Keresés

Részletes keresés

ahham Creative Commons License 2021.12.11 0 0 456

Üdv!

Autóvásárlás elött állok. a két kiszemelt Toyota Yaris Cross 1.5 benzines ill. Suzuki S-Cross el lágy hibrid.
Árban megegyeznek. Nem akarok senkit összeugrasztani  (Suzuki ill Toyota táborra gondolok) de meghallgatnám ki miért venné meg az egyiket ill a másikat. Biztos lesz olyan hozzá szólás ami felhívná a figyelmet egyik vagy másik előnyére hátrányára.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat.

TRANSLATE with x English ArabicHebrewPolish BulgarianHindiPortuguese CatalanHmong DawRomanian Chinese SimplifiedHungarianRussian Chinese TraditionalIndonesianSlovak CzechItalianSlovenian DanishJapaneseSpanish DutchKlingonSwedish EnglishKoreanThai EstonianLatvianTurkish FinnishLithuanianUkrainian FrenchMalayUrdu GermanMalteseVietnamese GreekNorwegianWelsh Haitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW

Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back

ahham Creative Commons License 2021.12.11 0 0 455

Üdv!

Autóvásárlás elött állok. a két kiszemelt Toyota Yaris Cross 1.5 benzines ill. Suzuki S-cross el lágy hibrid.
Árban megegyeznek. Nem akarok senkit összeugrasztani  (Suzuki ill Toyota táborra gondolok) de meghallgatnám ki miért venné meg az egyiket ill a másikat. Biztos lesz olyan hozzá szólás ami felhívná a figyelmet egyik vagy másik előnyére hátrányára.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat.

TRANSLATE with x English ArabicHebrewPolish BulgarianHindiPortuguese CatalanHmong DawRomanian Chinese SimplifiedHungarianRussian Chinese TraditionalIndonesianSlovak CzechItalianSlovenian DanishJapaneseSpanish DutchKlingonSwedish EnglishKoreanThai EstonianLatvianTurkish FinnishLithuanianUkrainian FrenchMalayUrdu GermanMalteseVietnamese GreekNorwegianWelsh Haitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW

Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 0 454

A mellékelt kép amit sajnos nem tudtam a mérete miatt a bejegyzéshez csatolni ami a dubaru g3x bejegyzéshez tartozik.ez lett az eredménye 4 hét és 800km megtételének. A bejegyzés egy másik hozzászólásomban szerepel. Köszönet ismét a hasznos hozzászólásokért.  a bal első kerék látható rajta. 

 

 a második képen pedig a jobb első. 

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 0 453

Üdvözlet minden Tagnak! 

Egy kis fejtőrővel vagy nevezhetjük (számomra már) problémának is nevezni. Kis segítséget kérnék tőletek ennek a gond forrásának felkutatásában. Ez már a végső amit tudok csinálni. 

A történet a következő:  

