Minden, ami Oroszországgal kapcsolatos. Kávéházi stratégiai elemzések, amatőr történelmi tanulmányok, piaci gazdasági elemzések, személyes és személytelen élmények, zapadnyikok és szlavofilek. Posztszovjet térség, közelkülföld, lágy altest, ablak Európára, és a többi.
Maja Mihajlovna Pliszeckaja (Майя Михайловна Плисецкая) (1925. november 20. – 2015. május 2.) orosz balerina, minden idők egyik leghíresebb táncosnője.
1934-ben került a Bolsoj iskolájába, már növendékként színpadra lépett, 1943-ban vizsgázott, és lett a Moszkvai Nagyszínház magántáncosa. Első évadjában húsz szerepet formált meg, két év múlva vezető magántáncossá nevezték ki.
Pályája hat évtizedet ívelt át, csak a Hattyúk tavában több mint nyolcszázszor lépett fel (Odette-Odilia). Klasszikus balettdrámák mellett kortárs művekben is látható volt. 1972-től koreografált is.
Először 1942-ben táncolta el leghíresebb szerepét, "A hattyú halálát". A Saint-Saëns zenéjére készült darabot utoljára hetvenkét évesen adta elő. Майя Плисецкая - «Умирающий лебедь» (1976 год)
1960-tól prima balerina assoluta, azaz hivatalosan a balett legfényesebb csillaga lett. A színház egyik jelképeként sokáig még külföldre sem engedték, amikor a Bolsoj balett-társulata 1956-ban először léphetett fel Nyugaton, nem tarthatott velük.
1983-től másfél évig a római opera balett-társulatát vezette, 1987-1990 között pedig a Spanyol Nemzeti Balett igazgatója volt.
A Szovjetunió széthullása után részben Münchenben, részben Szentpéterváron, és Litvániában élt (ahol nyaralója volt).
Több képet, és videó ajánlásokat feltettem ide: http://users.atw.hu/eletmod/index.php, ne kelljen az ilyentől kiütést kapóknak a moderátorokhoz rohangálniuk.
1941-ben a T-34-es a páncélosok 4%-át adták a SZU harckocsiállománynak . Kevés volt, nem volt elég lőszerük, a német légierő levadászta őket. Hiába voltak jobbak.
-
Ezt történt a német páncélosokkal a partraszállás után . A légifölény döntött.
Hidd el, én csodálkoztam volna a legjobban, ha te viccesnek találod.
Valóban nem könnyű kikecmeregnem a propaganda mocsarából, de te vagy a példaképem, egyszer majd szeretném én is ilyen letisztultan, az objektivitást végletekig szem előtt tartó módon látni a világot, melyben a propaganda nyomokban sem kimutatható. Hosszú út lesz, nem kétséges.:)
Olyan tájékozottak vagytok, mint ponty a szatyorba. Már a videóját is betettem régen. Nem vicces vagy, hanem nevetséges. No de, az ilyeneknek írják ezt a sok hülye propagandát.
A Bátor Harcos névre hallgató többnemzetiségű harccsoport egy lehetséges orosz támadás elleni védekezést gyakorol. A magyar, olasz, horvát, valamint török hadsereg zászlóaljainak közös gyakorlata a Magyar Honvédség vezetésével fog megvalósulni május 1. és május 22. között.
Á, Putyin az nem olyan srác! Ő nem csinál ilyeneket. Ellenben a háttérhatalom ukrán trollhadserege! Az bezzeg!
Micsoda? Tengerimalac? Olyan állat nincs is. Nincsen neki kopoltyúja! Még hogy tengeri! Megáll az ember esze! … Azt egyébként meséltem már, hogy kifogtam egy sellőt és lepippantott. Majd utána az unikornisomat is.
Az első szovjet karmester, aki több külföldi zenekarnak is vezető karmestere lehetett. Vezényelhette a BBC Szimfonikus Zenekarát, a Bécsi Szimfonikusokat és a stockholmi Királyi Szimfonikus Zenekart. Vendégkarmesterként a Berlini Filharmonikusokkal, a Bostoni Szimfonikusokkal és a Chicagói Szimfonikus Zenekarral fellépett.
