Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gugorahajni Creative Commons License 2024.05.22 0 2 64609

Škoda 706 R

FK 845

MTI-FOTO-767661

Előzmény: gugorahajni (64608)
gugorahajni Creative Commons License 2024.05.22 0 2 64608

Máma Škoda-napot tartok. 

Škoda 120 L ZU 70-07

gumidani Creative Commons License 2024.05.22 0 1 64607

Az igen, de a rendszámtáblákon kidomborodó címer (újra) kifesése egyéni akció volt.

Előzmény: pizo (64603)
negyesi_pal Creative Commons License 2024.05.22 0 3 64606

Fortepan/215790

YG 38-69: Csepel D705

BD 25-71: Opel

IK 87-90: Zsiguli

 

negyesi_pal Creative Commons License 2024.05.22 0 3 64605

Fortepan/284505

 

Itt azután van pár régi rendszám :)

A Fortepanon 1978 van megadva dátumnak, az előtérben látható Adler ajtaján a IV. Autó-Motor Veterán Rallye felirat szerepel, az 1983-ban volt Sopronban.

 

ZV 43-36 , ZY 79-40: Zsiguli 2101

ZS 82-69: Lada 2106

PB 04-06: Adler Trumpf Junior Wendler 1936 

IR 24-92: Trabant kombi

TD 99-87: Adler Trumpf Junior Sport.

 

pizo Creative Commons License 2024.05.22 0 0 64604

1956. 10. 29.

 

Zoli

Előzmény: pizo (64603)
pizo Creative Commons License 2024.05.22 0 0 64603

1956. 10. 2?. és 1957. 05. 22. között (ismét) a Kossuth címer volt hivatalos.

 

Zoli 

Előzmény: scsabi (64602)
scsabi Creative Commons License 2024.05.21 0 0 64602

JA-565 - még egy címeres tábla '57-ből.

Előzmény: gumidani (64579)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64601

JA-61-21 (FSO Warszawa 223)

Dorka 57 Creative Commons License 2024.05.21 0 1 64600

Történelmi okok vannak ezek mögött.

Volt egy GAZ M20 Pobeda nevű szerkezet amit a lengyelek licenszeltek és abból alakították ki a többi klónt.

Így nem meglepő, hogy oda-vissza lehetett cserélgetni az alkatrészeket. A GAZ 69 a terepjáró Pobeda klón. 

 

A Volga GAZ 24 futóműve is ilyen volt.

A magyar maszek alkatrészeket kellett kerülni, mert azok nagyon vacakok voltak.

 

Előzmény: apron64 (64599)
apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 64599

OFF

Tudom, a MACIVA-nál 10 évig javítottam (többek között) és jártam is Nysa-val és ZUK-al.

De ha már a kerekeket is szóba hoztad, annyiban javítanálak, hogy a Warszawa-nak 15"-os, a Nysa-nak és a ZUK-nak a kezdetektől 16"-os kerekei voltak.

A másik hsz-edben is igazad volt a karburátorokról. (Hivatalosan karburátor, köznyelven porlasztó. A dieselek befecskendező fúvókáját inkább szoktuk porlasztónak hívni.)

Még egy érdekesség a típusok átfedéséről: A GANZ ÁMGy-ben dolgoztam a 70'-es évek végén. Ott történt, hogy a Munkásőrség UAZ-469 motorjának vezérlésében tönkrement az egyik, a bakelit vezérmű fogaskerék. A gyárnak volt pár ZUK-ja is. Az egyik (egyébként is javításon levő) motorjából tettük át az UAZ-ba. Egy az egyben stimmelt bele.

ON

Előzmény: ötbites stihles ziles (64597)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.05.21 0 3 64598

Ha még belefér a témába?Felénk az egytorku Jikov porlasztókat a korai Zsukkokon  Warsava porlasztónak mondták,a későbbi,kéttorkú  változatot meg Polszki-porlasztósnak mondták..

Anno volt egy Gaz-69 kocsi,minek a gyári motorját átépitettük-hivatalosan-egy bontott Nisa mentő motorjára-és a forgalmiba az kerűlt,hogy átépitve Warsava motorral..

Előzmény: ötbites stihles ziles (64597)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64597

Meg kell nézni egy Nisa, Zsuk első futóművet-kormányművet-motort-váltót/3 sebességes kormányváltóst/,hátsó futóművet-kerekeket-ezek mind a néhai Warsókra alapozottak..mert az volt,abból dolgoztak..

Előzmény: apron64 (64594)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64596

CZ-53-36 (Ford Escort)

(Fortepan 282399)

apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 64595

Igen, Skoda 130 RS.

Ivánszki Árpád-Bakó István, 1985. Mecsek Rally.

 

Előzmény: FOMA (64593)
apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 64594

"Igaz, egyszerűek voltak mint a fa ék."

Klasszikus felépítés, elég sok rossz megoldással.

