A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ja, igen! Egy picit hosszabb lett az út, amin mozog, de alig észrevehetően. Viszont így az üres fokozatot sem kell keresgélni. A felszereléséhez kell egy kis szókincs, mert amúgy sincs sok hely. Tegnap nyüstöltem kicsit. Úgy döntöttem, hogy marad, mert nagyon tetszik. Csizmában szinte észre sem veszed a fel-le váltást, utcai cipőben meg sokkal kellemesebb, mint előtte. Nem egy csodaszer, a kapcsolás hangjait nem tünteti el, viszont kényelmesebb lett. Itt áll a sógorom Varaderoja a garázsban. Össze is hasonlítottam a kettőt. Így már nincs is különbség a váltók között. Az este még kapott egy kis faceliftet.
Úgy bizony! A gyorsváltó kapcsolójára szereltem. 5 milis alumínium lemez, 3 db 4-es csavar, 6 db 4-es alátét /hézagolás/, egy 8-as csavar /hatlap is jó, elfér/ és egy 8-as anya. A gyári gömbfejet átraktam a lemezre úgy, hogy menetet faragtam bele, majd a végére egy kontraanyát tekertem.
"Hondás lett. Nagyjából jobb, mint a sógor Varadero váltója. Kb.15 miliméterrel hosszabb a kar."
A fébykép alapján nem teljesen világos, de jól gondolom, hogy az alkatrészkatalógusban 1-essel jelzett karra szereltél egy alulemezt, amin nagyobb sugáron van a gömbcsukló?
A 13-as jelű gömbcsukló helyett van a süllyesztett fejű imbuszcsavar, a 3 keresztfejes meg kívülről támaszkodik a karra, elfordulás ellen?
Tehát kisebb erővel, de hosszabb úton jár a váltókar?
Követek pár magyar motoros youtubert, de nekem a hiteles tesztelő kb Simon Hargreaves, aki leginkább a Bennett's Bike Social csatornáján, ritkábban a saját Front End Chatter csatornáján tesztel. Van podcastja egy cimborájával ugyanezen a néven. Itt egy példa: https://www.youtube.com/watch?v=qD-OkIQR0kU
Azt hiszem nem erőlködök ezek után, a próbával sem. Talán az új adv fogyaszthatóbb lesz, nem mintha mostanság lenne fölös 10 + millióm, így marad a nyálcsorgatás. Addig is élvezkedek a Dohc Gsa-val, aminek alig esik mostanság az ára. Nemrég láttam egy videót róla, és az csak megerősített, hogy megtartsam. Íme: https://www.youtube.com/watch?v=gdL-m6KHSf4
De ki a hiteles motor tesztelő? Mert én azt látom, hogy olyan emberek csinálnak (tele a yt) teszteket, akiknek adott típussal, de még más típusokkal SINCS tapasztalata.
A rider13 tulaja (?) is csinált tesztet az 1250-esről talán fél éve:
1. minek?
2. magyarázta, hogy végre !!! egy oldalon van az irányjelző kapcsolója. Végre !
Na én akkor állítottam meg a tesztet és írtam a videóhoz, hogy nem kéne mindenkinek tesztelni. Mint magánember, rendben van, de céges yt csatornára, szerintem inkább ciki feltenni egy ilyet.
Nem különösebben kedvelem Dodort, de ha már valaki motort tesztel, akkor az legyen ő.
Az az újságíró, aki megengedte, hogy probálgassam az 1300gs -t, szombaton még Bajna-Hereg vonalon próbálgatta szombaton a motor.
Ezt írta: "Egyik kanyarnak kicsit nagyobb lendülettel álltam neki a kelleténél, így kicsit jobban megtapostam a hátsót, akkor már belefékezett az eleje is, le is dobott az ívről...(amúgy ha csak kicsit fékeztem a hátsóval, akkor nem éreztem hogy beleszól az első fék is)"
Lehet hogy 80-ról ! Nem tudom . Ez csak egy fajta összehasonlítás volt . Engem igazából nem érint a dolog , mert ugyan rendszeresen megyek 6.-ban 60-al , de nem szoktam erős gyorsításokat csinálni . Ezért fel sem tűnt a különbség . De mivel nem szeretek váltogatni , ezért fontos a motor alsó fordulati nyomatéka , abban viszont jobb a sorhatos .
Az, hogy melyik hogy indul meg hatodikban hatvanról, ezeknél a teljesítményeknél csak áttétel kérdése, így bármelyik lehet jobb ebben. Hogy utána mi történik, az teljesen más dolog.
(Nem teszem fel a kérdést, hogy egyáltalán minek hatodikban hatvanról elindulni, ha van egy motoron működő sebességváltó, biztosan nagyon fontos gyakorlat.:))
Érdekes dolog , de cseréltem a haver R1250GS-ével , és azt mondta , hogy a K16-osnak vissza kell váltani előzésnél , még a Boxernek nem . Én is kételkedve hallgattam , de aztán kipróbáltam , és tényleg ! 60-ról , 6.-ban , a Boxer jobban elgyorsult ! A Pánnal nem hasonlítottam össze , ezek után , kitudja !? Még igaz is lehet...
Nem igazán volt egy nagy valami . Néhány kastélyt , várat néztünk meg . Esztergomi indulással , először Szlovákiai Szomolány várában sétáltunk egy keveset , onnét a Lednicei kastélyhoz mentünk , ott is nagy séta a parkban , és megnéztük az üvegházat . Onnét pedig a Cseski Budejovice melletti szállásunkra . Mondhatnám azt is , hogy lementünk a térképről , mert egy olyan településektől messzi helyen volt , ahova egyre keskenyebb , a végén már csak egy szűk sávos út vezetett... Második napon , Cseski Krumlovba voltunk elsőnek , körbe sétáltuk az öreg város részt , és a várat , majd Hluboká kastélyához mentünk . Ott sajnos , vagy szerencsére , épp renoválási munkák voltak , így nem a leg szebb formáját mutatta a környezet . A harmadik napon , rövid úton , kényelmesen , sokszor megállva haza...
Nemrégiben ezeket oltottam a jútyúbon. Hondás brigád "tesztelt" béjemwéket. A stílus önmagáért beszél. Amúgy kár értük, mert értelmes fickóknak tűnnek, csak eleve azzal a szándékkal mentek, hogy fikázzák a motorokat.
Értem az aggodalmadat a kombinált fékkel kapcsolatban, viszont biztosan van abban a motorban dőlésszög érzékelő.
Azt meg tuti, hogy összehangolták a fékkel rendesen. Szerintem simán szűkitheted az ívet enyhe fékezéssel szükség esetén, mert ledöntött motornál biztosan nem adagol előre fékerőt.