Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 12 órája 0 0 214868

Annak szerintem túlságosan is egyféle magasságban kényelmes.

  Gyümölcs van félmagasságban is, de ezen ott csak kényelmetlen létrafokok vannak - a "lakótér" szint viszont nemcsak padlónak, hanem pad-deszkának is helyet ad.

 

Gyümölcsszedő állványnak túl speciális lenne.

Előzmény: Atis57 (214867)
Atis57 Creative Commons License 13 órája 0 0 214867

Szia!

 Biztosan ,magasles?  nem vmi gyümölcs szedő állvány...

Előzmény: endrebá (214866)
endrebá Creative Commons License 13 órája 0 0 214866

Libériában nem tudom, Haitin hallottam..

 

 

A kerti ötletek jobban idevalók :

 

    Én biztos külön motorral hajtanám azt a vontatott kaszát.

    Ez az első hidraulika tényleg szuper egyszerű.

     A vontatható magasles nemrossz..  csak nekem nem hiányzik egy kicsit se.

 

:-)

Előzmény: Atis57 (214865)
Atis57 Creative Commons License 13 órája 0 0 214865

Szia!

 

 Igen az meg is látszik--Az elnyomás alatt; Nem volt éhezés, irástudatlanság,munkanélküliség.

 

A GDP meg 2X magasabb volt.

De a "négerek demokráciája" Libériában is utol érhető .....

 

Inkább maradjunk a kerti ötleteknél?

 

Előzmény: endrebá (214864)
endrebá Creative Commons License 20 órája 0 1 214864

Dél-Afrikában már nem a fehérek szabályai uralkodnak.

 

Az szerintem érdekesebb hogy a kubai bankrendszer összeomlott.

Előzmény: Aphelix (214863)
Aphelix Creative Commons License 21 órája 0 0 214863

Dél-Afrikában a járó motorú vonatról lopják le a borítást és az alkatrészeket.

https://twitter.com/wayotworld/status/1791047764677202212

endrebá Creative Commons License 1 napja 0 2 214862

Nem szemétkedsz, beismerem én, hogy fogalmam sincsen így a számok alapján hogy ez milyen ténykedést takar.

Az biztos hogy már van annyi gyakorlatom az ugrókötéllel, hogy utasításpontok citálása helyett inkább lelépek a gépről, szíjjelkapom a kábelt és lenézem a mandinkát.  Nincs azzal semmi baj hogy nekem kell a két gép között kialakítani a kapcsolást, és azzal se hogy nekem kell forgalomba helyezni a gépmenetet..

Egy tollvonás után ssimán kérek engedélyt és adok visszajelentést is, bezárom az ajtókat és elmenesztem magam élőszóval akár Kelenföldről is ha valahol egy zöldet látok a sok vörös között..  csak legyen odaírva az utasításmódosítás aljára hogy ki hozta ezt a döntést, és ki engedélyezte.

 

Hogy tudjam kit kell fölkeressek, miután letöltöttem a felelősségem alapján nekem járó büntetést. 

:-)

Előzmény: scsabi (214857)
endrebá Creative Commons License 1 napja 0 0 214861

Ez a beszéd..  ezt még én is felfogtam.  :-) 

  Ez szerint mondjuk a Leó és a Szili vonatfűtési feszültsége között valószínűleg kialakuló kiegyenlítő áram miatt kellett feltalálni a hatvanas-hetvenes években a fűtési reteszelő relét és reteszkulcsot?

 

hm.. nekem értelemszerűbbnek tűnt hogy valami anyagi kárral járó sorozat végén alakult ki rá az igény.

Előzmény: scsabi (214856)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214860

Szia!

 

Azt nem tudom mi indokolja , csak látok ilyet is.... Főleg a Hernád IC+ Saújhelyi Ic kapcsán.

 

Meg amit Endre Bá a 214853 ban leirt...

