Keresés

Részletes keresés

Carnot Creative Commons License 5 órája 0 1 52903

Üdv Mindenkinek!

Ha meg lehet tudni a menetszámot ami a gyakorlatban is bevált, az egyszerűsíti a dolgot, de anélkül is sikerül ha kellően elszánt valaki. A Babetta világítótekercsek névelges 6V-ra készültek, annak a menetszámát ha meszámoljuk, akkor pl. 60V annak tízszeresésnél lesz, 180 V pedig harmincszorosánál. (De ha induktivitást tudunk mérni, abból is lehet számolni, ott négyzetes összefüggés van a menetszámmal, egy elhívatott hobbi elektronikás biztosan tud segíteneni.) A feszültség nagyjából arányosan változik a fordulatszámmal, ezt lekezeli az áramkörben lévő varisztor.

Más: Valahol régebben olvastam, hogy utángyártott PHBG karburátornál nem működött rendesen a szívató. Én nemrég vettem egy 19-es példányt, elvileg lengyel gyártmány. Tényleg szép és jó is, más dimenzió, mint a Kentse 19-es BVF koppintása. A szívatóval én is így jártam, nem működött. Kivettem a fúvókát, de nem láttam rajta semmit, viszont megszúrta az ujjalmat a belső vége. Nagyító alatt látható volt, hogy az autamata amelyik gyártotta, kicsit félre volt beállítva, ugyanis a leszúráskor a fúvóka hamarabb leesett, mint ahogy kés a furatig ért volna. Az ottmaradt anyag letakarta a furat kb. 70 százalékát. Óvatosan le kell simítani a fóvóka orrát, és már működik is tökéletesen. Indítás remek, fogyasztás csökkent, gázrekció jobb a KENTSE cucchoz képest, és a teljes fordulatszám tartományra be lehet karburálni a rendszert. (Gondoltam, hátha valakinek ez segít.)     

csallob Creative Commons License 28 órája 0 0 52902

Valamelyik simsonos facebook-csoportban kaptam egyszer egy telefonszámot (volt valaki, aki direkt ilyen tekercseket gyártott, de meghalt, elvileg átvette valami rokona az üzletet - az ő számát kaptam meg). Próbáltam 5-6 alkalommal hívni, de sose vettte fel

 

Viszont lehet, hogy van még valaki, akit meg tudnék kérdezni, mopedcrosson szoktunk találkozni (kérdeztem is tavaly, hogy gyárt-e eladásra, de nem; azért talán az adatokat elárulja).

Előzmény: 4728ITI (52901)
4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 1 52901

Köszönöm hogy megírtad ezt, ez bizonyítja hogy miért jó a Te gyújtásod. Korábban olvastam hogy volt aki gyártott ilyent, nem tudom hogy még megtalálható-e a szaki. Aki ilyen gyújtást szeretne, érdemes felkeresni a gyártót, vagy ha már nem csinálja, legalább az adatokat kellene megszerezni Tőle. Nem annyira bonyolult megcsinálni egy ilyen tekercset.

Előzmény: csallob (52899)
csallob Creative Commons License 2 napja 0 0 52900

Ez még egy jónak tűnő leírás:

 

https://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=327&fokat=4&alkat=

 

Az elektronika résztől szerintem el lehet tekinteni, az enyém évek óta működik az egybetrafós, boltban kapható FAGY egységgel: https://mofaker.hu/termek/Tirisztor-trafos-F-A-GY--Babetta__414220

Előzmény: sándor67 (52891)
csallob Creative Commons License 2 napja 0 0 52899

és basszus, tényleg, ezt ha itt a képen jól számolom, 9 lapkából áll a vasmagja, viszont az eredeti csak 5 lapkából (kifutottam a garázsba megnézni egyet)

Előzmény: 4728ITI (52897)
csallob Creative Commons License 2 napja 0 0 52898

De, megvan, most is ez van a piros S51B-n, amivel Balatonkerüléskor találkoztunk.

Előzmény: 4728ITI (52897)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 52897

Köszi a képeket!

Így ránézésre a vasmagja 2x akkora mint az eredetié. Ha a menetszáma nem nagyobb, az már akkor is dupla teljesítményt jelent. Nincs már meg ez a tekercs?

Előzmény: csallob (52896)
csallob Creative Commons License 3 napja 0 0 52896

Szia Tamás, 

 

vannak régi képeim, amiket előkerestem, bár nem valami jók, de talán azért valamit segítenek. A narancssárga vezetékes tekercs a gyújtótekercs:

 

 

Előzmény: 4728ITI (52894)
Sperber1970 Creative Commons License 3 napja 0 0 52895

Nekem megfelel! Majd ha ott vagyunk, megbeszéljük 😀

Előzmény: rossmy (52889)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 52894

Szia!

