Keresés

Részletes keresés

VargaRoland Creative Commons License 30 perce 0 0 68344

Mikor közöltem ilyet? Ha ilyet tettem is, nem szándékosan :) Hiszen most dicsértem meg, hogy milyen szép szám ez a 80%-os teljesítmény :)

 

Az előző hozzászólásomban forrást nem jelöltem meg, mert az általad linkelt oldalról szedtem ki, nem éreztem szükségét, gondoltam azt a vonatkozó részt is elolvastad, ahol kitértek a statisztika elkészítésének módszerére.

 

Ha a 2021-es infómra gondolsz, akkor elmondom, hogy én az értékesített (regisztrált) autó darabszámra kerestem rá, nem a legyártottra. Abban pedig 2020, de inkább 2021-ben volt ugrás, ahogy látható a most általad linkelt oldalon is, ott történt egy duplázás, az addigi szép lassú emelkedés után, ami azóta is lendületesen növekszik.

 

 

Nem hiszem amúgy, hogy 5 év múlva 100 millió lenne az eladott darabszám globálisan, nincs ekkora fizetőképes piaca, és ha igazak a városi legendák, ekkora mennyiségű nyersanyag sem nagyon van. De ennek mélyebben nem néztem utána, megmondom őszintén, annyira nem is érdekel.

Előzmény: halaloszto (68342)
fejes.i Creative Commons License 1 órája 0 0 68343

Na igen. A Prius mítosz. Tudom, miről beszélek, 6 éve van egy III-as.

Van pár dolog, amiről nem beszélnek a hozsannázók...

Előzmény: halaloszto (68341)
halaloszto Creative Commons License 2 órája 0 0 68342

Először közlöd, hogy nem hiszel senkinek. Ezzel értelmetlenné téve a beszélgetést. 

 

Majd forrás nélkül közölsz tényként valamit. Mire jó ez?

 

8 éve több mint két millió elektromos autót adtak el a világon. Mi lenne az a darabszám, ami szerinted már alkalmas a tanulságok levonására?

 

2021-ben 17millió körül. Ha 5 év múlva 100 millió lesz az éves darabszám, akkor a 17 millió fog olyan kicsinek látszani mellette, hogy arra még nem lehet semmit alapozni?

 

https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2024/trends-in-electric-cars

Előzmény: VargaRoland (68336)
halaloszto Creative Commons License 2 órája 0 0 68341

A model S 12 éve van forgalomban. De pl tizenéves toyota prius rengeteg van, és nem az akku miatt adják fel. 

Előzmény: pali923 (68330)
BJaca Creative Commons License 2 órája 0 0 68340

A BMS az akkuban megcsinálja a dolgát, vannak akkuk, ahol csak a hőmérő (termisztor) van kivezetve, és azt is csak a töltő figyeli. Lehet, hogy az újabb barkácsgépek már kommunikálnak is az akkuval, de a legtöbb csak az energiát veszi ki belőle.

Előzmény: tfe_tng (68339)
tfe_tng Creative Commons License 4 órája 0 0 68339

Nem. BMS a töltéshez és a kisütéshez is kell, már feltéve ha nem akarod hogy kigyulladjon az akku. 

Előzmény: BJaca (68325)
pali923 Creative Commons License 4 órája 0 0 68338

A villanyautós helyzet meg mintha fokozódna. Itt van egy cikk a Tesla helyzetéről (saját adatai szerint is 46 561 járművel többet gyártott a Tesla az első negyedévben, mint amennyit el tudott adni). A múlt héten meg egy kínai felmérést ismertettek a rádióban, ahol a mostani villanyautó tulajdonosok 22%-a mondta azt, hogy a következő autója nem teljes villamos lesz, leginkább hibridre váltanának. Képlékeny ez még nagyon.

Előzmény: VargaRoland (68336)
fejes.i Creative Commons License 5 órája 0 0 68337

A probléma az, hogy az új dízel és benzines autóknál is olyan őrületesen bonyolult műszaki megoldásokkal érik el az előírt környezetvédelmi értékeket, hogy azoknál is nagyon könnyen lehet egy javítás gazdasági totálkáros. Ma már számos olyan dízel van, amibe mondjuk 2 mill ft egy magas nyomású üzemanyag rendszer. Amikor az autó 2-3 milliót ér, akkor ki fogja-ki tudja- megjavíttatni annyiért? Azt nem tudom, mi lesz akkor, amikor már nem lesz semmi más.

