"A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est."
A méretek alapján azok egészen bizonyosan peremes csavarok. Azoknak egészen más a szabványa (Európában DIN6921), de természetesen attól is el tud térni a gyártó valamilyen belső szabvány ( vagy USA ha már Ford) alapján.
Mikor a hajósba voltam akkor volt ebből sok probléma mert úgy kellett válogatni a csavarokat. Nem lehetett felszerelni különböző fej átmérőkkel a dolgokat.
Az usa helyett legyen inkább francia... :)) Az usa inches méreteket használ, inkább 12.7mm az a 12-es. (vagy 11.11, ha van 7/16-os szerszám, én nem láttam olyat)
A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est.
A japánok a mai napig 14mm-t az M10-es csavarokon. Ja, meg 20,8mm-es kerékanyákat.
Nemrégiben került hozzám egy Hyundai Matrix (1.6 benzin, G4ED). Valamennyi kartergázt tapasztalok (130 e km van benne). Volt kompresszió mérésen, ahol gyakorlatilag a gyári értékeket hozza. Akkor mitől lehet mégis kartergáz?
Jonneswaynél 34-35 is van a rövid félcolos fejből a 36 alatt, a 33 meg náluk is kimarad. :) Mondom, létezhet nem szabvány szerinti fej amennyit csak a tervező/gyártó akar. Csak ritka.
Létezik a szabványos méretsor (DIN 931) ami a csavar átmérője alapján adja meg annak fő méreteit, közte a hatlapfej méreteit is. Ebben található a 24-27-30-32 hatlapfejek, és értelmezhetően ehhez gyártják a szerszámokat.
Alább egy részlet, a sor folytatódik messze a végtelenbe... meg lefelé is M1-től biztosan.
Magánmegjegyzés: Aki valahova 31-es hatlapfejet tervezett az szopatni kívánja a népet, kifejezetten azért csinálta, hogy célszerszám kelljen hozzá.
nem tudom nálunk teljesen máshova derült ki, hogy 31-es hatszög kel.
Én mondtam kollégának nincs 31 mert a sor 27-30-32 31 nincs erre linkelt egyet én meg pislogtam, gondoltam aki napi szinten kulcsol biztos találkozik vele, valami idióta helyen