Lehet, hogy az a legjobb megoldás az öreg autó számára, ha "átfúj a szél" az épületen (pl ház ablakait kiemelni, ajtót résnyire nyitva felejteni) így bármiféle vizesedés (hajnali pára) gyorsabban fel tud száradni.
"Ja és természetesen a pinceajtót teljesen leszigetelni."
Ha a pince nem túl kicsi és elég mély, akkor hideg időben az a vas pinceajtó valószínűleg picivel melegebb, mit a helyiség levegője (infra hőmérővel vagy hőkamerával ellenőrizhető). Mert a pince meleg levegője felfelé száll, miközben az ajtó hideg levegője lefelé ereszkedik (a pincében). Tehát az ajtó fűti a présházat, tehát csökkenti a levegő relatív páratartalmát, tehát "szárítja" a levegőt. A vas ajtó hőszigetelése csak rontana ezen.
Nyáron talán éppen fordított a helyzet (a vas ajtó hűti a présház levegőjét), de ebben nem vagyok biztos.
Üdv ! Az épület vízszigetelése valószínűleg elmaradt ,és persze becsukott pincelejárat és megfelelő szellőztetéssel nagyjából megfelelő állapot kéne legyen egy idő múlva ! Vakolatot kijavítani és 2 x mésszel átmeszelni és a többi részt festeni, rendben lesz amire kell/lehet használni ! Folyamatos minél jobb szellőztetés a lényeg !
Ja és természetesen a pinceajtót teljesen leszigetelni. A pincének van 2 szellőző csöve is a dombon. (De az a pince engem nem is érdekel, eddig csak ijesztgetésre használtuk :-)
Nekem is eszembe jutott, hogy talán feljön a nedvesség az építő köveken (bocs, nem tudom, mi azoknak a neve). Ezt présháznak építették annak idején és gondolom, nem volt nagyon szempont, hogy száraz legyen. Meg pont ott, ahol levertem a vakolatot, sokáig egy térkőréteg volt szororsan a fal mellett felhalmozva kívülről, ami nagyon rosszat tett, mert tartotta a nedvességet és az a középső ablak is mindig zárva volt, csak most szedtem le.
Azt találtam ki, hogy vágok 4 nyílást. 2-t felül hátul, a pincelejárattól két oldalt, mondjuk 20 x 20 centiset, talán elférnek akkorák. Az délnyugati oldal, odasüt a nap és szintén 2-t elöl alul a garázsajtón végig, mondjuk 10 x 50 centiseket. Így lehet, sokkal jobb lesz a helyzet, mert át tudják fújni a légáramlatok a garázst.
A falon méter magasságig hulló vakolat valószínűleg azt jelzi, hogy addig szivárog fel a talajnedvesség. Tehát az alapból ki lett spórolva a vízszintes vízzáró réteg, ami valószínűleg ez egész padlóból is ki lett spórolva tehát az egész padló és a falak alsó fele folyamatosan (egész évben) ontja a párát magából a levegőbe.
A padló feletti 30 centi magas beton(?) csík pedig valószínűleg ennél sokkal nagyobb disznóságot próbál elrejteni (fagyásos omlásveszély?)
Csak akkor csináld ha összetudod kötni a falban futó /vízszintes/ vízszigeteléssel. Feltételezem ilyen nincs is és nem is tervezed átfürészelni/beinjektálni egyéb módon pótolni.
OK, ahogy leírtam, tényleg nem derül ki, mert nem voltam elég részletes, de akkor elmondom, mi volt. (Bár ez nem szigetelési téma, nehogy innen kicsűrjenek miatta, igyekszem röviden.)