Nem volt jó megoldás a váltórudazat kialakítása (3 sebességes és kormányváltós volt).

Vizsgaképes féket elég nehéz volt összehozni rajta.

Jikov porlasztóval volt szerelve, cc. 13 litert ivott meg normál használat közben (igaz akkoriban a benzin sem került ennyibe).

A motorban a szelepemelő megoldás is lehetett volna jobb.

Globoid-csigás kormányművébe elég erősen bele kellett kapaszkodni, főleg lassú haladás esetén. Az úttartása sem volt az igazi.

A több részből álló kormányösszekötő rendszer, segédkormány alkalmazásával sem egy jól sikerült megoldás.

 

"A felfüggesztésük volt a gyenge pontjuk."

Az első futómű viszont határozottan bonyolult volt.

Alsó-felső trapézkaros megoldás (oldalanként), felül egy toronynak nevezett alkatrész kialakításával.

Minden forgásponton menetes perselyeket alkalmaztak. Működési elve pontosan mintha egy csavaron fordulna egy anya.

Az anyagminőségről annyit, hogy normál használatban általában vizsgától-vizsgáig bírta felújítás nélkül, hiába a gyakori zsírzás.

"faluvégi mindenhez értek Sanyi bácsik" sem tudták ezt okosban megoldani, csak cserével. Igaz, semmi különleges szerszám nem kellett a javításhoz.

 

 

Előzmény: trizs77 (64591)
FOMA Creative Commons License 2024.05.21 0 0 64593

Vagy 130RS?

Előzmény: Gordon Zsigmond (64590)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64592

AP-05-56 (Mercedes-Benz T1) & JC-39-45 (Zsiguli)

(Fortepan)

trizs77 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 64591

Ezeknek legalább a fele, az állami vagy közületi életük után magán tulajdonba került.

Meglepően sokáig a '80-as évek bő közepéig járták a vidék útjait.

 

Igaz, egyszerűek voltak mint a fa ék.

A felfüggesztésük volt a gyenge pontjuk.

De faluvégi mindenhez értek Sanyi bácsik, sok-sok okosba megoldjuk Béluskán módon ezt is orvosolták.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64589)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64590

KR-97-83 (Škoda 110R?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 2 64589

AE-61-71 (FSO Warszawa 223)

(Fortepan 282525)

apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 3 64588

CH-53-34  /Trabant/

 

apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 3 64587

827 22  /lassú jármű rendszám, Dutra/

 

apron64 Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 64586

Helyszín a Pillangó utcánál, az Örs vezér tere irányába nézve.

(A Budapest Főváros Levéltár alapján 1972-ben készült a kép.)

 

Előzmény: John Howard (64585)
John Howard Creative Commons License 2024.05.21 0 4 64585

Hú, de jó kép! 1970 nyarára gondolok.

 

1) A metró még háromkocsis, tehát mindenképpen 1972 december előtti;

2) A HÉV már nem jár, tehát 1970 április utáni - még mindkét vágánya látszik, de az úthoz közelebbi fölött már nincs vezeték;

3) A metró felőli útpálya leaszfaltozva, sávok felfestve, de még a forgalomnak nincs átadva - ezek szerint nem sokkal a metró átadása utáni;

4) Az árnyékok állása alapján késő délután (18 óra körüli; ma 19 lenne, de ekkor még nem volt nyári időszámítás), de még elég magasan áll a Nap.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64576)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.21 0 3 64584

IB-01-97 (Wartburg 312?)

(Fortepan 284099)

valya con dios Creative Commons License 2024.05.20 0 0 64583

Úúú. Szép gépek.

Előzmény: pizo (64582)
pizo Creative Commons License 2024.05.20 0 0 64582

Ez így nem teljesen igaz. Az ikerlámpa volt európai piacra is, de akkor az irányjelző a kis háromszögű volt a lámpaában. USA piacra meg az irányjelző egy nagy sárga, ködfényszóró-szerű volt.

 

Ez az európai: https://mbworld.org/forums/general-discussion-mercedes-benz-classics/859009-difference-between-euro-american-spec-w109-w108.html#&gid=1&pid=1 

Ez az USA: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQkX8lkcIdW2tuQRyD5p2fJZ8YC7y1y2D6qA&s

 

Zoli

Előzmény: valya con dios (64570)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 64581

Amint a 64539 hsz-ban is látható, pont nem a lámpa a megoldás kulcsa.

Előzmény: valya con dios (64570)
Desgrévres Creative Commons License 2024.05.20 0 2 64580

 

JA-11-98. Keleti pu. érkezési oldal (Kerepesi út eleje), kb. 1960. (Osztopányi Zsuzsa képe)

 

 

CH-24-34 (Opel Rekord 1961.) és JA-57-14 (Warszawa M20). Roosewelt tér, kb. 1965. (Osztopányi Zsuzsa képe)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!