 

Előzmény: VargaRoland (68336)
VargaRoland Creative Commons License 6 órája 0 0 68336

Olyan dolog ez, hogy olyan tartalmat közölnek a médiumok, amiket akarnak. Be lehet ezt a témát mocskolni is, de lehet magasztalni is, attól függ mi a cél. Bebizonyítanak statisztikával, képekkel, akármikkel bármit és annak az ellenkezőjét is. Nekünk, nem EV tulajoknak tapasztalat híján maximum véleményünk lehet.

Ami tény, hogy az elektromos autós eladások 2021-től ugrottak meg jelentősebben, szóval erről a 8-10 éves életciklusról/degradálódásról érdemben úgy 5 év múlva beszélgethetünk :)

Előzmény: pali923 (68333)
fejes.i Creative Commons License 6 órája 0 0 68335

Én két ilyent (egy Boscht meg egy Metabo-t szereltem át pár éve kínai elektronikával Li-ion-ra. Nagy megelégedéssel használtam őket, aztán a metabo teljesen elfáradt, kezdett amperszaga lenni és közben így-úgy jött még 3 másik új fúró-csavarozó a házhoz, úgyhogy most legutóbb a Boscht hasznosítottam (akku, kapcsoló) elektromos permetezőhöz. De ott szerelni kéne az akku pakkot még, mert a fúróhoz képest az kis permetező szivattyú rettentő gyorsan kapja le az akkut.

Előzmény: pali923 (68334)
pali923 Creative Commons License 6 órája 0 0 68334

Volt egy zöld Bosch csavarozóm, az a fajta, aminek hamar tönkrement az akksija. Tudtam bele venni utángyártottat. Igaz nagyobb volt és nehezebb, de működött. Korlátlan lehetőségek állnak még a "szolgáltatók" előtt. :)

Előzmény: fejes.i (68332)
pali923 Creative Commons License 6 órája 0 0 68333

Láttam egy képet egy német autóbontóból, ahol oldalukra fordított autók sorakoztak akksi nélkül. Egy kép alapján nyilván nem lehet megítélni mindent, de azért van már ilyen.

Előzmény: VargaRoland (68331)
fejes.i Creative Commons License 6 órája 0 0 68332

Alakul a hebrákolás hátéripara.

Persze, hogy a gyártók azt mondják, cserélj komplett akku pakkot, 3 mill.

De - legalábbis itt az Észak-Balkánon - már megjelentek szerelők, akik képesek cellákat cserélni és így évekkel hosszabbítani egy elektromos élettartamát.

 

Előzmény: pali923 (68330)
VargaRoland Creative Commons License 6 órája 0 0 68331

"We also removed cars that had had a battery replacement, as these would muddy the results."

:)

Amúgy számomra meglepően jó ez az eredmény, ha igaz.

Előzmény: halaloszto (68329)
pali923 Creative Commons License 6 órája 0 0 68330

OK, olyan sok 8 éves elektromos autó még azért nincs. Elfogadom, hogy igazad van, de azért gondolj bele abba, hogyha lesz majd egy 8 éves akksis autód, azt mennyiért tudod majd eladni. Szerintem azokat nem fogják majd román horrorkaravánok átvinni az országon, mert nem olyan piaca lesz, mint a benzinesnek, még az 5 éveseknek sem. Használják majd, amíg szét nem esik, vagy már csak 50km-t tud az akksija? Úgyis sokakat a kis hatótáv tart vissza manapság. Vagy kicserélik az akkut egy új autó áráért? Sok kérdés van ebben a témában még.

Előzmény: halaloszto (68329)
halaloszto Creative Commons License 7 órája 0 0 68329

Mutass már akkuhiba miatt kidobált 8 éves elektromos autókat.

 

Ez egyszerűen nem történik. Nagyon ritka hogy megdöglik az akku, és akkor ügyes emberek megjavítják gtk autó akksijából. 

 

https://www.nimblefins.co.uk/study-real-life-tesla-battery-deterioration

 

10 éves teslák átlag 80 százalékát tudják az eredeti hatótávnak.

Előzmény: pali923 (68327)
fejes.i Creative Commons License 7 órája 0 0 68328

Nyilván a gyártók úgy érzik, hogy ők ebben ellenérdekeltek (ez egyébként közel sem biztos, mert én pl nem veszek Makita gépet, mert ahhoz nincs semmi akksim. De akku  kompatibilitás esetén simán lehet, hogy vennék, sőt elég valószínű.