Tehát, van ez az OT-rendszámos Audim, amelyet 5 éve vettem viszonylag kedvezményesen (aminek később meglett az oka, hogy miért is - a következőkben). Már akkor is OT-s volt, az előző tulaj valahol Nyíregyházán OT-ztatta nemsokkal azelőtt, hogy eladta, de véleményem szerint tolós minősítő vizsga lehetett, mert amikor hozzám került, már akkor rozsdás volt itt-ott sok helyen, amit az akkori 5 évvel ezelőtti OT-vizsgán is megmorogtak, de nem akarták elkaszálni, gondolom azért, mert azzal a nyíregyházi minősítő állomást tették volna hiteltelenné. - Hangsúlyozom, ez egy feltételezés, nem biztos, hogy így volt, de akár lehetett így is... Tehát, amikor hozzám került, akkor apránként sokmindent megvakargattunk, megfestegettünk, van, amit karosszériással is csináltattam, végül összeállt, hogy szép legyen. Egy OT-vizsgán (pontosabban ezt úgy hívják, hogy muzeális minősítő vizsga) be sem indítják az autót, hanem fényképezőgéppel nézegetnek mindenfélét, számokat az alvázon, a tűzfalon, folyton fotózgatnak és benézegetnek mindenfelé, hogy micsoda milyen állapotban van, nincs-e valami oda nem illő cucc, alkatrész és amit nem tudnak fejből, azt megnézik valamilyen adatbázisból a számítógépen. Nem lehet sehol semmi rozsda, nem lehet semmi koszos és még a motortér sem lehet olajsáros. OT rendszmos autóknál 5 évente van muzeális minősítő felülvizsgálat és utána egyből a műszaki vizsga. Sikerült tehát a kocsit úgy kikupálni, hogy az OT-vizsgán szépen átment. Utána jött a műszaki, ahol elkaszálták a fék miatt. - Az, hogy a fék nem jó, én nem tudom megmérni és ha még ráadásul a helyi szerelő, akinél volt - ha ő azt mondja, hogy jó - miért ne higgyem el? - És itt a probléma, hogy elhittem.
Ami a szigetelési témát illeti, azt vettem észre az elmúlt 5 évben, mielőtt még nekiálltunk volna rendbetenni a rozsdásodásokat, hogy nedvesedik a helyiség, ami további rozsdásodásokat idézett elő...
Tegyél le egy darab linóleumot egy nem vizszigetelt betonpadlóra és nézd meg pár nap múlva , hogy van e nedves folt alatta ... de nem hinném , hogy vitába szeretnék veled szállni autófényezés , meg korrózióvédelem terén ...;-p
A "megfelelő" linóleum alatta úgy megilyeszti a párát, hogy már csak a kocsit elkerülve felfelé halad valahová a végtelenbe és sosem jut vissza a kocsira?
Te kis -másik- aranyhal, lejjebb leírta, hogy PINCEAJTÓ nyílik a garázsba. Ha pici ezsed lenne a témához tudnád, hogy a pára 99% onnan érkezik abba a garázsba.
Még látatlanba is elég töredéke ész ezt átlátni, mint ami nekem van. Ne is küszködj a tanulással, ez született, ennek a töredékével sem rendelkezel. Lazíts.
Ha az alváz (ami nincs is benne) rozsdásodik és a többi említett cucc akkor enneka kocsinak az OTra felkészítése cska aránytalan befektetéssel oldható meg. Jótanács, engedd el. Használd örömmel OT nélkül. Nem nyersz semmit ha beleölsz milliókat, hogy OT képes legyen.
Ennél jobban aránytalan beruházás egy kocsinak fűtött, párazárt, szárított levegős garáts építeni ÚGY? HOGY ABBA EGY PÁRATERMELŐ PINCE CSATLAKOZIK.
Valahogy válaszd el a pincét a garázstól. Akár külön bejárat leválasztása. Szellőzzön ki a picsába a szabadba.
A garázst pedig szellőztesd ki akármilyen lukakkal.
Akkor nincs komolyabb gond . Az alvázat meg a futómű alkatrészeit , rendesen le kell kezelni ( letakarítani , rozsdás részeket rendesen lecsiszolni , savas alapozóval kezelni , majd egy normális alvázvédővel lefesteni , a futóműalkatrészeket fémtisztára takarítani , savas alapozóval alapozni majd 2K-s festékkel festeni ) . Ha úgy érzed a betonból jön a pára , ami az alvázra kicsapódik , csinálj alá egy dobogót , ami ezt megakadályozza , de egy megfelelő méretű gumiszőnyeg/linóleum is megfelelő .
A páramérő alap, gondoltam rá. Leginkább az alváz és a futómű-alkatrészek rozsdásodtak, amelyek szabadon vannak és a motortérben lévő bizonyos cuccok, mint pl. szelepfedél, légszűrőház, stb.. - De ezeket lekezeltük, mert az OT-vizsgán nagyítóval keresik a rozsdát és mindent befotóznak, csak arra nem gondoltunk, hogy a fékek berohadtak, de használat közben ez nem derült ki, mert fékezéskor megállt az autó, viszont a két hátsó munkahengert cserélni kellett, egyébként ebben benne van az is, hogy nem nagyon használtam az utóbbi években, ami hiba volt.