Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 12 órája 0 0 11260

A dióda nem lesz jó, az ugyanabban az irányban engedne át. Illetve, ha közvetlenül a távolsági szálára kötöd, akkor lesz 0.7V feszültségesés, ami a fényerőben sokat számíthat. Mérni kellene, hogy mekkora feszültség jut vissza az izzó lábára és annak függvényében lehetne okoskodni. Talán megfelelő értékű zénerrel működhetne. De ezt majd itten hozzá értőbbek megmondják. :)

Előzmény: joevagyok68 (11257)
joevagyok68 Creative Commons License 12 órája 0 0 11259

És ha a dióda lenne/lesz a megoldás, akkor :

- jó helyn vagyunk a hobby elektronikában.

- jön a többi kérdés  :-)

 

Hova is kéne bekötni ?

- a H7 távolsági + és a H4 izzó távolsági + "pontok" közé ?

- milyen is kéne legyen ?

55 wattos az izzó , 12 V a feszültség....  I=P/U ...az akkor 4,58 A

Egy ilyen akkor jó is lenne ?

https://www.conrad.hu/hu/p/diotec-si-egyeniranyito-dioda-p2000m-p600-1000-v-20-a-556774.html

Előzmény: joevagyok68 (11257)
joevagyok68 Creative Commons License 13 órája 0 0 11258

"Gyakorlatilag mindegy melyik a H7-nél használt test kábelt köti a H4 közösére, akár mindkettőt is rákötheti, azok azonos potenciálon lévő kábelek."

 

Amit ki is próbáltam.. :-)   

 

"Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal."

 

 

Előzmény: 409 (11255)
joevagyok68 Creative Commons License 13 órája 0 0 11257

igen lekapcsolódik.

"visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre."

valami ilyesmire gondoltam én is.

Ezért is kérdeztem a diódás dolgot...

Előzmény: 409 (11256)
409 Creative Commons License 13 órája 0 0 11256

 

 Azért világít a visszajelző, mert a tompított működése közben a távolsági izzószálán keresztül visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre.

 

 

(a távolsági felkapcsolásakor lekapcsolódik a tompított??)

 

 

Előzmény: joevagyok68 (11253)
409 Creative Commons License 13 órája 0 0 11255

"De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni."

 

Pont a japánoknál nagy divat, hogy a H4 közös lábára kötik a +12V-ot és a két másikra a testet kapcsolgatják.

 

Jelen esetben, legalábbis a rajz szerint ez nem áll fenn, itt a hagyományos módon van bekötve, a közös láb a test.

 

Gyakorlatilag mindegy melyik a H7-nél használt test kábelt köti a H4 közösére, akár mindkettőt is rákötheti, azok azonos potenciálon lévő kábelek.

 

Előzmény: rferi (11251)
rferi Creative Commons License 14 órája 0 0 11254

A képen, amit linkeltem, látszik, hogy a két izzó egy-egy lába közösítve van a "Water proof joint B" blokkban. Azt a két drótot kéne meghatároznod az izzóknál, és az egyik menjen a lámpa közös lábára, a másik pedig lóghat szabadon.

 

 

Előzmény: joevagyok68 (11253)
joevagyok68 Creative Commons License 14 órája 0 0 11253

Szerintem úgy van kötve..

Az eredeti H7 - ( minusz ) az test.... 

szerintem

Előzmény: rferi (11251)
rferi Creative Commons License 14 órája 0 0 11252

Ez a kapcsolási rajz jó a te gépedhez?

https://www.flickr.com/photos/21297752@N03/5188442390

Előzmény: joevagyok68 (11248)
rferi Creative Commons License 14 órája 0 0 11251

A H4-es izzó közös lábát a testelésre kéne rakni, míg a két külön izzószál másik kivezetéseit a nekik megfelelő kapcsolóktól jövőkre (tompított/távolsági).