Az ilyesmi természetesen kizárólag valamilyen hatósági szabályozás révén valósulhat meg, a gyártók nem lesznek önkorlátozók.

 

 

Előzmény: pali923 (68327)
pali923 Creative Commons License 7 órája 0 0 68327

Ha belegondolsz, hogy a mobilgyártóknak hány év kellett ahhoz, hogy egységes töltőcsatlakozójuk legyen, nem lehetsz nagyon optimista. Ahhoz is hatósági erőszak kell, hogy az Apple is beálljon a sorba. Az autógyártók esetén meg aztán tényleg nagyon sokat számítana, ha lenne valami szabvány. Talán akkor nem kéne kidobálni 8 éves autókat, mert ott aztán tényleg senki nem fog akksit cserélni. Csakhogy Kínától az USA-ig ez soha nem fog megvalósulni. Pedig a gyárak azt is megcsinálnák, ha rá lennének kényszerítve.

Előzmény: fejes.i (68323)
Paco155 Creative Commons License 8 órája 0 0 68326

"A gépnek elég, ha van villany a talpán,"

Már amelyik.  Egy csomó gépben akkumanagement van.

Előzmény: BJaca (68325)
BJaca Creative Commons License 8 órája 0 0 68325

A töltésnél van jelentősége a többi lábnak. Vagy kommunikál az akkuval, vagy csak egy hőmérőt figyel. A gépnek elég, ha van villany a talpán, tölteni meg úgyis a PS töltőben fogod.

Előzmény: fejes.i (68324)
fejes.i Creative Commons License 10 órája 0 0 68324

No mit tesz isten, most találtam hirtelen:

https://www.kamenik.hu/Akkumulatorok-akkus-szerszamokhoz-Furjon-rejtett-r#googtrans(hu)

bár nem tudom, mennyire jó ez. Csak két lába van az adapternek, az akkunak meg talán nem véletlen négy-öt.

Előzmény: fejes.i (68323)
fejes.i Creative Commons License 10 órája 0 0 68323

Persze, sok tekintetben nem ugyanaz a kazán, mint egy szerszámgép. A hasonlóság annyi, hogy tele vagyunk olyan történetekkel, amiben az van, hogy már 8x volt kinn a szerelő fél év alatt, kicserélt egy sor mindent is és a kazán még mindig nem jó. Van az úgy persze, hogy a szerelő csak tapogatózik, ez a legrosszabb mindenkinek, de sok esetben...

volt egy olyan ügyem, hogy nyílt égésterű kazán, társasház, földszint, egyedi kémény. A kazán véletlenszerűen megáll. Ja a hely fodrászüzlet, a kazán pedig az egyik szekrénybe van beszerelve úgy, hogy a burkolat első oldala nincs is rajta, mert az nem fért a szekrénybe. Ez így működött 10 évig, aztán egyszercsak meg megállt. Hol fűtés közben, hol melegvíz készítés közben.... ez már nem gyújtólángos készülék volt, hanem elektronikus gyújtásos.

Na itt nem lehet senki elég okos. Minden valószínűség szerint kb a működési feltételek a határon voltak a telepítéskor, aztán az évek alatt rosszabb lett a kémény, tele kosszal, a készülék belseje és rozsda lett, beszereltek egy új bejárati ajtót, a fodrászüzlet egy párás hely... az a szervizes, aki ezt magára veszi, az magára vessen.

 

Egy szerszámgép annyival könnyebb eset, hogy az ott van a kézben, önmagában működik, delej kell neki, más nem.

Egyébként, ha az EU tenni akarna a környezetért ebben az esetben, akkor az AKKUkat kellene szabványosítani, mert szvsz az most a legnagyobb szennyezési forrás, hogy 5 féle márkához 6 féle akku van. Persze én is törekedhetek vagy hát nekem is az az ésszerű, hogy egy márka, de ez nem mindig megy.

