A gépjárműelektronika nem jó példa, mert ott "véletlen vagy szántszándékkal", tapasztalható az ellenkezője is, persze ettől még imádni valóak a Bmw -k, ha belelocsolnak sok lovét a felhasználók.
A ki- és bekapcsolások során, vagy a tápellátás más hibájából keletkező bizonytalanságok, zavarok, tüskék hatása a tárolt tartalomra, hogy megváltoztathatják azt. Nem a "statikus" mmegbízhatóságáról, hogy mennyi ideig tárolható valami egy EEPROM-ban, vagy hányszor megy tönkre.
Értelmetlen dolog lenne egy Eepromot összehasonlítani más digitális, vagy analóg áramkörrel.
Miért lenne "kevésbé" stabil mint más memória (értsd:amiben R/W folyamat történik?) áramkör?
Ez az Eeprom dolog csak ki lett ragadva egy frekvenciaváltóval kapcsolatos kérdésből, és el lett vele terelve a téma.
Elég ha megnézed a neves gyártók Eepromjait (Microchip, Atmel, stb-adatbusz típusától függetlenül) és belenézel az adatlapokba, látható hogy milyen adatmegőrzési időt, R/W ciklusokat garantálnak.
Jópár frekiváltó átfutott már a kezem alatt, egynél sem találkoztam Eeprom hibával.
Gépjárműelektronikában egyszer futottam bele egy bitflipes 93C56-ba, szóval nem azok a hullós típusok.
Mást mutat az elmélet, meg a gyakorlat., ha lehet így fogalmazni...
Amik igazán potyognak, azok a folyamatosan igénybevett EMMC-k, meg flash-ek a szórakoztató elektronikai termékekben....de ez nem tartozik ide, csak megemlítettem.
Pontosan. Avval szokott sok baj lenni, amikor a cájg kikapcsolásakor írja bele a pillanatnyi beállításokat mentésre. Ha nem szabályosan kapcsolják le, sok "prellegéssel", előfordul hibás visszaírás. Tipikusan elem/akku üzemnél a lemerüléskor újra-újra indulgató cucc.
Mivel statikus állapot tárol, azt külső durva zavaró tér megbolondíthatja. Viszont olcsó, I2C buszon könnyű használni.
Jól tudom, hogy egy eeprom kevésbé stabil, mint más digitális áramkörök, vagy egy műveleti erősítő? Nem közvetlen villamos impulzusok, vagy akár az idő vas foga tekintetében.
Az özvegy több embertől is kért segítséget és talált valakit aki mindent átvesz és állítólag használ is majd. Nem lepődnék meg ha pár cucc mégis felbukkanna eladásra itt-ott.
Ilyen most is van, túlnyomásos kiszellőztetés, túlnyomásos semleges gázzal feltöltés. Festőműhelyből szereltem le ilyen lámpatesteket, egy hazai bányamúzeum bemutató vágatában megtekinthetőek.
Sajnos az eeprom se tuti megoldás. Magas a meghibásodási átlag. Persze jobb mint egy elem vagy aksi, de igazán megbízhatóságot kívánó helyeken eeprom+lítium elem. 10 évenként kötelező cserével.
pl. repgép kompóterek. Régen divat volt az epromba épített mini izotópos battery is.
Nézz körül a cncfórum-on, néha árulnak hibás darabokat is.
A hibakód utalhat belső táp, vagy IGBT/Fet modul hibára is, de ezt pontosan csak mérések
után lehet eldönteni.
Ellenőrizd a belső buszfeszültséget, és a digitális elektronika segédtápjait.
Nagyon jók a Yaskawa-k, de sajnos ezek sem tartanak örökké.
Első körben próbáld meg azért resetelni, hátha bent maradt valami olyan beállítás,(vagy hiányol valamilyen külső jelet) ami miatt nem engedi indítani magát a frekiváltó.(Pl:PLC-ről volt vezérelve.)
Uraim, hozzájutottam egy ilyenhez, nagyon szép állapotú (belül is) csak éppen agyhalott, bekapcsolás után néhány másodpercig kiírja, hogy F0 00, vagyis a kimenő frekit, aztán elsötétedik. Ha széthúzom a vezérlőpanel csatiját, akkor már ad egy hibakódot, és marad a kijelzés, de nem reagál
Van esetleg valakinek ilyenje, egy próba erejéig? Hátla két halott ból lesz egy jó....