Nem tudom milyen testelésű a motor, így a plusz-mínusz jelzések nekem nem  mondanak semmit. De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni.

 

Ha jól értem a problémát.

Előzmény: joevagyok68 (11248)
joevagyok68 Creative Commons License 15 órája 0 1 11250

:-)

 

Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.

Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..

Előzmény: _nyunyuka (11249)
_nyunyuka Creative Commons License 15 órája 0 0 11249

A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.

 

A H7 távolsági mínusz összekötve a H7 tompított mínusszal mit tesz? Mondjuk nagy kötögetés előtt mérnék egyet 

Előzmény: joevagyok68 (11248)
joevagyok68 Creative Commons License 15 órája 0 0 11248

Elnézést...megírtam szépen tagolva, erre összecsúszott a pitsába az egész...

Na még1x...hátha most.

 

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..

Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...

 

A probléma

Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben,  fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.

Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )

A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :

A H7 tompított + ( plusz )  -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra

A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -ra

A H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -ra

A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.

Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .

Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .

Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.

Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..

+ INFÓ(k)....

A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.

Nem tudom ez bezavarhat-e ?

Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, úgy jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.

MI lehet a baj ?

Hogyan kéne bekötni ?

Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?

Vagy ?

Vagy fogadjam el így, oszt kész ?  :-)

Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)

üdv 

dj

Előzmény: joevagyok68 (11247)
joevagyok68 Creative Commons License 16 órája 0 0 11247

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..

Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...

 

A probléma

Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben,  fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.

Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )

A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :

A H7 tompított + ( plusz )  -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra

A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -raA H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -raA H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..+ INFÓ(k).... A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.Nem tudom ez bezavarhat-e ?Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.MI lehet a baj ?Hogyan kéne bekötni ?Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?Vagy ?Vagy fogadjam el így, oszt kész ?  :-)Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)üdv dj

Szélkálmán Creative Commons License 1 napja 0 0 11246

Igen néztem ezt is de ez is négytüskés.a gyári kapcsolója 15 e. Azt olvastam erről az oldalról hogy vagy még jön vagy nem. Érdekesnek találom hogy más fajta körfűrész kapcsoló négy tüskés amit be linkeltem fotót pl. De köszi a segítséget mindenkinek!

Előzmény: hg1dlvLuki (11243)
ruzsa janos Creative Commons License 1 napja 0 0 11245

Egyébként a TEMU-snál abból jössz rá, hogy csak kapcsoló, hogy a hatodik oldalon ott van egy sorkapocs fotó is.

Nos, ez egy mechanikusan reteszelődő kapcsoló, három fázishoz, semmi biztonsági funkció (legalábbis szerintem nincs)

 

Előzmény: ruzsa janos (11244)
ruzsa janos Creative Commons License 1 napja 0 0 11244

Amire figyelned kell, mert nyilván megnézed majd az Aliexpress-en is :) , az az, hogy lehet kapni 2 darab nyomógombot tartalmazó kapcsolót - amivel az automatikát vezérlik, illetve olyat, amit korábban is belinkeltek, amiben van egy öntartó mágneskapcsoló, vagyis ha bekapcsolt állapotban elmegy az áram, a gép meg kapcsol vissza.

Hát neked olyan kell. Tegnap vettem a villamossági boltban, elég nehéz volt rávenni őket, hogy ideadják, ami amúgy a polcon volt, amúgy 5500 forintért. A fotón van sima kapcsoló és mágneskapcsolós egyaránt...

Előzmény: Szélkálmán (11240)
hg1dlvLuki Creative Commons License 1 napja 0 0 11243

Ha jó látom DKLD DZ6-4 

5000Ft, nem egy autó ára...

 

https://vaszkoshop.hu/Betonkevero-kapcsolo-Limex

Előzmény: hg1dlvLuki (11242)
hg1dlvLuki Creative Commons License 1 napja 0 0 11242

Módosítok: Ez egy biztonsági reteszkapcsoló, 2 db záró, egy nyitó érintkezővel, tehát duplán nem jó helyette a 2 záró/nyitó érintkezős "sima" kapcsoló.

