Érdekes agyafúrt metálos progrock. Nem volt egyszerű elsőre, de hátrébbmenve már kijött, Hammond XK3c alsó manuállal is. Ezt a műsort nem lehet egy próbával összehozni. Áprilisban volt 2 koncertünk új műsorokkal. 1-1 próba alatt kellett összehoznunk. Végülis, összejött, ámbár nem ebben a léptékben.
Nem túl könnyű feladat készíteni mert a pedálban van áramkör mivel a reverb is innen van vezérelve. illetve 2 db potméter ami a gyors, illetve a lassú sebességet szabályozza.
Belemerültem a Suno-ba. Sajnos a Hammond orgonát adja vissza talán a leggyengébben. Főleg, ha csak a hangszerelés egyik eleme mint szőnyeg. Ilyenkor nagy jóindulat kell és leleményesséh hogy ráleljünk. Van az a háttérsustorgás a felvételen, na az akar lenni. Ok, ez egy szűk réteghangszer a gitár, dob mellett. És nyilván idővel ennek is javul a megszólaltatása, ahogy a klónoké is. Itt a felvétel:
Mostanában ismét gyakrabban hallhatjuk itt Joey zseniális számát, One Hundred Ways . Ugyan egyszer már jó régen megosztottam,de ha valakit játék szinten is érdekelne ?
Mondjuk én absz. Joey felvételéhez mérem és nyilván más hangosítási, hangtechnikusi feltételek voltak ott meg itt. A lényeget tekintve számomra nem jött át, hogy VB3 szól belül, pedig az app nekem is itt van ipaden. 🙄
Csak egy szót akarok. Már az újjászerveződött, ismert csapat arcával mutatják a kislemezt, de ez a félévet élt előző Karthágó kvartett, ahol Losó lászló basszusozott, énekelt, Fehér Lajos dobolt. A lényeg, Gidó igazán klassz hammondos játékkal színesíti. L100 760-as lezlin.
A Crumar forrása VB3. A mobilos változata kellemes, főleg hogy mindig kéznél van, de inkább rockban domborít. Abban kifejezetten tetszik. Stop és jazz módban kevésbé.
Szerintem ezt a lenti kettőt nagyon összerakta. Gyakorlatilag félelmetes. Az általunk preferált stílusokban érezhetően nincs még annyira otthon, azonban szerintem ez egy kevés idő kérdése. Meg nekem, nekünk. Lehet hogy precízebben kell meghatározni, nem gondolatolvasó.
Könnyen tanítható bármire, csak ez egy eszméletlenül szűk rétegzene. Érdemes meghallgatni a főoldalon a már megtanult stílusokból való ollózást. Meg mint írtam, ezt segítségnek kell tekinteni, nem helyettesítésnek.
A drum track valóban kóser, de ott azért nincs túl nagy megfejteni való a ti-ti-tákkal. Majd ha Joey Indiana c. kb. 300-as tempójú számát ki tudja analizálni az MI és lelassítható midi fájlként reprezentálja hangról hangra, akkor azt mondom már vmire használható is. Netán összehasonlító elemzésben nagy orgonisták védjegyeit példákkal illusztrálja a fellelt hangzóanyagokból. Ilyeneknek látom értelmét.
Különben a 90-es években láttam már egy olyan Technics dobgépet, ami vmi fifikás algoritmussal véletlenszerű ritmusokat tudott generálni (mondjuk főleg swingre) és sosem ismételte magát! Na ilyen még most sem működik milliós lakodalmas billentyűkben sem, csak statikus ütem lejátszások, ha már a téma fel lett dobva.
Állítólag Mozarttól minden hangjegy foglalt. A minap került a kezembe egy letöltött, és kinyomtatott 500 piano akkord kinyomtatva. A gitárosok kb. 20-30-ból megélnek. A billentyűsökről nincs információm, de gyanítom, hogy aki ennyit tud, az már a professzori székfoglalóját is megírta :-)
Meglepő, hogy hirtelen ilyen szintű gépi komponistával rukkolnak elő. Ok, Hammond orgonában kevésbé van otthon (még) mint gitár, ének, dobban, de idővel ez is fejlődik szerintem. Azért jobb ha saját kútfőnkre támaszkodunk, nem az igazi idegen tollakkal ékeskedni.
Ne verjen meg a jó isten, de ez azért tetszett, mert két hammondos játék között nem volt semmi öncélú virga. Fegyelmezetten kivárta, amíg ő jön. Nem baszott bele a másik játékába valami teljesen oda nem illő dolgot. Szerintem ezt hívják a másik zenész tiszteletének. Ezért nem kedveltem a Joey Defrancescot :-)
Annó féltek a gőzgéptől. Aztán milyen levelet hoz a postás az email korszakban? Már a kézzel fogható zenetartalom is ritkaságszámba megy. A gép mindig a rabszolgamunkát veszi át, a valós kreativitást nem pótolja. Mégha becsapós is az eredmény, ez csak egy adathalmazból való válogatás. Ötletnek, indulásnak jó lehet. Minőségi tartalomnak nem. Ámbár az áruházi, vécében szóló háttérzenék esetében valóban átveheti az ember szerepét. Azonban az ügyesen ollózó "kreatív" szerzők jövője neccesebb. Akinek igazi gondolata, érzése, mondanivalója van, szerintem nem érintett ebben. Iparosok kaptak modernebb szerszámot.
De jó játék. Ezen döbbentem le a legjobban: Pálmafa szerenád. Wembley arénás tömegben!