szerinted ha a gyorsanmenő bmws csávó rájön hogy csak azért villogtatsz hogy lemaradjon, nem azért mert gond van előtted, onnantól nem fogja leszarni a villogtatókat ?
Az csak véletlen, hogy naponta van utoléréses baleset valamelyik autópályán.
A vészvillogó egyértelműen arra való, hogy ha nincs ideje, kedve vagy fölös pénze az embernek parkolójegyzet venni, akkor ezzel jelezze a világnak ennek tényét.
Kipróbáltam a módszeredet : autópályán jött a seggemben egy fasz a belsőben, én kamiont előztem. Benyomtam a vészvillogót. Láss csodát, lemaradt a hülyéje. Ráadásul pont akkor értünk ahhoz a szakaszhoz, ahol fel vannak festve a távolságtartó bizbaszok. Szóval kösz a tippet.
Nem tudom, de kísértetiesen hasonlít a sztori a Berki, vagy a Molnár Ricsi esetére. Azokat is sokadik szarháziskodás után is még mindig kiengedték, elengedték, míg végül a világ nagy szerencséjére kinyírták magukat.
A kezdeményezők egyike, Robert Cazanciuc szociáldemokrata szenátor, volt igazságügyi miniszter szerint a mostani szigorítás az úgynevezett Anastasia-törvény folytatása, amelyet arról a falusi háza előtt játszó kislányról neveztek el, akinek az életét egy jogosítvány nélkül száguldozó járművezető oltotta ki 2022-ben. A tavaly júliusban kihirdetett Anastasia-törvény értelmében Romániában már nem lehet felfüggeszteni azoknak a börtönbüntetéseknek a letöltését, amelyeket érvényes jogosítvány nélküli vagy kábítószer vagy alkohol hatása alatt álló járművezetőkre szab ki a bíróság.
Szerintem a normálisan közlekedő ezután is normálisan fog közlekedni. Viszont aki eddig csak kisebb szabálytalanságokat engedett meg magának, az szerintem kaphat ettől vérszemet, és felbátorodhat nagyobb szabálytalanságok elkövetésére is. Összességében az ilyen ítéletek hatására véleményem szerint nőni fog a kihágások súlyossága illetve esetleges számossága is, de nem gondolom, a normálisak megkergülnének. Viszont itt és most leszögezem: biztos vagyok benne, hogy ez az ember fog még súlyos sérüléssel, anyagi kárral, netán halállal végződő közlekedési balesetet elkövetni. De ebben szerintem itt mind egyetértünk.
Amit meg én gyakran látok, általában az előzött sorban haladva: némely vezető aki korábban szép követési távolságot tartott, hirtelen gyorsítással akadályozza mind a saját maga megelőzését, mind az ő elé való visszatérést. Bazi veszélyes szabálytalanság, és persze mindenki az előzést végrehajtót szidja, aki mondjuk pont az ilyen elé akart volna visszatérni.
A csalódás nem elég kifejező szó, nem is tudom mit lehetne erre mondani. Szégyen. Elkeseredettség. Kilátástalanság.
A sofőr ellen korábban már több mint negyven közlekedési szabálysértés, többek közt ittas vezetés miatt folyt eljárás, és néhány hónappal a tragédia előtt bevonták a jogosítványát is, eltiltották az autóvezetéstől.
Plusz a németbe szökése után is közlekedési szabálysértés miatt kapták el. Mégis, mire számít a tisztelt bíróság? Hogy csettintésre megváltozik, és hirtelen törvénytisztelő állampolgár lesz? Francokat lesz! Ugyanolyan gátlástalan, egoista, mindet és mindenkit telibeszaró génszemét lesz, mint eddig volt, és csak idő kérdése hogy mikor öl meg újra valakit. Nagyon nem illik ilyet kívánni, de legyen majd érintett a tragédiában az, akinek része volt abban, hogy ez a mocsok tovább folytathatja a közveszélyes ámokfutását.
Az a szörnyű, hogy ez egy újabb üzenet az ilyenek felé, hogy bizony, nyugodtan csinálhatnak bármit, úgyse lesz semmi komoly következménye. Arra is kiváncsi lennék, hogy az ilyen ítéletek hatására hány, eddig normálisan közlekedő fejében kattan át a kapcsoló, és válik ugyanilyen közveszélyes őrültté?
Ez bazmeg egy vicc. Gyakorlatilag látható, hogy az ember egy eszement őrült, változni nem fog, erre elengedik. A múltja alapján egyértelmű, hogy újra száguldozni fog. Zacher meg kurva magy csalódás most. Ennél normálisabbnak gondoltam.
Nagyon nem felmentve azt, aki szándékosan belemegy veszélyes előzésekbe, de itt is az elégtelen követési távolság vált ki sokszor következmény-szabálytalanságot.
Ha kényelmesen lenne hely visszasorolni, nem biztos, hogy bevállalná. Ettől még ne vállalja be persze.
Írtam itt, nemrég hasonló helyzetben voltam, nem "vállaltam be", visszasoroltam a kamion elé. nem tartott rendes követési távolságot, befértem, de nem 2 másodpercre előtte, hanem mondjuk félre. Rámnyomta a dudát, mérges volt. Akit így szocializálnak, az lehet, hogy legközelebb inkább mégis előz még egyet.
Szerintem van egy ideális sebességkülönbség az előzésnél, kb. 15 km/h országúton.
Kevesebbnél nagyon elhúzódik, szinte lehetetlen, nagyobbnál pedig maga a sebesség/-különbség válik veszélyessé, pl. pont egy balra kanyarodónál, kátyúnál, defektnél, bármilyen váratlan körülménynél.
Ha bármi miatt meleg a pite, akkor nyilván nem bűn odalépni. Akkor a realizálódott veszélyt cseréli fel az ember egy lehetségesre.
Városban nem előzünk (nagyon ritka kivétellel), autópályán pedig jogos a 129-cel menőt 130-cal előzni, akit ez zavar, az meg idegelje vele magát, ne a másikat.
Persze, elvileg 90-es limiterrel állunk neki előzni...
Gyakorlatilag meg nyomjuk, ahogy a csövön kifér, hogy minél kevesebb időt töltsünk a szembesávban, mert a józan ész ezt diktálja.
Egyébként amit a sorelőzésekben a legjobban utálok: amikor már elég közel van a szembejövő, és hely is lenne még időben, biztonságosan besorolnia az előző autónak, de nem, csakazértis megelőzi még a maradék X darab autót is, ezzel életveszélyes helyzetet teremtve mindenki számára, aki körülötte van.