Előzmény: Mlle. Grenelle (214859)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2 napja 0 0 214859

Mennyire jellemző, és mi indokolja, hogy egy vonat mindkét végén legyen mozdony?

 

(A motorvonatok, mint zárt egységek, kivételek.)

Előzmény: Atis57 (214858)
Atis57 Creative Commons License 2 napja 0 0 214858

Szia!

 

 Pedig ilyen motorvonatokon gyakori  1 egység --2 egység--3 egység .

 

Tudom mozdonyos ,külön kocsis vonatra gondoltál....

Azokon is gyakori 

 

A tehervonatokon is lehet 1 Diesel+ 1 vill.mozdony.

Előzmény: Mlle. Grenelle (214854)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 214857

Endrebá' nem akarok szemétkedni, de a rettegő villanyfűtési lakatost az E1 5.1.12 szerinti ténykedés hivatott megnyugtatni.

Előzmény: endrebá (214853)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 1 214856

A párhuzamos trafókkal ott a gond, ha eltér (jelentősen) a karakterisztikájuk, akkor a terhelést nem egyenletesen fogják magukra venni; rosszabb esetekben kiegyenlítő áram indul meg a trafók között.

 

 

Előzmény: endrebá (214853)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214855

Tényleg nem ez az átlagos hétköznapi helyzet - de amikor mindkét gépen van vezér, akkor műszaki szempontból teljesen rendben van a helyzet.

Nekem az zavaróbb, hogy ma már lehet az enyém a felelősség a vonat végére fölvett hideg gépért is.

(tehát amikor az csak személyzet nélküli vontatmány)

Előzmény: Mlle. Grenelle (214854)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2 napja 0 0 214854

Az én szememnek nagyon fura, ha egy vonat mindkét végén van mozdony...

Előzmény: endrebá (214853)
endrebá Creative Commons License 2 napja 0 0 214853

Akkor biztosan van védelem emezen a hazai kerekes számítógépen is, csak reteszelő relé és annak kulcsa nincsen..  ez egyszerűen csak nem engedi a ráfűtést ha már fűtőfeszültséget észlel - éskész.

(nade ez a tény nem nyugtatja meg a "birkózógép" -től rettegő fűtési lakatost)

 

A 8225 -ös végére rákapcsolják a kanizsáról érkező gépet, aztán ott laffog Kaposvárig.  Odaérkezve szíjjelakasztják középen a szerelvényt, aztán a hátsó gép máris első gépnek minősül, azonnyomban ő lett a Kaposvárról lefelé induló 8226 -os vonógépe.

És néha ugyanígy lesz a 8551 -es hátsó gépéből a 8550 -es első gépe..  csak azon kifelé nincsen személyzet, nem birizgálja az ujját a fűtéskapcsoló.

 

 

..hm..  szóval a különböző típusok fűtési feszültségei között lehetnek halovány különbözőségek?

Előzmény: scsabi (214852)
scsabi Creative Commons License 3 napja 0 0 214852

Nem tudom, személyvonati mozdonyszolgálattal már nagyon rég nem foglalkoztam. Pontosan hogyan is néz ki ez a 8225-8226 forduló?

 

A kétoldali táplálással az lehet a gond, hogy a transzformátorok bajmentes párhuzamos kapcsolásának vannak feltételei. Mondjuk, ha azonos mozdonytípusról táplálják a két végét, akkor ez nem játszik. Amúgy a Traxx AC2 P160-nál nincs fűtési feszültségvédelem a feszültségre kapcsolás ellen? MS3-nál van.

Előzmény: endrebá (214848)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 1 214851

Hát, ezeknél a fránya tótoknál már a hálózati üzletszabályzatban sem lehet megbízni... :)

 

(ha jól megnézzük, akkor a 24/25 menetrendi időszaktól a Zsolna-Csáca oh. szakasz lesz 3 kV-ról 25 kV-ra átállítva. Egyébként a 3 kV= felsővezetékrendszert is úgy építik ki (pl. az említett Enyicke-Szepsi szakaszon), hogy már 25 kV-ra van kiszigetelve, hogy az átálláskor már a hardvert ne kelljen piszkálni.