2 éve vettem egy Subaru G3x Justy 1.5 AWD gépjárművet ami 2005. 08 hóban lett forgalomba helyezve. Használt volt. Az első fél évben minden tip-top szuperált rajta. Semmi gond nem volt vele.Vagyis a párás időben kontakt hibás hangafalakat leszámítva. Nem is foglalkoztam vele. A nagyobb gond ott kezdődött h fél év után a vételt követően elkezdett klattyogni, kopogni valami. 2 szerelőműhely és egy subaru márkaszervíz se jött rá mi kopog. Az egyik helyen ahol vette és vissza vittem az általános szervízekre ott megnéztél a fékeket a fékdobot h nem-e az ütődik neki a tárcsának. Villákat is ellenőrizték,de semmi arra utalót nem találtak h onnan jönne a kopogó zaj. Eltelik pár hónap az autó először csak 130-nál majd fokozatosan alacsonyabb sebességen elkezd vibrálni. Egy hónap után már 120 km/h óránál is jelentkezik a vibrálás. Először csak a kormány majd az egész utastér és az autó a vezetés során istabillá vált. Végül 110km/h nál volt a vége amikor leadtam egy Subaru márkaszervízben. Átnézik teljesen az egész autót. Találtak egy törött rugót, indexlámpa búra törést is persze megemlítem az azóta már egy éve fennálló 'klotyogást' is . Ezeket kicserélték és centríroztatták a gumikat valamint futóművet állítottak be. Az autóval kigurulva a szervízből már hallatszik a jól ismert kopogás. Természetesen visszaviszem,erre azt a választ kapom...'az autón vannak mozgó alkatrészek,amik kopoghatnak' erre visszaskérdezek h hogy lehet az h a megvételt követően a kotyogás csak rá fél évre jelentkezik. Semmi válasz. Beletörődök és újra elviszem az autót a másik szervízve ahol vettem,egy újabb problémával a meglévőkhöz. Az autó elkezdett alapjáraton kissé 'traktoros' csörgéssel/hörgéssel zajt kiadni magából.gázadásra megszűnik. Gázelvétellel újra jelentkezik. Erre a szerelő ékszíj lazaságot mond. 'Beállítja' az ékszíjat, eljövők a szervízből ugyanaz a zaj még aznap jelentkezik.. Újra kapok egy hasonló választ mint a márkaszervízből hogy 'jó az úgy'. Fél év múlva újra centrírozás mert jelentkezik a vibrálás újra és elhúz a kormány jobbra. Ennek következtében a téli gumik az első tengelyen1cm vastagságban le is kopott a külső felén.Áprilisban leadom az autót mert itt azért már kopik is a gumi. Elmondom újra g 120 nál ráz a kormány valamint jobbra húz és futómű beállítást is kérek. Elhoztam a szervízből egy hét múlva. Megtettem egy 300 km es távot  így hétre rá, azóta h elhoztam a kocsit a szervízből. Ezalatt a táv alatt újra érzékelem a vibrálást 120 km/h nál és a traktoros zaj is megmaradt. Ekkor már Eltelik 3 hét 4 nap ami alatt kb 800- max.1000 km-t tettem meg. és a téli gumi lecserélésének az ideje jön,már májustírunk.  leveszem az bal eslő gumit,aminek a belső rugó felőli része már 3 cm es szélességben le van kopva. A külseje úgy nézett ki ahogy leadtam azzal az 1 cm es kopással még 3,5 héttel azelőtt.. A bal első kerék belső felén a kopás 3 cm. A jobb első kerék belső fe is lekopott de nem olyan szintem mint a bal. Ezt követően természetesen megyek vissza reklamálni. Mutatom a szerelőnek aki ránéz és azt mondja nekem.h én ezzel 10 000 km-t tettem meg nem 800 km-t. És h a guminyomás kevés és h miatt kopik mindkét fele a guminak. Próbálom elmagyarázni h pont a  külső 1 cm-es kopás miatt adtam le az autót ide és h előtte a belső fele a guminak ép volt. Nem hisz nekem.visszakérdetek h ha a nyomás a gond akkor nem egyenletesen kéne mindkét oldalon kopni? És nem 1cm:3 cm arányban. Semmi válasz. Felszólitom h mérje meg a nyomást benne akkor. nem hajlandó eleget tenni a kérésnek. A végén már majdnem azt állítja h nem volt nála az autó 4 héttel azelőtt. Kiveszem a kereket a csomagtartóból otthon megmérjük még több is volt benne mint kellett volna. Ha több akkor nem a széle kopik le. Elmondom h a vibrálás120 nál és a traktoros zaj, a kormány egy irányba elhúz és a kopogás is még fennáll csak a különsbég az h a most kivételesen a gumi bélső fele darálódott le teljesen nem a külső fele mégjobban mindössze felkerekítve 4 hét alatt és 800 km-t mettéve. És a világért is ragaszkodik a 10 ezer megtett km-hez amitől a gumi úgy néz ki ahogy. Ami már elnézést is érte,de nevetséges mert nem vagyok kamionsofőr h 4 hét alatt tegyek meg 10 ezer km-t. 

Tehát.... 