1965-ben lett a Balsoj legfiatalabb karmestere. A színházban a tevékenysége főleg a balettekhez kapcsolódott, amit nem szeretett ("a koreográfus nem tanult zenét, nem tudta olvasni a partitúrát"), a nagy orosz balettek ennek ellenére egész életében végigkísérték.
az új hk típus kiválasztása során, mert a fötervezö eccerüen Harkovból felment két T-34-es prototípussak Moszkvába a kivásztási bemutatóra simán probléma nélkül meglehetösen zord téli körülmények közt.
Utána meg onnan elment vele Leningrádba, onnan a Finnországtól megszerzett területekre, és ott az Mannerheim-vonal elhagyott erődjein demonstrálták, mennyire hatékony az új ágyú.
Azt írtam, hogy áttervezték a futóművet, nem azt, hogy bevetették a T-44-et.
Ha tudod, hogy könyvtárnyi irodalom van a T-34-ről, akkor talán olvashatnád is, rögtön ott van Zaloga Armored Champion c. könyve, abban orosz forrásokon alapuló statisztikák (átlag hány km-t menet után robban le) vannak, hogy mennyire volt a háború első két évében megbízható. Egy prototípus teljesítménye nem összevethető a tömeggyártásból kikerülő darabokkal. Több üzem is gyártotta, eltérő toronnyal, futógörgőkkel. A T-34 fasza tank volt, fejleszthető konstrukció, a hátrányai ellenére, csak a mítoszokat hagyjuk már. A párduc azért született és nem másolták le egy az egyben, mert a T-34 előnyös tulajdonságait át akarták venni, de a futóművet és a hátsó meghajtást pl. nem. Azzal senki nem vitatkozott, hogy a német páncélos fegyvernemet 41-ben sokként érte a sok szempontból fejlettebb harckocsi konstrukció.
Öcsisajt, nem kívánok veled szövegértési meg nyelvészkedési hitvitákba bonyolódni, de szíves engedelmeddel te némiképp mást írtál (pl. a T-44 egyáltalán nem lett a II. VH során bevetve). A megbíhatósághoz meg annyit, hogy a T-34-et anno Zsugás Vili azért preferálta az új hk típus kiválasztása során, mert a fötervezö eccerüen Harkovból felment két T-34-es prototípussak Moszkvába a kivásztási bemutatóra simán probléma nélkül meglehetösen zord téli körülmények közt. Ez egy 600+ km-es túra volt. Most jön az 1 millió eurós kérdés: Mellik csili-vili szuper német tank volt pl. 1941-42-ben képes egy illen "menetgyakorlatra" (jelige: Szovjet ellentámadás 1941 decemberében Moszkva alatt, és a német nehéztechnika becsödölése). Zárásként csak annyit, hogy a németek elöször maquk is a T-34-et Németországban saját gyártásba akarták vinni, de kiderült, hogy ez nem igazán megy (nem tudtak tanktornyot önteni, meg aluminim házas tankmotort gyártani, stb.), úgyhogy jött a Párduc. A dologgal nem kívánok tovább foglalkozni, mert a T-34 elönyeinek és hátrányainak elemzéséröl az Interneten több könyvtárnyi anyag található, és a végkövetkeztetés biza az, hogy a T-34 anno egy echte "game changer" volt. Ezügyben még ajánlanám neked Eric von Manstein Generalfeldmarschall emlékiratait, aki már a T-34/KV-1 tankokkal történt elsö harctéri találkozások után azt jelentette az OKW-nak, hogyha a szovjetek ezeket a tankokat nagy sorozatban tudják gyártani, akkor a német páncélos haderö esélyei a sikerre drasztikusan a nulla irányába mozdulnak el.
„Kimondhatjuk, hogy a NATO komolyan készül egy lehetséges konfliktusra velünk” – árulta el a véleményét Marija Zaharova a magyar vezetésű NATO-hadgyakorlatról.