Előzmény: hg1dlvLuki (11241)
hg1dlvLuki Creative Commons License 1 napja 0 0 11241

Szia!

 

Egy szóval: NEM

A "hat tüskés" kapcsoló 2db váltókapcsolót tartalmaz, a "négytüskés" 2db nyitó/záró kapcsolót.

Olyat vegyél helyette, ami megfelel az eredeti funkciónak.

Előzmény: Szélkálmán (11240)
Szélkálmán Creative Commons License 1 napja 0 0 11240

Sziasztok.Ki tudnám váltani ezt a hat tüskés kapcsolót erre a négy  tüskésre az ár miatt szeretném. Köszi!

gg630504 Creative Commons License 3 napja 0 0 11239

Egy kiállítás bemutató filmjében

https://www.youtube.com/watch?v=f5ht2BbcZ_w

láttam meg ezt a filmkockát.

Valamikor az 1970-es 80-as években készülhetett, hangosítás.

Két, gyertyát imitáló parázsfény lámpát látok kitéve.

Mi volt a célja?

100 voltos rendszerben kivezérlésjelző?

Valaki használ(t) hasonlót?

 

mzoli02 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 11238

Köszönöm a tippet. Szép napot!

Előzmény: GTI100 (11237)
GTI100 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 11237

Itt nagyobb eséllyel kapsz választ: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9164880

Előzmény: mzoli02 (11236)
mzoli02 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 11236

Üdv. Mindenkinek!   A Whirpool mosógép rendszerint éjszaka kienged 1,5- 2 liter vizet. A szerelő sem találja hogy honnan. Kérlek ajánljatok valami egyszerű megoldást ami jelezné a víz megjelenését. Levettem az oldallapokat és remélem így sikerül kifigyelni honnan jön a víz. Szép napot!

ruzsa janos Creative Commons License 2024.04.29 0 0 11235

A kábelkötegnek, egyedileg a vezetékeknek semmi baja - de az ECU egyik lába belül elolvadt, meg ugye egy félvezető. 

Előzmény: vezeték (11234)
vezeték Creative Commons License 2024.04.28 0 0 11234

Lakatosmunkák alatt vagy fotítva bikáznak,vagy a köteg szokott sérülni,összeolvadni. 

Lehet,már a gyújtás ráadásakor rotyogott.

Nem ismerem az adott típust,körülményt,csak tapasztalat.

 

 

Előzmény: ruzsa janos (11218)
laca151 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 11233

Én nem is mondtam olyat, hogy ez itt fennáll, de a szakirodalomban több helyen találkozni olyannal, hogy ne tegyük mindkét kábelt az akkura, csak a pluszt.

Gondolom ott is leginkább olyan megfontolások miatt van leírva, mint a híres példa, hogy ne akarj macskát a mikróban szárítani

Előzmény: _nyunyuka (11227)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.20 -4 0 11232

Ennek is ez volt az egyik fő nyűgje, hátsó váznyúlványt minden műszaki előtt javítani kellett. Ha egyszer elkezd rohadni, nem lehet megállítani. 540e km után nem ez lett a veszte, hanem rommá törték. (Többek bánatára engem nem, sértetlenül kiszálltam...)

 

Nem volt benne se ECU, se CAN-bus, csak olajat kellett benne cserélni meg az üzemszerűen kopó/elhasználódó alkatrészeket cserélni. Egyedül a téli indítás trükkjét kellett ismerni, nagy hidegben. 

Előzmény: somytomy (11231)
somytomy Creative Commons License 2024.04.19 0 0 11231

Ne is mond, az enyém is menne még szerintem sokáig, ha nem rohadna ki alóla a kaszni, pedig apám elmondása szerint nem éppen gyári technológiával rakták egyszer össze a kilencvenes években.

Előzmény: _nyunyuka (11230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!