Előzmény: Atis57 (214845)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214850

kieg :   ..a fázis-zárlat lehetőségén kívül, milyen bajt rejtegethet..

Előzmény: endrebá (214848)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214849

Szerintem azt akarta hangsúlyozni hogy fázis-zárlat nélkül se jó..

Előzmény: schlumberger (214840)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214848

  Szerintem régen is volt olyan hogy egy vonatból az útja valamelyik közbenső állomásán leválasztottak egy pár kocsit, és a vonat végére kapcsolt mozdony egyből elkezdhette húzni őket visszafelé.  Nem létezik hogy csak manapság találták volna fel, a 8225 - 8226 -os kanyarban például.

   És biztosra veszem hogy ha traxokkal csinálnák ezt a fordulót, akkor azokon ssimán le lehetne égetni a fűtési tekercset a főtrafókban - mert azokon nincsen reteszelő relé.

 

 

Illetve mondd kérlek : milyen bajt rejtegethet, ha két irányból táplálnák a fűtési fővezetéket?

Előzmény: scsabi (214839)
endrebá Creative Commons License 4 napja 0 0 214847

Lényeg hogy amíg az "Arckönyv" felé ment, nem égetett fel minden INDEX -es hidat maga mögött.  :-)

Előzmény: Negyvenes nő (214835)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 0 214846

Elméletben, ha Endrebá' példáját nézzük és közrefogják a fázishatárt.

 

Előzmény: schlumberger (214840)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 214845

Szia!

 Kassán a szigetelők már 25kV-sak...Azóta már csak az átalakitott Skoda mozdonyok járnak arra.

 

 

 

Előzmény: scsabi (214844)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 0 214844

Hát, én is csak hozott anyagból dolgozom.

Előzmény: Atis57 (214842)
szolo001 Creative Commons License 4 napja 0 0 214843

Így a reformátusok köszöntik egymást!Nincs velük bajom...

Előzmény: MTZ-FREDDY bá (214823)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 0 214842

Szia!

 Én ezt a térképet ismerem...A szines "Déli áramlat "25kV-s . Az idén már Kassán is 25kV van.

Meg a Kassai Vasműhöz  menő széles vágányon 3kV DC.

Előzmény: scsabi (214841)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 0 214841

SK-ban a Kassa-oderbergi vasút, meg az ahhoz keletről kapcsolódó villamosított vonalak 3 kV= villamosításúak. (No meg a Kassa-Hernádcsány és a Kassa-Szepsi (bár ez utóbbi a szlovák útvonalkönyv szerint csak Enyickéig van villamosítva, tehát lehet, hogy nem lettek készen még) szakaszok)

Előzmény: Atis57 (214838)
schlumberger Creative Commons License 4 napja 0 0 214840

ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. 

 

Egy drót alatt huzamosan lehetnének másik fázison is?

Előzmény: scsabi (214839)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 0 214839

Hát Endrebá' elgondolkodtam ezen, de nem nagyon érzem életszerűnek. Az általad leírt helyzet akkor fordulhat elő, ha a vonaton kapcsolt toló van, amit a fűtésbe is bekötöttek ÉS fűtenek ÉS közrefogják a fázishatárt. Nem tudom, hogy milyen gyakran fordul ez elő. Megjegyzem, két gépről fűteni egy vonatot (ha végig össze van rakva a fűtés) akkor sem jó ötlet, ha ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. Távvezérelt, csatolt mozdonynál meg a csatolt gép fűtési kontaktorát akkor sem tudnám bekapcsolni, ha akarnám (legalábbis a gyári kapcsolás szerint).

Előzmény: endrebá (214814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!