Nagyon jól fogalmaztad meg a lényeget. Az eredeti Babetta gyújtótekercset Babettához tervezték, ami egy nagyobb teljesítményű motorhoz már kevés. Nagyobb teljesítményű gyújtótekercs kell. Nagyobb vasmaggal, több menetszámmal. Neked sikerült egy ilyet találnod. Szerencséd volt. Azért érdekelne hogy mekkora a vasmag és kb. mennyivel több menetszámú a tekercs? Tudnál képet küldeni róla? Az sokat segítene.

Előzmény: csallob (52892)
trakee Creative Commons License 3 napja 0 0 52893

A régebbi (Schwalbe / Star / S50) blokkon? Jobb oldalon a lánckerék mögött a két láncvédő között van egy szép nagy csavar. Azt csavarhúzóval kitekered, az a szint. Egyenesen álló motornál ott éppen szivárogni kell(ene).

Előzmény: zoger (52890)
csallob Creative Commons License 3 napja 0 0 52892

nekem valamennyi van:

 

- van egy S51B-s motorom, amit úgy vettem már, hogy babetta gyújtás volt rajta. A világátását átalakítottam ledesre a Tamás-féle megoldással, azóta is minden ok vele. Viszont szerintem ezen a gyújtótekercs nem gyári, hanem valaki újratekercselte

 

- aztán amikor az öcsémet sikerült rábeszélnem, hogy ő is mopedrallyzzon, a Starját babetta gyújtással akartuk megcsinálni, de nem jött össze, mert a gyári gyújtótekercs szerintem gyenge. Volt nagyon szép alapjárat, de attól nem sokkal nagyobb fordulaton már dadogott, mintha kihagyogatott volna - leszedtük róla, és megcsináltuk ducatival

 

Szóval szerintem kellene tudni csinálni hozzá spéci gyújtótekercset, akkor jó lehetne

Előzmény: sándor67 (52891)
sándor67 Creative Commons License 4 napja 0 0 52891

Sziasztok! Van valakinek személyes tapasztalata simsonra alakított babetta gyujtással? Mi   a véleményetek róla?

zoger Creative Commons License 4 napja 0 0 52890

Ezen, hogy ellenőrzöd az olajszintet? Ez a tekerd ki a lánckeréknél a csavart és döntsd el 30 fokkal agymenés, vagy van valami értelmesebb megoldás?

Előzmény: trakee (52881)
rossmy Creative Commons License 4 napja 0 0 52889

Egy sárga fecske jelentkezik.

Visszaút? Ha javasolhatok egy Galyatető-Pásztó útvonalat, ami ugyan 24 km-el hosszabb, de ugyanolyan szép.

Előzmény: Sperber1970 (52888)
Sperber1970 Creative Commons License 4 napja 0 0 52888

Sziasztok!

 

Két hét múlva,26.-án tervezünk egy túrát a Mátrába,Kékestetőre!

Gyülekező 8 órától az OMV kúton az éles-saroknál(Budapest, S. út, Kőrösi Csoma Sándor út, 1102).

Onnan 8:30-kor indulunk, a 3-as főúton! Nem sietős tempó lesz,olyan 45-50 max utazó,mert a fecském ennyit tud :) .

Akit érdekel,s ráér,szívesen várjuk!

 

Norbi

 

trakee Creative Commons License 5 napja 0 1 52887

NDK? :) meg most is zümmögnek sok helyen Simsonok a volt NDK területén, és nem csak hobbiból! Jártam Waltershausen ( ha jól rémlik a település neve) környékén, volt Simson service :) ez kb 10 éve volt. De pár éve Zittau-ban voltunk, ez egy kisváros a Lengyel-Cseh-Német határon, ott gyártották a Roburokat. Németország, de azért eléggé jelen van a múlt, leppukkant épületek, inkább kelet-Magyarországra emlékeztet bizonyos szempontból, mint a 21. század Németországára. És ami ott volt Simson fronton! Az utcán rendes napi használatban futottak. Az utcán sétálva rendszeresen elzümmött 1-1 Simson, nem egy utánfutóval! Volt ott egy középiskola, előtte legalább 10 Simson! És nem is csupán a fiúk játéka, egyikkel másikkal fiatal lányok/nők robogtak.

