Nekem egyszer lett valahonnan egy olyan ipari csavarlazitom, amire ra volt irva, hogy not for commercial use. Gondolhatod,hogy az messze nem a wd40 kategoria volt.
Fel napig fujkaltam vele a feloff Swift ablaktorlo csavarjat. Az meg csak rohogott rajta. Ott is a flex lett a megoldas.
Milyen csavarlazítót használtok? Itt a WD40 pörög állandóan, de az alkalmatlan a célra. Az amcsik a Kroilt, PB blastert és Liquid wrenchet favorizálják, de ezek itthon beszerezhetetlenek. Mások 50/50 aceton-váltóolaj (vagy fékfolyadék) keverékre esküsznek.
Mi az ami használható és nem Mannol/sct kategória? Nyilván neki lehet esni kalapáccsal és forrasztólámpával is, de most egy bevált csavarlazító érdekelne.
Alapból nem egy egetrengető a klíma, de azért teszi a dolgát. 8 év alatt a gáz jelentős részét elengedheti. Ha jól emlékszek 475 +-25 gr a töltet. Nem tudom mennyxi a töltés. Én 6 éve töltettem de akkor egy gumi cső is javítva volt mert kilyukadt.
Az normális, hogy az1,5GS-emben, működik a klíma, de nem olyan hideg amit fúj, mint egy újabb autóban. Az lenne a kérdésem, hogy ez normális-e, vagy a gáz már kevesebb benne? Tudja valaki mennyi gáz fér bele, illetve mi a reális mennyiség ami szükséges ha hűt amúgy csak nem olyan hideg, hogy el kelljen irányítani, ha rám jön. Kb 8 éve volt töltve. Kb. mennyibe kerül egy töltés, van erről tapasztalat?
Sikerült kiszednem. Elbaszott egy csavar ez. Nem is csoda hogy elnyalja a csavar fejét, hiszem alig megy rá a kulcs. Teli kulccsal próálkoztam. Melegítéssel nagy nehezen megindult a csavar, de a feje az kuka. Úgyhogy mehetek új csavarokért. Kaptam kölcsönbe ilyen gáz kis tartályos kézi melegítőt! Azzal melegítettem majd megindult! Hátha valakinek segít a hozzászólásom. Üdv minden ignises cartársnak!
Ismét segítségeteket szeretném kérni tőletek. Suzuki ignis (2004es)hátsó hosszlengőkar cseréje a téma.
3 csavar fogja a hátsó lengőkart. Na ebből 2őt sikerült kiszednem.(a 2 leghátsót a kocsi seggétől nézve) az egyik beleszakadt a másik kijött, viszonylag könnyen. A lengőkar már lifeg a levegőben. Csak az első csavar tartja a kocsiban. A lengőkar mellső anyája nem akar sehogy se megindulni. Lenne ennek a kiszedésére valami trükk, bármi segítség, mert baromira kiszivat az az egy csavar. Ki hogyan vette ki azt a csavar? Ötleteket, tippeket várok biztos volt már másnak is hasonló gondja. Köszönöm szépen az infókat.
Van nekem is ez a jelenség amit írtál. Nálam autópályán jön elő bizonyos terheléskor.
Ez a kevésbé zavaró a ritka pályázás miatt.
Idegesítőbb az alapjárati remegés és a 2000 fordulat körül előjövő rángatás. Szakszervizes ismerősöm is csak annyit tudott rá mondani, hogy akármi vagy bármi is okozhatja.
Befecskendező szelep, fals levegő valahol, egr, szóval nem egyszerű. Olvastam itt pcv szelep cserétől elmúló rángatásró, azt még kipróbálom.
Cseréltem trafókat, gyertyák újak, szóval tanácstalan vagyok mint egy kisközség...
Nem tudom ugyanarról beszélünk-e, én az alábbit másoltam ki valaki bejegyzéséből, akinek állítólag ez segített:
"A jobb féltengelynek van egy segéd tengelye, annak csapágyát, szimmeringjét cserélték, tele rakták új zsírral, meg a belső csuklókat kimosták, újra zsírozták. Ahova kellett, új tömítést tettek."
Nála és nálam is (meg másnál is) a jelenség, hogy óra szerint kb. 120-al folyamatosan haladva elkezd beremegni az autó eleje.
Ez a pedálokon, kormányon érződik először, de ahogy erősödik, akár az egész műszerfal, sőt tükör is remegni kezd ha hagyom tovább futni uyganazzal a tempóval (gázelvételre, lassításra megszűnik).
Annyit figyeltem meg, hogy melegben hamarabb előjön, de akkor is kell vagy 10-15km-t menjek folyamatosan. Ha viszont megmelegedett az a valami, akkor utána már akár 90-nél is csinálja.
Tudom, ilyenkor jönnek a tippek, hogy a gumi/felni okozza -ezt kizártam már-, meg hogy a féktárcsákkal is lehet a gond stb.
Szerintem meg biztos, hogy nem ezek okozzák, gyanúsabb nekem a fentebb említett féltengely, esetleg kuplung.