Rókibácsi én ezeket tudom, de ez nem cáfol semmit abból, amit írtam. A németek sok mindent hadrendbe állítottak, amit zsákmányoltak, talán a repülőgépeket kivéve. Az oroszok meg a PanzerIII-as alvázra szerkesztettek rohamlöveget, mert 200 ilyen harckocsit zsákmányoltak 41-42 telén. Az oroszok 120 mm-es aknavetőjét másolták le a németek egy az egyben és gyártották, na annál tényleg nem találtak fejlesztenivalót…
Itt egy érdekes beszéd 1945 májusából: Dönitz beszéde a német néphez miután Adolf halála után ö lett Adolf utódja. A beszéd aktualitását a következö héten esedékes évfordulón kívül az adja, hogy az uki-ruszki méta kapcsán igencsak ismerös mai narratíva m'sr tartalmilag 1:1-ben szerepel ebben az 1945-ös beszédben (Európa és a teljes "kultúrvilág" ("Nyugat") védelme hösies küzdelemben az usákokkal vállvetve a szovjet/orosz veszedelem ellen, stb.):
Tja, nincs új a nap alatt..., ugyanaz a müsor/narratíva mint "progresszív liberalis demokrácia" tárolva, némi virtigli náci tetkókkal, SS-egyenruhákkal, vérnácik (banderisták) dicsöítésévelnés eszméik követésével, stb. Vajh ki lesz az "EU és az egés kultúrvilág védelmezöi" közül, akinek a nagytakarítás végén majd egy hasonló hasonló beszédet kell elmondania a nagy betlizés után?
Jó a cím. Szeretem ennek a pacáknak az iróniáját. De kontextusba is helyezték, azt hallottam. II. vh-s náci fegyvereket is tettek melléjük, mutatva a történelmi folytonosságot. Mind ideoógiailag, mind fegyvergyártásban és ... cumizásban.
Öcsisajt, a németeknek annyira tetszett a T-34, hogy sok zsákmányolt T-34-est (üzemképesen vagy kisebb sérülésekkel) gatyába ráztak, és felszereltek rádióval, majd egyenként vagy egységbe szervezve hadrendbe
állítottak. Pl. már a kurszki csatában is:
"Intakte T-34 wurden oft direkt nach ihrer Erbeutung von den deutschen Verbänden eingesetzt. Sobald Munition und Ersatzteile fehlten, wurden sie bis Mitte 1942 auch wieder aufgegeben. Ab Mitte 1942 begannen Wehrmacht und Waffen-SS Einheiten planmäßig mit T-34-Panzern auszurüsten. Die 2.SS-PzDiv "Das Reich" hatte zum Beispiel bei der Schlacht um Kursk 25 T34 in ihren Reihen.".
A t-34 II. VH-ban modernizált változata a T-34/85 volt. A T-44-hez: "Der T-44 war ein sowjetischer mittlerer Panzer. Insgesamt wurden 1823 Stück gebaut, bis zum Ende des Zweiten Weltkrieges 265, sie wurden jedoch nicht mehr im Kampf eingesetzt."
Az orosz katonai hírszerző szolgálat állhat a háttérben.
Pénteken Németország és Csehország jelezte orosz hackerek támadását, majd Lengyelország is bejelentette, hogy célba vette őket egy orosz hackercsoport – írja a Telex a Politicóra hivatkozva.
Mind a három ország a Fancy Bear nevű hackercsoportot gyanúsítja, illetve a lengyelek szerint az sem kizárt, hogy az ATP28 támadta meg az ország tisztviselőinek e-mail fiókjait – mindkettő az orosz Felderítő Főcsoportfőnökség, azaz a katonai hírszerző szolgálat része.
Az annyira nem vált be. Le is állították a gyártását.
Ennek azért a helyedben kissé jobban utánanéznék.
A KV harckocsik (főleg az 1-es változat) 43-ig kiváló szolgálatot tett a Vörös Hadseregnek. A 2-es egy konstrukciós és koncepciós tévedés volt, viszont a 75 mm-es löveggel felszerelt német harckocsik megjelenéséig kellemetlen ellenfél volt a németeknek.
A KV-nál a nagy ugrás a 85 mm-es löveggel felszerelt változat volt, pontosabban lett volna (KV-85).
Egy mozgékony, nagy tűzgyorsaságú, kellően védett harckocsi volt, a Párduccal volt egy kategóriában, a gyártást főleg az hátráltatta, hogy nem tudtak hozzá elég löveget gyártani.
Közben ment a JSZ sorozat fejlesztése, és nem kevés politikai nyomásra a JSZ harckocsi lett a kiválasztott modell a tömeggyártásra. Viszont a JSZ-1-es első példányainál komoly gondok voltak a toronnyal, ezért egyszerűen a KV-85 tornyát vették át és tették a JSZ-1-esre.
A JSZ-1-el annyi probléma volt, hogy a JSZ-2 megjelenésekor azonnal beszüntették az 1-es gyártását.