Van egy autóm ahol a gond gyakrabban és ríövidebb időszakonként visszatérő kormány vibráció,kormány elhúz egy irányba,kopogás 1,5 éve most már gumikopás,csilingelő jellegű traktoros zaj a motortérből. A kopogás vagy klottyogás 2000-es fordulatszám alatt jelentkezik egyaránt gurulás és fékezés közben is. Gázadásra megszűnik. Sok sikert a kitaláláshoz. Én már feadtam a gond folytonos orvosolását nem kis anyagi ráfordítással és még mindig megvan minden gond. Akinek ötlete van szívesen hallgatom. Köszönöm előre is a segítőkész hozzászólásokat. Mert ez már érdekel h milyen gond lehet ez amit se egy szakszervíz sem pedig másik autószerelő nem talál. További szép napot! 

alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 452
Detonator:

az en be'jemwe'm nem hidrotokes! en csak a kivenhedt bontoszokeveny BMW-ket szeretem. van "bevasarloautom" is :-)

a

Előzmény: Detonátor (451)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 451
De neked "béjemvéd" van, és abban csak van ilyen. ;)
Előzmény: alpinaB6 (448)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 450
A hálám örökké üldözni fog, hogy így felhomályosítasz. ;)
Előzmény: alpinaB6 (448)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 449
ja de a Citreny Xantia is hidrotokes! abban most van 160e es nem szol meg.
Előzmény: alpinaB6 (448)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 448
nincs tapasztalatom, en csak tanultam roluk. es most megkerestem a jegyzetet neked :-)
egy dizel opel kadettemben 270e Km-nel kezdtek szolni. mas hidrotokes autom meg nem volt :)

de megkerestem neked a kepet is, igy erthetobb:

a

Előzmény: Detonátor (447)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 447
Köszi! És mennyit bírnak ezek a hidrtőkék km-ben? Úgy sacc/kb.
Előzmény: alpinaB6 (446)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 446
Sziasztok!

reg irtam ide...

akkor lassuk a hidtotoket:
A hezag beallitasara kulonbozo muszaki megoldásokat alkalmaznak: pl. allito csavarok, hezagolok, excenterek melyek idonkenti utanallitast igenyelnek. Ezek helyett lehet hidrotoket is hasznalni ami allandoan biztosítja a hezagmentesseget es a fellepo kopasokat is kompenzálja. Ilyen elem a hidraulikus szeleptoke. Jaro motornal az olajcsatornan keresztul olaj kerul a dugattyu belsejebe. Amikor az megtelt a golyo kinyit, az olaj lefolyik a dugattyu alatti terbe, a rugo pedig felnyomja a dugattyut. Ezzel kikuszoboli a szelephezagot. Amikor a vezerlo butyok a szeleptoket megemeli, arra a szeleprugo a himban keresztul nyomoerot fejt ki. Ez az ero a dugattyut lefele nyomja, amitol a golyo a nyilast zarja. Igy a vezermutengely és a szelepemelo-toke kozott merev kapcsolat jon letre.

Előzmény: Detonátor (445)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 445
A hidrotőkékről mesélne nekem valaki? Todom, hogy a szelephézagot is állítják, de ettől egy kicsit több infora lenne szükségem. :)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.06 0 0 444
Én ezt tudom, mert például a légellenállás is négyzetesen változik a sebesség függvényében...

Én csak annyit mondok, hogy mondjuk 5-ben 70 fölött minél gyorsabban mész, annál többet fog fogyasztani a kocsi 100km-enként.

Előzmény: Acura (443)
Acura Creative Commons License 2002.12.05 0 0 443
nem lineáris a fogyasztási görbe, mert a terhelési és a nyomatékgörbe sem az, tehát egy állandó sebességgel haladó autónál sem lehet azt mondani, hogy ugyanabban a sebességfokozatban fele akkora fordulatnál fele akkora a fogyasztás
Előzmény: Szkátó (442)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.05 0 0 442
Csak 100km/h-nál annyi benyát kell a motornak adni, hogy 35LE-t produkáljon, 50-nél meg annyit hogy 10-et...
Előzmény: Acura (441)
Acura Creative Commons License 2002.12.05 0 0 441
tegyük fel, hogy egy autó 5-ben állandó 100-al halad 3000-s fordulattal, ami éppen a nyomatékmaximum
egy másik ugyanolyan autó 5-ben állandó 50-el 1500-s fordulattal, ahol valszeg jóval kisebb a nyomaték
az első autó ugyanannyi idő alatt kétszer akkora utat fog megtenni
mivel a motor hatásfoka a nyomatékmaximumon a legjobb, ezért a 100-al haladó autó 1 km-re vetített fajlagos fogyasztása kisebb lesz, mint az 50-el haladóé
Előzmény: Szkátó (440)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.05 0 0 440
Hali