Kicsit a gyártók is léptek azzal, hogy gépcsaládokat terveznek azonos akkuval, de ennél sokkal jobb lenne az egységes. Gyakorlatilag mindenki a 3x3,6-4,2 Li-ion (10,8 vagy 12 V van ráírva ezekre, attól függ, melyik értékére hivatkoznak a Li ion celláknak), 5x 3.6-4,2 Li-ion (ki 18V-nak hívja, ki 20-nak) elemi cellákból építi az akku pakkokat, vagyis lényegében elég lenne a fizikai burkolatot és csatlakozókat egyformára csinálni. A gyakorlatban persze nagyon nem ugyanaz egy parkside akku meg egy metabo, de ezen is segítene.

Amúgy próbáltam kotorni az interneten, hogy Einhell géphez metabo akku adapter, mert erősen érdekelne, hogy a pár parkside gépem hogy menne a metabo akkuval, de még nem találtam ilyent.

Előzmény: pali923 (68320)
Maximboy Creative Commons License 18 órája 0 0 68322

Teljes mértékben egyetértek.

Hasonló történeteim nekem is vannak, csak bútoros vonalon. 

Az említett szerviz szerintem a garanciális gépek javításából fent tudja tartani magát, főleg úgy, hogy az említett szerviz hivatalos szervizpont, nem csak egy leadópont, azaz a gépek szervize ténylegesen helyben történik (legalábbis a Makitáé biztosan). 

 

Az autós vonalat azért is említettem, ha az ügyfél csak az egyik féktárcsa cseréjét kéri, a szerelő nem vállalja, mert nem biztonságos, de van más olyan alkatrész, aminek a cseréje lehetséges, de mellette ajánlott cserélni egyéb alkatrészeket is, például a macerás hozzáférhetőség miatt.

 

Azt tartom furcsának, hogy ha az ügyfél kapcsoló cserét kér egy akkus behajtónál, miért nem lehet csak és kizárólag a kapcsolót cserélni ÉS felhívni az ügyfél figyelmét a többi, szerintük cserére szoruló alkatrészre! A számlán és szerviz lapon nyilván cikkszám szerint szerepel a cserélt alkatrész vagy az adott szerviz művelet. Azt tartanám elfogadható hozzáállásnak, hogy a szerviz lapon szerepeljen, felhívták az ügyfél figyelmét a szerviz által ajánlott műveletek elvégzésére, de az ügyfél kérésére és felelősségére csak és kizárólag ezt és ezt az alkatrészt cseréltük, és az adott alkatrészre a törvényben előírt garanciát/jótállást vállaljuk.

Természetesen aláírom, igen, egy idős gépről beszélünk. Az említett gép (DF032) 2016-os gyártású (még az első szériából, sorozatszáma még 5000 alatti, de a mai napig változatlanul gyártásban). 

Azt is aláírom, hogy nem vagyok szervizes. 

Az árajánlati lapon ez szerepelt: 

-elektronika hibás

-motor forgórész csapágyak tönkrementek

Azt, hogy az elektronika melyik részére gondoltak nem tiszta, hiszen a gép működik, kapcsoló csere óta szépen, fokozatosan gyorsul. Erejével sincs probléma, forgácslapba most is síkba húzza a 4x70-es facsavart, mint új korában. Gyorsabban merül, de 8 éves akkuval még mindig kevés kompromisszumot követel.

 

Az ajánlati lapon van egy kiugró tétel, aminek a cseréjét érdekesnek találtam.

Cikkszám: 620B33-7 12850.- (nettó) Makita CONTROLLER

Sejtésem szerint a Brushless motor működéséhez van köze. A cseréjének nem látom értelmét, főleg úgy, hogy a gép jól üzemel. A szerviz alkatrészek között ez a legnagyobb tétel. A forgórész/állórész pár ezer forint. Csapágyak pár száz.

 

A szervizhez azért még hozzátenném, az ajánlat átnézése után nem kötöttem az ebet a karóhoz, hogy márpedig nekem csak a kapcsoló cserét csinálják meg, azért vittem be. Legközelebb, ha lesz ilyen helyzet, majd nyilatkozok. :-D

 

Amúgy, a fúrókalapácsot mikor összeraktam, láttam, hogy mennyi zsír megy bele és ha belegondolok, hogy a hosszú idő alatt annak a gépnek a belseje milyen állapotban lehetett és ahhoz képest szinte patyolat tisztán kaptam vissza, szóval 5080Ft-ot lehet meg is ért az a nagytakarítás.  :-)

 

Előzmény: fejes.i (68319)
409 Creative Commons License 18 órája 0 0 68321

"El tudom képzelni, hogy a szervizeknek is vannak rossz tapasztalatai asztalt verő ügyfelekkel,"

