2020-ban itt járt Dr. Seki Akyo, a Shinkansen egyik tervezője. Elmondta, hogy már az édesapja is vasútmérnök volt és lelkére kötötte, hogy jöjjön el egyszer Magyarországra és nézze meg Kandó Kálmán mozdonyát, mert energetikai szempontból az alapozta meg a modern nagyvasúti villamos vontatást.
Én kísértem végig a parkon meg összekaptam neki egy ~50 slide-ból álló kis bemutatót (volt rá két kemény napom). A V40 már akkor is szégyenletes állapotban volt, de még végig lehetett menni a gépházon. Másnap elvittem a Tavaszmező utcába, ott a Kandó technikum udvarán van egy szépen kipreparált fázisváltó egy üveg kalickában, azon (bár egy-két apróság hiányzott róla) el lehetett magyarázni mindent. Utána még kért mindenféle anyagot és egy volt évfolyamtársam, szintén villanyász és 1973 óta Kyotoban él, sok mindent lefordított neki.
Az a szomorú érzésem van, hogy Japánban már többet tudnak a Kandó-elvről (és alkalmazzák is), mint itthon, Kandó Kálmán hazájában...
14-én kinn voltam a Vasúttörténeti Parkban, a teljesítménytényező körüli elmélkedéshez akartam néhány fotót csinálni. Nem sikerült...
Ezt láttam:
Szerettem volna lefényképezni a Watt-relét és a vezetőfülkében a gerjesztés alapérték beállító kereket, de mindkettő reménytelenül koszos volt és a műszerasztal szétesett a kezemben, amikor fel akartam nyitni. Ennyit a magyar múzeumi megőrzésről...
Endre, nem azt mondtam, hogy csak az tud tanítani, akinek papírja van róla (de biztosan nem véletlenül létezik tanárképzés), azt mondtam, hogy az emberek jelentős része nem tudja átadni a tudását (én sem tudnám - pocsék rossz tanár lennék).
Mert hallom, Endre.
Emberek között élek, és egyfajta szakmai ártalomként fél füllel odafigyelek rájuk, amikor köztük vagyok.
És el vagyok képedve, miket mondanak emberek a gyerekeiknek, amikor kérdezősködnek.
Néha nehéz visszanyelni, hogy ne mondjam meg a jó választ, vagy ne kérjem meg a felnőttet, hogy ne tanítsa már butaságokra a gyerekét...
Ami a napirendet illeti, nem baj az hogy intézményi rendet is tanul a gyerek. (és újratanul a szülő)
A szoci.. szóval a neveltetés nagyban múlik rajtad is.
Ha betartatod a lányoddal, hogy itthon ő nem alkalmazhat lelki elnyomást, akkor legalább annyit megtanítasz neki hogy nem mindenhol ő szabja a kereteket.
De ha csak hírekből követed az eseményeket, akkor ne is panaszold őket.
Aztán mondd Krisztina.. mindent elhiszel, amit a hatalom mond neked?
..és azt, hogy csak az tud jól tanítani, akinek erről megvan mindenféle papírja?
És ha az eddígi papírokat egy tollvonással áthúzza a hatalom, és kijelenti hogy mostantól más papírok érvényesek, akkor elhiszed hogy minden gyökeresen megváltozott?
..jja, mégvalami.. honnan tudod te azt, hogy nagyon egyszerű, mondhatni alap dolgokat nem tudnak elmagyarázni a szülők a gyerekeiknek..?
Én (ha jól emlékszem) az erőszakos oltásnyomulás miatt mondtam azt hogy naneeee.. engem aztán be nem oltanak, hadd halhassak meg abban a "retteneteshalálosvilágjárvány" -ban.
Amit az igazságról mondasz, az nekem tiszteletreméltó hozzáállás - de én ennyire nem törekednék mindent pontosan tudni.
engem a fentiek mellett baromira zavar az iskola kötött, és megváltoztathatatlan napirendje, hogy korán reggel kezdődik
én késő este dolgozok, elve bagoly is vagyok, és ilyen ügyfelet szedtem össze, délelőtt pont semmi dolgom, nyugodtan alhatnék 9ig ha az elmebajos iskola és óvoda nem lenne
a szocializációról meg annyit, hogy a legnagyobb lányom most lett elsős, amióta iskolába jár durván szemtelen lett, csúnyán beszél, persze kiderült hogy már most hogyan cikizik meg bullingolják egymást
(gyanítom hogy ő inkább az elkövetője ezeknek, nem az elszenvedője)
eddig ezt nem csinálta, de mostanában ahelyett hogy 'volt' azt mondja hogy 'vót' és ez csak úgy kiszalad a száján
én is szoktam hülyéskedve így beszélni, de ez itt pont az iskolában ragadt rá valakitől