Én hangsúlyoztam, hogy sík úton, szélcsendben, ÁLLANDÓ sebességgel.
Egy 1,2 Puntóba is van annyi kraft, hogy az 50-nél jelentkező ellenállásokat/veszteségeket könnyedén, minimális "gázzal" leküzdje. (Csak annyi gázt kell nyomni, hogy a sebességet tartsa). Szerintem fix 50-nél kevesebbet kajál mint 80-nál 5-ben.
Ha gyórsítani is akarsz akkor már más a tészta. Ilyenkor csak a benzint nyelné 50-nél...
Ha van pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsiban, az egyértelműen mutatja.
Ha emelkedőn megy felfelé alacsony fordulaton akkor is. Szóval ezalatt értem a normális fordulatszámot.

Előzmény: fastcar (435)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 439
igen, úgy értettem, hogy ha csak egy motort önmagában járatunk "üresen", akkor a legkisebb fordulaton, azaz alapjáraton fog a legkevesebb üzemanyagot elhasználni, kevesebbet, mint amikor terheléssel járatjuk a nyomatékcsúcs fordulattal
persze gyakorlati szempontból a terheléses, autó mozgatásos állapotot érdemes vizsgálni


Előzmény: fastcar (438)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 438
De ha ráálsz az autóval a fékpadra, és hajtod az ott lévö görgöket, akkor már nem igaz a dolog, mert akkor az a helyzet áll elö, amit én írtam. Persze ha csak a motort rakod fel egy próbapadra, akkor a Tiéd az igaz.
Ezt egyébként arra mondtam, hogyha nem kell leküzdeni a légellenállást, hanem megy a rendszer a maga módján, de csak a hajtáslánc veszteségei jelentkeznek, akkor azt fogja tapasztalni a felhasználó, hogy "beleteker" az autóba 100 km-t a legmagasabb fokozatban max. nyomatéki fordulatszámon, akkor így fogy el a legkevesebb benzin. minden más esetben több fog elmenni belöle, még akkor is, ha az alapjáraton megvárod, amíg beleforog a 100 km.
Előzmény: Acura (437)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 437
"Tehát ha egy fékpadon mérnéd meg a fogyasztást, akkor a valóságban is az jönne ki, hogy az autód akkor teszi meg a legkevesebb üzemanyag felhasználásával a 100 km-t, ha a legmagasabb fokozatban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon forgatod a motort, egyenletesen."

szvsz ha a fékpadon TERHELÉS NÉLKÜL járatunk egy motort, akkor alapjáraton fogyaszt a legkevesebbet
mert adott idő alatt kevesebb munkaütem megy végbe, tehát kevesebb üzemanyag ég el
persze a motor belső surlódása is terhelés, de szvsz elhanyagolható egy haladó autó terheléséhez képest

Előzmény: fastcar (432)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 436
Na pont erről beszéltem...
Előzmény: fastcar (435)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 435
Ez nem teljesen így van, mert van egy idö és egy út tényezö is, és ha nagyon lassan haladsz, akkor több felesleges benzint is elhasználsz.
Példa: az 1.2 16V Punto 50-nél 5-ben jóval többet fogyaszt, mint 80-nál. Itt ugyanis az alacsony sebességnél alig elég a teljesítmény az autó mozgatásához, szinte erölködik, hogy haladjon.
Előzmény: Szkátó (412)
D16Z5 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 434
Szerinted az általam írtakkal hol áll ez ellentétben?
A világért sem akartam ellenkezni Veled, csupán arra akartam célozni, hogy ez az egyhatos nem kajál be 8,5-et 100-on, hiszen pont Te írtad, hogy a városi fogyasztás magasabb, tehát az én autópályásom (hogy kijöjjön az átlag) 8 alatt kell legyen. Tényleg 6,5-es nem autópályás fogyasztást elhinnél nekem? ;)
"Aki" "ott" vitatta az egy majd 30%-kal kisebb teljesítményű majd 30%-kal kisebb saját tömegű autóból vitatta, de ez szvsz nem tartozik ide.
Előzmény: fastcar (430)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 433
1. ez igaz, én is csak mint adalékot említettem meg, az autó fizikai méreteinek elképzelhetösége okán. Valóban nem sokat változtat a tömeg.

