Keresés

Részletes keresés

Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215107

Igen, ott van egy parti sétány a víz és a vasút között.

Előzmény: Qqberci (215101)
Szibillia3 Creative Commons License 5 napja 0 1 215106

Hú, az első kép gyönyörű. :)

A színek, a hangulata. Lementettem. :) 

Előzmény: endrebá (215091)
schlumberger Creative Commons License 5 napja 0 0 215105

Isten éltessen sokáig!

Előzmény: oldmumus_v.2 (215103)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 0 215104

Ismerős volt...

Előzmény: oldmumus_v.2 (215103)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 5 napja 0 1 215103

Fonyód után nyugat felé Bélatelep előtt. 19.33 mm eső esett eddig pár településsel nyugatabbra a fotó felvételének helyszínétől. Eljöttem Anyukámhoz XY. születésnapom alkalmából. Születtem július június 4.-én

Előzmény: Qqberci (215101)
scsabi Creative Commons License 5 napja 0 1 215102

WR360-asból tán' kettő maradt itt a háború után, amit a MÁV M322 (majd M30) sorozatként állományba vett. Ezekből merített ihletet a Ganz az egyiptomi tolatómozdony-pályázatra készült DHM1 mozdonyához. Persze oda a sima homlokhőtő nem volt elég, ezért kapott alagúthűtőt (ezért lett hosszabb a mozdony és került a vakforgattyú hátulra). szegény ember vízzel főz, mivel nem volt a Ganznak tisztességes nagydízele, így az MWM-féle 6×25/35-ös (600/perc) motor helyett lett bele XII Jv 17/24-es (1220/perc), ami az eredeti konstrukciót alaposan elbonyolította. Aztán ezt gyártotta a MÁV-nak M31-ként, iparra meg A23-ként. A feltámasztást szerintem leginkább a motorok nehezítenék meg, bár 12 VE 17/24-hez még tán tudna a Ganz-Motor alkatrészt szállítani. Egy Stage V remotorizáció ötletét meg szerintem mindenki eldobná, mint a tüzes vasat.

Előzmény: endrebá (215078)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 0 215101

Ez Fonyódnál van?...

Előzmény: endrebá (215095)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215100

Ömlik az eső.

Piros zászló.

🚩

Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215099

Ezt a vonatot vitted?

Jól néz ki...

Előzmény: endrebá (215095)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215098

Mindjárt ide is ideér, már sárga zászlókkal lengetnek...

Előzmény: endrebá (215091)
Airbag. Creative Commons License 5 napja 0 1 215097

Üdv...

Pénteken,egy gyógyfürdőben a kinti medence fedett részéről néztem a zuhogó esőt...

igaz ketten voltunk a medencében, de közel-távolsenki sem volt kiváncsi az eső megnyugtató hangjára..

Előzmény: endrebá (215096)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215096

Már nem annyira mint amikor a kép készült - de esik szépen.

 

Nem baj, én szeretem mikor esik, mert a víztől él minden.  (kivéve ami belefullad)

Előzmény: _nyunyuka (215094)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215095

Azért annál még többet számít a menetrendszerűség.

 

Bár most már minden más hüjeség is fontos annyira.

Tegnap például ezen a vonaton próbált kioktatni a kalauz hogy hogyan induljak ha ő jelzést ad, meg Keszthelyen jött a pincérkülönítmény, hogy hogyan induljak meg fékezzek.

Alig győztem udvarias maradni..

 

nnna.. ezen a vonaton :

 

   

Előzmény: Qqberci (215092)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -1 0 215094

Nézve a radarképet, kaptok rendesen!

Előzmény: endrebá (215091)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 1 215093

Péntek dél körül készültem elmenni, felvettem egy frissen mosott-vasalt világos tavaszi nadrágot, aztán amint kiléptem a teraszról, mintha egy vödör vízzel - vagy inkább kettő-hárommal - öntöttek volna végig... A nadrág ma ment vissza a tisztítóba...

Előzmény: endrebá (215091)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 1 215092

Előfogatolnák az IC-t...

Előzmény: endrebá (215088)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215091

Így esik most nálunk a zessső :

 

    

endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215090

Ha csak úgy nem..  :-)

Előzmény: Mlle. Grenelle (215089)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215089

Éjszaka.

