A dióda nem lesz jó, az ugyanabban az irányban engedne át. Illetve, ha közvetlenül a távolsági szálára kötöd, akkor lesz 0.7V feszültségesés, ami a fényerőben sokat számíthat. Mérni kellene, hogy mekkora feszültség jut vissza az izzó lábára és annak függvényében lehetne okoskodni. Talán megfelelő értékű zénerrel működhetne. De ezt majd itten hozzá értőbbek megmondják. :)
Azért világít a visszajelző, mert a tompított működése közben a távolsági izzószálán keresztül visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre.
(a távolsági felkapcsolásakor lekapcsolódik a tompított??)
A képen, amit linkeltem, látszik, hogy a két izzó egy-egy lába közösítve van a "Water proof joint B" blokkban. Azt a két drótot kéne meghatároznod az izzóknál, és az egyik menjen a lámpa közös lábára, a másik pedig lóghat szabadon.
A H4-es izzó közös lábát a testelésre kéne rakni, míg a két külön izzószál másik kivezetéseit a nekik megfelelő kapcsolóktól jövőkre (tompított/távolsági).
Nem tudom milyen testelésű a motor, így a plusz-mínusz jelzések nekem nem mondanak semmit. De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni.
Elnézést...megírtam szépen tagolva, erre összecsúszott a pitsába az egész...
Na még1x...hátha most.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..
Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...
A probléma
Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben, fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.
Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )
A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :
A H7 tompított + ( plusz ) -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra
A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -ra
A H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -ra
A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.
Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .
Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .
Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.
Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..
+ INFÓ(k)....
A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.
Nem tudom ez bezavarhat-e ?
Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, úgy jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.
MI lehet a baj ?
Hogyan kéne bekötni ?
Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?
Vagy ?
Vagy fogadjam el így, oszt kész ? :-)
Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)
Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..
Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...
A probléma
Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben, fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.
Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )
A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :
A H7 tompított + ( plusz ) -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra
A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -raA H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -raA H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..+ INFÓ(k).... A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.Nem tudom ez bezavarhat-e ?Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.MI lehet a baj ?Hogyan kéne bekötni ?Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?Vagy ?Vagy fogadjam el így, oszt kész ? :-)Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)üdv dj
Igen néztem ezt is de ez is négytüskés.a gyári kapcsolója 15 e. Azt olvastam erről az oldalról hogy vagy még jön vagy nem. Érdekesnek találom hogy más fajta körfűrész kapcsoló négy tüskés amit be linkeltem fotót pl. De köszi a segítséget mindenkinek!
Amire figyelned kell, mert nyilván megnézed majd az Aliexpress-en is :) , az az, hogy lehet kapni 2 darab nyomógombot tartalmazó kapcsolót - amivel az automatikát vezérlik, illetve olyat, amit korábban is belinkeltek, amiben van egy öntartó mágneskapcsoló, vagyis ha bekapcsolt állapotban elmegy az áram, a gép meg kapcsol vissza.
Hát neked olyan kell. Tegnap vettem a villamossági boltban, elég nehéz volt rávenni őket, hogy ideadják, ami amúgy a polcon volt, amúgy 5500 forintért. A fotón van sima kapcsoló és mágneskapcsolós egyaránt...
Módosítok: Ez egy biztonsági reteszkapcsoló, 2 db záró, egy nyitó érintkezővel, tehát duplán nem jó helyette a 2 záró/nyitó érintkezős "sima" kapcsoló.
Üdv. Mindenkinek! A Whirpool mosógép rendszerint éjszaka kienged 1,5- 2 liter vizet. A szerelő sem találja hogy honnan. Kérlek ajánljatok valami egyszerű megoldást ami jelezné a víz megjelenését. Levettem az oldallapokat és remélem így sikerül kifigyelni honnan jön a víz. Szép napot!
Én nem is mondtam olyat, hogy ez itt fennáll, de a szakirodalomban több helyen találkozni olyannal, hogy ne tegyük mindkét kábelt az akkura, csak a pluszt.
Gondolom ott is leginkább olyan megfontolások miatt van leírva, mint a híres példa, hogy ne akarj macskát a mikróban szárítani
Ennek is ez volt az egyik fő nyűgje, hátsó váznyúlványt minden műszaki előtt javítani kellett. Ha egyszer elkezd rohadni, nem lehet megállítani. 540e km után nem ez lett a veszte, hanem rommá törték. (Többek bánatára engem nem, sértetlenül kiszálltam...)
Nem volt benne se ECU, se CAN-bus, csak olajat kellett benne cserélni meg az üzemszerűen kopó/elhasználódó alkatrészeket cserélni. Egyedül a téli indítás trükkjét kellett ismerni, nagy hidegben.
Ne is mond, az enyém is menne még szerintem sokáig, ha nem rohadna ki alóla a kaszni, pedig apám elmondása szerint nem éppen gyári technológiával rakták egyszer össze a kilencvenes években.