Mondjuk a motorok állapota nem magyaros volt, mindegyiken látszott, hogy vigyáznak rá, szép fényezés, láthatóan jó állapot. Meg ne sértődött senki, biztos sokan láttátok már tipikus kocsmai Simsont, horpadtan, kopottan, a motorja egy olajos sáros göb, szakadt üléssel...

Előzmény: 4728ITI (52886)
4728ITI Creative Commons License 2024.05.08 0 0 52886

Egyet értek Veled!

A Magyar szabályok túl merevek. Nem felnőttként kezelik a kismotorosokat. Az NDK-ban járva láttam Simson Star-on még kisgyereket is, aki egy pótülésen az apa előtt ült, hátul meg az anyuka. Nem értem miért van nálunk ez. Az Osztrákoknál is lehet két személy egy kismotoron. Begyöpösült törvényhozók, illene váltani.

Előzmény: trakee (52882)
trakee Creative Commons License 2024.05.06 0 2 52885

:) Az ötlet jó! És izé, van is több Simson, még venni se kell :) 

Előzmény: rossmy (52883)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.05.06 0 0 52884

2 Simson drágább, többet fogyaszt és a lóerők tombolása miatt mindig versennyé alakul a motorozás. :)

Előzmény: rossmy (52883)
rossmy Creative Commons License 2024.05.06 0 1 52883

Ha nem akarod a műszakival járó macerát, vegyél még egy Simsont és ketten mehettek :)

Előzmény: trakee (52882)
trakee Creative Commons License 2024.05.05 0 0 52882

Azért ezzel nem értek egyet! Két személyre találták ki! És a németek használják is utassal. Csak ugye nálunk ahhoz rendszám kell rá, és a nagymotoros feltételek, tehát műszaki vizsga, minimum A1-es jogosítvány. 

Azért volt, hogy ketten mentünk Simsonnal. Mentem így az SR50-el, és a Schwalbéval is pár 10 km-t és meglepően szépen megy úgy is. Sőt apa S50-ese eredetileg rendszámos volt, és bizony évekig jártak vele kettesben anyukámmal, sokszor csomaggal. 

Nekem egyébként ez nagy szívfájdalmam, hogy nem lehet utast vinni rajta. Nyilván a nagymotoros nyűgöket nem szeretném vele, annyit valóban nem ér. És nem nagy távokban gondolkodnék két személlyel, de a környéken elfutkosni, pláne nyáron a strandra leugrani vele nagyon jó lenne. Mivel van A jogosítványom, és már 14 éves se vagyok (sajnos) számomra az se lenne baj, ha utast csak nagymotoros jogsival, és vagy bizonyos életkor felett lehetne szállítani. 

Előzmény: Floridian (52879)
trakee Creative Commons License 2024.05.05 0 0 52881

Ennél csak egy szimmering van, a csőtengely, és a berúgó között nincs semmi. Ezért olajköd szinte mindig lesz. A szimmmering cseréhez annál le kell venni a deknit. 

Előzmény: zoger (52875)
Floridian Creative Commons License 2024.05.02 0 0 52880

pláne után,2-es előtt pont :)

 

Előzmény: Floridian (52879)
Floridian Creative Commons License 2024.05.02 0 0 52879

Nem nagyon látsz 2 utast szimón.A kihegyezetteken meg pláne2 ember meg a főváz mögött csücsül,nem jó a hasonlat.Nekem az ugratások miatt hajlott a váz,szögvassal lett merevitve a tank alatt,a váz teteje.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52877)
4728ITI Creative Commons License 2024.05.02 0 1 52878

Két nyeszlet utazó esetén elfogadható. A Simsont nem erre találták ki. Volt pár motorom, de egy hosszú útra, nagyobb súly esetén komolyabb súlyú motor kell. Párszor megcsináltam, van tapasztalatom.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52877)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52877

A rajta utazó 2 személy tömege sem. Lehetne nagyobb blokktömeg is.

Előzmény: Floridian (52876)
Floridian Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52876

A blokk súlya nem mindegy.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52868)
zoger Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52875

Sziasztok! Star blokkos Schwalbem van. Jön az olaj a berugótengelynél. Régen volt 51-es simsonom s annál volt egy gumigyűrű a berugó és a váltótengely között ill. a blokkban egy szimmering. Ennél mi a megoldás?

rossmy Creative Commons License 2024.04.30 0 0 52874

Folyat, nem folyat - ki tudja. Mint írtam, egyszer egy hónapban ha tekerek a csapon. Még nem csurgatott maga alá, úgyhogy a tűszelep teszi a dolgát.

Előzmény: trakee (52873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!