Előzmény: endrebá (215088)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215088

Ha rám lenne bízva, akkor az új motor annyi plusz erővel rendelkezne, hogy a VV450/150 -es egység-sűrítőt alapjáraton is el bírja hajtani - mondjuk sztatikával.

 

Nem a sűrítőtől tartanék én a Zetor esetén, hanem hogy hogyan közlekedtetnék a célterületre őket az IC -k között..

Előzmény: miciati. (215085)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215087

Krrvajó mesélőtehetséged van, még az agyonváglakbüdöskölök típusú emlékeidet is be tudod illeszteni a tantervbe - deeee..

 

..de szerintem a történet nem a vonóerő-teljesítmény példázataként maradna meg a tanítványok fejében..  hanem hogy vajon mi mindent titkolhatsz te el ?

Előzmény: Qqberci (215082)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215086

Ezért mondtam hogy második nekifutásra.. azaz azt már nem kis..  hm..  lölőért.

Előzmény: Mlle. Grenelle (215081)
miciati. Creative Commons License 5 napja 0 0 215085

"begyűjtené az M31 -es Zetorokat és azokkal anyagolna"

 

Mivel töltenéd fel a dozátorok légtartályait? Külön nagy teljesítményű kompresszorral? Azokhoz annyi levegő kell, hogy a KT7-s is alig bírja!

Előzmény: endrebá (215072)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 1 215084

Nem, én csak a "lőszert" adogattam :-)))...

Előzmény: Káli. (215083)
Káli. Creative Commons License 5 napja 0 0 215083

Magas a labda, nem is hagyom ki, téged is eltalált egy csúzli? 😂

Előzmény: Qqberci (215082)
Qqberci Creative Commons License 5 napja -1 1 215082

 

A szódás lova nagyon erős. Komoly vonóereje van, el tudja húzni azt a nehéz kocsit. A teljesítménye viszont kicsi. Ha viszont sikerül tökön csúzlizni, akkor ugrásszerűen megnő a teljesítménye, a szódás nem győz futni a kocsi után...

 

Tapasztalati tény...

Előzmény: endrebá (215080)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 5 napja 0 0 215081

Népgazdaság, nah olyan már nincs.

És kötve hiszem, hogy odaadnák, nekik is kell az.

Előzmény: endrebá (215078)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215080

Ez egy olyan jó levezetésnek sikerült a lóerőről.. ha ezt ifjú koromban hallottam volna, akkor nem hajhásztam volna annyira a lóerőket mint amennyire anno hajhásztam.

 

Köszönöm Jenő.  :-)

Előzmény: Töck Jenő (215077)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 0 215079

Az emmhuszonnyóc azért elég gyönge kempingbringa áám..  itt a kanizsai fűtőházban öt Szergejt mozgattak vele legfeljebb, hatot már nem mozdított meg - de az iparvasúti  A26 -os!

Az kétezer tonnás kavics-szerelvényeket húzott ki a gyikányosi kavicsbánya rakodóvágányáról, és be is állította a kavicsbányai indulóvágányokra, ahonnan a nagyvasút Szergejekkel vitette el.

 

Az a kis vízibicikli egy nagy büszkesége lehetett a keletnémet iparnak.. és ámulatos önállóságokra képes volt.  Volt neki olyan kiegészítő egysége, amit hideg reggeleken csak kézzel kellett kurblizni és az annyi bevitt energiával (meg egy benzinlámpával talán?) előmelegítette a hűtőrendszert.

Előzmény: Atis57 (215076)
endrebá Creative Commons License 5 napja 0 1 215078

A Zetor, az az ősdízelünk.. 

 

     scsabink mondta egy általad felrakott képre, hogy az még wermahtmozdony volt, pedig pont emmharmincegyesnek nézett ki.

Szerintem a háború után azt lekopírozni nem kellett jogdíjat fizetni, a képességei pedig elég sok mutatványt lehetővé tettek - pont a lassan arrébb mozgatás területén.

 

Amit a létszámról írsz, az csak lölő kérdése : első nekifutásra elég a mávos létszámot föltámasztani (mindegyiküket föl lehetne, az alkatrészeket lölőért ssimán legyártják) - második nekifutásra a Dunaferr föl is ajánlaná a sajátjait.. népgazdasági hasznosításra.

Előzmény: Mlle. Grenelle (215075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!