alig fért be a kalodába, de mégis mindig mögoldották azt is.
A lényeg az, hogy össze sem lehet hasonlítani sömilyen alapon a videós szöröncsétlenködéssel.
Basszus ekkora barmolást. Az első pata nagyon el van hanyogolva rossz volt nézni ahogy a szaru túl nőtt a patkón. Agyonra ki van száradva a szaru, a békát sem takarította, vágta ki renndesen sem a talpat. A patkón se kápa se sarok, melegen sincs fel illesztve rendesen felfeküdjön a patkó a patán.
A troll célja, hogy negatív érzelemhez juttasson: idegesítsen, végső soron kiakasszon. (Az okát most hagyjuk.)
Ha ennek bármiféle jelét adod (például bosszúságot fejezel ki a lemínuszolás miatt, vagy idegesen elküldöd az anyjába), azzal egy pozitív visszajelzést adsz neki (értsd: sikerült benned negatív érzelmet kelteni).
Tehát nem leállni fog, hanem éppenséggel folytatni fogja.
Nem csak a rézzel lép reakcióba, hanem mindön mással is.
Volt hogy a régebb óta állt Babetta benzincsapot mire kitakarítottam a trutymótól, addigra el is lehetött dobni, mert olyan volt mint a férges krumpli.
Tudja mindönki, hogy csak bajnak van ez az üzemanyag.
tán valahol van fotóm,bár most nem találom... robogó karbi úszóház,az alján zöld kövesedés,alapjárati fúvókát át kellett furnom 0.4-essel,mert nem lehetett kifujatni belőle a trutyit. gyanítom,a rézzel lép ez a bioakármi reakcióba,oszt válik szarrá a karbiban minden. de a szaga is más,mint a friss benzinnek.
az etanol, mindegy, hogy bio vagy sem, erosen megkoti a vizet. igy, ha sokaig all egy auto ilyen naftaval feltoltve, akkor hajlamosak a korroziora erzekeny alkatreszek rozsdasodni. ugyanez, ha tartalyban tartod, mert be akartal spajzolni, vagy csak megmaradt az elozo evrol egy kannaval a funyirohoz. na, azt sem biztos, hogy felhasználnám. esetleg valami mindenevo t-72-esbe betoltenem.
A parajdi só kiváló, ha pár millió évig kibírta, akkor egy picit még eláll a spájzban. Főleg, hogy korábban csak úgy el volt ásva a földben. Csak tudni kell mire való. Akkor kell használni, ha nem zavar, hogy lesz egy kis üledék az edény alján. Viszont kovászosubihoz nem szabad mást használni, mert a jódozott, meg himalájai, meg fehérített, meg faszomozott sóktól nem marad roppanós az ugorka. Egyszer beszélgettem erről egy vecsési savanyúságossal, és mélyen egyetértettünk a kérdésben. Ugyanezen okból ők sem használnak másmilyet, egyik termékükhöz sem.
A tengeri sóból nagykristályosat kell venni, és frissen őrölni a kajára. Abban minden benne van, amit pármillió éve egysejtű korunkban megkaptunk a tengervízből. Nem félek attól, hogy szennyezett, úgy gondolom, nem engedik forgalomba, mert az igencsak zsebbvágó lenne a kereskedelemnek.
A bioetanol meg tényleg korrodál. Pontosabban nem az alkohol magában, mert akkor szétmarná az apparátot a főzdében, hanem a benzinnel kölcsönhatásban. Nem gondoltam volna, de egyszer egy vegyész magyarázta el világosan és érthetően, csak már nem emlékszem a pontos levezetésre.
Elég világosan leírtam, hogy mit fogadok el bizonyítéknak.
A témához annyit, hogy az alapszakmám vegyész. Később váltottam és mostmár 29 éve a távközlésben dolgozom, mint villanyász. A országban több tíz áramfejlesztőt üzemeltetek, telepítetteket és mobilt, dieselt, benzinest egyaránt, 2 kVA-táskától az 500 kVA-s szinkronig. Baj is lenne ha az évi 1 karbantartáson kívül hozzájuk kellene nyúlni, de akkor sem öntjük a Dunába a bennük lévő, szerinted "megkocsonyásodott" (nyáron,benzin :) üzemanyagot. A rendelkezésre állást, üzembiztonságot elég komolyan számonkérik és kötbérezik ha nem teljesül. Nincs ilyen gond.
Csak hogy tudd a gázolaj kocsonyásodik és télen, ha nincs benne téli adalék.
Ennek a szavatossági idő megjelölésnek a tartós cuccok esetén üzletpolitikai oka van. Mégpedig az, hogy ne spájzolj be belőle nagy mennyiséget, mert akkor lehetnek átmeneti hiányok, illetve az áremelések sem hozzák a kellő "hasznot" a kereskedőknek és rajtuk keresztül az államnak. Mert ugye ha 20 éve vettél 30 Ft-os cukorból 1 mázsát és még ma is van belőle, akkor nem veszed meg most 650 Ft-ért, amiből 200 Ft az ÁFA...
Persze "aktívan" is gondoskodnak róla, hogy ne tudj raktározni. Kevernek szinte mindenhez valami adalékanyagot, ami befolyásolja az eltarthatóságot - és nem mindig pozitív irányba. :-(
Az üzemanyagoknál például biztos, hogy kell több ezer tonna kukoricából etanolt készíteni, illetve ezer hektárokon repcét termeszteni biodieselhez? Megéri ez, mikor éhezik a föld népességének jelentős része?
Ha ez nem lenne, sok ember betárolt volna rendes üzemanyagot és nem venné a 6-700 Ft-os vackot, ami a szétmálló tömítések, csövek, stb miatt újabb fogyasztásokat is generál...
Az üzletnek pörögni, a pénznek forogni kell - ez a piacgazdaság és a multik bevételének az alapja. A kis emberek élete, egészsége meg le van "sajnálva"....