 

Vannak. :(( Némelyeknek időnként valami megkeveredik a fejükben, és tényleg azt hiszik, ha valamit is javíttatnak, akkor az egész autóra van garancia.  :/

Előzmény: fejes.i (68319)
pali923 Creative Commons License 19 órája 0 0 68320

Ezzel együtt a kedvenc szerszámboltomban nincsenek nagy véleménnyel sok szervizről. Ők nem nagyon javítanak, hanem továbbküldik valamilyen központokba. Azt mondták valamikor, hogyha a Bosch szerviz 5-ös osztályzatot kap, akkor a Makita 3, a DeWalt 2, a többiek rosszabbak. Volt olyan korszakuk, amikor azt mondták, hogy nem szívesen árulnak Makitát, mert a szerviz több esetben küldte azzal vissza a gépet, hogy szakszerűtlen használat miatt ment tönkre, és nem javítják garanciával. Ők meg küzdöttek ezzel a boltban a vevővel.

Szóval az éremnek sok oldala van. Sajnos tudomásul kell venni, hogy manapság a szervizelés semmilyen műfajban nem egyszerű, sokkal inkább a csere felé terelik a vevőket. A kuncsaft meg nem mindig hajlandó kifizetni a javítás árát, alkatrész, munkadíj, és valóban maradt egy régi gépe. Amiről te beszélsz, milliós kiadások lehetnek, azért az nem egyszerű történet.

Ha elektronika van benne, senki nem tudja megkeresni a hibát, ha meg forog, akkor gyenge volt benne a csapágy vagy a kapcsoló. Ehhez képest most az EU az újrahasználatot akarja nagyobb arányban bevezetni a hasznosítás helyett (állítólag Skandináviában elég jól megy). Hát nem tudom, hosszú lesz az út odáig.

Előzmény: fejes.i (68319)
fejes.i Creative Commons License 20 órája 0 0 68319

Ezen töröm a fejem kicsit két napja.

Régebben nekem is voltak hasonló tapasztalataim, teljesen máshol. Nemrég a tesóm járt így egy Gardena búvárszivattyúval.

Ezekből az lett, hogy amit én meg tudok javítani, azt megjavítjuk, amit nem, az felkerül a polcra és lesz belőle--- izé--- szóval ott szárítjuk pár évtizedig, hátha majd valamire köll.

Közben egyébként közelről látok egy olyan folyamatot, hogy a régi gázkazánokhoz egyre inkább nem akarunk hozzányúlni. Elvileg - hangsúlyozom, elvileg- ezek egyszerű szerkezetek (éppen ebből következik, hogy alig adnak vissza diagnosztikai jelzést és vannak teljesen egyértelmű hibák, de vannak olyanok, aminek több forrása is lehet), sokáig életben lehet tartani őket némi alkatrésszel. Meg törődéssel. És itt a baj. Ui elhívnak egy 25 éves atmoszférikus kazánhoz, megkotlott benne egy NTC. Ha szerencsém van, nem olyan, ami be van építve a vízrendszerbe, tehát mondjuk lehet cserélni anélkül, hogy leengedjük a kazánból a vizet. Ez, ha épp van belőle noname, akkor 3500 Ft (ja, ha én utána jártam, tartok magamnál, szóval én fizetek érte 3500-at meg az utánajárás stb). Kicserélem, jó. De ekkor még mindig van ott egy 25 éves kazán, amiben ha jövő héten megáll valami más, akkor felhív a tulajdonos, hogy dehát a múlt héten csinálta meg és már megint nem jó... Ezért legszívesebben közel se megyek ilyen régi kotványokhoz, csak minősített esetekben.

Nemrég megmentettem egy Buderust, mert turbós gyűjtőkéményen van, a tulajnak gyakorlatilag nincs lehetősége kazánt cserélni. 4x voltam a kazánnál, mire összeállt az egész, működik, de pl a létező 3 db forgatógombja mind törött, 9000 Ft darabja. Most így gondolomformán lehet állítani vízhőmérsékletet, téli-nyári üzemmódot. Megmentettem, mert egy kicsit megsajnáltam a tulajt, aki egyedül van ott a hatéves kisfiával és hát valakinek kellett rajtuk segíteni. De ez nekem nem érte meg, csak azzal nyugtatom magam, hogy néha ennek bele kell férni az üzletmenetbe. Ha nem egy turbós gyűjtőn van, vagyis műszakilag-jogilag lehetséges a csere, hozzá se nyúlok.