2. Mondtam én mást? :))

3. Én a gykorlati tapasztalatokat írtam le a fogyi kapcsán, és a Te BMW-s motorjaid meg valóban csak a váltó áttételezésével viszi el a fogyit másfelé. De ezt írtam én is a 2-literes és 2,5-es motor esetében a GTV-nél, hogy ott tempós haladáskor azonos a fogyi. Ugyanígy, ha nem a tötyörgö részt figyeled, hanem ahol haladsz, ott a rövidlöketü az én megfigyeléseim alapján kicsit kevesebbet eszik. Ha pl. a 2,5 GTV-ben kicserélem a dugókat és a hüvelyeket a 3-literesére, de hagyom a fötengelyt, a hajtókarokat, magyarul csak furatot növelek, löketet nem, az is kevesebbet fogyaszt, mint a 3-literes, miközben jobban pörgethetö, és nagyobb teljesítményt (vagy azonosat ad le)

Előzmény: Szkátó (410)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 432
Igazából a relatív fogyasztása a legkedvezöbb ezen a fordulaton, tehát itt hasznosítja a legjobban a betáplált üzemanyagot. Ezt jelenti a hatásfok. A lehetö legkevesebb hajtóanyaggal a legtöbb munka végzése.

Ugye itt szét kell választani azt, hogy az adott autó halad, miáltal is a légellenállás a legnagyobb ellensége a sebesség növekedtével. Jelesül négyzetesen befolyásolja a leküzdéséhez szükséges teljesítmény-igényt.

Tehát ha egy fékpadon mérnéd meg a fogyasztást, akkor a valóságban is az jönne ki, hogy az autód akkor teszi meg a legkevesebb üzemanyag felhasználásával a 100 km-t, ha a legmagasabb fokozatban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon forgatod a motort, egyenletesen.

Előzmény: Kulimász (405)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 431
"Ha a motor ideális/normál fordulaton dolgozik..."

Ez pont nem volt feltétel! Akkor úgy kérdezem, melyik az az ideális fordulatszám, ami ALATT már többet fogyaszt az autó (ha van ilyen)?

Előzmény: Szkátó (429)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 430
Szerinted az általam írtakkal hol áll ez ellentétben?

Ha 8 litert alig haladta meg a fogyasztásod, vegyük ezt az egyszerüség kedvéért 8 liternek, akkor az következik, hogy nagyjából a 140-150-es autópályatempó, és a Budapesti városi fogyasztásod is ide esik, amit senki nem vitatott. (Tudod, ott az volt a kitétel, hogy egyesek akárhogy is hajtják, nem megy 8 fölé városban a fogyasztás, ez azért elég más dolog)
Ráadásul én nem írtam, hogy minden 1,6-os 8,5 litert fogyaszt 140 körül, hanem feltételeztem egy ilyen helyzetet (ami kb. reális, még a Te esetedben is nagyjából áll).

Előzmény: D16Z5 (403)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.04 0 0 429
"hogy van egy olyan sebesség, ami alatt TÖBBET fogyaszt az autó (távolságra levetítve), mint afölött."

Ez áttétel kérdése. Az áttétel meg teljesítmény+karakterisztika kérdése. Ha a motor ideális/normál fordulaton dolgozik és az áttétel fix, akkor ilyen nincs.
Gondold végig...

Na hazamentem!

Előzmény: Kulimász (428)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 428
Én úgy értelmeztem tcaoe-t, hogy egy bizonyos szint alá nem érdemes csökkenteni a sebességet, mert arányaiban nézve jobban fog csökkenni a megtett út nagysága, mint amennyit nyerünk a fogyasztás csökkenésével. Nem tudom jobban megfogalmazni, bocs.
Szvsz a lényeg az, hogy ha a sebességünk közelít a nullához (persze ez már csak gondolatkísérlet) de még nem teljesen nulla, akkor nyilván az időegységre vetített fogyasztás alacsonyabb lesz, viszont a megtett távolságra vetített már nagyobb, tehát számomra az lenne a logikus, hogy van egy olyan sebesség, ami alatt TÖBBET fogyaszt az autó (távolságra levetítve), mint afölött.
Előzmény: Szkátó (426)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 427
illetve nem...:)
vagyis egyetértek :)
a három faktor szorzata adja meg a fogyasztási tényezőt
Előzmény: Acura (425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!