Majd ha jó meleg lesz és könnyeb lesz előidézni és megmutatni, megyek vele valami szerelőhöz...
Ez így érdekes, hogy van hibajelzés, de tárolt hibakódot nem talál. Kell lennie hibának. Ha egyébként a menettulajdonságokon, fogyasztáson nem lehet észrevenni változást, sanszos a P0420 kód, ami a katalizátor alacsony hatásfokát jelenti. Ennyi futásteljesítménynél nem gondolnám hogy rossz a katalizátor. Mint írtad, városi használatban van. Ez okoz olyat, hogy a katalizátor nem éri el az üzemi hőfokát, így nem tudja a feladatát ellátni. Így aztán csak gyűlik benne a trutyi és persze, hogy a kipufogógáz összetétele úgymoind szabványon kívüli lesz és jön a P0420. Ilyen esetben valóban segíthet az alapos meghajtás és előtte a prémium üzemanyaggal való feltöltés, lehetőleg minél üresebb tankba, hogy ne "hígítsa fel" a normál 95-ös. Később a kódot törölni kell, magától nem fog a lámpa kialudni. Ha eszi az olajat, akkor az is okozhat ilyen problémát, azon nem segít a meghajtás, de ennyi km-el nemigen van gond a motorral.
Inkább 5w30-40 legyen az olaj. Gépkönyv is azt írja. Az 5w kell a VVT vezérlés miatt.
Az jó kérdés, hogy kerül az egyik helyen 7000, a másikon 14000 Ft-ba ugyanaz az olaj. Mondjuk elég magas árrés van rajta, egy időben hamisították is, szóval nem tudom. Én is láttam, hogy nagy árkülönbséágek vannak. A nyár vége felé nekem is esdékes az olajcsere.
2006-os 140-ezer kilométeres Ignisem műszerfalán a hibajelző lámpa hibát jelez. Kódleolvasó nem talált hibát. Szerelő kitörölte és szerinte megkellene hajtani . Kisvárosi autó az utóbbi években csak néha megyek ki a városból. Valakinek van valami tapasztalata ?
Olajcsere előtt állok. 10W-40 Eneos Prémiumról van valami vélemény? Webáruházban 4 l 14 000 Ft olajszűrővel és légszűrővel együtt. De Eneos kapható 7 000 Ft -ért is, miért lehet ekkora különbség ?
15500 volt a bowden, 10 a munka díj. Én 13800-ért tudtam volna megvenni, de inkább kifizettem a kényelmi díjat és profira bíztam. Megérte. 6 éve utáltam az előzőt. Most öröm és boldogság. Nem is kell nekem új autó! :)
Nekem is ATE van most benne de nem volt 10x-es ára (az általad emlíett 2.200 Ft-oshoz képest) legalábbis akkor még, mikor belekerült 2021. végén: 9.300 Ft volt az ára.
Nem volt bajom az előzővel sem (egy kis nyikorgáson kívül, amit könnyen lehetett orvosolni) így én nem éreztem változást, de úgy gondoltam 100.000km-enként megérdemel egy cserét az autó és akkor hátha nem ér meglepetés ezen a téren...
De ezek szerint olcsót ebből sem érdemes venni, ha ennyire érzed a különbséget.
Végre ki lett cserélve a kuplungbowden. A surrogást recsegést már megszoktam, többnyire a szerelő is csak megzsírozta stb, de sose volt jó, már a csere óta (2016.06) surrogott mindig valami. Igaz egy 2200Ft-os bowden volt és mi raktuk be, szóval minden adott, hogy ne legyen tökéletes. Most egy út után már erősebben recsegett (az a tipikus rojtolódós recsegés), amitől nem is tartottam, mert hasonlót már megszoktam, viszont most a pedál is elkezdett libegni a felső kb 3 centis szakaszon. Elvittem, megmutattam a szerelőnek és végre azt mondta, hogy ki van rojtolódva, kicseréli. ATE került be és lenyűgöző az eredmény. Igaz hogy ez több mint 10x annyiba fájt, mint korábban, de megérte az utolsó Forintig. Hihetetlen élmény, hogy semmi hangja, szinte magától megy, nem kell bírkózni a pedállal, jobb mint valaha amikor nálam volt a kocsi. Ennél már nem is félek, hogy mikor szakad el. :) Az előzőnél állandóan attól tartottam, mikor szakad.
Akkut cseréltem az Ignisben és elszállt a rádió. Kéri a kódot, tudom is, de semmilyen gombra nem reagál. Sőt az időt sem tudom beállítani ugyanezen okból. Nem reagál a Mode gomb megnyomására sem. Egyetlen gomb megnyomására sem reagál. Mi lehet a gond?
Köszönöm az infót. Nekem is legutoljára egy noname volt csak gyártási idővel (az szerint 3 évet bírt kevés használattal, majd elkezdett folyni belőle az olaj). Azért is kérdeztem, hogy van-e valakinek valamilyen bevállt márkája.