Szóval az ilyenekre kb ugyanazt kéne mondani, mint az általad idézett szerviz: hogy a készülék több fődarabja elhasználódott, ki kell cserélni, az ennyi meg ennyi $. És hát ekkor kijön egy kazán ára és az pl, ebben az esetben nem volna kevés. És ezt már rákölteni senki nem fogja. Nem egy kazáncsere ára jön ki, mert az más okokból sokkal több, de tény, hogy egy ilyen fődarab cserés felújítás után is még mindig ott lesz egy 25 éves kazán, amiben lesz egy öreg kábelköteg, gázszelep, bódé fém részei stb

A kazánok ebben a tekintetben mások, mint a szerszámgépek, porszívók, mosógépek, szóval mozgatható eszközök.

El tudom képzelni, hogy a szervizeknek is vannak rossz tapasztalatai asztalt verő ügyfelekkel, hogy a fűnyíró, amivel a Papa 20 évig vágta a füvet és a múlt héten cseréltek benne itt gyertyát, mért épp most romlott meg újra és csinálják meg garanciában... nyilván munkalappal, számlával jogilag tudja magát védeni a szerviz, de ki a fene akar veszekedni az ügyfelekkel... azt viszont nem tudom, ki javíttat meg bármit is ilyen szervizes munkadíjakkal és gyakorlattal, vagyis akkor miből él a szerviz?

Előzmény: Maximboy (68315)
Paco155 Creative Commons License 3 napja 0 0 68318

"...vagy egy kis cimkét a gépre ahol szétnyílik, bizony épségben kaptad volna vissza. Szerintem bele se néztek, úgy adták vissza...."

 

 

 

A gép meg csodálatos módon útközben kitakarította, és apróra szedte magát igaz?  :P

 

"Szétbontva apró darabokra (de legalább szépen eltakarítva a belsejét is) visszakaptam kicsivel több mint 5e Ft bevizsgálási díjért cserébe.

Ezt is visszakaptam, mindenféle szerviz nélkül (szintén kitakarítva), 3e Ft-ért cserébe."

Előzmény: BJaca (68317)
BJaca Creative Commons License 3 napja 0 0 68317

Ha raktál volna valamelyik csavarra egy matricát, vagy egy kis cimkét a gépre ahol szétnyílik, bizony épségben kaptad volna vissza. Szerintem bele se néztek, úgy adták vissza. Nekik tiszta pénz a semmiért, mert tudták, hogy nem fogod kérni a javítást. 

Előzmény: Maximboy (68315)
409 Creative Commons License 3 napja 0 0 68316

Az autószerelőnél is vannak előírások és ajánlások...

 

Az a helyzet, hogy többségében ezek is tönkre mennek mire csillapító cserére szorul.

Nehéz úgy garanciát vállalni egy csillapítóra, ha pl. rongyá szakadt ütközőgumi van raja.

Előzmény: Maximboy (68315)
Maximboy Creative Commons License 3 napja 0 0 68315

Igen, mindkettő ugyanott. 

Kecskeméti szerviz.

Makita, Festool, Milwaukee stb. HIVATALOS partner és szervizpont.

 

Azért is írtam így, hogy a második gépnél már "gyanússá" váltak és azért is fogalmazódott meg bennem több kérdés.

 

Az autószerelőnél is vannak előírások és ajánlások. Pl. az új lengéscsillapítóhoz új toronycsapágy és új porvédő (meg egyebek) kellenek, csak egyben cserélik. Nem tudom, hogy a Makitánál is van-e ilyen ajánlás/előírás, hogyha ez cserés, akkor ezt meg azt is cserélni kell. 

 

Nem az általános szerviz gyakorlatot kritizáltam, inkább csak szerettem volna felhívni a figyelmet, egy szerintem joggal kritizálható üzletpolitikai fogásra. Furcsának találtam, hogy mindkét gép szerviz költsége meghaladta az aktuálisan kapható új gépek árát, no nem sokkal, de pont annyira, hogy ne is javíttassam. A leírt második esetben az értékesítő felajánlotta, hogy a felmérés költségét új gép vásárlása esetén jóváírják. Köszöntem, nem kértem. 

Előzmény: Paco155 (68313)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!